Luotettava auto matka-ajoon?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Onko noi C5:set mainettaan parempia? Mulla ainakin sellanen kuva, että kannattas kiertää kaukaa...
Sama kuva minullakin on.

Piti ihan lukea netistäkin tietoa C5:sta.
LINK

Itselläni auto vielä ostamatta. Ensi viikolla pitänee tehdä päätöksiä suuntaan tai toiseen..
Tällä hetkellä vaihtoehtoina:
-Carina/avensis
-Ford focus/mondeo
-jos jostain 90-luvun alun mersun saisi 2,5 litran koneella ja automaatilla :)

Kilsoja tullut kyllä ihan kohtuullisesti viimeaikoina. Sellainen 5tkm kuukaudessa, tuleepahan Sbounusta kun bensa-autoa tankkailee ! :D


ois myynnissä mazda 626, 97v, 1,8l, 230tkm halvalla.
 
Zone-sarja -42%
Onko noi C5:set mainettaan parempia? Mulla ainakin sellanen kuva, että kannattas kiertää kaukaa...

C5 -2003 löytyy kolmen vuoden kokemus. Uutena menin ostamaan ja täytyy sanoa, että takuulle oli käyttöä. Muutamia pomintoja...
- Kytkin hajosi 12 tkm kohdalla
- Jousituksen korkeuden säätö (anturit auton alustassa ei siedä kosteutta/vettä)
- Webasto
- Sähkövikoja, poltti sulakkeita ja polttimoita jatkuvasti

Ajomukavuudeltaan mainio peli ja varusteet riittävät perusmalleissa. Seuraavaksi työsuhdeautoksi vois ottaa C5 kun ei itse tarvitse maksaa huoltoja ja korjauksia.
 
Tuon aveksiksen voi hankkia huolettomuudesta pitävä, mutta ajettavuuden ja penkin osuus korostunee paljon ajavalla. Avensiksen penkki on ainakin itseni kokoisella jo kovin jakkara niin perstyynyltään kuin tueltaankin. Samoin vanhan aveksiksen ohjaamossa on ihan kuin corollassa istuisi, jotenkin ahtaan oloista.

ps. vikalla toyotalla tuli ennen vaihtoa 230 lasiin, ja käsijarruvaijerin kiristys oli öljyjen, jarrupalojen ja -levyjen lisäksi ainut huoltotoimenpide. Sitä oppii kyllä arvostamaan, vaikka tuon vuoden saattaa mennä tuurilla vaikka alfalla...
 
Itsellänikin saattaa tulla työasioiden hoitamisen vuoksi auton osto eteen. Tähän asti olen pärjännyt julkisilla, mutta työ vaatii ajamista pitkin pääkaupunkiseutua ja kilometrikorvauksilla mennään.

Periaatteessa rahaa on käytössä 10 000e käsirahaa ja tarvittaessa toinen mokoma autolainan tiimoilta.
Käytännössä olen halukas maksamaan autoilusta niin vähän kuin se vain järkevissä puitteissa on mahdollista.

Millään umpiruostuneella romulla en työn puolesta voi asioida.

Laitetaan nyt jotain speksejä:
- luotettavuus
- tilat 1-2 henkilölle kerralla
- ajaminen pääasiassa keskustassa, joskus kehäteillä. Työajoa 20 000km/vuosi, yksityisajoa ei juuri lainkaan.
-pienet ylläpitokulut (vakuutukset, polttoaineet, huollot).

Onko kellään kokemusta Smarteista? 10 000 eurolla näyttäisi saavan esim. tämmöisen.

Eihän tuo mikään supermaskuliininen peli ole, mutta ok vaihtoehto muutaman vuoden vanhalle Pololle tne?

Tohon hintaan saa kyllä paljon parempiakin pikkuautoja. Ja älä edes harkitse Poloa, oli jo ensiesittelyssä toivottoman vanhentunut peli alustaltaan ja tekniikaltaan(puhun siis edellisestä mallista). Itse katselisin mielummin jotaan Honda Jazzia(=kestää vaikka ydinsodan), Ford Fiestaa(=loistava ajettavuus) tai miksei Opelin Corsaakin. Skodan uusinta Fabiaakin saattaisi johonkin 10-11k haarukkaan saada, jos osaa tinkiä.
 
