Nostelenpas vanhaa ketjua, onko täällä shampoottomia hiuksia vielä? Lopetin roa-kuurin n. kk sit enkä ole vieläkään pessyt hiuksia shampoolla (yht. noin viiteen kuukauteen nyt) ja yritän sitkutella edelleen ilman niin kauan kuin kykenen. Mulla on pitkät hiukset, hieman yli puoleen selkään ja jokapäiväisen vesipesun nuo kyllä vaativat, alkaa olla aika työlästä jo. Koitan tässä samalla kasvatella vanhoja hiusvärejä pois ja varmaan pitäisikin käydä vähän lyhentämässä kuontaloa
Minkälaisilla kemikaalittomilla vaihtoehdoilla ootte pesseet hiuksianne? Ekokauppa Ekolossa näytti olevan ihan mielenkiintoisia tuotteita, nuo shampoopalat nyt esimerkiksi "Saippuapohjainen shampoopala on täysin ekologinen, se on tehty luomu kasviöljyistä, - yrteistä ja- eteerisistä öljyistä. Ei sisällä säilöntäaineita, keinotekoisia hajusteita tai väriaineita eikä myöskään mineraaliöljyjä." Tommosta meinasin kokeilla, jos näyttää siltä, että jotain vettä vahvempaa pesua tarvitsisi, onko joku kokeillut? Tai onko suositelle jotain muuta vaihtoehtoa?
Meikeistä olen käyttänyt vähän milloin mitäkin, mm. Dr. hauschkaa, Jane Iredalea ja Lily Lololta olen tilannut puuteria. En nyt mikään ituhippi ole, mutta jos löytäisi omalle ongelmaiholle, jonkun sopivan kombon, markettimeikeillä se ei onnistu. Ainakin vielä toistaiseksi roan jälkeen on pysynyt iho ihan hyvänä, vaikka olen vähentänyt naamanpesuaineiden käyttöä reilusti. Kostetuttamiseen olen käyttänyt apteekin rasvoja.
Vinkkejä, kokemuksia ja tuotearvoseluja kaivataan ;)