SUPERCARB 1kg -40%

Luonnonkosmetiikka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Halo
  • Aloitettu Aloitettu
Mä olen myös hyvin kiinnostunut luonnonkosmetiikasta. Hiukset olen taas sortunut pesemään tavisshampoolla ja hoitoaineella, mutta ne kyllä ällöttää mömmöjensä takia. Olen joskus ollut pesemättä tukkaani kuin vedellä ja pari kertaa viikossa soodalla ja etikalla. En oikein pitänyt siitä. Omaan nenään hiukset haiskahti ja tuntui rasvaiselta, ja sooda/etikka tuntui vievän aikaa aivan liikaa mun mielestä. Mietinkin tuota palashampoota, jos paikallisesta ekokaupasta vaan löytyy... Mulla on kuitenkin pitkät hiukset, jotka kyllä takkuuntuu. Toimisikohan tuo niin, että pesisi palashampoolla ja pari/kolme kertaa viikossa laittaisi sen kookosöljyn hiuksiin? Kun vaan pääsen tästä värjäyskierteestä, niin nuo muotoilutuotteetkin saa jäädä. Mulla on nyt käytössä tuo Dr. Hauschkan puhdistusvoide ja se on ihana. En ole sitä kyllä meikinpoistoon testannut ja epäilen sen tehoa siinä, vaikka myyjä kyllä vakuutteli sen toimivan. Ehkäpä koetan tuota oliiviöljyä seuraavaksi. Vai onko joku putsannut kasvojaan tuolla kookosöljyllä? Kasvojen kuorinnassa aivan mainio on mielestäni ihan perus ruokasooda. Putsaan sillä kasvoni melkein joka päivä suihkun yhteydessä ja mustapäät on kyllä vähentyneet huimasti. Kasvonaamiona hunaja on hyvää ja puhdistavaa. Onko kukaan kokeillut ihonhoidossa helokkiöljyä tai seesamiöljyä?
- Tuo Dr. Hauschkan puhdistusVOIDE nimenomaan ei ole tarkotettu meikin puhdistukseen, kyllä ollut lievästi ammattitaidoton myyjä ollut:(...meikki lähtee siis sillä samaisen sarjan puhdistusemulsiolla ( pumppupullossa), voide on tarkotettu huokosten syväpuhdistukseen jne. Olen itse Dr. Hauschkan diplomikoulutuksen käynyt kosmetologi, javalitettavan usein kuulee kyllä näistä myyjistä, jotka opastavat päin honkia ja saadaan pettyneitä asiakkaita...eli älä vaan testaa voidetta meikinpoistoon
Kaikki kylmäpuristetut/ valutetut luomulaatuiset kasviöljyt on ihania ihonhoidossa, suosittelen kyllä kaikille! Tosin joka öljyllä on hieman omia ominaisuuksiaan, joku sopii kuivalle iholle parhaiten, joku taas rasvaiselle...Ihania ne ovat :)vartalonkosteutukseen; suihkussa kantsii levittää kostealle iholle niin imeytyy parhaiten eikä tarvii suihkun jälkeen lotrata enää vaan iho on ihana. Tuo Helokkiöljy ihon hoidossa ulkoisesti on kamalan kallista, tosin sitä voi laittaa esim atoopikon ihottumaläiskille( miksei toki muunkin ihottumaisen)päälle. Itse tykkään viinirypäleensiemenöljystä etenkin kasvoilla, koska mulla on sekaiho ja tykkään tuoksusta.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Öljypesusta kysyttävää! Tuntuis lähtevän meikit tosi hyvin (Body Shopin mineraalimeikkivoide ja normi ripsari + luomiväri), mutta eikö teillä muilla jää se ripsiin kiinni? Jää se toki vähän muutenkin nassuun, mutta se on vissiin tarkoitus? Noi rasvaset ripset kyllä vähän haittaa näköä. :( Ja siristyttää silmiä.

Käytättekö muut öljypesun jälkeen jotain muita tuotteita? Aion kokeilla sekä ilman muita, että yhdistelmällä oliiviöljy sekä BS Aloe Vera sarjan kasvovesi ja kosteusvoide.

Mullä ei jää ripsiin mut iholle vähän. Käytän puhdistukseen öljyn lisäksi puhdistusvoidetta eli pesen sitten kasvot vielä toistamiseen. Varmaan kasvovesikin toimii vielä loppupuhdistuksena. Mä kun tykkään siitä, että iho jää puhtaan ja raikkaan tuntuiseksi, ja pelkässä öljypesussa se ei sitä tee.

- Tuo Dr. Hauschkan puhdistusVOIDE nimenomaan ei ole tarkotettu meikin puhdistukseen, kyllä ollut lievästi ammattitaidoton myyjä ollut:(...meikki lähtee siis sillä samaisen sarjan puhdistusemulsiolla ( pumppupullossa), voide on tarkotettu huokosten syväpuhdistukseen jne. Olen itse Dr. Hauschkan diplomikoulutuksen käynyt kosmetologi, javalitettavan usein kuulee kyllä näistä myyjistä, jotka opastavat päin honkia ja saadaan pettyneitä asiakkaita...eli älä vaan testaa voidetta meikinpoistoon
Kaikki kylmäpuristetut/ valutetut luomulaatuiset kasviöljyt on ihania ihonhoidossa, suosittelen kyllä kaikille! Tosin joka öljyllä on hieman omia ominaisuuksiaan, joku sopii kuivalle iholle parhaiten, joku taas rasvaiselle...Ihania ne ovat :)vartalonkosteutukseen; suihkussa kantsii levittää kostealle iholle niin imeytyy parhaiten eikä tarvii suihkun jälkeen lotrata enää vaan iho on ihana. Tuo Helokkiöljy ihon hoidossa ulkoisesti on kamalan kallista, tosin sitä voi laittaa esim atoopikon ihottumaläiskille( miksei toki muunkin ihottumaisen)päälle. Itse tykkään viinirypäleensiemenöljystä etenkin kasvoilla, koska mulla on sekaiho ja tykkään tuoksusta.

Ehdin jo testata tuota meikinpoistoon ja eihän se oikein toiminut tosiaan. Mutta kasvojenpuhdistuksessa se on edelleen aivan loistava. Tarkoitus olisi sarjaa muutenkin siirtyä käyttämään, mutta rahavarannot ei oikein taivu siihen, että kertalaakista ostaisi kaikki putelit.

Neitsytoliiviöljy kyllä toimi oikein hyvin meikinpoistossa, mutta en ole varma sainko siitä ihottumaa vai johtuiko se jostain muusta. Mulla on todettu sellainen nuorten naisten vaiva kuin suunympärysihottuma, joka ulottuu myös silmäluomiin. Sille on joku tieteellinenkin nimi, mutta en muista sitä. Jokatapauksessa se tekee sellaisia pienen pieniä rakkuloita suun ympärysiholle ja silmien ympärille. Mulla ei ole sitä vuosiin ollut ja luulin päässeeni siitä riesasta, mutta ilmeisesti se öljy ärsytti ihoa sen verran että se pompsahti taas pinnalle, lievänä tosin ja onneksi antibioottivoide auttaa. Kumma juttu, kun ennen mun iho ei kestänyt oireitta kuorimista lainkaan ja nyt olen vaikka kuinka kauan käyttänyt tuota soodaa kuorimiseen oireitta, ja sitten joku öljy taas aiheuttaa reaktion.

Hiustenhoito on kyllä ollut helppoa sen jälkeen kun leikkasin niistä kaiken värjäyksen pois ja niistä tuli todella lyhyet. Shampoota ei juuri tarvisi, mutta en ole vielä saanut oltua pesemättä.

Hei ootkos huomannut, että Cashmere ei olis kuivattanut samalla tavalla kuin muut mineraalimeikit? ootko kokeillut sitä ilman pohjustusainetta? Mulla ainakin tuo lumieren flawless skin kuivattaa vaikka se on kuivalle iholle tarkoitettu :( Eikä mulla edes oo mikään erityisen kuiva iho. On se kyllä silti parempi kun esim. ne sassyt. Sassyt kuivattaa paljon enempi.

Nyt on Cashmerea testailtu jo jonkin aikaa ja siitä on tullut suosikkini! Ei tunnu kuivattavalta tai epämiellyttävältä iholla, eikä ole liian kiiltelevä vaikka ei olekaan matta. Ilman pohjustustakin siis. Minulla ei kyllä ole mitenkään erikoisen herkkä iho ja jos Flawless Skin oli sinusta kuivattava niin on varmaan hyvin mahdollista ettei Cashmere ole sen parempi. Mitä käytät meikin alla?

Everyday Mineralsin semi matte base on melkein yhtä hyvä kuin Lumieren Cashmere, mutta liian "hohtava" ainakin silmien alla nenän pielissä. Tosin jos päälle sipaisee mattapinnan antavan viimeistelypuuterin niin ongelma häviää. Peittävyys ei ole kummallakaan merkillä mitenkään huippu, ainakaan sillä puuterimäärällä mitä minä laitan naamaani. Seuraavaksi testattavaksi tulossa Lily Lolon pohja, jonka peittävyyden pitäisi olla parempi. Samassa paketissa tulee myös erilliset peiteaineet ja kehuttu Flawless Matte viimeistelypuuteri.

Näiden halvempien mineraalimeikkien lisäksi hain kosmetiikkaliikkestä (jonka nimeä en muista) testattavaksi Youngbloodin mineraalimeikkipuuterin. Peittävyys aivan eri luokkaa, tosin sai kasvot kyllä myös näyttämään meikatuilta (mistä en pidä) vaikka miten pieniä määriä yritin käyttää. Hinta on aika suolainen, yli 50e purkki Suomesta, mutta hyvää peittävyyttä kaipaaville suosittelen testattavaksi. Sävyvalikoima on aika pieni, mutta itselleni vaalein sävy Pearl sattui olemaan aivan sopiva.

Öljypesusta kysyttävää! Tuntuis lähtevän meikit tosi hyvin (Body Shopin mineraalimeikkivoide ja normi ripsari + luomiväri), mutta eikö teillä muilla jää se ripsiin kiinni? Jää se toki vähän muutenkin nassuun, mutta se on vissiin tarkoitus? Noi rasvaset ripset kyllä vähän haittaa näköä. :( Ja siristyttää silmiä.

Kyllä, jää ripsiin ja pienikin määrä silmiin joutunutta öljyä saa silmät vuotamaan pitkään. Kuumassa suihkussa suurimmat öljyt kuitenkin lähtevät sekä ripsistä että naamasta niin että suihkun jälkeen iho ei ole rasvainen eikä kuiva. Muulloin olen pessyt kasvot öljypuhdistuksen jälkeen vielä puhdistusaineella, kuten HeatN. Jossain välissä öljyllä pestessä nousi pari punaista näppylää ja säikähdin niin että öljypesut on jääneet. Pitäisi ehkä aloittaa taas uudelleen ja katsoa toistuuko sama.

Mä en muista tuollaista rasvaisuus-/nyppyongelmaa, joskin olen myös pessyt jonkin sortin puhdistusaineella vielä öljypesun päätteeksi eikä mulla ole muutenkaan koskaan ollut mitään nyppyjä pahemmin. Jokin aika sitten tosin havaitsin, että pelkkä Body Shopin Nutriganics puhdistaa silmämeikit ja naaman aika tehokkaasti, joten nyt olen sitten käyttänyt pelkästään sitä. Tuoksu ei ole miellyttävä, mutta puhdistaa hyvin eikä kuivata ihoa. Voin siis suositella.