Nostetaan ylös kun saattas olla itsellä tarve kanssa hommata joku vekotin matka ajoon. Hinta sais olla max 8000e ja pari vuotta pitäs auton kestää. Luotettavuus ja iso tavaratila (esim. farmari tai ehkä tila-auto) olisi tärkeimmät kriteerit. Avensis, passat ja muut mitä on mainittu jo käyvät aivan hyvin, mutta onko nyt tuolla hinnalla saatavissa olevissa mitään uusia ongelmia mitä ei olisi jo mainittu? 9000 eurolla näyttää saavan myös peugeot 407 farmarin, onko kenelläkään tollasesta kokemuksia?
 
Pomolla on 407 2,2 bensa-automaatti. Ajettu noin 140tkm, vm 2007?

Sinä on ainakin vikaa joka viikko. Menin talvella sen kyydillä töihin, kun oli pakkasta -27 raatia. Matkalla tais olla 3 vikaa autossa. Automaattivaihteisto ei toiminut kunnolla, ajotietokone valitti, että ovet auki ja matkan lopulla hyytyi koko ajotietokoneen näyttö.
Nyt myöhemmin ohjaustehostimet öljyt on tullut pihalle 2krt, erilaisia polttimoita useasti yms pientä.

Ei ole muuta kokemusta, toihan voi olla vain huonoa tuuria....?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla on ollu vähän huono mielikuva peugeoteista, joten en yhtään ihmettelis vaikka noi ei olis kovin harvinaisia niissä. Jollainhan toi alhasempi hinta täytyy selittyä. Voihan se tietty olla et sattunu just huono tuurikin vielä tossa matkaan.
 
Jostainhan se maine tulee ja se tulee nimenomaan siitä, että autot ovat huonolaatuisia. Sieltä ne tarinat alkaa, ei kukaan hauku hyviä autoja. Ei taida nuo ranskan ihmeet kauheesti tykätä pakkasesta, se taitaa olla niiden heikko kohta Suomessa. Jos miettii Peugeotin/muiden ranskalaismerkkien markkinaosuuksia pohjoismaissa, niin aika pieniä ne taitavat olla vs muu eurooppa, joten ei ole ollut tarvetta rakentaa autoa kestämään kovia pakkasia, se on jätetty huomioitta.

Myös plussana Peugeoteissa on nykyään, että niitä näkee paljon mustalaisilla ;) ;)
 
Edellisen kopan skoda fabia combi on luotettava peli ja jalkoihin sillä ei jää. Tai jos jää niin sitten pitää kattoa peiliin. Muita suositeltavia autoja olis Ford mondeo(edellinen koppa). Yks vaihtoehto, josto kyllä' itsellä ei ole kokemusta,olis chevrolet nubira. Farkkuja on tohon 8000€ hintaan tarjolla ja pitäis olla aika perustekniikkaa. GM:n merkki, joten olettaisi koneenkin olevan jossain konsernin muussa merkissä käytössä. Taitaa tolla 8000€ saada myös vanhemman golfinkin.
 
Ei taida fabiassa ja golfissa tila riittää. Pitäs olla 1m pituus ja 1m leveys suunnassa pienimmältä kohalta tilaa peräkontissa ja takapenkit pitää olla käytettävissä. Riittääkö passatissa tai avensiksessa? Yks vaihtoehto vois olla joku tila-auto, kuten corolla verso.
 
Jostainhan se maine tulee ja se tulee nimenomaan siitä, että autot ovat huonolaatuisia. Sieltä ne tarinat alkaa, ei kukaan hauku hyviä autoja. Ei taida nuo ranskan ihmeet kauheesti tykätä pakkasesta, se taitaa olla niiden heikko kohta Suomessa. Jos miettii Peugeotin/muiden ranskalaismerkkien markkinaosuuksia pohjoismaissa, niin aika pieniä ne taitavat olla vs muu eurooppa, joten ei ole ollut tarvetta rakentaa autoa kestämään kovia pakkasia, se on jätetty huomioitta.

Myös plussana Peugeoteissa on nykyään, että niitä näkee paljon mustalaisilla ;) ;)

Onhan tossa perää, toisaalta kun maine on saatu aikaiseksi, on siitä vaikea päästä eroon. En kyllä silti lähtis ehkä pösöä ostamaan jos haluaa luotettavaa :D 407 dieselistä en tiedä mutta ainakin 2.0 bensassa on sen verran lyhyet välitykset että kierrokset maantienopeuksissa ei ole mitään kovin alhaisia.
 
Kaikki autot, jotka olen nähnyt tänä talvena tienvarressa hätävilkut päällä ja konepelti pystyssä, on olleet ranskalaisia. Poikkeuksena yksi ruostekukkien koristama Nissan Sunny, jonka ympärillä hääri joukko mustalaisia.
 
Jostainhan se maine tulee ja se tulee nimenomaan siitä, että autot ovat huonolaatuisia. Sieltä ne tarinat alkaa, ei kukaan hauku hyviä autoja. Ei taida nuo ranskan ihmeet kauheesti tykätä pakkasesta, se taitaa olla niiden heikko kohta Suomessa. Jos miettii Peugeotin/muiden ranskalaismerkkien markkinaosuuksia pohjoismaissa, niin aika pieniä ne taitavat olla vs muu eurooppa, joten ei ole ollut tarvetta rakentaa autoa kestämään kovia pakkasia, se on jätetty huomioitta.

Myös plussana Peugeoteissa on nykyään, että niitä näkee paljon mustalaisilla ;) ;)



Musta taas tuntuu, että nykyään nimen omaan ranskanleipiä tulee vastaan ihan helvetisti. Varskinkin vähän uudempaa Pösöä ja Sitikkaa pyörii liikenteessä paljon!

Ranskan pojan auto on hyvä, mutta talvi aiheuttaa ongelmia, pakko myöntää(ainakin vanhemmissa).


Lefis sanoi:
407 dieselistä en tiedä mutta ainakin 2.0 bensassa on sen verran lyhyet välitykset että kierrokset maantienopeuksissa ei ole mitään kovin alhaisia.


Ei vittu mikä asiantuntija. Älä nyt ihan kaikkea paskaa jauha, joku saattaa ottaa noi jutut tosissaan! Se, että sun mummon vanhassa Pösössä kaasu hirtti aikoinaan kiinni, ei tarkota että tuo olis joku "ominaisuus".
 
Eiku omistan sen merkin auton missä ei oo mitään vikoja, muita ei kannata edes harkita, koska kaikki muut on naurettavia paskoja. Naapurin Pertti kerto.

Totta puhuen omistan tällä hetkellä vanhan Pösön. Ja voin rehellisesti myöntää, että ainakin kyseinen yksilö on vitun paska auto talvella. Muut autot on toiminu talvisin paremmin. Ei edes harmita myöntää, toisin kun joku insinööri, joka ajelee uudenkarhealla, kovalla lainarahalla hankitulla, keskiluokkaisella perhe-Volkkarilla, jossa on ihan helvetisti vikoja kaiken maailman vitkuttimien kanssa ja muovisisustakin jo vähän repsottaa. Mutta tätä ei voi VW-pipoinen insinööri myöntää, koska muuten vituttaa.
 
Hahhah! Autot ja autoilu herättää suuria tunteita :D
Jos kerran Suomessa puolet vuodesta on talvea, niin eikö silloin toimivuus talvellakin ole aika kohtuullisen tärkeä juttu? Se, että ranskalaisia autoja tulee paljon liikenteessä, ei varmaan ole mikään osoitus niiden hyvyydestä, vaan siitä, että ostaja on tehnyt pahan virheen. Tai ainakin rahamies täytyy olla, koska kalliita vikoja on paljon uusissa autoissa yhtälailla kuin vanhoissakin. Tämän kuulin kaverilta, joka korjailee työkseen vain ja ainoastaan ranskalaisia autoja. Ei kuulemma lopu työt.

(ja joo, kirjoittelen tässä Audi-lippis päässä, eikä mun autossa ole koskaan ollut mitään vikaa.)
 

Suositut

Back
Ylös Bottom