Mä ymmärsin että toi Santen väri on ihan vaalea - se "strawberry blond" viittaa varmaan mansikan kukkaan, joka on valkoinen (?) Mutta samapa tuo, kun kerran leikkautit tukan
Mä oon kans jo pitkään miettinyt, että katkaisisin tän letin ihan lyhyeksi, niin sais kasvattaa uuden ja hyväkuntoisen tukan takaisin
Vielä ei oo riittänyt uskallusta, joten oon koittanut epätoivoisesti parantaa tätä hamppukasaa. Kasvojen öljypuhdistus kuulosti hyvältä... pitää kokeilla! Ja muutenkin täältä saa kivoja ja kokeilun arvoisia vinkkejä!
Se väri on niistä kaikista vaalein kyllä, mutta siinä on ihan selkeä punaisen sävy. Yleensäkin luonnonväreillä ei saa vaalennettua hiusta, mutta esim cassia obovatalla (ns. senna/"neutraalihenna", vaikkei sellaista oikeasti olekaan) saa hiuksiin kultaista kiiltoa. Tuon cassian testi on seuraavaksi edessä, pitää koittaa löytää joku paikka josta tilata tuota. Herbatintillä oli ihan oikeita vaaleita värejä valikoimassaan, mutta ne olikin sitten vain vähän ystävällisempiä versioita normihiusväreistä (ts. paljon kemiaa). Luonnon hiusvärit on monesti punaisen ja ruskean eri sävyjä, koska niitä saa hennalla niin kätevästi luotua, tai sitten ihan mustaa. Vaaleaveriköillä valikoima on sitten vähän suppeampi, mutta esim. kamomillalla, sitruunalla ja cassialla pitäisi pystyä ainakin vähän kirkastamaan vaaleutta.
Suosittelen kyllä lämpimästi hiusten leikkuuta (ainakin kerran elämässään ;) ), joskin talvi ei tietenkään ole parasta aikaa. Sitäkään ei tarvitse tehdä kerralla jos ei uskalla, ensin vaikka hartiapituinen polkka, sitten korvien tasolla oleva polkka jne. Mun hiukset eivät aiemmin olleet olleet luonnontilassa... öö.. ainakaan 12 vuoteen? Miettii vaan mikä JÄRJETÖN määrä rahaa on kulunut kaikkiin hiusväreihin, käsittelyihin, shampoisiin, hoitoaineisiin, tehohoitoihin, tehopuhdistuksiin, geeleihin, lakkoihin, muotovaahtoihin, fööninesteisiin jne jne... Oikeasti, tuhansia euroja, enkä varmasti ole ainoa (tunnustakaa). Ja kun se oma värikin on oikeasti ihan hyvä, kun sille antaa mahdollisuuden, oma värihän sopii aina.
Nyt on menossa
9. päivä ilman shampoota, ja hiukset on oikein nätin näköiset ja päänahka tuntuu hyvältä. Tällä hetkellä ei ole edes mitään muotoilutuotetta päässä; narskuvan puhtaita shampoolla pestyjä hiuksia ei saa muotoiltua millään muulla kuin pitävillä aineilla, mutta nyt kun näissä hiuksissa on vähän rasvaa omasta takaa (vaikkei ne näytä tai tunnu samalla tavalla rasvaisilta kuin esim. shampoopesun jälkeisenä päivänä), niin ne pitävät muotoilut kuin itsestään kun vähän vaan kastelee ja haroo sitten kutrit paikoilleen. Kerran "pesin" pään luomuhoitoaineella, mutta varmaan pitäydyn jatkossa ihan vedessä.
Eikö ketään muuta kiinnosta shampooton kokeilu? Kamoon, nyt vähän seikkailuhenkeä, tytöt :D