Sen sijaan Logonan Daily lime-ihosarjaa en voi suositella. Mulla oli käytössä sekä ihovoide että suihkugeeli. Suihkugeeliä en tosin enää juuri käytäkään, mutta tuo oli kerta kaikkiaan niin ohutta, että sen levittäminen oli mahdotonta. Toimittaakin meillä nykyään käsisaippuan virkaa. :D Sama juttu voiteen kanssa, hirveän ohutta eikä kosteuta yhtään; lisäksi tuli sellainen olo, että mun iho jopa vähän ärsyyntyi siitä.

Mä oon kans ottanut tavakseni pyyhkiä kasvot ensin öljyllä ja sitten lopuksi puhdistusmaidolla ja kasvovedellä. Aivan unelmapuhdistus <3 Me likes!

Heips, hyvä ja mielenkiintoinen threadi! Ite oon käyttäny mineraalimeikkejä pari vuotta, ihastuin totaalisesti, kun häämeikkini tehtiin niillä! Lähinnä ulkomailta tullu tilailtua, Meow parhaillaan testissä. Monta ihan ok pohjaa oon löytäny, se paras on kumminkin vielä hakusessa! Lisäksi mulla on testissä African black soap sekä Shea butter (suomeksi karitevoi?) kosteutukseen. Saippua on aika tehokas, lähtee meikit ja iho jää "narskuvan" puhtaaksi, saattaa kyllä kuivattaa aavistuksen liikaa, en ole vielä varma :) Rasva ei ole mun makuun, imeytyy huonosti ja jää tahmakerrokseksi iholle, vaikka laittaisi kuinka ohuelti. Rasvan päälle voi kyllä sutaista mineraalimeikin, taltuttaa kyllä kiillon ja tahmankin, sivellin vaan menee nopeasti lähmäseksi. Mulla kyllä hormonit heittelee vielä, oon saanu pari lasta vajaassa parissa vuodessa ja nuorempaa imetän edelleen, joten tuntuu että ihon vaatimukset muuttuu jatkuvasti. Jatkan noiden kahden käyttöä vielä jonkun aikaa niin näkee mitä pärstä tuumaa pidemmän päälle...

Nyt on lähetetty kymmeniä sähköpostiviestejä Alima Puren asiakaspalvelun kanssa. Meikkipakettini oli tullut Suomeen, mutta paikallinen postitoimisto ei ollut lähettänyt minulle lappua paketin saapumisesta - JES! :jahas: Paketti lähti sitten takaisin Alima Purelle... Muutama päivä sitten paketti laitettiin matkaan minulle toistamiseen ja asiakaspalvelussa luvattiin, että he laittavat pakettiin vielä extratuotteita, vaikka syy ei edes ollut heidän! Aika hyvää asiakaspalvelua, eikö? :)

1-2 viikon kuluessa pitäisi sitten päästä testaamaan VIIMEINKIN uusia meikkejä. :worship:

Viimeinkin Alima Puren paketti on käsissäni! Mutta paketin noutaminen ei mennyt aivan kuten suunnittelin. Luulin, että pakettini tulisi tavalliseen tyyliin lähipostiini, mutta minun pitikin noutaa se Lahden tullista sekä maksaa arvonlisävero (noin 15€). :jahas: Onko kenenkään muun pitänyt noutaa pakettiaan paikallisesta tullista? Onneksi paketti meikkeineen on nyt minulla eikä lisämaksu haittaa yhtään, koska meikit ovat olleet laadultaa erinomaisia - parhaimpia mitä olen ikinä käyttänyt. :haart:

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
minun pitikin noutaa se Lahden tullista sekä maksaa arvonlisävero (noin 15€)

tulli.fi ja vero.fi löytyy ohjeita, kannattaa tutustua, jos meinaa enemmänkin tilailla. Pääpiirteittäin näin: EU-maiden välisessä kaupassa ei tarvitse maksaa arvonlisäveroa eikä tullia. Eu:n ulkopuolelta tilattaessa pitäisi maksaa sekä alv että tulli. Kosmetiikka on muistaakseni tullivapaata 45e asti, mutta alv pitäisi siis kuitenkin maksaa aina. Paketteja liikkuu niin paljon ettei ole mahdollistaa vaatia maksuja kaikista, satunnaisesti napsivat syyniin... Alima purehan taitaa olla jenkkilöissä, joten siitä tuo 15e alv...

