Luonnonkosmetiikka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Halo
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla oli jossain vaiheessa käytössä Aloe Vera -kotimyyntisarjan alumiiniton dödöstick. Toimi hyvin, tosin muita ainesosia en tiedä... Näitä en sitten tullut hankkineeksi lisää, kun mehuista en ollut kiinnostunut, ja meinas lipsahtaa tuputuksen puolelle. ;) Tällähetkellä totuttelen kristallikiveen. Varsinkin treeneissä haisen kuin vesisaaviin mädäntynyt rotta, mutta annetaan tälle aikaa. :)

Hiusgeelinä käytän am-luonnontuotteen geeliä. Tykkään paljon. Voimakas tuoksu (laventeli-piparminttu) kyllä varmasti jakaa mielipiteet.

Irokeesi oli aikoinaan tapana nostaa pystyyn sokerivedellä! Jos suihkepulloon sekoittaisi ruokosokeria ja vettä, saattaisi saada lakkamaisemman pidon? Voin altistua ihmiskokeelle, ja raportoida katastrofista.. :)

Olisiko täältä muuten kiinnostusta kerätä poppoo, ja pyytää maahantuojan edustajaa esittelemään jonkun luonnonkosketiikkasarjan meikkivalikoimaa? Itse lähden aina tyhjinkäsin ostoksilta, kun en oikein löydä niitä omimpia tuotteita.. :)

Mä oon nuorempana talvisin pitänyt keesiä pystyssä sokerivedellä. Kesäkuumalla tuppas tulee aika tahmee niska ;D

No niin, nyt on hiukset värjätty Santen mustalla värillä. Tulos: Asunto ja hiukset haisevat jollekin arabimaiden ruoalle (harira-keitto?). Värissä ei muutoksia, ei edes juurikasvussa! Ehkä aavistus jotain todella tummanruskeaa. Annoin värin olla melkein sen kaksi tuntia, pyyhe ja huppu päässä. Sekoitin muuten aineen vispilällä, tuli tosi tasaista levittää.

Jos asiasta täytyy jotain positiivista löytää, niin pesun jälkeen pyyhkeeseen ei jäänyt värijäämiä, ja väriroiskeet lähtivät pois kaakeleista ja lavuaarista. Eikä päänahkaa kiristä kuten normivärjäyksen jäljiltä.

No niin, nyt on hiukset värjätty Santen mustalla värillä. Tulos: Asunto ja hiukset haisevat jollekin arabimaiden ruoalle (harira-keitto?). Värissä ei muutoksia, ei edes juurikasvussa! Ehkä aavistus jotain todella tummanruskeaa. Annoin värin olla melkein sen kaksi tuntia, pyyhe ja huppu päässä. Sekoitin muuten aineen vispilällä, tuli tosi tasaista levittää.

Mä kokeilin kans n. kuukausi sitten sitä Santen ruskeaa väriä eikä se tarttunut juuri yhtään. Kaveri (kampaaja) laittoi sen mulle päähän, aine oli hyvin sekoitettu ja lämmintä. Käärittiin pää vielä huolellisesti kelmuun ja annettiin olla n.1,5h. Osan ajasta istuin saunassa, kun sitä suositeltiin. Huuhtelun ja kuivauksen jälkeen tukka ehkä kiilsi enemmän, mutta väri ei näyttänyt muuttuneen ollenkaan. Mistähän tää voi johtua? Muistan kun joskus yläasteikäisenä värjäsin tukan mustaksi Body Shopin hennalla ja se onnistui hyvin. Tosin silloinkin se kului pois, vaikka oon ymmärtänyt että henna lähtee vaan kasvamalla (?)

^ mulle ei nk. myrkkyväreistä jää tosi hyvin kuin blondi. ekovärit jää ok. joillakin on vain sellainen hiuslaatu, että väri ei vaan jää kiinni. mulla tuntuu, että väri ei kestä hyvin.

