Luonnonkosmetiikka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Halo
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä se tukka tottuu siihen, ettei sitä pese shampoolla. Mulla oli tosiaan ne tekokuiturastat (juuresta se tietysti on ihan omaa tukkaa kuitenkin) ja sitä ei kovin usein viitsinyt ruveta pesemään. Ensimmäisen kuun haisi pahalta, sitten hiukset tottuivat. Nykyään on taas shampoo käytössä, tosin.

Väliaikatietoina sellaista, että oliiviöljy meikinpoistossa toimii kuin unelma. Ja kookosöljyn olen todennut nyt voittamattomaksi sheivatun ihon rauhoittajaksi, sillä mikään muu rasva ei ole toistaiseksi toiminut noin erinomaisesti siinä tarkoituksessa. Mutta sitten vähän neutraalimpi kokemus on nyt Dr. Hauschkan ruusuvoiteesta, jota ostin kasvoille yrityksenä vaihtaa Body Shopin E-vitamiinivoide (joka kyllä toimii hyvin) johonkin luonnonmukaisempaan. Tuo Hauschka pehmentää kyllä ihon, mutta jättää pintaan hilsettä ja imeytyy vähän turhan hitaasti, kun mä haluaisin reilusti kosteuttavan, kevyenoloisen ja nopeasti imeytyvän kasvovoiteen. Sen sijaan kroonisesti kuiville kohdille esim. jaloissa ja kyynärpäissä tuo ruusuvoide on kyllä hyvä. Täytynee silti kaupata se jollekulle, jotta saa varoja uuteen e-vitamiinipurnukkaan (tai johonkin muuhun kohtuuhintaiseen hyvään kasvovoiteeseen, jota mulle saa suositella).

Mutta sitten vähän neutraalimpi kokemus on nyt Dr. Hauschkan ruusuvoiteesta, jota ostin kasvoille yrityksenä vaihtaa Body Shopin E-vitamiinivoide (joka kyllä toimii hyvin) johonkin luonnonmukaisempaan. Tuo Hauschka pehmentää kyllä ihon, mutta jättää pintaan hilsettä ja imeytyy vähän turhan hitaasti, kun mä haluaisin reilusti kosteuttavan, kevyenoloisen ja nopeasti imeytyvän kasvovoiteen.

Oliko sulla entuudestaan tietoa miten noita Dr.Hauschkan tuotteita käytetään, kun se pohjautuu vähän erilaiseen ideologiaan kuin muut kosmetiikkasarjat? Ja se kevyt ruusuvoide olis silti voinu toimia, tuo ruusuvoide on kuulemma aika paksu (näin myyjä kertoi kun mietin kumpi mulle kuuluis).

Oliko sulla entuudestaan tietoa miten noita Dr.Hauschkan tuotteita käytetään, kun se pohjautuu vähän erilaiseen ideologiaan kuin muut kosmetiikkasarjat? Ja se kevyt ruusuvoide olis silti voinu toimia, tuo ruusuvoide on kuulemma aika paksu (näin myyjä kertoi kun mietin kumpi mulle kuuluis).

Täytyy myöntää, ettei täysin ollut. Sain tuota ruusuvoidetta suht edullisesti ja olin kuullut parin tutun sitä kehuvan, joten tein sitten riskipäätöksen. Myöhemmin kyllä luin keskusteluista ja sivuilta kommentteja, joiden perusteella tuo ruusuvoide voisi kuitenkin sopia ihan hyvin etenkin näin kovilla pakkasilla (mulla on hieman kuivaan taipuvainen normaali-iho, ja aika herkkäkin). Sivujen perusteellahan ne suosittelevat normaalille iholle kosteusvoide Quitteä tai sitten juuri tuota kevyttä ruusuvoidetta, mutta sen olemassaoloa en tajunnut kaupassa, enkä olisi saanut sitä tarjouksella. Eli en missään nimessä sano, että tuossa voiteessa olisi jotakin vikaa: kyllä se iholle ihan hyvää tekee, muttei toimi kosteuttajana mun kohdallani.

Väliaikatietoina sellaista, että oliiviöljy meikinpoistossa toimii kuin unelma... tai johonkin muuhun kohtuuhintaiseen hyvään kasvovoiteeseen, jota mulle saa suositella).

Mä olen kans pysynyt edelleen tiukasti pelkässä oliiviöljyssä meikinpoistajana. Pyyhin sen pois pienellä kostealla froteepyyhkeellä, joka samalla vähän kuoriikin ihoa (ainakin se jää aina TOSI pehmeäksi). Alussa tuohon öljyyn totutellessani en millään voinut uskoa, että se poistaa kaiken meikin, joten öljypuhdistuksen jälkeen testasin välillä ihon puhtautta pyyhkimällä naaman kasvoveteen kostutetulla vanulapulla... Ja joka kerta se oli ihan turhaa, iho oli tosi puhdas. Edellinen suosikkiputsarini Erisanin puhdistusgeeli on istunut toimettomana hyllyssä siitä lähtien, kun testasin öljypesua. Vannoin ennen, että tuo Erisan on parasta kamaa ikinä, mutta nyt sitä tajuaa kuinka paljon se kuivatti ihoa ihan turhaan (ja se sisältää akrylaatteja jotka eivät ole kovin ympäristöystävällisiä).

Tuosta kosteusvoiteesta; en olisi ikinä itse ostanut tätä, mutta poikaystävä (onneksi) hankki mulle vuohenmaitovoidetta joululahjaksi (täältä tuo ensimmäinen). Haisee alussa epämiellyttävälle ja mielikuva on kuin hieroisi vuohenjuustoa naamaansa, mutta tuoksuun tottuu, ja voide on kuin unelma. Erittäin kosteuttava, mutta jättää matan pinnan iholle. Kaikki ainesosatkin on iho- ja ympäristöystävällisiä, muttei kai luomua. Noita saa ainakin Ruohonjuurista, kannattaa rohkeasti ainakin kokeilla :) Kannattaa muuten luonnonkosmetiikkavoiteita testessa muistaa, että ne eivät välttämättä levity tai imeydy samalla tavalla kuin tavallinen kosmetiikka, kun niistä puuttuu esim. levittymistä helpottavat silikonit, synteettiset kalvonmuodostajat jne.

Tuosta kosteusvoiteesta; en olisi ikinä itse ostanut tätä, mutta poikaystävä (onneksi) hankki mulle vuohenmaitovoidetta joululahjaksi (täältä tuo ensimmäinen).

Vau, kiitos tästä vinkistä! Tuota nimittäin sattui olemaan täälläkin parissa pikkuliikkeessä ja ostin, kun varsin edullistakin oli (8,40/50 ml). Haju on tosiaan hiukan..vuohenmaitoinen, ei niin voimakas kun oletin, mutta säilyy pitkään naamassa ja käsissä. Muuten tuo on aivan mainiota ja sopii juuri mun iholle hyvin. Toimii meikkivoiteen alla paremmin kuin mikään muu mun tähän asti käyttämistäni voiteista, eli voin suositella kyllä! :) En tiedä, voisiko tuohon halutessaan sotkea hieman eteeristä öljyä mukaan hajun parantamiseksi?

Kiva että testasit ja tykkäsit! Musta se on kans juuri meikin alle erittäin sopiva, ja itsekin alussa mietin että oisin sotkenut joukkoon jotain eteeristä öljyä. Nyt kun tuota on käyttänyt reilun kuukauden, tuoksuun on tottunut enkä enää edes huomaa sitä... Mutta tosiaan erinomainen voide, ei voi muuta sanoa.

EDIT: Ai niin, tässäpä muuten mielenkiintoinen linkkivinkki niille, jotka käyttävät normikosmetiikan voiteita: mineraaliöljy kosmetiikassa on nou-nou.

Onko kukaan mimmeistä käynyt ekokampaamoissa? Kiinnostaisi kovasti, mutta pitkiin hiuksiin hinnat ovat melko kovia. Kannattaako vain mieluummin värjätä itse, mutta luomu/ekoväreillä? (nykyinen hiusmalli on helppo kenen vain pätkäistä, vaihtelu tosin virkistäisi.)

Itse olen käyttänyt vartalovoiteena jo pitkään neitsytkookosöljyä, ja suosittelen. Suihkussa olen välillä kuorinut ihoa kahvinporo-oliiviöljy-sitruuna-sokeri -seoksella. Toimii, mutta saattaa herkälle tuntua liiankin karkealta. Iho jää ihanan pehmeäksi, eikä muuta rasvausta tarvitse.