Olen aika paljon tilaillut käsityötarvikkeita EU:n ulkopuolelta niin on tullut opeteltua miten nettitilailuilusta yleensä selviää ilman yllättäviä maksuja. Eli jos alvin tai tullin osuus jää alle 10 euroon niin niitä ei peritä, 22% alvin kanssa ostosten raja (sis. postimaksu) on siis tällä hetkellä 45,45 euroa ja heinäkuun alusta uuden 23% alvin kanssa 43,47 euroa. Eri tyyppisten tuotteiden tullin suuruus vaihtelee, kosmetiikan tulli on pienen googletuksen perusteella ilmeisesti 0%, eli siitä pitäis maksaa vaan alv. En tarkistanut tuota kosmetiikan tullia sieltä tullin nettisivujen taric-sekamelskasta, eli ei ole ihan varma tieto tuo siis. Sinällään aika hölmöä, että monesti on aika paljon edullisempaa tilata monta pientä pakettia kuin yhtä isoa..

Tietenkin näissä säännöissä on mahdollisuudet poikkeuksiin, eli tullissa voidaan päättää jonkin tuotteen arvon olevan oikeasti suurempi kuin mitä siitä on maksettu, ja silloin tullit ja alvit voi tulla maksettavaksi kuitenkin.

... Eli jos alvin tai tullin osuus jää alle 10 euroon niin niitä ei peritä, 22% alvin kanssa ostosten raja (sis. postimaksu) on siis tällä hetkellä 45,45 euroa ja heinäkuun alusta uuden 23% alvin kanssa 43,47 euroa. Eri tyyppisten tuotteiden tullin suuruus vaihtelee, kosmetiikan tulli on pienen googletuksen perusteella ilmeisesti 0%, eli siitä pitäis maksaa vaan alv.

Minkä arvoinen paketti sulla Elyna sitten oikein oli? Prenten tekstin perusteellahan alle 45,45 euron paketin pitäisi tulla ilman alvin maksamista. Tässä luulossa minäkin olen elänyt ja tilaillut pieniä paketteja ihan ongelmitta.

Nyt sellainen vinkki kaikille, että Lumierella on menossa tarjous -25% koko tilauksesta ja ilmaiset postikulut kaikkialle maailmaan :dance:. Tuo kannattaa hyödyntää ja tilata ainakin sample-pakkaus, johon mukaan tietenkin kovasti kehumani Cashmere meikkipohja! Cashmere lähtee luultavasti täysikokoisena tilaukseen, jos ei tämä Lily Lolo viikon sisään vakuuta minua paremmuudestaan :) Kabukia tai muita pensseleitä kaipaavan kannattaa vilkaista alennuksessa olevat pinkit synteettiset pensselit. Esim. 8 pensselin pakkaus, minkä varmasti itse nappaan ostoskoriini, näyttäisi olevan noin 13 euroa, josta saa vielä sen -25% pois :wtf:. Skinbarin puolelta kannattaa myös vilkaista emu oil ja squalane oil. Tuosta primerista minulle ei muodostunut vielä mielipidettä, pitäisi kokeilla useammin kuin pari kertaa.

Sitten vielä loppuun kysymys Lushin tuotteiden käyttäjille/kokeilleille: Onko noista kasvojenpuhdistusaineista mihinkään? Baby Facea ja Ultrablandia olen harkinnut. Pelkään kuitenkin että ne on liian rasvaisia minun makuuni. Entä onko kellään kokemusta noista hiustenhoitoaineista? Ainakin tuoksuvat hyvältä, mutta sen takia ei ehkä kannata niitä ostaa jos ei niistä ole mihinkään :D. Tiedän kyllä etteivät Lushin aineet ole niitä kaikkein luonnonmukaisimpia, mutta kun ne on niin söpöjä ja hyväntuoksuisia :haart:

Minkä arvoinen paketti sulla Elyna sitten oikein oli? Prenten tekstin perusteellahan alle 45,45 euron paketin pitäisi tulla ilman alvin maksamista. Tässä luulossa minäkin olen elänyt ja tilaillut pieniä paketteja ihan ongelmitta.

Paketti oli arvoltaan enemmän kuin 45,45€, eli ei mikään ihme, että alv piti maksaa. Jatkossa tilaankin sitten monta pientä pakettia. ;)

Onko olemassa sellasia mineraalimeikkejä, joissa ei ois sinkkiä? En oikein tykkää ton sinkin vaalentavasta ja kuivattavasta vaikutuksesta :(

Pikaisella vilkaisulla testaamistani merkeistä:
-Everyday Mineralsilta löytyy meikkipohjat Matte ja Intensive, joissa ei kummassakaan ole sinkkiä
-Meow'n Purrr-fect Puss-meikkipohjassa ei ole sinkkiä

Hmm. Osaatko sanoa, että millä se sinkki on sitten korvattu noissa? Mitä muita aineita löytyy incistä? Ootko siis itse testannut noita? Millasia oli käytössä? Oliko joku selvä ero niihin meikkeihin, joissa on käytetty sinkkiä? Esim. kuivattiko yhtä paljon?

Luonnonkosmetiikkaa parhaimmillaan on lillua järvessä! Hiukset on ihanan pehmeet kun on joka päivä ollut uimassa. Ihan kun jollain nukella <3

Tilasin Alimalta ~120$ arvosta tavaraa, tuli suoraan postiluukusta. Ihme kun tulli ei tarttunut, mutten todellakaan valita :D Viimeksi tilaamani Aliman Satin Matte Foundationin testerit oli melkein ehtineet loppua, ja olin käyttänyt Meow'ta välissä. Nyt kun vaihtoi takaisin Alimaan, niin ero oli ihan selkeä; puuteri on jotenkin pehmeämpää ja paremmin levittyvää, ja lopputulos on paljon paremman näköinen. Pitäydyn Alimassa, mun suosikkimerkki ehdottomasti. Luomivärit on myös erinomaisia ja meikkisiveltimiä voin myös lämpimästi suositella.

Kaipa munkin sit pitää kokeilla noita Aliman meikkejä :) Minkä kokoisia ne testerit oikein on? Tuolla on ainakin sävyvaihtoehtoja! Tosi vaikea arvioida omaa sävyä, mutta siks just on niin hienoa, että on mahdollisuus tilata pienempiä näytteitä ja vieläpä tosi edulliseen hintaan!

Tilasin Alimalta ~120$ arvosta tavaraa, tuli suoraan postiluukusta. Ihme kun tulli ei tarttunut, mutten todellakaan valita :D Viimeksi tilaamani Aliman Satin Matte Foundationin testerit oli melkein ehtineet loppua, ja olin käyttänyt Meow'ta välissä. Nyt kun vaihtoi takaisin Alimaan, niin ero oli ihan selkeä; puuteri on jotenkin pehmeämpää ja paremmin levittyvää, ja lopputulos on paljon paremman näköinen. Pitäydyn Alimassa, mun suosikkimerkki ehdottomasti. Luomivärit on myös erinomaisia ja meikkisiveltimiä voin myös lämpimästi suositella.
- joissakin noissa mineraalimeikkipohjissa käytetään silikonia ( mm. dimethicone- nimellä löytyy incistä), ja monesti ne on sillon pehmeemmän ja paremmin levittyvän olosia...

Suositut

Back
Ylös Bottom