- Tuo Dr. Hauschkan puhdistusVOIDE nimenomaan ei ole tarkotettu meikin puhdistukseen, kyllä ollut lievästi ammattitaidoton myyjä ollut:(...meikki lähtee siis sillä samaisen sarjan puhdistusemulsiolla ( pumppupullossa), voide on tarkotettu huokosten syväpuhdistukseen jne. Olen itse Dr. Hauschkan diplomikoulutuksen käynyt kosmetologi, javalitettavan usein kuulee kyllä näistä myyjistä, jotka opastavat päin honkia ja saadaan pettyneitä asiakkaita...eli älä vaan testaa voidetta meikinpoistoonMä olen myös hyvin kiinnostunut luonnonkosmetiikasta. Hiukset olen taas sortunut pesemään tavisshampoolla ja hoitoaineella, mutta ne kyllä ällöttää mömmöjensä takia. Olen joskus ollut pesemättä tukkaani kuin vedellä ja pari kertaa viikossa soodalla ja etikalla. En oikein pitänyt siitä. Omaan nenään hiukset haiskahti ja tuntui rasvaiselta, ja sooda/etikka tuntui vievän aikaa aivan liikaa mun mielestä. Mietinkin tuota palashampoota, jos paikallisesta ekokaupasta vaan löytyy... Mulla on kuitenkin pitkät hiukset, jotka kyllä takkuuntuu. Toimisikohan tuo niin, että pesisi palashampoolla ja pari/kolme kertaa viikossa laittaisi sen kookosöljyn hiuksiin? Kun vaan pääsen tästä värjäyskierteestä, niin nuo muotoilutuotteetkin saa jäädä. Mulla on nyt käytössä tuo Dr. Hauschkan puhdistusvoide ja se on ihana. En ole sitä kyllä meikinpoistoon testannut ja epäilen sen tehoa siinä, vaikka myyjä kyllä vakuutteli sen toimivan. Ehkäpä koetan tuota oliiviöljyä seuraavaksi. Vai onko joku putsannut kasvojaan tuolla kookosöljyllä? Kasvojen kuorinnassa aivan mainio on mielestäni ihan perus ruokasooda. Putsaan sillä kasvoni melkein joka päivä suihkun yhteydessä ja mustapäät on kyllä vähentyneet huimasti. Kasvonaamiona hunaja on hyvää ja puhdistavaa. Onko kukaan kokeillut ihonhoidossa helokkiöljyä tai seesamiöljyä?
Kaikki kylmäpuristetut/ valutetut luomulaatuiset kasviöljyt on ihania ihonhoidossa, suosittelen kyllä kaikille! Tosin joka öljyllä on hieman omia ominaisuuksiaan, joku sopii kuivalle iholle parhaiten, joku taas rasvaiselle...Ihania ne ovat vartalonkosteutukseen; suihkussa kantsii levittää kostealle iholle niin imeytyy parhaiten eikä tarvii suihkun jälkeen lotrata enää vaan iho on ihana. Tuo Helokkiöljy ihon hoidossa ulkoisesti on kamalan kallista, tosin sitä voi laittaa esim atoopikon ihottumaläiskille( miksei toki muunkin ihottumaisen)päälle. Itse tykkään viinirypäleensiemenöljystä etenkin kasvoilla, koska mulla on sekaiho ja tykkään tuoksusta.