Mielenkiinnolla olen lueskellut tätä ketjua. Itsekin yritän pikkuhiljaa päivittää sekä ravitsemusta että kosmetiikkaa luonnonmukaisempaan lisäaineettomampaan suuntaan.

Ps. Kokemukset kristallikivi-deodorantista (?) kiinnostaisivat myös. :)

Itse olen käyttänyt vartalovoiteena jo pitkään neitsytkookosöljyä, ja suosittelen. Suihkussa olen välillä kuorinut ihoa kahvinporo-oliiviöljy-sitruuna-sokeri -seoksella. Toimii, mutta saattaa herkälle tuntua liiankin karkealta. Iho jää ihanan pehmeäksi, eikä muuta rasvausta tarvitse.

Mä testasin oliiviöljy-fariinisokeri-kuorintaa (tohon kävisi toki tietysti myös normisokeri), ja oikein hyvin pelitti myös. Kuorintaan voi siis käyttää vaikkapa sokeria, kahvinporoja, kaura- tai muita hiutaleita... Mitä muuta?

Vaihdoin tämän vuoden alussa tavisrexonat yms. alumiiniantiperspirantit kristallidödöön. Kun kroppa on tottunut tavisdödöihin, menee kainaloilla ainakin parisen viikkoa tottua siihen, että huokoset voivatkin hengittää ihan vapaasti... Toisin sanoen ei ollut kovin freesi olo ihan aina. Kristallikivi piti ihan hyvin aamupäivän, mutta illalla tuli jo tosi nihkeä haisuolo, etenkin jos paita oli keinokuitua (tässä huomasi eron tosi selkeästi, keinokuitu hikoiluttaa enemmän). Ostin kiven kaveriksi Urtekramin lime-dödön (joka on myös kristallikividödö, mutta hajustettu, nestemäinen ja siinä on muitakin aineita), ja käytän itse asiassa noita molempia tällä hetkellä. Nyt kyllä tuntuu, etten hikoile muuten kuin sportatessa, ja sitä ei tietenkään sitten mikään dödökään pidättele, joten kun kroppa on tottunut pois tavisdödöstä, tollainen tavallinenkin kristallikivi on varmaan ihan sopiva. Itse kyllä tykkään tosta limen tuoksusta, joten siksikin tuota käytän.

Muuten, 5. päivä ilman shampoota menossa tällä hetkellä. :D Hiukset ei ole mitenkään ihan hirveän rasvaiset, mutta ei mitenkään puhtaankaan tuntuiset. Olen pessyt joka päivä aamuin illoin vedellä, ja muuten en kastelisi näin usein, mutta kun hiukset on nyt lyhyet niin kastelu on helpoin tapa muotoilla ne aamulla. Kerran huuhtelin laimennetulla omenaviinietikalla (jonka hajua inhoan, ei onneksi jäänyt hiuksiin), mutta muuten ihan vaan vedellä on menty. Plussaa kokeilulle siitä, että ei-ihan-narskuvan-puhtaat lyhyet hiukset on helppo muotoilla ihan vaan kastelemalla, ilman mitään aineita. Ajoittain on pää tuntunut vähän sähköiseltä, mutta kokeilu jatkuu vielä :)

Mää oon käyttäny sitä kanssa (ja siis käytän edelleenkin, mutta en ihan joka päivä). Hajustamatonta versiota. Kun aloitin, ekat kolme päivää meni ok, sen jälkeen tuntui ettei se toimi. Sitten se taas toimi ja välillä ei. En tiedä pitäiskö käydä suihkussa joka päivä. En nimittäin käy. Siitä huolimatta kainaloiden pesu päivittäin ei sekään tuntunu auttavan. Sittemmin oon tehny niin, että sillon ku ei oo niin väliksi, käytän kristallideoa. Ja sit jos on sellainen päivä, jolloin jännitän (aiheuttaa mulla voimakasta kainalohikoamista joka tuoksuu) niin käytän tavisdödöä. Näitä päiviä ei paljoo ole, mut kerran tai kaksi kuukaudessa kuitenkin. Tää kristallideon kokeileminen oli mulle ainakin TODELLA iso kynnyskysymys sen takia, että markkinoilla on VAIN yks tavistuote, joka pitää mun kainalot hajuttomina. Aina sillon tällön oon koittanu kyllä muitakin, mut huonoin tuloksin. Mut nyt tosiaan tämmösellä sekakäytöllä liikkeellä ja eihän sitä tiedä vaikka joku päivä ei enää kaipais sitä toista.

Kokeilin luomuolutmunashampoopalaa toissapäivänä, sen piti tehdä tukka tuuheaksi ja kyllä, näin todella tapahtui. Lisäksi yllätyin palan käytön helppoudesta, en enää koskaan halua käyttää mitään mikä on pakattu pulloon (shampoota siis)! Kaikenlaisia shampoopulloja koko ikäni käyttäneenä ne on aina jollain tavalla ihan paskoja. Jos korkki on hyvä ja helposti suihkussa avattava, se hajoaa muutaman käytön jälkeen. Toinen tyypillinen tilanne on se, että korkkia on aivan hemmetin vaikee saada auki kesken suihkuttelun (joko korkin muodon tai sormien liukkauden takia). Ja nyt mulla on shampoopala - ota käteen, hiero hiuksiin, laske kädestä! HELPPOA! Ei ketuta mikään ku ei tarvi availla mitään. Todella upeeta :) Ja on niin pieni pakkaus, että on kivempi ottaa mukaan matkalle.

Tuosta kosteusvoiteesta; en olisi ikinä itse ostanut tätä, mutta poikaystävä (onneksi) hankki mulle vuohenmaitovoidetta joululahjaksi (täältä tuo ensimmäinen). Haisee alussa epämiellyttävälle ja mielikuva on kuin hieroisi vuohenjuustoa naamaansa, mutta tuoksuun tottuu, ja voide on kuin unelma. Erittäin kosteuttava, mutta jättää matan pinnan iholle. Kaikki ainesosatkin on iho- ja ympäristöystävällisiä, muttei kai luomua. Noita saa ainakin Ruohonjuurista, kannattaa rohkeasti ainakin kokeilla :) Kannattaa muuten luonnonkosmetiikkavoiteita testessa muistaa, että ne eivät välttämättä levity tai imeydy samalla tavalla kuin tavallinen kosmetiikka, kun niistä puuttuu esim. levittymistä helpottavat silikonit, synteettiset kalvonmuodostajat jne.

Tuolla sivuilla sanotaan "Psoriasistapauksissa sekä atooppisissa ja allergisissa ihottumissa vuohenmaitovoiteen on todettu lievittävän ihon kutinaa ja hilseilyä."

Tämä ei todellakaan pidä kaikissa tapauksissa paikkaansa. Mulla on erittäin allerginen ja atooppinen iho ja olen saanut nimenomaan tuosta vuohenmaitovoiteesta pahimmat allergiset reaktiot kasvoihini ikinä. Olen tosin allerginen villalle, lanoliinille, sekä myös maidolle sen osuessa iholle. Eli allergisten kannattaa kokeille varovaisesti.

Onko kukaan mimmeistä käynyt ekokampaamoissa? Kiinnostaisi kovasti, mutta pitkiin hiuksiin hinnat ovat melko kovia. Kannattaako vain mieluummin värjätä itse, mutta luomu/ekoväreillä? (nykyinen hiusmalli on helppo kenen vain pätkäistä, vaihtelu tosin virkistäisi.)

Mulla on jo kymmenisen vuotta ollut päässä Schwarzkopfin Igora Botanic -kasviväri, joka ainakin väittää olevansa 100 % kasviperäinen eli ei sisällä kemiallisia väriaineita. Kampaajalla laitettu. Olen äärettömän tyytyväinen sekä värisävyyn, joka on hyvin luonnollisen oloinen, että hiusten vointiin tällä värillä. Itse laittaminen tuntuu tahmaisemmalta sottaamiselta kuin normivärillä, väri on tosi jäykän tahmeaa tatinaa. Pieni miinus on se, että hiukset haisevat vielä parin pesunkin jälkeen heinäladolta ;) Pitkiin hiuksiin laittaminen pesuineen kestää kampaajalla noin 2,5 h. Kaikki kampaajat eivät taida olla tottuneita noita käyttämään, mutta kannattaa soitella ja kysellä Schwarzkopfia käyttäviltä, onnistuisiko. Ei tarvitse siis välttämättä olla mikään ekokampaaja, itse olen teettänyt nuo ihan taviskampaajalla. Jos joku haluaa vinkin tällä värillä tekevistä Turussa tai Helsingissä, niin kysy yksityisviestillä (jos oot vip).

Joo, tämä paketti on kyllä kaupassa nähty useampaan otteeseen, kuten myös Herbatintin Platinum Blonde, vika tuossa Santessa vaan on se, etten missään nimessä haluaisi mitään punaisen sävyjä päähäni :-/ Toisaalta, tämäkin ongelma ratkaistiin nyt kertaheitolla: leikkasin hiukset niin lyhyeksi, että värjätty osa lähti ja vain oma väri jäi päähän! Eipähän tarvitse enää ainakaan hiusväreistä murehtia :evil:

Mä ymmärsin että toi Santen väri on ihan vaalea - se "strawberry blond" viittaa varmaan mansikan kukkaan, joka on valkoinen (?) Mutta samapa tuo, kun kerran leikkautit tukan :) Mä oon kans jo pitkään miettinyt, että katkaisisin tän letin ihan lyhyeksi, niin sais kasvattaa uuden ja hyväkuntoisen tukan takaisin :) Vielä ei oo riittänyt uskallusta, joten oon koittanut epätoivoisesti parantaa tätä hamppukasaa. Kasvojen öljypuhdistus kuulosti hyvältä... pitää kokeilla! Ja muutenkin täältä saa kivoja ja kokeilun arvoisia vinkkejä! :)

Mä ymmärsin että toi Santen väri on ihan vaalea - se "strawberry blond" viittaa varmaan mansikan kukkaan, joka on valkoinen (?) Mutta samapa tuo, kun kerran leikkautit tukan :) Mä oon kans jo pitkään miettinyt, että katkaisisin tän letin ihan lyhyeksi, niin sais kasvattaa uuden ja hyväkuntoisen tukan takaisin :) Vielä ei oo riittänyt uskallusta, joten oon koittanut epätoivoisesti parantaa tätä hamppukasaa. Kasvojen öljypuhdistus kuulosti hyvältä... pitää kokeilla! Ja muutenkin täältä saa kivoja ja kokeilun arvoisia vinkkejä! :)

Se väri on niistä kaikista vaalein kyllä, mutta siinä on ihan selkeä punaisen sävy. Yleensäkin luonnonväreillä ei saa vaalennettua hiusta, mutta esim cassia obovatalla (ns. senna/"neutraalihenna", vaikkei sellaista oikeasti olekaan) saa hiuksiin kultaista kiiltoa. Tuon cassian testi on seuraavaksi edessä, pitää koittaa löytää joku paikka josta tilata tuota. Herbatintillä oli ihan oikeita vaaleita värejä valikoimassaan, mutta ne olikin sitten vain vähän ystävällisempiä versioita normihiusväreistä (ts. paljon kemiaa). Luonnon hiusvärit on monesti punaisen ja ruskean eri sävyjä, koska niitä saa hennalla niin kätevästi luotua, tai sitten ihan mustaa. Vaaleaveriköillä valikoima on sitten vähän suppeampi, mutta esim. kamomillalla, sitruunalla ja cassialla pitäisi pystyä ainakin vähän kirkastamaan vaaleutta.

Suosittelen kyllä lämpimästi hiusten leikkuuta (ainakin kerran elämässään ;) ), joskin talvi ei tietenkään ole parasta aikaa. Sitäkään ei tarvitse tehdä kerralla jos ei uskalla, ensin vaikka hartiapituinen polkka, sitten korvien tasolla oleva polkka jne. Mun hiukset eivät aiemmin olleet olleet luonnontilassa... öö.. ainakaan 12 vuoteen? Miettii vaan mikä JÄRJETÖN määrä rahaa on kulunut kaikkiin hiusväreihin, käsittelyihin, shampoisiin, hoitoaineisiin, tehohoitoihin, tehopuhdistuksiin, geeleihin, lakkoihin, muotovaahtoihin, fööninesteisiin jne jne... Oikeasti, tuhansia euroja, enkä varmasti ole ainoa (tunnustakaa). Ja kun se oma värikin on oikeasti ihan hyvä, kun sille antaa mahdollisuuden, oma värihän sopii aina.

Nyt on menossa 9. päivä ilman shampoota, ja hiukset on oikein nätin näköiset ja päänahka tuntuu hyvältä. Tällä hetkellä ei ole edes mitään muotoilutuotetta päässä; narskuvan puhtaita shampoolla pestyjä hiuksia ei saa muotoiltua millään muulla kuin pitävillä aineilla, mutta nyt kun näissä hiuksissa on vähän rasvaa omasta takaa (vaikkei ne näytä tai tunnu samalla tavalla rasvaisilta kuin esim. shampoopesun jälkeisenä päivänä), niin ne pitävät muotoilut kuin itsestään kun vähän vaan kastelee ja haroo sitten kutrit paikoilleen. Kerran "pesin" pään luomuhoitoaineella, mutta varmaan pitäydyn jatkossa ihan vedessä.

Eikö ketään muuta kiinnosta shampooton kokeilu? Kamoon, nyt vähän seikkailuhenkeä, tytöt :D

Jyväskylässä ainakin on kiva ekokampaamo. Hinnat on kovia, mut jos mietit, että niihin väreihin on itse kerätty rehuja niin työmäärä on ollut vielä kovempi ;) ...ihme muuten, miten hyvin kasvivärit pysyy päässä...!! :eek: Mä olin luullu, että myrkyt pysyis tehokkaammin, mut ne "kulahtaaki" aikasemmin.

Ihana ketju. <3 Ja kiitos hyvistä vinkeistä kaikille!

Uskaltauduin ostamaan kristallikiven, täytynee ajoittaa ensikokeilut viikonloppuun. Anixin vinkistä ostin myös shampoopalan! Nyt vielä pitäisi miettiä järkevää siirtymistä myrkkyväreistä luonnonhiusväreihin. Pituudesta minulla ei riitä rohkeus luopua. :D

Lisäantina ketjuun voin suositella Laveran värillistä huuivoidetta! Hinta on n. 6€, ja itselläni ainakin korvaa huulipunan mainiosti. (sävy soft bronze)

Mäkin ton kristallikiven tilasin iherbistä kristallikiven, makso vajaa 3 dollaria ja 84 grammaa kai. Käsittääkseni aika ilmaisia ne on, kun tuolta tilaa. Tilasin sellasen stickinki ku seki makso tyyliin euron ja on kätsy ottaa mukaan jos reissaa. Toimii hyvin ne. Ja hikoon kyl tavallisesti naurettavan herkästi kainaloista.

Mun oli kans pakko eilen hakee shampoopala :D
Oon kärsinyt rasvoittuvasta tukasta ja ihosta aina e-pillereiden lopettamisesta asti joten ostin testiin teepuuöljypalan, joka on siis rasvaiselle tukalle tarkoitettu. Ihan puhtaalta ja hyvältä tää tukka tuntuu.

Juuri pari minuuttia sitten kokeilin öljypyhdistusta tästä ketjusta innostuneena ensimmäisen kerran - ainakin yhden kerran perusteella vaikutti oikein toimivalta! Pitää testata pidemmän aikaa ja kokeilla eri öljyjä vielä... Jos tää mun hankala ihoni tykkäisi hyvää :)

Viime syksystä asti olen käyttänyt EverydayMineralsin mineraalipuuteria ja poskipunaa, kun ihastuin niihin kokeiltuani ensin pikkusiskon puuteria. Tuolla jossain laatikon pohjalla taitaa olla vielä joitain testereitä, täysin käyttämättömiä, sillä niistä näin heti, etteivät ole minun väriäni. Voisin joskus paremmalla ajalla laittaa tänne niistä listan, jos joku haluaa testata..

Ei varsinaisesti liity kosmetiikkaan, mutta syksyllä eräällä matkallani törmäsin kaupassa 6 kpl settiin nättejä kangasnenäliinoja ja pakkohan niitä oli testata. Siitä lähtien olen käyttänyt paperinenäliinoja vain pakon edessä. Puuvillaiset ovat ainakin (vähintään, yhtään liioittelematta ; ) miljoona kertaa pehmeämpiä kuin paperiset ja kosteus katoaa liinan pinnalta paljon paremmin, eikä siitä tule inhottava läpikastunut ja limainen kuten paperiversioista. Viime viikon olin nuhakuumeessa ja niistettyä tuli runsaasti - nenä on ihan loistavassa kunnossa, ei perinteistä nenänpielien hajoilua ja kirvelyä ollenkaan. 6 kpl ei meinannut pahimpina päivinä vain riittää, pitää ehkä jossain vaiheessa ostaa muutama lisää.

Suositut

Back
Ylös Bottom