On muuten mennyt kohta 5 viikkoa ilman shampoota, ja ajatus siitä, että pesisi hiuksensa jollain aineella tuntuu jo nyt kummalta. Hiukset on ihan normaalin näköiset ja päänahka on hyvinvoiva, joten toistaiseksi en keksi tästä kokeilusta mitään huonoa puolta. Mielenkiinnolla odotan sitä, kun hiukset kasvavat, näkee miten ne sitten käyttäytyy. Pitkään käsiteltyyn tukkaan en mäkään tätä ehkä kokeilisi, varsinkaan jos muotoilutuotteiden kanssa pitää paljon läträtä. Kumma juttu kyllä; kun lopetin shampoopesut, hiuksista tuli paljon hallittavammat ja "kuohkeammat" (kun päänahan omia öljyjä ei kaikkia poisteta, hiukset voi muotoilla ilman mitään aineita). Käytän kyllä pieniä määriä luonnonmukaista geeliä ja hyvin satunnaisesti lm-lakkaa, jotka kyllä lähtee mielestäni vedellä ihan hyvin pois. Oon lukenut shampoottomia kokeilujuttuja pitkähiuksisilta, ja moni on sanonut, että muotoilutuotteita ei oikeastaan tarvitse enää, kun omat hiukset pitää tyylin kuin tyylin ilmankin.

Shampoohan pesee pois päänahan omat öljyt, jotka sitten laitetaan takaisin hiuksiin hoitoaineella. Tavalliset shampoot ja hoitoaineet sisältävät usein silikonia (sillä "kuorrutetaan" hiukset jotta niistä tulee sileät ja kiiltävät) ja muita kemikaaleja, jotka puolestaan tekee hiuksista lättänät -> tarvitaan aimo annos muotoilutuotteita, jotta kutrit saa edes jonkinlaiseen kuosiin. Kemiaa täynnä oleva päänahka sitten koittaa suojautua rasvoittumalla taas parissa päivässä kun ne omat rasvat tosiaan poistettiin, ja sitten pitääkin taas pestä sillä shampoolla, hoitoaineella, jne jne. Kosmetiikkafirmoillehan tämä on aikamoinen rahasampo, ymmärrettävästi :rolleyes: En siis missään nimessä tuomitse kenenkään hiustuotekäyttäytymistä (mulla jos kenellä on ollut järjettömät ainearsenaalit käytössä), on vaan ehkä ihan hyvä tietää, että shampoot, hoitoaineet ja muotoilutuotteet on suunniteltu siten, että kuluttaja tarvitsisi ja käyttäisi niitä kaikkia, mielellään mahdollisimman usein.

Pakko kommentoida tähän, jotta Halo ei ole ihan yksin palopuheensa kanssa. Olen sattumalta ollut ihan saman ajan pesemättä hiuksiani sampoolla, viisi viikkoa siis. Vesipesuihin asti en ole vielä päässyt, mutta soodalla ja etikalla mennään. Niistäkin yritän päästä eroon heti kun se on mahdollista. Voi tosin olla että pitkät hiukset tarvitsevat pidemmän totuttelujakson (tai sitten se on vain kokonaan yksilöllistä). Vielä pelkkä vesihuuhtelu ei selvästikään riitä - hiukset jäävät klähmäisiksi, enkä halua liikkua ihmisten ilmoilla hiukset likaisina.

Mun hiukset ovat suunnilleen lapaluihin asti, hiuslaatu on ohut ja luonnontaipuisa, aikaisemmin varsinainen harakanpesä. Nykyään minä ja mun hiukset tullaan toimeen paljon paremmin kuin sampoopesu-kemikaaliaikana; hiukset ovat myös mulla kuohkeammat ja helpommin hallittavat. Eniten kuitenkin ilahduttaa kauan toivottu painavuus, joka varmaankin johtuu juuri tuosta luonnollisen rasvan leviämisestä hiusten latvoihin asti. Aikaisemmin olen yrittänyt saada hiuksia laskeutumaan painavammin (sen sijaan, että ne lentelisivät ympäriinsä) käyttämällä erilaisia aineita, en halua ajatellakaan kuinka paljon niihin on hujahtanut rahaa vuosien varrella... Hiukset tuntuvat myös runsastuneen, päänahkaa sormeillessa tuntuu paljon lyhyitä hiustenalkuja.

Ja niin, päänahka ei todellakaan haise :rolleyes:

Osaako kukaan suositella palana myytävää suihkusaippuankorviketta, joka kävisi kuivalle iholle? Heräsin jossain vaiheessa siihen kuinka älyttömästi muovijätettä kosmetiikka- ja hygieniatuotteista syntyy, joten palaan siirtyminen kuulostaisi järkevältä. Pelkkä "tavis"saippua taitaa vaan olla turhan kuivattavaa?

Luonnonkosmetiikasta fanitan Dr. Hauschkan hoitavaa värivoidetta, joka mulla on korvannut sekä päivä- että meikkivoiteen ja oikeastaan peitevoiteenkin, koska ihosta on tullut niin sileä ja tasainen ettei peittoa tarvitse erikseen. Aivan loistava tuote pintakuivalle iholle! Oikein tosikuiva iho saattaa kyllä tarvita kosteusvoiteen alle erikseen.

