Luotettava auto matka-ajoon?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
OT: Miten autoa voi hoitaa, että ruostumista pystyy hidastamaan? ihan siis käytännön vinkkejä haen.

kannattaa vahata vähintään pari kertaa vuodessa, sanotaanko talveksi ja kesäksi. ehkäisee ruostumista myös pesut (rengaskotelot) ym.
näillä ainaki voit ehkäistä ruostumista ja maalipinta pysyy siistinä..
 
Lisäksi näin talvella säännölliset pesut älyttömän suolan käytön takia, se suolamössö ei tosiaan tee mitään herkkua autolle.
Auton merkistä riippumatta kannattaa ovilistat ja kynnyskotelot pestä aika usein, varsinkin jos käytät konepesussa niin ne jää aina likaiseksi ja märäksi.

Ja tärkeimpänä tietenkin, että jos maalipintaan tulee selvä lakan ja vahan läpäisevä naarmu niin se kannattaa paikauttaa kunnolla. Eli ei siis mitään Bilteman väripuikkoa suoraan päälle.
Juuri tällaisista "tee-se-itse-hemmetin-näppärä" korjauksista ne lähtee liikkeelle valitettavan usein. Eikä kannata viedä mihinkään premium-maalaamoon ryöstettäväksi, halvallakin saa tässä hyvää autofixaamoista(eli siis pienyrittäjältä)
 
Kyllä noita kutosia oon nähny läpiruostuneita takakaarista ja ovista.

Sitä ruostumista ei voi oikesti estää millään, paskaa seospeltiä joka ruostuu. Ovien saumat on sellaset mitkä kerää sinne pellin ja kitin väliin kosteutta ja ruostuu, takaluukun kaikki läpiviennit ruostuu.

Noita itse takuuseen maahantuojalla kolme vuotta maalaanneena tiedän kyllä, mutta en sitä sano ettei olis hyvä auto. Kai noista vieläkin menee takuuseen helmat ja takakaaret vaikka sitä supistettiinkin vanhemmista malleista.
 
No mikäs olisi asiantuntijoiden mielestä luotettava kulkine työajoon, jos vuodessa tulis ajoa sellaset 30 000 kilometriä.
Ja erona edelliseen kysymykseen ois se, että budjetti ois maksimissaan 3 000 euroa.
Nyt on oikeesti mahdollisuus vaikuttaa. Oon useiden Opelien jälkeen avoinna uusille vaikutteille.
 
No mikäs olisi asiantuntijoiden mielestä luotettava kulkine työajoon, jos vuodessa tulis ajoa sellaset 30 000 kilometriä.
Ja erona edelliseen kysymykseen ois se, että budjetti ois maksimissaan 3 000 euroa.
Nyt on oikeesti mahdollisuus vaikuttaa. Oon useiden Opelien jälkeen avoinna uusille vaikutteille.

Millasta matkaa toi 30 tonnia on? Pitääkö autossa kulkea jonkun muunkin? Arvostatko ulkonäköä, ajo-ominiasuuksia,pitääkö olla "tehokas"? Tolla 3t ei ihan kauheen uudesta dieselistä tarvi haaveilla ja jos isomman haluaa niin ei myöskään vähä ajetusta. Jotenkin itse kyllä hiukan vieroksun autoa, jos siellä on jo 400-500tkm mittarissa. Niin ja montako vuotta haluat autolla vielä ajaa?

Siinä on vähä ajettu dieseli alle 3t -> http://www.nettiauto.com/skoda/felicia/3052366 Luotettava perus vw:n 1.9 diesel, jos hyvin huollettu niin kyllä tolla koneella sen 500tkm saa menemään, autosta en olis niin varma:D

Edit. Etuna Skodassa tietysti vielä pieni koko -> pienet vakuutukset. Tosin se pieni koko on myös haitta. Vanha auto -> yksinkertaine huoltaa, halvat varaosat. Tosin se ikäkin on myös haitta.

Edit. Niin ja ne haitat. Ruma. Sehän on tosin makuasia. Ei rentouttavin vaihtoehto moottoritielle. Ruostuu tietyistä paikoista. Vaihdelaatikko kestää tai ei kestä.
 
Mutta tuossahan nimenomaan puhutaan tuosta 1.9 cc koneesta. Kakspistekakkonen saattaa olla jo ihan eri kone. Ainakaan tuon linkin mukaan ei Fiatin 2.0/2.2 konetta ole Saabeihin ja Opeleihin tungettu.


Näin minunkin mielestäni. Seuraavaksi isoinn kone Saabissa taitaa olla 3.0 diesel ja se on Isuzun valmistama. Nämä siis hieman vanhempia versioita. Ihan uusista en tiedä.
 
Zone-sarja -42%
Missähän se Mazda 6:sen "ruostumisvuosimalliraja" menee? Kuinka vanhan vehkeen uskaltaa vielä ostaa? Alkoiko Mazda tehdä jossain vaiheessa noita kutosia kunnolla ja oikein ruostesuojauksen kannalta?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Voin kuvitella, että 3000 euron V70 on aika elämys. Miksei siihen joukkoon voi hyviäkin mahtua, tosin sitten pitää jo varautua siihen, että autolla on ajettu 500-600tkm
 
Voin kuvitella, että 3000 euron V70 on aika elämys. Miksei siihen joukkoon voi hyviäkin mahtua, tosin sitten pitää jo varautua siihen, että autolla on ajettu 500-600tkm

Ei kolmella tonnilla kovin kummosta V70 saa, mutta toinen tosiasia on se että sitä ei kyllä ajamalla loppuun saa. Itse olen kelaillut yhden volvon jostain 200 tkm yli 650 tkm ja tekniikan kanssa ei ollut mitään ongelmia. Sisustukset, maalipinta yms tietysti kuluu mutta varmaa matkantekoa kuitenkin...
 
Millasta matkaa toi 30 tonnia on? Pitääkö autossa kulkea jonkun muunkin? Arvostatko ulkonäköä, ajo-ominiasuuksia,pitääkö olla "tehokas"? Tolla 3t ei ihan kauheen uudesta dieselistä tarvi haaveilla ja jos isomman haluaa niin ei myöskään vähä ajetusta. Jotenkin itse kyllä hiukan vieroksun autoa, jos siellä on jo 400-500tkm mittarissa. Niin ja montako vuotta haluat autolla vielä ajaa?

No niin. Taisin vähän sotkea tätä ketjua omalla kysymykselläni, mutta ajattelin ettei aina tarvii avata uutta ketjua melkein samalle kyssärille (ketjun aloittaja on varmaan jo autonsa hankkinu).
Eli mä etsin alle 3 000 euron autoa maantieajoon, pitäs pystyy vetäsee sellasia 500 kilometrin päiväreissuja viikottain. Autossa eri tarvii kulkea kenenlään muun, ei lemmikin, ei lasten tai vaimon. Ulkonäkövaatimus = ok maalipinta, ruosteeton. Motorille ois kiva päässä liittymään jouhevasti, et jotkut 60 heppaset diisselit ei sillee kiinnosta (eihän tohon ajomäärään ole pakko olla diissel, myöskin kestäväksi havaittu bensakone käy). Autolla voisin ajaa pari vuotta ja sit myydä sen melkein samaan hintaan eteenpäin :)

Pidän Skodan mielessä kun lähden koeajamaan autoa, vaikka siinä 64 heppaa onkin :)
 
Niin ja just tollasia Skoda-ehdotuksia kaipailinkin. Jokainen varmaan tietää et Avensis on luotettava auto -> hinnat pilvissä. Tälläset vähemmän tunnetut "helmet" kiinnostaa. Onko esim. Citikalla mitään kestävää, simppeliä autoa?
 
^Mä ostin oman Diesel avensiksen muutaman satasen yli kolmella tonnilla. Ajettu tosin yli 400 tkm, joten mittaria tuskin on ruuvailtu. Ihan tuuripeliä se on näillä kilometreillä, että millaisen auton saa. Vaikkakin auto vaikutti olevan kunnon "löytö" kunnon perusteella. Vuoden päästä varmaan voi jo sanoa vähän tarkemmin että tunkiko sitä kätensä lantaan vai ei.
 
Jos löydät jostakin vanhan taksin niin ne ainakin on hyviä.
On ainakin huollettu viimosen päälle hyvin.

Voisi hyvinkin löytyä juurikin Avensiksia, Octavioita ja C5:sia.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom