Luonnonkosmetiikka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Halo
  • Aloitettu Aloitettu
Mä niin haluaisin tuon öljypuhdistuksen toimivan tähänkin naamaan, mutta toisin olen joutunut todistamaan. Kokeiltu on oliiviöljy, oliivi- ja risiiniöljyn sekoitus, manteliöljy ja kookosöljy, mutta kaikki noista johtavat ennemmin tai myöhemmin (yleensä ennemmin :jahas:) ihon tukkiutumiseen ja näppylöitymiseen. Mulla on sikäli tosi hankala iho, että se on samaan aikaan sekä pintakuiva että epäpuhtauksiin taipuvainen. Eikä siinä vielä kaikki, vaan ajoittain saan nauttia vielä atooppisesta ihottumastakin. Täysin terveen näköinen nahka mulla on ollut viimeksi varmaan vauvana.

Ongelmia aiheuttaa myöskin toimivan kosteusvoiteen löytäminen. Peruskosmetiikka on tungettu täyteen mitä mielenkiintoisimpia kemikaaleja (joita en välttämättä haluaisi sutia itseeni ollenkaan) ja luomurasvat sisältää yleensä kattavan valikoiman niitä pihkuran öljyjä (finnejä aiheuttavia kasviöljyjä + ihoa ärsyttäviä eteerisiä öljyjä), mutta kokonaan ilman kosteutustakaan ei oikein pärjää. Parhaaksi naamarasvaksi on tähän mennessä osoittautunut Live Live & Organicin Bee Yummy Skin Food, vaikka tuokin meinaa olla näin talvella turhan kevyttä tavaraa.

Hiustuotteiden suhteen mulla ei ole mitään mahdollisuuksia siirtyä luonnonmukaisemmalle linjalle, nimittäin tästä päätä nuolevasta surullisen ohuesta piiskasta ei vaan yksinkertaisesti taiota edustuskelpoista useiden päivien pesemättömyydellä, pesuteholtaan kyseenalaisilla shampoopaloilla tai vähän sinnepäin toimivilla muotoilutuotteilla. Nuo edellä mainitut menettelee ehkä paksun hiuslaadun, maltillisesti tai ei ollenkaan laittamista vaativan leikkauksen ja niukasti rasvoittuvan päänahan kanssa, mutta mun on syytä pysytellä noista erossa, mikäli haluan välttyä ikuiselta bad hair daylta.

Mä värjäsin viikko sitten (viimein) tuolla Santen hiusvärillä ja olen ollut tyytyväinen. Itse värjäysoperaatio oli melkoisen työläs ja sotkuinen mutta muutoin minulla ei ole ollut valittamista väristä. Ajattelin käydä ostamassa myös sarjan värjätyille hiuksille tarkoitetun shampoopalan, josko se pitäisi väriä paremmin ja olisi hellä hiuksille.

Mulla on sikäli tosi hankala iho, että se on samaan aikaan sekä pintakuiva että epäpuhtauksiin taipuvainen. Eikä siinä vielä kaikki, vaan ajoittain saan nauttia vielä atooppisesta ihottumastakin. Täysin terveen näköinen nahka mulla on ollut viimeksi varmaan vauvana.

Kuulostaa tutulta... Mulla ruokavalio vaikuttaa hirmuisesti ihon kuntoon. Esim. viime kesänä (kun karsin ruokavaliosta kaikki maitotuotteet, gluteenia sisältävät viljat, sokerin ja punaisen lihan) iho oli parhaimmassa kunnossa koskaan ruokavalion ansiosta. Uskon, että ruokavalion vaikutus selittyy lähinnä sillä, että sillä voi vaikuttaa suoliston kuntoon, joka taas näkyy oitis ihossa (esim. paljon sokeria sisältävä ruokavalio -> huono bakteerikanta kasvaa suolistossa -> tulee tulehduksia yms.). Syksyn jälkeen oon taas lipsunut syömään kaikkia herkkuja, ja aika ajoittain se näkyy myös ihossa.

Mä etsin kauan itselleni sopivia kasvonpuhdistusaineita, kunnes viime kesänä löysin Body Shopin aloe vera -sarjan. Se on käsittääkseni ainoa BS:n ihonhoitosarja, mikä ei sisällä parabeeneja tms. Itselläni käytössä se puhdistusvaahto (puhdistaa mielestäni paremmin kuin puhdistusmaito) ja kasvovesi. Tarkoitus olisi ostaa myös saman sarjan päivävoide, mikä on ihanan pehmeä ja kosteuttava. Tuoksu noissa tuotteissa on todella raikas ja mieto. Suosittelen kaikille herkkäihoisille :)

Oon nyt pari kertaa kokeillut kasvokuorintaa ruskea sokeri+oliiviöljy -sössöllä. Tulee aivan ihanan pehmeä ja puhdas iho! Parasta kuorinta-ainetta ikinä! Mulla käy tavallisten kuorinta-aineiden kanssa yleensä niin, että iho "kuoriutuu" ja hilseilee kuorinnan jälkeen monta päivää, mutta tästä jäi tosi sileä ja kaunis lopputulos. Suosittelen! :)

Kuulostaa tutulta... Mulla ruokavalio vaikuttaa hirmuisesti ihon kuntoon. Esim. viime kesänä (kun karsin ruokavaliosta kaikki maitotuotteet, gluteenia sisältävät viljat, sokerin ja punaisen lihan) iho oli parhaimmassa kunnossa koskaan ruokavalion ansiosta. Uskon, että ruokavalion vaikutus selittyy lähinnä sillä, että sillä voi vaikuttaa suoliston kuntoon, joka taas näkyy oitis ihossa (esim. paljon sokeria sisältävä ruokavalio -> huono bakteerikanta kasvaa suolistossa -> tulee tulehduksia yms.). Syksyn jälkeen oon taas lipsunut syömään kaikkia herkkuja, ja aika ajoittain se näkyy myös ihossa.
Mä en ole syönyt sokeria tai muuta viljaa kuin kauraa suunnilleen ikuisuuksiin ja joulukuussa jätin maitotuotteetkin heraa lukuunottamatta pois ruokalistalta + karsin kauran syönnin lähinnä satunnaiseksi, mutta silti naama vaan jatkaa kukkimistaan iloisesti. Pahin tulehtuneisuus on toki ehkä aavistuksen rauhoittunut, mutta mistään kauniista/tasavärisestä ihosta ei voida todellakaan puhua. Nyt pidän mielenkiinnon vuoksi taukoa myös herasta, jos vaikka silläkin olisi joku vaikutus ihon kuntoon. Mulla on lisäksi säännöllisessä käytössä laadukas probioottivalmiste (tosin tilasin just valtameren takaa vieläkin parempaa tavaraa) ja reilu sinkkilisä, mutta on vähän vaikea sanoa, onko noista ollut mitään konkreettista apua.

Mä etsin kauan itselleni sopivia kasvonpuhdistusaineita, kunnes viime kesänä löysin Body Shopin aloe vera -sarjan. Se on käsittääkseni ainoa BS:n ihonhoitosarja, mikä ei sisällä parabeeneja tms. Itselläni käytössä se puhdistusvaahto (puhdistaa mielestäni paremmin kuin puhdistusmaito) ja kasvovesi. Tarkoitus olisi ostaa myös saman sarjan päivävoide, mikä on ihanan pehmeä ja kosteuttava. Tuoksu noissa tuotteissa on todella raikas ja mieto. Suosittelen kaikille herkkäihoisille :)
BS:n sivuilla oli ainakin maininta tuon sarjan väri- ja säilöntäaineettomuudesta sekä hajusteettomuudesta, mutta täydelliset INCI-listat on kuitenkin jätetty typerästi julkaisematta. Olis ollut kiva nähdä, mitä kaikkea nuo tuotteet ihan tarkalleen sisältää.

Mä en ole syönyt sokeria tai muuta viljaa kuin kauraa suunnilleen ikuisuuksiin ja joulukuussa jätin maitotuotteetkin heraa lukuunottamatta pois ruokalistalta + karsin kauran syönnin lähinnä satunnaiseksi, mutta silti naama vaan jatkaa kukkimistaan iloisesti. Pahin tulehtuneisuus on toki ehkä aavistuksen rauhoittunut, mutta mistään kauniista/tasavärisestä ihosta ei voida todellakaan puhua. Nyt pidän mielenkiinnon vuoksi taukoa myös herasta, jos vaikka silläkin olisi joku vaikutus ihon kuntoon. Mulla on lisäksi säännöllisessä käytössä laadukas probioottivalmiste (tosin tilasin just valtameren takaa vieläkin parempaa tavaraa) ja reilu sinkkilisä, mutta on vähän vaikea sanoa, onko noista ollut mitään konkreettista apua.