Osaako kukaan suositella palana myytävää suihkusaippuankorviketta, joka kävisi kuivalle iholle? Heräsin jossain vaiheessa siihen kuinka älyttömästi muovijätettä kosmetiikka- ja hygieniatuotteista syntyy, joten palaan siirtyminen kuulostaisi järkevältä. Pelkkä "tavis"saippua taitaa vaan olla turhan kuivattavaa?

Kuivalle iholle käyttäisin ennemminkin öljyä kuin saippuaa, esim. kookosöljyä. Itse asiassa kropalle en ole kuukausiin käyttänyt mitään muuta kuin vettä (ja säärille ja jalkapohjille kookosöljyä), ja ihon kuivuminen on selkeästi vähentynyt. Oon tullut siihen lopputulokseen, että suihkugeelit on täyttä huijausta :jahas:

Kuivalle iholle käyttäisin ennemminkin öljyä kuin saippuaa, esim. kookosöljyä. Itse asiassa kropalle en ole kuukausiin käyttänyt mitään muuta kuin vettä (ja säärille ja jalkapohjille kookosöljyä), ja ihon kuivuminen on selkeästi vähentynyt. Oon tullut siihen lopputulokseen, että suihkugeelit on täyttä huijausta :jahas:

Joo, mää en myöskään oo käyttäny, enkä kosteusvoiteitakaan kuin jokusena päivänä vuodessa. Paremmin toimii iho, kun ei käytä.
E: kainaloita ainoastaan oon pessy pesuaineella. Ja sit oon huomannu myös sellaisen asian, että jos pesee kainalot tavispesuaineella, niin ne alkaa haisemaan nopeammin. Jos käyttää luomupesuainetta kainaloihin, niin se kristallidödö toimii ihan hyvin. Lievästi hämmästyny oon tästä. Siinä tavispesuaineessa on siis jotain sopimatonta!

Ja mitä muuten siihen shampooasiaan tulee, niin tein sellaisen huomion, että luomupalalla pesun jälkeen hiukset ei rasvoitu kuten tavisshampoilla, eikä ne litisty ajan funktiona, kuten tavisshampoilla. Ja nyt oon ollu jo 5 päivää ilman pesua, eikä vieläkään tunnu siltä että tarttis shampoota. Ja siis tää ei ollu mikään no-shampoo-kokeilu omalta osaltani, vaan ei vaan oo tarvinnu :wtf: Suihkussa kun kävin, niin käytin vettä vaan, kun ei ollu semmonen olo että tarttis shampoota. Niin että katsotaan nyt jos tästä vaikka tuli tahattomasti edistyttyä suoraan shampoottomuuteen. Sen ainakin huomasin tänään, että muotoilu todella on helppoa, eikä oo niin paljoo sellasia "vauvatukkahöttöjä" joka suuntaan törröttämässä kuten yleensä kun ponnarilla pidän. WAU!

Olisi hieman kysymyksia tuohon palashampooseen liittyen. Onko siis tarkoitus, että jos käyttää palashampoota niin mitään tavallisia muotoilutuotteita, edes hiuslakkaan, ei tulisi käyttää? Ja entäs hoitoaineen käyttö? Voiko hiuksiin laittaa tavallista hoitoainetta, jos ne on pessyt palashampoolla. Kiitos, jos joku viitsii vastata :confused:

Olen vähitellen siirtymässä luonnonkosmetiikkaan sitä mukaa, kun vanhat tuotteet loppuvat. Nyt tarvis miettiä, mitä käyttäisin kasvoille. Olisko jollain hyvää vinkkiä? Mulla on aina ollut herkähkö iho, mutta viimekesäinen antibioottien aiheuttama paha allerginen reaktio muutti ihoa vielä herkempään suuntaan ja tuntuu, että mikään noista vanhoista perustuotteistakaan ei ole oikein hyvä. Eikä tää pakkastalvikaan ole hyvää tehnyt. Nyt naama on kuiva ja iho on ärtynyt. Öljypesuun ajattelin siirtyä. Mites kosteutus, mitä kannattais käyttää?

Olisi hieman kysymyksia tuohon palashampooseen liittyen. Onko siis tarkoitus, että jos käyttää palashampoota niin mitään tavallisia muotoilutuotteita, edes hiuslakkaan, ei tulisi käyttää? Ja entäs hoitoaineen käyttö? Voiko hiuksiin laittaa tavallista hoitoainetta, jos ne on pessyt palashampoolla. Kiitos, jos joku viitsii vastata :confused:

Kyllä sen kanssa voi käyttää muotoilutuotteita. En keksi, miksi ei voisi? Jos tarkoituksena on pyrkiä mahdollisimman "kemikaalittomaan" elämään, niin silloin varmaan muotoilutuotteistakin yritetään päästä eroon tai ainakin niitä korvataan "luomuvaihtoehdoilla", mutta jos se ei ole itsetarkoitus, niin mikäs siinä sitten. Ainakin mä itse käytän palashampoon kanssa hoitoainetta, koska muuten mun pitkä tukka menisi liian hamppuiseksi. Aluksi koitin olla ilman, mutta en pitänyt lopputuloksesta. Hoitoainetta palashampoon kanssa olen käyttänyt noin vuoden nyt, ja hyvin toimivat yhdessä. Olen myös huomannut, että palashampoon kanssa ei tarvitse läheskään niin paljoa muotoilutuotteita, kuin ilman, koska palashampoo jo itsessään tekee tukasta tuuheamman ja helpommin muotoiltavan.

Ainakin minulla on se käsitys, että luonnonmukaiset tuotteet eivät toimisi niin hyvin synteettisten kosmetiikkatuotteisen kanssa. Esimerkiksi luonnolliset putsarit eivät niin hyvin pure vaikkapa perinteisiin ripsareihin ja meikkeihin, palashampoot niin hyvin vahvoihin muotoilutuotteisiin jne. Mutta ainakin hiusten kanssa asia korjaantuu, kuten Halo ja Delgado ovat maininneet, ehkä sillä, että hiukset eivät enää edes kaipaa niitä muotoilutököttejä.

Olen myös siirtynyt hiljalleen luonnonmukaisempaan kauneudenhoitoon. Ensin jätin pois perusvoiteen (joka on siis atooppisen ihon perushoito), koska siitä ei tuntunut olevan mitään apua. Olen käyttänyt kohta vuoden ajan kookosöljyä aamuisin ja suihkun jälkeen oliiviöljyä märälle iholle (vähän vaihdellen). Iho kyllä tulehtuu edelleen ajoittain ja joudun käyttämään hydrokortisonia, mutta määrät ovat huomattavasti aiempaa vähäisempiä. Suolahoitoja käyttäisin mielelläni enemmän. Olen vaan turhan laiska.

Tukan vedin siiliksi tammikuussa enkä ole pessyt sitä shampoolla sen jälkeen. Haluan yli kymmenen vuoden värjäilyn jälkeen kasvattaa oman värin takaisin. Tällä hetkellä tuo viiden sentin mittainen tukka rasvoittuu kyllä, mutta tuntuisi myös puhdistuvan itsestään. Kastelen sen yleensä suihkussa (jonka jälkeen se tuntuu kaikkein rasvaisimmalta jostain syystä) suunnilleen joka toinen päivä. Joudun lähmimään päähäni kookosöljyä aamuisin, koska muuten hiukset ovat liian puhtaat ja holtittomat. Yleensä tukka on sitten illalla taas ihan rasvaton. :D Saa nähdä miten shampoottomuus toimii pidemmässä tukassa. Odotan kyllä innolla sen kasvamista, uusi tukka on selvästi paksumpaa ja vahvempaa.

Deodoranttina käytän kristallikiveä. Olen liottanut sitä veteen ja laittanut suihkepulloon, se on älyttömän helppo käyttää noin. Käytän marseillesaippuaa kainaloiden pesuun ja haju pysyy noilla poissa.

Mitäs vielä... olen viimeaikoina tutustuttanut itseni myös nenäkannuun vaikkei se enää kosmetiikkaan liitykään. Noihin suolahoitoihin kuitenkin.

Meikeissä pitäisi vielä siirtyä luonnonmukaisempiin vaihtoehtoihin kunhan nuo vanhat tuotteet loppuvat. Olisiko kenelläkään suositella hyvää parabeenitonta, mahdollisimman vähän ärsyttävää ripsiväriä? Olen käyttänyt välillä Lumenen Natural Codea, mutta paremmat vaihtoehdot kiinnostavat. Kookosöljy toimii muuten ainakin minulla paremmin kuin mikään meikinpoistoaine ikinä.

Rondea, kokeile jotain öljyjä kosteutukseen. Niitä on niin miljoonalla eri viskositeetilla, että kokeile itse. Kuivalle iholle paksumpaa öljyä ja rasvaisemmalle ohuempaa. Manteliöljyä kai kovasti suositellaan herkälle iholle. Tosin jos öljypuhdistusta käyttää eikä yhtään lotraa veden kanssa, voi hyvin olla, ettei perään tarvitse mitään kosteutusta.

Yleisesti yleistettyä shampoista ja pätee aika hyvin myös ihon putsareihin:
Vahvasti pesevä (eli kuivattava) aine lisää rasvoittumista. Kun iho kuivuu, se saa viestiä, että tarvitaan lisää rasvaa. Kun taas puhdistetaan hellästi iho saa viestiä, että rasvaa on tarpeeksi, älä tunge enempää. Tällä ei hirveästi ole vaikutusta yhdellä tai kahdella pesukerralla, mutta pidemmällä tähtäimellä.
Hiuksissa taas jos yhtäkkiä yhden pesun jälkeen tuntuu kuontalo pysyvän puhtaana pidempään, on todennäköisesti uusi sh pesevämpää kuin aiempi. Pesee puhtaammaksi-> hiuksilla varaa rasvoittua pidempään ennen kuin on samassa rasvatilassa kuin ennen pesua.

Meikeissä pitäisi vielä siirtyä luonnonmukaisempiin vaihtoehtoihin kunhan nuo vanhat tuotteet loppuvat. Olisiko kenelläkään suositella hyvää parabeenitonta, mahdollisimman vähän ärsyttävää ripsiväriä? Olen käyttänyt välillä Lumenen Natural Codea, mutta paremmat vaihtoehdot kiinnostavat.

Uusi Musta testasi luonnonkosmetiikkaripsarit. Itse ostin joulukuussa tuota testin jumboksi jäänyttä Santea, ja onhan se aika paskaa. Olen sillä kuitenkin pärjännyt ihan hyvin, kun omat ripset ovat onneksi aika pitkät, mutta kyllä odotan jo vaihtoa. Ei ole koskaan tullut vastaan näin huonosti pysyvää ripsaria... Toisaalta poisto on helppoa, ei tarvitse kuin vähän vedellä hipaista ja värit valuu jo poskilla :rolleyes:

Ajattelin seuraavaksi siirtyä tuohon Couleur Carameliin, sillä vaikka luonnonkosmetiikkaripsarit eivät vastaa markettiripsareita, niin mieluummin silti pysyn luonnonmukaisemmassa. Tieto lisää tuskaa, ja kun tarpeeksi lueskelee noista synteettisen kosmetiikan perusaineista, niin niitä ei kyllä halua iholleen (tai varsinkaan silmiinsä tai huulille).

Mun no shampoo -kokeilu on kohta ollut päällä 2 kk, ja en nyt ihan heti keksi yhtään hyvää syytä, miksi alkaisin taas joskus käyttämään shampoota. Kaikki pelittää erinomaisesti, ja viikonlopun kylpyläreissukin oli aika helppo, kun ainoa tarpeelliseksi kokemani hiustuote oli pieni geelipurkki (ja ilmankin olisi selvinnyt). Halvaksikin tulee. Suosittelen erittäin lämpimästi kokeilemaan.

Pitäisköhän perustaa joku No Shampoo Challenge -ketju? :D

^ joo, tuolle ketjulle!

mä aattelin jossain vaiheessa googlata no poo jne.

mul on kesällä varmaan taas kalju. päänahkaa hoidan kp. öljyillä silloin tällöin.

mä oon (taas kerran sanon tän) tyytyväinen laveraan :) santen huulipunista tykkään. mä en oo löytänyt täysin vegaanisia luonnonkosmetiikkahuulipunia. tai sit vaan oon sokee. santen huulipunissa on mehiläisvahaa. miel. ostan vegaanisena, mutta tuo mehiläisvaha ei nyt mun maailmaani oo kaatanut :)

Mun tekisi mieli kokeilla jättää shampoo pois, mutta mulla on tosi taipuisat ja liukkaat hiukset, joten vähän epäilyttää. Kestääkö "aineettomat" hiukset muka hyvänä mm. yön yli? Uhmaavatko hiukseni pyöräilykypärän litistävää vaikutusta ilman hiusvahaa? Entäs pyörteet, pysyvätkö aisoissa vai sojottavatko hiukset lopulta kuitenkin kohti kattoa ilman tiukkaa hiuskiinnekuorrutusta?

Deodorantin suhteen (melkein) olen luopunut toivosta. Suolakivi toimii, jos makaan kotona sohvalla. Yleensä. Tavalliset deodorantit on yhtä tyhjän kanssa, rexona ihme kyllä toimii tällä hetkellä. Ei sekään aina toimi. Onko täällä muita OIKEASTI hikipossuja, jotka on keksineet jonkin mullistavan tehokeinon hajuja vastaan? Kesä on taas tulossa, helle ja hikipainajainen.

Hmm, kerronpa omia kokemuksiani tästä hurjasta shampoottomuustouhusta. Ensinnäkin, erehdyin kertomaan naapurille, kun se kävi viime sunnuntaina täällä. Kerroin olleeni yli viikon ilman shampoopesua. "HYYYYYYYYYYIIIIIIIIIIIIIIIII, YYÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖKK" oli reaktio. Katsoin naapurin tukkaa, joka oli pesty shampoolla ja tuhannesti likaisempi kuin mun tukka. En sanonut mitään, koska hän ei näytä siltä, että katsoisi itseään (tai hiuksiaan) koskaan peilistä.

Yhdelle jumppa-asiakkaalle kerroin myös, kun käveltiin samaa matkaa kotiin. Se ei ollut moksiskaan, joskin on kotoisin jostain Itä-Suomen perukoilta ja kovin luomuhenkinen muutenkin. Kertoi myös, että hien haju lakkaa, jos kainaloita ei vaan pese saippualla (eikä käytä dödöä ollenkaan). Olen nyt siis ollut myös kokonaan ilman dödöä jo kolme päivää (so far so good). Pelkällä vesipesulla mennään. Kaks ekaa päivää jouduin pesemään pari kertaa (vedellä) työaikana, kun ei kestäny sitä hajua, tänään en oo huomannu mitään ongelmia, vaikkaa oon kävelly pitkin poikin kaupungillakin.

No, tuohon tukkaan palatakseni, niin ensimmäisten muutaman päivän jälkeen tukka on ollut äärimmäisen paksu, ei tunnu likaiselta vesipesun jälkeen (eikä seuraavanakaan päivänä). On niin tuuhea, ettei meinaa ponnarillekaan saada littanaksi. Jos siis herää aamulla tukka pystyssä, se myös pysyy pystyssä. Aivan niinkuin netistä löytyvien no-poo-linkkien päässä löytyvissä kuvissa. Shampoopesujen jälkeen tukka ei ole ikinä ollut näin paksu juurista (varmaan koska luonnolliset rasvat on ennen pesty sieltä pois) ja esim tukka on tyvikohotetumpi kuin millään tyvikohotusaineilla oon ikinä saanu aikaiseksi. Ja se on kuohkea jo heti pesun jälkeen, sitä ei tarvitse erikseen föönata kuohkeaksi. Ja tämä siis vajaan kahden viikon shampoottomuudella.

Jos kokeilette, niin suosittelen, että ette vain jätä pesemättä ja odota millon alkaa tapahtua, vaan pesette sillä vedellä aina ku siltä tuntuu. Itellä tuli ehkä vähän viivyteltyy sitä ihan sillä, kun halus seurata miten päänahka voi siinä välissä. En tehny mitään siirtymäriittiä, koska en missään vaiheessa kokenu tarvitsevani sitä. Shampoo vaan pois ja menoks :D Ja mitä litistymiseen tulee, niin ei mun kuontaloa todellakaan pipo latista. Tai jos latistaa, niin sen saa yhdellä sormiharjauksella takaisin pystyyn. Toisin oli ennen. Hiusteni pituus on puolipitkä, tuuhea, mutta aina ollut tosi ohut. Nyt ei tunnu ohuelta.

Assis, mää kuulun myös niihin, joilla ainoa toimiva koskaan on ollu rexona. Mut nyt koitan tätä, koska mun ei tarvi olla niin paljon ihmisten lähellä kuin yleensä, ei maksa mitään kokeilla nyt :)

E: Mulla on myös ollu pari poikaystävää, jotka ei pessy hiuksiaan shampoolla kuin ehkä kerran kuukaudessa, jos oli oikeen tosi likaisen oloiset. Eikä heillä tukka ollu likainen eikä rasvaisen tuntuinen, se oli vain todella tuuhean ja paksun tuntuinen. Ja sattumoisin kumpikaan ei käyttäny myöskään deodoranttia ikinä, eivätkä silti haisseet hielle muutoin ku treenin jälkeen. Go figure...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom