SUPERCARB 1kg -40%

Luonnonkosmetiikka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Halo
  • Aloitettu Aloitettu
anix, sullahan taitaa olla ihan kohtuullisen mittaiset hiukset? Mä olen epäröinyt tuossa no poo -kokeilussa lähinnä sitä, että mulla on pitkät ja paksut vaaleat hiukset. Jotenkin olen ajatellut, että pitkien hiusten hoitaminen tuolla tavalla voisi olla haastavaa, mutta kiinnostus on nyt heräämässä. Kaipailisin silti lisää kokemuksia esim. hiusten takkuuntumisesta ja selvittämisen vaikeusasteesta. En ole ihan valmis vielä, mutta ehkä jossain vaiheessa..

Kookosöljyä olen muuten käyttänyt muutaman päivän deodorantin sijasta, ja vaikuttaa aika hyvin toimivan. En muutenkaan hikoile paljon, mutta se vähä hiki ei ainakaan nyt haise, kuten ei toki ennen dödölläkään yleensä. Mutta toimivalta siis vaikuttaa vähän hikoilevan näkökulmasta!

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Stash, no ei mulla ny kauheen pitkät, semmoset, että saa ylös noin 10cm pitkälle ponnarille. Mut semmosen huomasin ainakin ite, että kun on tottunu shampoopesulla pesemään ainoastaan juuresta ja latvat on sit huuhtoutunu miten on huuhtoutunu, niin nyt kun oon kammannu sitä rasvaa juuresta latvoihin, niin mitä ilmeisemmin tarttis sillä vedellä pestä myös sitä latvaosaa, kun nyt se latva tuntuu jäävän erinäköiseksi kuin tuolta tyvestä. Mut oonkin pessy vaan sieltä tyvestä. Ei mulla kauheen pitkä tukka ole, vaikkei mikään polkkatukkakaan. Takkuasioihin en kykene vastaamaan, koska mun tukka ei oo takkuuntunu koskaan. Tytärtäni käyttäisin mielelläni koekaniinina (hänkin tykkää ideasta, pitkä, tuuhea ja vaalea tukka), mutta väitän, etten saa lapsen isää mitenkään ylipuhuttua kokeiluun mukaan. Mikä taas tarkoittaa sitä, että joka toinen viikko testi epäonnistuu :D No, joku semmonen päivä, kun se käy vaan yksikseen pesulla murrosikäisenä (siihen ei varmaan mene montaa vuotta enää) niin katellaan sit uudelleen :)

Yks negatiivinen juttu tässä on, nimittäin oon tosi tarkka vedenkäytöstä ja tässä kyllä vettä kuluu mielestäni aivan liikaa. Harkitsenkin suihkukäytännöstä vatikäytäntöön siirtymistä ainakin saunapäivinä.

Yks negatiivinen juttu tässä on, nimittäin oon tosi tarkka vedenkäytöstä ja tässä kyllä vettä kuluu mielestäni aivan liikaa. Harkitsenkin suihkukäytännöstä vatikäytäntöön siirtymistä ainakin saunapäivinä.

Miten vettä voi kulua normaalia enemmän, jos jättää saippuat ja shampoot pois? Suihkussahan pitää joka tapauksessa käydä...

Kyllä sen kanssa voi käyttää muotoilutuotteita. En keksi, miksi ei voisi? Jos tarkoituksena on pyrkiä mahdollisimman "kemikaalittomaan" elämään, niin silloin varmaan muotoilutuotteistakin yritetään päästä eroon tai ainakin niitä korvataan "luomuvaihtoehdoilla", mutta jos se ei ole itsetarkoitus, niin mikäs siinä sitten. Ainakin mä itse käytän palashampoon kanssa hoitoainetta, koska muuten mun pitkä tukka menisi liian hamppuiseksi. Aluksi koitin olla ilman, mutta en pitänyt lopputuloksesta. Hoitoainetta palashampoon kanssa olen käyttänyt noin vuoden nyt, ja hyvin toimivat yhdessä. Olen myös huomannut, että palashampoon kanssa ei tarvitse läheskään niin paljoa muotoilutuotteita, kuin ilman, koska palashampoo jo itsessään tekee tukasta tuuheamman ja helpommin muotoiltavan.

Ajattelin vain sitä, että onko palashampoo tarpeeksi tehokas poistamaan kemikaalit hiuksista. Olen nyt pessyt muna-olut palashampoolla, joka on tarkoitettu hennoille hiuksille antamaan ryhtiä. En voi kuin kehua! Aivan ihana. Olen tosin huomannut, että hiukset jäävät tahmeiksi niistä kohdista, joista hiusta on värjätty.

Minua kiinnostaisi myös tuo no poo-kokeilu, mutta haluaisin kuitenkin ainakin kerran viikossa hoitaa päänahkan joillakin antibakterisilla öljyillä. Eli voisin käyttää jotakin palashampoota tähän tarkoitukseen. Mikähän palashampoista on kaikkein miedoin? Järjellä ajateltuna sen pitäisi olla kai se rasvaoittuville hiuksille tarkoitettu, mutta onko näissä palashampoissakin ajateltu perinteisellä tavalla väärin, että jos rasvoittuvat hiukset --> voimakkaammin pesevä shampoo?

Miten vettä voi kulua normaalia enemmän, jos jättää saippuat ja shampoot pois? Suihkussahan pitää joka tapauksessa käydä...

Kyllä jos on pitkä ja paksu tukka, niin vedellä hierominen on ensinnäkin kamalan paljon työläämpää ja ei se peseydy yhtä "liukkaasti". En ehkä osaa selittää, mut joskus kun vedellä vaan pessyt, niin sen jälkeen on kädet ihan poikki ja tuntuu et suihkussa käynti kesti ikuisuuden. Jos siis haluaa, et se oikeasti vähän puhdistuu. Päänahankin hierominen on paljon vaikeampaa. Hiuksista tulee niin törkeän raskaat ja ei oo mitään shampoota nostattamassa ja vaahdottomassa sitä, niin se on paljon hitaampaa. Tai ainakin mulla, kun hiukset on aika paksut ja ulottuu yli puolen selän. Tai sitten tuo on tekniikkalaji :D

Mitä mineraalimeikkejä tai meikkivoidetta muuten luonnonkosmetiikkaan siirtyneet ihmiset on käyttäny? Pitäisi ostaa joku, niin ajattelin et samalla vaivalla voisin varmaan ostaa tuollasen ekoteon. Mut mitä ekolostakin katoin, niin ei ne mitään halvimpia ole, joten summamutikassa ei ehkä kiinnostais mennä ostamaan, et jos jotain osviittaa saisi :)

Kyllä jos on pitkä ja paksu tukka, niin vedellä hierominen on ensinnäkin kamalan paljon työläämpää ja ei se peseydy yhtä "liukkaasti". En ehkä osaa selittää, mut joskus kun vedellä vaan pessyt, niin sen jälkeen on kädet ihan poikki ja tuntuu et suihkussa käynti kesti ikuisuuden. Jos siis haluaa, et se oikeasti vähän puhdistuu.

Kyllä, juurikin näin. Shampoolla pestessä se käy näin: aine päähän, hiero kaksi pyöräytystä ja huuhtele. Aikaa meni noin 30 sekuntia. Vesipesulla hinkkaat päätäs ainakin 2 minuuttia (ehkä sen takia kun tuntuu ettei se tule puhtaaksi, en tiedä tottuuko siihen joskus niin että vähempi riittää - osaisko Halo kertoa?) Siinä ajassa olen normaalisti jo kuivannut itseni. En siis ole juuri koskaan myöskään saippuoinut ihoani, ainoastaan kainalot ja jalkapohjat/varpaanvälit, joten mihinkään tuommoisiin ei aikaa kulu. Olen pikasuihkuttelija ja arvatkaa meinasiko mennä hermot, kun kaveri yökylässä ollessaan valutti suihkukäynnillään 15 minuutin ajan vettä täyttä päätä. Se on hei mun kuukauden suihkuttelut!!!!! (no okei, osan suihkukerroista käyn salilla, mut en lotraa sielläkään!)

Kyllä, juurikin näin. Shampoolla pestessä se käy näin: aine päähän, hiero kaksi pyöräytystä ja huuhtele. Aikaa meni noin 30 sekuntia. Vesipesulla hinkkaat päätäs ainakin 2 minuuttia (ehkä sen takia kun tuntuu ettei se tule puhtaaksi, en tiedä tottuuko siihen joskus niin että vähempi riittää - osaisko Halo kertoa?)

No mäkin kyllä kieltämättä aluksi hinkkasin aika raivokkaasti tätä pehkoa pesussa, mutta nyt oon laiskistunut kun vähempikin näyttää riittävän. Tässä meni oikeastaan useampi päivä, kun en muuta kuin aamuisin huuhdellut pään kraanan alla hinkkaamatta yhtään, ja samalta ne kutrit näytti kuin aina muulloinkin. Normaalisti suihkussa hieraisen päänahkaa vähän sormenpäillä, mutta siitäkin selvitään alle 15 sekunnissa. Mäkin oon pikasuihkuttelija, kun nykyään oikeastaan muuhun kuin kasvojen pesuun ei juurikaan kulu aikaa.

Kai se No Poo -ketju pitää perustaa tässä joku päivä :D

Osaako kukaan suositella palana myytävää suihkusaippuankorviketta, joka kävisi kuivalle iholle? Heräsin jossain vaiheessa siihen kuinka älyttömästi muovijätettä kosmetiikka- ja hygieniatuotteista syntyy, joten palaan siirtyminen kuulostaisi järkevältä. Pelkkä "tavis"saippua taitaa vaan olla turhan kuivattavaa?

Luomuna saa tosi ihania palasaippuoita, joissa osa ei sisällä mitään muuta kuin esim. kookosta ja yrttejä. Joissakin ekokaupoissa on näitä, ja sitten cocovin sivuilta olen joskus tilannut kookossaippuan. Ei kuivattanut ihoa, vaikka mulla joskus tosi kuiva iho säärissä ym.

No niin... pientä raporttia deodorantti-kokeilustani! Eli päädyin kokeilemaan yhtä Laveran dödöä ja ihan kohtuulliseltahan se vaikuttaa nyt muutaman viikon käytön jälkeen. Totuttelemista se on vaatinut, kun olin hajutonta antiperspiranttia aiemmin käyttänyt. Sen on kyllä huomannut, että hikeä pukkaa nyt paljon enemmän, kun ei alumiineja ole sen tuloa tukkimassa. Mutta hikoilusta huolimatta hien hajua ei omiin sieraimiini ole kantautunut, paitsi alkuvaiheessa pari kertaa, kun kuvittelin dödön pitävän kauemmin. Raikas olo säilyy itselläni nippanappa ehkä aamusta-iltaan tämän kanssa, riippuen päiväaktiivisuudesta. Olen silloin tällöin myös lisäillyt puhtaalla sormenpäällä dödöä kainaloihin, mikä on pidentänyt raikkaan olon kestoa. Saa nähdä, miten kesähelteillä tai todellisissa hikitreeneissä sitten käy.

Seuraavaksi jatkan kosmetiikkakokeilua mineraalimeikkien parissa. Ajattelin tilata kokeilusettejä netistä ja katsoa, miten ne toimisivat. Meikkivoiteen korviketta/puuteria olisin vailla...

Ihan nopea huomautus, kirjoittelen näistä varmaan myöhemmin lisää, mutta jos joku miettii mitä mineraalimeikkivoidetta hankkia, niin voin suositella Alimaa. Testerit saapuivat viime viikolla, ja Meow'n meikkipohjaan verrattuna peittävyys, pysyvyys ja koostumus ovat musta paljon parempia. Nyt on testereitä pitkäksi aikaa, mutta kun nämä loppuvat, niin tilaan kyllä Alimalta ihan täysikokoiset meikkipohjat.

Ihan nopea huomautus, kirjoittelen näistä varmaan myöhemmin lisää, mutta jos joku miettii mitä mineraalimeikkivoidetta hankkia, niin voin suositella Alimaa. Testerit saapuivat viime viikolla, ja Meow'n meikkipohjaan verrattuna peittävyys, pysyvyys ja koostumus ovat musta paljon parempia. Nyt on testereitä pitkäksi aikaa, mutta kun nämä loppuvat, niin tilaan kyllä Alimalta ihan täysikokoiset meikkipohjat.

Tuollahan on ihan järkyttävä määrä erilaisia sävyjä :wtf: Menee varmaan jo omaisuus siihen kun tilailee sampleja yrittäessä selvittää sitä omaa sävyä? Tosin voihan noista nyt jotain jo päätellä, mutta aika monta joutuis kuitenkin tilaamaan.

Halo, miten tilasit tuolta Alimalta? Ainakin tuolla linkittämälläsi sivulla lukee etteivät lähetä EU:hun ollenkaan. Eilen lähti tilaukseen kasa testereitä Meow'lta. Jospa joku meikkipohjan sävy olisi juuri se oikea :)

Tuollahan on ihan järkyttävä määrä erilaisia sävyjä :wtf: Menee varmaan jo omaisuus siihen kun tilailee sampleja yrittäessä selvittää sitä omaa sävyä? Tosin voihan noista nyt jotain jo päätellä, mutta aika monta joutuis kuitenkin tilaamaan.

Niinhän siellä on, mutta sit se onkin kivaa kun se oma sävy löytyy, ja se onkin just eikä melkein. Normimarkettikosmetiikasta ja voidemaisista meikeistä en ole koskaan löytänyt JUURI sopivaa sävyä.

Halo, miten tilasit tuolta Alimalta? Ainakin tuolla linkittämälläsi sivulla lukee etteivät lähetä EU:hun ollenkaan. Eilen lähti tilaukseen kasa testereitä Meow'lta. Jospa joku meikkipohjan sävy olisi juuri se oikea :)

Ne lähettävät käsittääkseni tämän vuoden loppuun saakka vielä EU-alueelle, sillä Alima Europe ei kai ole vielä täydessä toiminnassa. Itse tilasin vaan menemään ihan normaalisti ja perille saapuivat.

Suosittelen myös lämpimästi noita Aliman sävytettyjä huulikiiltoja/-rasvoja. Kivasti saa vähän väriä huulille, muttei tarvitse käyttää varsinaista punaa tai nestemäistä kiiltoa.

Ne lähettävät käsittääkseni tämän vuoden loppuun saakka vielä EU-alueelle, sillä Alima Europe ei kai ole vielä täydessä toiminnassa. Itse tilasin vaan menemään ihan normaalisti ja perille saapuivat.

Kiitos tiedosta! Kokeillaan jos lähettäisivät minullekin :)

Onko kellään kokemusta Signature Mineralsin meikeistä? Tuolta nettisivuilta pystyy tilaamaan näytepaketin mihin voi valita 6 haluamaansa näytepurkkia postimaksun hinnalla. Pitänee kokeilla, meikkivoiteiden ainesosat näyttivät ainakin olevan aivan samat kuin esim. Alimalla.

Itse laitoin hetki sitten Alima Puren tuotteita tilaukseen, mutta huomasin etteivät he valmista ollenkaan ripsivärejä. Mitä ripsiväriä te suosittelisitte? Oon kerran kokeillut Dr. Hauschkan ripsiväriä, mutta en ainakaan ensimmäisellä kerralla vakuuttunut siitä, koska se varisi todella helposti pois ripsistä päivän aikana.

Elyna, ainakaan Uuden Mustan luonnonripsiväritestissä yksikään tuote ei saanut kovin mairittelevia arvosanoja. Couleur Caramel siinä taisi voittaa kuitenkin.

Body Shopin Nutriganics-kasvojenpuhdistusvaahto on muuten ihan hyvää, vaikka tuoksu onkin aika erikoinen. Musta se toimii paremmin kuin esimerkiksi Aloe-sarjan puhdistusvaahto. Samaten voisin antaa ihan hyvän arvosanan Laveran Orange Milk -shampoolle. Mullahan oli shampooton kausi tuossa muutama viikko sitten, mutta en jaksanut sitä pitkien hiusten hinkkaamista kuin puolitoista viikkoa, joten siirryin takaisin shampoolinjalle. En mä kuitenkaan rasvaletiksi muuttunut, ja jatkossa on hyvä, että tietää pärjäävänsä ilman shampoota tiukissa paikoissa ihan hyvin.

En löytänyt Couleur Carameliä, joten ostin itse Valannin Natuc-ripsarin. Tuotteiden ulkonäkö ja brändäys on vähän autotallissa tahdyn näköistä, mutta itse ripsari on musta ihan ok-laatuinen ja yllättävän hyvin pysyvä luonnonkosmetiikaksi. Pidentää myös ihan kivasti, mutta ei pidä taivutusta kovin hyvin. Noita löytää esim. Ruohonjuurista.

Santen ripsaria en voi suositella yhtään kenellekään, pysykää siitä todella kaukana.

Mä oon hehkuttanut blogissani ja hehkutan täälläkin Dr. Hasuchkan kasvoöljyä. Se tasoittaa ihon väriä ja hävittää ajoittaiset näpytkin. Ekompaa ripsiväriä en ole uskaltanut kokeilla huonojen arvioiden vuoksi.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Meowilla on kyllä melkoisesti noita sävyjä pohjissa ja mun mielestä Meowin ehdoton miinus on kalliit postikulut, tosin nyt on ollut paljon tarjouksia ilmaisista postikuluista. Sieltä ei tee mieli tilata kovin usein. Mä oon käyttänyt heiltä tuota vähiten peittävintä pohjaa ja peittävintä(FF), mutta mun luonnostaan kuivalle naamalle tuo Meowin jo valmiiksi kuiva koostumus ei tehnyt hyvää ja ainakin mun kohdalla peittävämmän lopputuloksen saamikseksi vaadittiin jonkun verran kärsivällisyyttä. Mutta meowilla on ihania poskipunia ja luomivärejä. :haart:

Sen sijaan Sassymineralsilta mulla on positiivisia kokemuksia: pienempi sävyvalikoima, peittävämpi pohja ja halvat postikulut + samplet tulee purkeissa, joten niitä voi sitten myöhemmin hyödyntään vaikka luomivärisamplejen purkittamiseen(,jos luomivärejä tykkää käyttää). :rolleyes: Sassyn meikkipohjat oli kyllä mukavan peittäviä, mutta sävyt on normaalia tummempia eli vaaleille "light" voi olla jo liian tumma talvella... Tuo käy muuten tosi hyvin peiteaineenakin silmänalusille ja semmonen niksi ois tarjota: kasta peitevoidesivellin (mieluiten synteettinen) veteen ja pyyhkäise märkyys pois niin, että siitä jää kostea ja ota mineraalipohjaa siveltimeen ja levitä silmien alle - valmista! Sulautuu tositosi hyvin ihoon eikä näytä kuivalta.:D Tän hetkinen lempparipohja.

Suositut

Back
Ylös Bottom