Mielenkiintoista... Ootko sä koskaan kokeillut merilevävalmisteita? Esim. chlorellaa? Mun äidillä parani iho ja hiukset sillä ihan huimasti (tukka paksuuntunut reilussa puolessa vuodessa ihan älyttömästi ja iho hyvässä kunnossa). Itsellä käytössä spirulina -tabletit, joilla en oo kyllä havainnut niin minkäänlaista vaikutusta. Tarkoitus kokeilla tota chlorellaa heti kun nää entiset loppuu. Sinkkilisästä mulle on kyllä ollut apua, samoin kala- ja helokkiöljyistä.

Maddox sanoi:
BS:n sivuilla oli ainakin maininta tuon sarjan väri- ja säilöntäaineettomuudesta sekä hajusteettomuudesta, mutta täydelliset INCI-listat on kuitenkin jätetty typerästi julkaisematta. Olis ollut kiva nähdä, mitä kaikkea nuo tuotteet ihan tarkalleen sisältää.

Aloe gentle wash (puhdistusvaahto) ingredients:
Aqua, Aloe barbadensis, Sodium Cocoamphoacetate, Pentylene Glycol, Sorbitol, Disodium Cocoyl Glutamate, Butylene Glycol, Glycerin, Citrid Acid, Sodium Laureth Sulfate, Coco-Glucoside, Glyceryl Oleate, Sodium Cocoyl Glutamate, Dimethicone Copolyol, Ascorbyl Palmitate, Lecithin Tocopherol

Aloe calming toner (kasvovesi) ingredients:
Aqua, Aloe barbadensis, Pentylene Glycol, Butylene Glycol, Sorbitol, Glyserin

Eli nää ei tod ole mitään 100% luonnontuotteita, mutta mun iholle nää on ollu hyväksi ja se riittää itselleni :) Mun yhdellä luokkakaverilla on kans samankaltaisia iho-ongelmia, ja sekin ihastui näihin tuotteisiin! Kaikki ei toki käy kaikille, mutta kannattaa ainakin kokeilla. Pyydä ihmeessä näytteitä Body Shopista, ei kannata ostaa isoja pulloja ennenkun tietää sopiiko ne omalle iholle :)

Mulla on myös käytössä tuo Body Shopin aloevaahto, jonka ostin jo ennen kuin aloin siirtyä näihin luonnonkosmetiikkatuotteisiin. Alussa tuntui, ettei se jotenkin puhdista riittävän hyvin kasvoja, mutta nykyisen oliiviöljypuhdistuksen jälkeen se kyllä jättää naaman ihanan raikkaaksi eikä ärsytä tai kuivata.

Maddox, tuntien sun treenihistoriaa, mä edelleenkin veikkaisin, että ongelma olisi siellä (stressi)hormonipuolella. Ja lähtisin treenien vähentämisestä. Kuten Angelo sanoi, iho-ongelmien kohdalla vika on ymmärtääkseni varsin usein suolistopuolella, eikä se suolisto korjaannu, jos ei anna elimistölle aikaa levätä. Laadukas ravinto on toki tärkeää, muttei hyödytä paljonkaan, jos se ei imeydy kunnolla.

Mielenkiintoista... Ootko sä koskaan kokeillut merilevävalmisteita? Esim. chlorellaa? Mun äidillä parani iho ja hiukset sillä ihan huimasti (tukka paksuuntunut reilussa puolessa vuodessa ihan älyttömästi ja iho hyvässä kunnossa). Itsellä käytössä spirulina -tabletit, joilla en oo kyllä havainnut niin minkäänlaista vaikutusta. Tarkoitus kokeilla tota chlorellaa heti kun nää entiset loppuu. Sinkkilisästä mulle on kyllä ollut apua, samoin kala- ja helokkiöljyistä.
Ihan puhdasta merilevää en ole testannut, vaan mulla on toistaiseksi ollut ainoastaan sellaista viherjauhetta, jossa on sekä chlorellaa että spirulinaa. Tietty siinä jauheessa on kaikkea muutakin vihreetä, joten noiden levien osuudet ei nouse mitenkään merkittävän suuriksi. Voisin toki hankkia erikseen vaikkapa chlorellaa kokeiltavaksi, jos siitä kerran on ollut edes jollekin tuntuvaa apua. Kalaöljyä käytän muuten minäkin, unohtui vaan mainita se tuossa aikaisemmin. Tosin en mä senkään vaikutuksista voi mennä takuuseen, nimittäin oon särpinyt kyseistä öljyä niin kauan, etten edes muista näyttikö iho jotenkin erilaiselta ennen sen mukaanottoa.

Aloe gentle wash (puhdistusvaahto) ingredients:
Aqua, Aloe barbadensis, Sodium Cocoamphoacetate, Pentylene Glycol, Sorbitol, Disodium Cocoyl Glutamate, Butylene Glycol, Glycerin, Citrid Acid, Sodium Laureth Sulfate, Coco-Glucoside, Glyceryl Oleate, Sodium Cocoyl Glutamate, Dimethicone Copolyol, Ascorbyl Palmitate, Lecithin Tocopherol

Aloe calming toner (kasvovesi) ingredients:
Aqua, Aloe barbadensis, Pentylene Glycol, Butylene Glycol, Sorbitol, Glyserin
Ei noissa mun silmään mitään ihan kamalia myrkkyjä ole (kyseenalaisimmat lienee puhdistusvaahdon sodium laureth sulfate ja dimethicone), ja listatkin näyttää kohtuullisen lyhyiltä kosmetiikkatuotteiksi. Mutten mä toisaalta ole mikään kovin harjaantunut INCI-salapoliisi, joten joku viisaampi osais varmaan antaa asiantuntevamman lausunnon. Oon nyt hetken käyttänyt putsarina Hemp Hemp Hooray!:n Lush Lime Cleansing Creamia, mutta jos osoittautuu, ettei siitäkään ole mihinkään, niin tuo puhdistusvaahto saattaisi olla ihan kelpo vaihtoehto seuraavaksi yrittäjäksi.

Maddox, tuntien sun treenihistoriaa, mä edelleenkin veikkaisin, että ongelma olisi siellä (stressi)hormonipuolella. Ja lähtisin treenien vähentämisestä. Kuten Angelo sanoi, iho-ongelmien kohdalla vika on ymmärtääkseni varsin usein suolistopuolella, eikä se suolisto korjaannu, jos ei anna elimistölle aikaa levätä. Laadukas ravinto on toki tärkeää, muttei hyödytä paljonkaan, jos se ei imeydy kunnolla.
Treenien vähentäminen onkin sitten hankalampi homma. Liikkuminen on mulle ainoa keino purkaa stressiä, turhautumista + yleistä pahaa oloa ja pysyä henkisesti jotenkuten toimintakykyisenä, mutta tajuan kyllä, että ylenmääräinen ympäriinsä reuhtominenkin kuormittaa elimistöä vähemmän toivottavin lopputuloksin. Uskaltaisin kuitenkin väittää, että mun urheilut on tällä hetkellä hyvinkin kohtuuden rajoissa. Eli jos tämä määrä liikuntaa on mun kropalle liikaa, niin taidan olla kyllä aikalailla valmista tavaraa ruumishuoneelle. Oman mielenterveyteni takia mun on pakko kokeilla ensin kaikki muut keinot, ennen kuin kykenen määräämään itteni pakkolepoon.

Mulla on sikäli tosi hankala iho, että se on samaan aikaan sekä pintakuiva että epäpuhtauksiin taipuvainen. Eikä siinä vielä kaikki, vaan ajoittain saan nauttia vielä atooppisesta ihottumastakin. Täysin terveen näköinen nahka mulla on ollut viimeksi varmaan vauvana.

Hiustuotteiden suhteen mulla ei ole mitään mahdollisuuksia siirtyä luonnonmukaisemmalle linjalle, nimittäin tästä päätä nuolevasta surullisen ohuesta piiskasta ei vaan yksinkertaisesti taiota edustuskelpoista useiden päivien pesemättömyydellä, pesuteholtaan kyseenalaisilla shampoopaloilla tai vähän sinnepäin toimivilla muotoilutuotteilla. Nuo edellä mainitut menettelee ehkä paksun hiuslaadun, maltillisesti tai ei ollenkaan laittamista vaativan leikkauksen ja niukasti rasvoittuvan päänahan kanssa, mutta mun on syytä pysytellä noista erossa, mikäli haluan välttyä ikuiselta bad hair daylta.
Oletko kokeillut biotiini-lisää? Voisi auttaa sinulle sekä hius/päänahka, että kasvojenihon ongelmiin.

Pakko oli kokeilla tuota oliiviöljypuhdistusta sen jälkeen, kun tuli tähän keskusteluun eksyttyä ja kävin samantien myös hakemassa kirjastosta jonkun tee-se-itse-kosmetiikka - kirjan. Miten voikin näin vähästä hurahtaa.. :D

Mitenkähän pian tosta öljypuhdistuksesta huomaa, jos se ei sovi omalle iholle? Pelkään, että jää likaiseksi ja tulee pahoja näppyjä. Itsellä kyllä on aina ollut suht hyvässä kunnossa iho, mitä nyt noi kemikaalipuhdistusmömmöt saa ihon kiristämään ja sitä kireyttä lievittämään ei oo löytynyt yhtään tarpeeks hyvää kosteusvoidetta. Pari kertaa oon kerennyt tuolla öljyllä puhdistaa ja silkkiseltä tuntuu iho, eikä kiristä lainkaan!

Ei varmaan riitä ainoaksi puhdistukseksi meikkipäivinä? Vaikka kyllä ne meikitkin tuntu irtoavan vanulapulla ja öljyllä..

Oletko kokeillut biotiini-lisää? Voisi auttaa sinulle sekä hius/päänahka, että kasvojenihon ongelmiin.
Enpä ole kokeillut. Olen kyllä ohimennen lukenut, että jotkut napsii biotiinia hiusten kasvattamistarkoituksessa, mutten tiennytkään, että se saattaa vaikuttaa ihoonkin. Pitääpä tehdä vähän tutkimusta ja pohtia, josko kannattaisi testata tuo biotiinikin.

Mitenkähän pian tosta öljypuhdistuksesta huomaa, jos se ei sovi omalle iholle?
Mulla alkoi ihan muutaman päivän sisällä öljypesun aloittamisesta puskea naamaan semmoisia ilkeitä ihonalaisia patteja, joten ei sitä mahdollista reaktiota tarvitse välttämättä kovin kauaa odotella.

Enpä ole kokeillut. Olen kyllä ohimennen lukenut, että jotkut napsii biotiinia hiusten kasvattamistarkoituksessa, mutten tiennytkään, että se saattaa vaikuttaa ihoonkin. Pitääpä tehdä vähän tutkimusta ja pohtia, josko kannattaisi testata tuo biotiinikin.

Kannattaa ehdottomasti sitten kokeilla. Omat ja ystävien kokemukset ovat kyllä enemmänkin sen suuntaisia, että ihoon tehoaa parhaiten ja hiuset + silmäripset sitten kasvavat siinäsivussa. Rohkeasti sinne apteekin lemmikkituotteiden sekaan, turkkia ja kavioita kasvattamaan. ;)

^ Olipas todella selkeä ja hyvä artikkeli! :) Kiitos linkistä, itse en oo vähään aikaan ehtinyt lukea Nooran juttuja, joten toi ois varmasti jäänyt muuten huomaamatta.

Kauneusvinkki 1700-luvulta, joka "tekee hipiän hienoksi ja poistaa pilkut kasvoilta":
1. 9 munanvalkuaista vispilöidään ja jätetään yöksi paikoilleen
2. Munanvalkuaiset sekoitetaan tuopilliseen rasnkalaista paloviinaa ja lisätään 2 sitroonaa, kanariasokeria ja kamferia
3. Seokseen kaadetaan puolituopillista sammakonmätiä
4. seos kaivetaan maahan kypsymään kahdeksi viikoksi ja sen jälkeen naamaan

Mä värjäsin viikko sitten (viimein) tuolla Santen hiusvärillä ja olen ollut tyytyväinen. Itse värjäysoperaatio oli melkoisen työläs ja sotkuinen mutta muutoin minulla ei ole ollut valittamista väristä.

Laitoin myös Santen hiusvärin tilaukseen. Onko väri pysynyt vielä hyvin vai haalistuuko nopeammin? Ja millä lailla operaatio oli työläs ja sotkuinen? Kysymyksiä toisen perään... :rolleyes:

Weledan kasvotuotteita olen käyttänyt nyt... reilun kuukauden (?), iho ei ole ollenkaan niin kuiva kuin muina talvina. Yleensä vähintään nenänpielet alkavat hilseilemään, mutta nyt ei mitään. Iho ei myöskään rasvoitu päivän aikana enää niin paljon. Jee! Tykkään myös kovasti miedosta tuoksusta, edellisen kosteusvoiteen tuoksu suorastaan ällöttää nykyään.

Laitoin myös Santen hiusvärin tilaukseen. Onko väri pysynyt vielä hyvin vai haalistuuko nopeammin? Ja millä lailla operaatio oli työläs ja sotkuinen? Kysymyksiä toisen perään... :rolleyes:

Väri on hiukan haalistunut, ainkain omasta mielestäni mutta mun mielestä tämä on nyt jopa paremman värinen tai ainakin luonnollisempi. Itse laitoin punaista, jonka uskon haalistuvan myös tavisväreissä aika nopsaan ja siihen nähden on pysynyt hyvin. Suihkussakaan ei irtoa väriä veden sekaan. Ostin hiljattain myös Santen värjättyjen hiusten shampoon ja se varmaan lisää värin kestoa.

Sillä tavalla työläs ja sotkuinen, että väri on sellaista vihreää jänkkimäistä, vähän kuin mutaa tai savea, jota sitten laitetaan hiuksiin. Itse tein sen virheen, että sekoitin aineen pienessä lasipurkissa haarukalla, joten väri oli paikoittain hiukan kokkareista ja sitä valui siis lattialle. Kannattaa ehkä sekoitata väri todella hyvin jollain vispilällä tai muulla vastaavalla. Sitten vaikutusaika on sen verran pitkä (1-2h), että meneehän siinä aikaa odotellessa.

Mutta väristä siis tykkään, tykkäsin ihan värjäyshetkellä että nyt hiukan luonnollisemman punaisena. Mitä väriä sä tilasit?

Mitäs tykkäätte Lushin tuotteista? Eikö niiden pitäisi olla luonnonmukaisia? Itse hamstrasin niitä parin vuoden takaisella Amsterdamin reissulla, ja tykkäsin kovasti. Erityisesti palasaippua hiuksille oli ihanaa, mun tukalle sopi täydellisesti. Ko. palasaippua näytti ihan sellaiselta siniseltä raepäällysteiseltä karkilta, joita on Englannin lakupussissa. Myös bodysmoothie ja -butter olivat ihania, kertakaikkisen. Onko muita ihania kokemuksia ;)?

Kirjoittelin tuossa kuukausi sitten, että testaan tuota öljypuhdistusta ja tässä hieman tuloksia..

Minullahan siis on pintakuiva, pahasti rasvoittuva, epäpuhtauksille altis iho. Suurin ongelma on ollut todella kipeät "paiseet" varsinkin leukaperissä. Niin oudolta kuin se kuulostikin, päätin testata tuota öljypuhdistusta. Olen nyt lähes joka ilta pessyt naamani oliiviöljyllä. Ihoni on huomattavasti pehmeämpi, ihon ärtyisyys on vähentynyt eikä naamani rasvoitu juuri ollenkaan päivänmittaa. Vaikken kaikista finneistä ole eroon päässytkään, niin ihoni ei silti näytä tulehtuneelta.

Hieman hämmästyttävää oli kuitenkin huomata se, että kuinka kuivaksi ihoni on muuttunut. Jokaisen öljypesun jälkeen on laitettava vielä kosteusvoide naamaan tai iho alkaa hilseilemään. Tietysti nämä kylmät ilmat tekevät osansa tuossa kuivumisessa.

Täytyy vielä mainita plussana, että tuolla öljyllä saa meikitkin loistavasti pois. Jopa vedenkestävän ripsivärin. Ainoa miinus koko hommassa on se, että Solid Necro rutisee kylppärin lattian olevan aina ihan öljyssä ja mukamas hengenvaarallisen liukas.. :rolleyes:

Mää kokeilin kanssa tuota meikinpoistoa, ja todella nopeesti kävi ripsarin poisto, nopeammin kuin muilla aineilla. Tykkäsin. Oli niin helppo homma, että melkein harmittaa etten meikkaa ku kerran pari kuussa :D Samasta syystä en oo huolissani esim hiuslakkojen yms tuotteiden vaikutuksista, koska altistumiseni niille on niin vähäistä. Sormilla laskettava määrä vuodessa. Mut kertokaa silti, jos löydätte jotain korvaavia (hyviä) luomutuotteita, tietää minne suunnata kun seuraavan kerran pitää valita mitä ostaa.

Oletteko löytäneet jostain täysin alumiinitonta deodoranttia? Olen kokeillut joitakin kivi-deodorantteja, mutta ne eivät ole oikein pitäviä. Olen kysellyt sokokselta ja apteekista, mutta ainakaan sillä hetkellä tuotevalikoimasta ei ole löytynyt tällaista ihmettä. Alumiini kerääntyy kehoon ja voi aiheuttaa vaikka mitä sairauksia. Kuvottavaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom