SUPERCARB 1kg -40%

Luonnonkosmetiikka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Halo
  • Aloitettu Aloitettu
Tilasin Aliman tuotteita sampleina joskus viime viikon alkupuolella. Eilen toi posti ne miulle, ja heti tänään kokeilemaan! Aiemmin en ole mineraalimeikkipohjia käyttänyt ja ihan tosi positiivisesti yllätyin siitä, miten peittäviä nuo pohjat ovat. Kärsin tummista silmän alusista, jonka vuoksi joudun käyttämään yleensä peitepuikkoa tms. Tästä taas seuraa se, että silmänaluset näyttävät yleensä melko paljon meikatuilta, vaikka muuten mielummin luonnollisesta meikistä tykkäänkin. Aamulla sitten sudittelin naamalleni Aliman meikkipohjaa. Tulos: ihanan tasainen, melko peittävä ja pehmeännäköinen iho. Ihan oma sävy ei sampleista ekalla kerralla sattunut, mutta kevensin liian tummaa väriä laittamalla vaaleampaa sävyä kerroksen pintaan. Onneksi löytyy noita sampleja tosiaan useampaakin väriä. :)

Ihana yllätys oli myös tilauserittelyssä oleva, käsin kirjoitettu "Thank you, Aananas". Me likes, uudestaan aion tilata myös! Suosittelen kaikille! Mahtavaa.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Tilasin Aliman tuotteita sampleina joskus viime viikon alkupuolella. Eilen toi posti ne miulle, ja heti tänään kokeilemaan! Aiemmin en ole mineraalimeikkipohjia käyttänyt ja ihan tosi positiivisesti yllätyin siitä, miten peittäviä nuo pohjat ovat. Kärsin tummista silmän alusista, jonka vuoksi joudun käyttämään yleensä peitepuikkoa tms. Tästä taas seuraa se, että silmänaluset näyttävät yleensä melko paljon meikatuilta, vaikka muuten mielummin luonnollisesta meikistä tykkäänkin. Aamulla sitten sudittelin naamalleni Aliman meikkipohjaa. Tulos: ihanan tasainen, melko peittävä ja pehmeännäköinen iho. Ihan oma sävy ei sampleista ekalla kerralla sattunut, mutta kevensin liian tummaa väriä laittamalla vaaleampaa sävyä kerroksen pintaan. Onneksi löytyy noita sampleja tosiaan useampaakin väriä. :)

Ihana yllätys oli myös tilauserittelyssä oleva, käsin kirjoitettu "Thank you, Aananas". Me likes, uudestaan aion tilata myös! Suosittelen kaikille! Mahtavaa.

Oma Aliman pakettini ei ole vielä saapunut, syystä tai toisesta, mutta eiköhän se sieltä ilmesty ensi viikon aikana. Tuskin maltan odottaa, että pääsen kokeilemaan uusia meikkejäni! :D

Heippa! Onkos kenelläkään muulla ollut sitä ongelmaa, että mineraalimeikit tuntuvat kuivattavan ihoa? :( Itselläni olen tämän harmikseni huomannut. Heti alkaa kiristää kun meikin on levittänyt. Onko olemassa jotain erityisen kuivalle iholle tarkoitettuja mineraalimeikkejä vai onko minun vain palattava takaisin vanhojen litkujeni pariin?

Nyt on tilailtu sampleja Meowilta, Signature Mineralsilta ja Sassy mineralsilta. Tulossa lisää Lumierelta ja Everyday Mineralsilta. Tähän mennessä täysin oikeaa meikkipohjan sävyä ei vielä löytynyt, mutta päätin vielä kokeilla noita paria firmaa jos natsaisi, ennen kuin luovutan. Itseasiassa tällä hetkellä minulla on käytössä Maybellinen mineraalimeikkipohja tarkalleen oikeaa sävyä, josta ei ole mitään pahaa sanottavaa, mutta kiinnostaa kyllä nuo vähemmän ainesosia sisältävät meikitkin. Meowin meikkipohjista Flawless Feline oli koostumukseltaan minusta paras, etenkin Purrr-fect oli todella pölyävä ja variseva. Oikeaa sävyä vaan ei ensimmäisestä näytesatsista löytynyt. Myös Sassy Mineralsin neutral-sävy oli liian oranssi ja cool liian vaaleanpunainen. Niin paljoa ei kiinnostusta löydy että alkaisin noista itse sekoittelemaan sopivaa :rolleyes:

Heippa! Onkos kenelläkään muulla ollut sitä ongelmaa, että mineraalimeikit tuntuvat kuivattavan ihoa? :( Itselläni olen tämän harmikseni huomannut. Heti alkaa kiristää kun meikin on levittänyt. Onko olemassa jotain erityisen kuivalle iholle tarkoitettuja mineraalimeikkejä vai onko minun vain palattava takaisin vanhojen litkujeni pariin?
Huomasin tämän saman Sassy Mineralsin meikkipohjaa kokeillessani. Maybellinen mineraalimeikkipohja ei sellaista tunnetta ole aiheuttanut. Ihon kunnollinen kosteutus ennen meikkipohjan levittämistä tosin saattaisi jo auttaa. Tilasin juuri sampleja Lumierelta, jossa meikkipohjia on neljää eri koostumusta eri ihotyypeille. Omat näytteeni ovat Cashmere-meikkipohjaa, josta olen lukenut kehuja meikkifriikkien blogeista. Kunhan pääsen testaamaan niin kerron miltä vaikutti!

Joo noi Sassyt mullakin on käytössä :( Ajattelin vielä kokeilla, että pystyykö niitä käyttämään, jos laittaa kookosöljyn siihen kosteusvoiteen ja meikin väliin. Mut kiitos kun infosit tuosta Lumieresta! En malttanut odottaa sun rapsaa vaan menin kans itse jo tilaamaan sieltä :D Hyvä tarjouskin siellä oli, kun sai 5 eri meikkivoidenäytettä yhteishintaan 0,01 dollaria :wtf: Ja tuolta saa näköjään myös emuöljyä! Mä tilasin muuten sitä Flawless skin-meikkipohjan meikkejä, kun ne sopii ilmeisesti kuivalle ja normaalille iholle.

Jos mineraalimeikit kuivattaa niin suosittelen käyttämään mineraalimeikkivoidetta kosteusvoiteeseen sekoitettuna. Eli siis ensin iholle ihan normaalisti kosteusvoidetta (annetaan imeytyä kunnolla!) ja sen jälkeen uusi kerros kosteusvoidetta, jossa on seassa mineraalimeikki. Nyt varsinkin kesällä joku korkean suojakertoimen aurinkosuojavoide vois toimia hyvin. Jotkut tekee niin, että käyttää mineraalimeikkejä veden kanssa. Itse en oo kokeillut, joten en tiedä miten toimii.

Nyt, kun aurinko on tosiaan tullut esiin, olen miettinyt, löytyykö mistään luonnonmukaisia aurinko- ja after sun-voiteita. Onko kellään tietoa tai kokemuksia? Yritin paikallisesta Emotionista käydä katselemassa, mutta kaikissa siellä oli ainakin parabeenejä yms. lisäaineita.

Viimeksi muokattu:
Jos mineraalimeikit kuivattaa niin suosittelen käyttämään mineraalimeikkivoidetta kosteusvoiteeseen sekoitettuna. Eli siis ensin iholle ihan normaalisti kosteusvoidetta (annetaan imeytyä kunnolla!) ja sen jälkeen uusi kerros kosteusvoidetta, jossa on seassa mineraalimeikki. Nyt varsinkin kesällä joku korkean suojakertoimen aurinkosuojavoide vois toimia hyvin. Jotkut tekee niin, että käyttää mineraalimeikkejä veden kanssa. Itse en oo kokeillut, joten en tiedä miten toimii.

Olen pariin kertaan kokeillut tuota mineraalipohjan sekoittamista kosteusvoiteeseen, mutta ei siitä mitään ole tullut. En joko ole saanut sitä leviämään ollenkaan tasaisesti (kokeilin sormin), tai sitten peittävyys on ollut kerrassaan olematon :( Sama juttu kun kokeilin käyttää kostutettua pensseliä ja mineraalipohjaa, en saanut leviämään mitenkään tasaisesti. Nyt kun kertaalleen olen jo palanut auringossa, voisin kyllä yrittää tuota aurinkovoiteeseen sekoittamista ja miettiä mikä menee pieleen :rolleyes:

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Olen pariin kertaan kokeillut tuota mineraalipohjan sekoittamista kosteusvoiteeseen, mutta ei siitä mitään ole tullut. En joko ole saanut sitä leviämään ollenkaan tasaisesti (kokeilin sormin), tai sitten peittävyys on ollut kerrassaan olematon :( Sama juttu kun kokeilin käyttää kostutettua pensseliä ja mineraalipohjaa, en saanut leviämään mitenkään tasaisesti. Nyt kun kertaalleen olen jo palanut auringossa, voisin kyllä yrittää tuota aurinkovoiteeseen sekoittamista ja miettiä mikä menee pieleen :rolleyes:

Mulla on kyllä onnistunut ihan hyvin kun oon vaan laittanut kädelle ensin kosteusvoidetta ja sitten sekaan ripotellut mineraalimeikkiä :o Jos haluaa peittävämmän niin varmaan pitäis vaan sekoittaa enemmän sitä meikkiä sen voiteen sekaan. Mua vähän epäilyttää toi vesi+mineraalimeikki-combo. Jotenkin tuntuu vaan, että kun se vesi siitä iholta haihtuu niin iho kuivuu vaan enemmän. Ellei siihen sitten liity joku kikka, että se meikki sitoo sen veden alleen..

Oma Aliman pakettini ei ole vielä saapunut, syystä tai toisesta, mutta eiköhän se sieltä ilmesty ensi viikon aikana. Tuskin maltan odottaa, että pääsen kokeilemaan uusia meikkejäni! :D

Pakettini ei ole saapunut vieläkään, vaikka tilauksesta on pari viikkoa. :(

Tänään saapui paketit sekä Everyday Mineralsilta että Lumierelta :hyper:
Ensivaikutelma kummastakin on todella positiivinen. Everyday Mineralsin ilmaiset näytteet (siis postikulujen hinnalla) olivat TODELLA runsaat, suosittelen! Semi matte base etenkin vaikutti luonnollisen hehkuvalta olematta liian kiiltävä ja sävykin vaikuttaisi pikaisen kokeilun jälkeen olevan oikea. Tuolta tilattaessa meikkipohjanäytteitä saa siis 4 pikkupurkkia joista jokainen on eri sävyä ja eri koostumusta. Tilasin EDM:ltä myös kaksi pensseliä, kabuki on ainakin toooosi pehmoinen :haart:

Kasvoilla on tällä hetkellä Lumieren Cashmere-pohja sävyä Light beige, eikä tuota Cashmerea ihan turhaan ole kehuttu! Ei kimaltele, eikä näytä jauhoiselta, todella tasainen lopputulos. Sävy sattui myös todella hyvin kohdalleen joten tuskin huomaa että minulla olisi mitään meikkipohjaa. Peittävyydestä en osaa sanoa vielä, sillä levitin tällä kertaa vain yhden kerroksen. Lumierelta tilasin myös Perfecting Primer-pohjustusaineen joka nyt ensikäytön jälkeen ainakin tuntuu todelliselta aarteelta. Koostumus on outo, hieman tahmea geeli, mutta iholle levitettäessä sulautuu ihoon, ei jää tahmeaksi eikä kiiltele. Antoi todellakin tasaisen alustan meikkipohjalle!

Nyt kun näitä erilaisia näytteitä on tullut tilailtua kymmenittäin ja parhaat löytyneet, pyörii meikkihyllyllä kasa mineraalimeikkipohjia joiden sävy ei ollut minulle sopiva. Olisikohan kellään kiinnostusta ottaa niitä kokeiluun? Ei tarvitse tilailla ulkomailta asti. Laitan vaikka tarkempaa listaa jos jotakuta kiinnostaa, sävyt ovat pääsääntöisesti vaaleita (fair, light, medium...).

Elyna, otappa yhteyttä sinne. Mä nimittäin tilasin omat näytteeni 7. päivä ja tänään olivat postilaatikossa. Voisin veikata, että sun paketti tai tilaus on eksyny jonnekki.

Vuosi sitten olisin vain nauranut näille jutuille, mutta kai se vaan on niin, että tieto lisää tuskaa...
Löytyykö muita mimmejä, joita kiinnostaa luonnollisempi kauneudenhoito?
Mulla sama juttu kuin Halolla, vielä vähän aikaa sitten mikään luomukosmetiikka ei olisi juuri vähempää voinut kiinnostaa... Toisin on nyt, se sisäinen luomuhippu yrittää minustakin kuoriutua esiin :)
Tavalliset meikit vaihdoin mineraalimeikkeihin jo melkein vuosi sitten, ja iho on nykyisin hyvässä kunnossa. Oon käyttäny alusta saakka Bare Mineralsin tuotteita, ja koska ne ovat mulla toimineet hyvin, en ole edes testaillut muita merkkejä. Yksi täysikokoinen pohja kestää mulla reilusti yli puoli vuotta päivittäisessä käytössä, ja maksaa jenkeistä/briteistä tilattuna n. 25 euroa.
Hiusvärit oli toinen juttu mihin kiinnitin huomiota heti meikkien jälkeen, vaikka aika satunnaisesti oon hiuksia tähänkin saakka värjäilly. Luettuani etenkin tummien sävyjen myrkyllisyydestä, en usko että haluan tavallista hiusväriä enää hiuksiini laittaakaan. Olen nyt värjännyt hiukseni kaksi kertaa Herbatint-värillä ja lopputulos on mun mielestä jopa parempi kuin tavisväreillä, eikä pysyvyydenkään kanssa ole ollut ongelmia. Herbatinthan ei ole mikään varsinainen kasviväri, mutta hieman parempi vaihtoehto kuitenkin. Seuraavaksi ajattelin kokeilla Santen hiusväriä, joka käsittääkseni on täysin kasviperäinen ja myrkytön. Parasta tietysti olisi opetella elämään oman, luonnollisen hiusvärin kanssa.
Ihonhoitotuotteista olen käyttänyt Weledan Iris-sarjan kosteusvoidetta, ja ainakin mun iho tuntuu tykkäävän tosta kovasti. Saman sarjan päivä- ja yövoide ovat tuota hieman rasvaisempia, ja ajattelin testailla ne sitten talvisaikaan. Nykyisen Cliniquen puhdistusgeelin loputtua aion vaihtaa sen Laveran vastaavaan, sillä en usko Iris-sarjan puhdistusemulsion olevan mulle riittävän puhdistava.
Kovin fanaattiseksi en aio tässä asiassa ryhtyä, ja tälläkin hetkellä käytän aiemmin ostamiani tavistuotteita ihan hyvillä mielin pois... Eipä niitä oikein roskiinkaan viitsi heittää. Epäilen kuitenkin, että jatkossa kaapit taitaa täydentyä lähinnä luonnonkosmetiikalla. Musta on ihana lukea sellaisia tuoteselosteita, joista ymmärtää kaiken lukemansa. Ja jos tuotteet vielä toimivat yhtä hyvin tai jopa paremmin kuin vastaavat tavallisen kosmetiikan tuotteet, miksi en vaihtaisi niihin?

Elyna, otappa yhteyttä sinne. Mä nimittäin tilasin omat näytteeni 7. päivä ja tänään olivat postilaatikossa. Voisin veikata, että sun paketti tai tilaus on eksyny jonnekki.

Lähetin asiakaspalveluun sähköpostia hetki sitten. Toivottavasti vastaavat pian. :confused:

Tänään saapui paketit sekä Everyday Mineralsilta että Lumierelta :hyper:
Ensivaikutelma kummastakin on todella positiivinen. Everyday Mineralsin ilmaiset näytteet (siis postikulujen hinnalla) olivat TODELLA runsaat, suosittelen! Semi matte base etenkin vaikutti luonnollisen hehkuvalta olematta liian kiiltävä ja sävykin vaikuttaisi pikaisen kokeilun jälkeen olevan oikea. Tuolta tilattaessa meikkipohjanäytteitä saa siis 4 pikkupurkkia joista jokainen on eri sävyä ja eri koostumusta. Tilasin EDM:ltä myös kaksi pensseliä, kabuki on ainakin toooosi pehmoinen :haart:

Kasvoilla on tällä hetkellä Lumieren Cashmere-pohja sävyä Light beige, eikä tuota Cashmerea ihan turhaan ole kehuttu! Ei kimaltele, eikä näytä jauhoiselta, todella tasainen lopputulos. Sävy sattui myös todella hyvin kohdalleen joten tuskin huomaa että minulla olisi mitään meikkipohjaa. Peittävyydestä en osaa sanoa vielä, sillä levitin tällä kertaa vain yhden kerroksen. Lumierelta tilasin myös Perfecting Primer-pohjustusaineen joka nyt ensikäytön jälkeen ainakin tuntuu todelliselta aarteelta. Koostumus on outo, hieman tahmea geeli, mutta iholle levitettäessä sulautuu ihoon, ei jää tahmeaksi eikä kiiltele. Antoi todellakin tasaisen alustan meikkipohjalle!

Nyt kun näitä erilaisia näytteitä on tullut tilailtua kymmenittäin ja parhaat löytyneet, pyörii meikkihyllyllä kasa mineraalimeikkipohjia joiden sävy ei ollut minulle sopiva. Olisikohan kellään kiinnostusta ottaa niitä kokeiluun? Ei tarvitse tilailla ulkomailta asti. Laitan vaikka tarkempaa listaa jos jotakuta kiinnostaa, sävyt ovat pääsääntöisesti vaaleita (fair, light, medium...).

Hei ootkos huomannut, että Cashmere ei olis kuivattanut samalla tavalla kuin muut mineraalimeikit? ootko kokeillut sitä ilman pohjustusainetta? Mulla ainakin tuo lumieren flawless skin kuivattaa vaikka se on kuivalle iholle tarkoitettu :( Eikä mulla edes oo mikään erityisen kuiva iho. On se kyllä silti parempi kun esim. ne sassyt. Sassyt kuivattaa paljon enempi.

Mä olen myös hyvin kiinnostunut luonnonkosmetiikasta. Hiukset olen taas sortunut pesemään tavisshampoolla ja hoitoaineella, mutta ne kyllä ällöttää mömmöjensä takia. Olen joskus ollut pesemättä tukkaani kuin vedellä ja pari kertaa viikossa soodalla ja etikalla. En oikein pitänyt siitä. Omaan nenään hiukset haiskahti ja tuntui rasvaiselta, ja sooda/etikka tuntui vievän aikaa aivan liikaa mun mielestä. Mietinkin tuota palashampoota, jos paikallisesta ekokaupasta vaan löytyy... Mulla on kuitenkin pitkät hiukset, jotka kyllä takkuuntuu. Toimisikohan tuo niin, että pesisi palashampoolla ja pari/kolme kertaa viikossa laittaisi sen kookosöljyn hiuksiin? Kun vaan pääsen tästä värjäyskierteestä, niin nuo muotoilutuotteetkin saa jäädä. Mulla on nyt käytössä tuo Dr. Hauschkan puhdistusvoide ja se on ihana. En ole sitä kyllä meikinpoistoon testannut ja epäilen sen tehoa siinä, vaikka myyjä kyllä vakuutteli sen toimivan. Ehkäpä koetan tuota oliiviöljyä seuraavaksi. Vai onko joku putsannut kasvojaan tuolla kookosöljyllä? Kasvojen kuorinnassa aivan mainio on mielestäni ihan perus ruokasooda. Putsaan sillä kasvoni melkein joka päivä suihkun yhteydessä ja mustapäät on kyllä vähentyneet huimasti. Kasvonaamiona hunaja on hyvää ja puhdistavaa. Onko kukaan kokeillut ihonhoidossa helokkiöljyä tai seesamiöljyä?

Lähetin asiakaspalveluun sähköpostia hetki sitten. Toivottavasti vastaavat pian. :confused:

Nyt on lähetetty kymmeniä sähköpostiviestejä Alima Puren asiakaspalvelun kanssa. Meikkipakettini oli tullut Suomeen, mutta paikallinen postitoimisto ei ollut lähettänyt minulle lappua paketin saapumisesta - JES! :jahas: Paketti lähti sitten takaisin Alima Purelle... Muutama päivä sitten paketti laitettiin matkaan minulle toistamiseen ja asiakaspalvelussa luvattiin, että he laittavat pakettiin vielä extratuotteita, vaikka syy ei edes ollut heidän! Aika hyvää asiakaspalvelua, eikö? :)

1-2 viikon kuluessa pitäisi sitten päästä testaamaan VIIMEINKIN uusia meikkejä. :worship:

Mäkin voisin laittaa isompaa tilausta menemään Alimalle. Oon edelleen tosi tyytyväinen heidän meikkipohjiinsa, ja pelkät sampletkin on tosi riittoisia. Mulla on muuten ehkä miljoona samplea Meowilta ja Alimalta Espoon seudulla jaossa, jos joku haluaa noita tulla noutamaan pois :D Etenkin luomivärisamplet on älyttömän isoja, ja noidenkin kuluttamiseen menee varmaan vuosia...

Öljypesusta kysyttävää! Tuntuis lähtevän meikit tosi hyvin (Body Shopin mineraalimeikkivoide ja normi ripsari + luomiväri), mutta eikö teillä muilla jää se ripsiin kiinni? Jää se toki vähän muutenkin nassuun, mutta se on vissiin tarkoitus? Noi rasvaset ripset kyllä vähän haittaa näköä. :( Ja siristyttää silmiä.

Käytättekö muut öljypesun jälkeen jotain muita tuotteita? Aion kokeilla sekä ilman muita, että yhdistelmällä oliiviöljy sekä BS Aloe Vera sarjan kasvovesi ja kosteusvoide.

Suositut

Back
Ylös Bottom