Luku-urakka alkaa ja aikaa vain kahdelle treenikerralle viikossa, ehdotuksia ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ants
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Eli väitän, että esim. 3-4 krt viikossa treenaaminen lukemisen ohella tuottaa paremman lopputuloksen pääsykokeissa kuin vain pari treeniä viikossa ja koko loppuaika lukemista.
Oon samoilla linjoilla Hulkin kanssa. Pääsykoekevät tuli aloitettua 5-6 treenin viikkotahdilla ja parin kuukauden jälkeen tahti väheni loppua kohden 2-3:een. Sisäänpääsy ei 3-4 treenin tahdilla tule olemaan kiinni urheilusta, vaan jostain ihan muusta. Loppurutistuksen aikana hyvä fyysinen kunto auttaa ja silloinkin kevyt treenaaminen tuo mukavaa piristystä.

Minusta on kuitenki järkevämpi lukea kirjat muutamaan kertaan ja ymmärtää sisältö, kuin tankata asiaa ulkoa. En sillä sano, että näin olisit tehnyt Pikkupapu, oppiminen on kuitenkin ihmiskohtaista ja tärkeintä on löytää itselle sopiva tapa. Tsemppiä kaikille, jotka pyrkivät johonkin :thumbs:
Ihan ookoo ajatus, mutta jos Kauppakorkeaan lukee, niin monivalintakokeeseen ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin päntätä ulkoa. :rolleyes: Kysymykset ovat pikkutarkkoja ja lähinnä tuntuu siltä, että nimenomaan ei mitata sitä, kuka on ymmärtänyt asian (kuten essee-kysymyksissä), vaan kuka on lukenut parhaiten. Eriasia on sitten, jos kirjasta tulee aineistotehtävä. Mutta oikeassa olet: asiat on hyvä myös sisäistää ja ymmärtää, sillä siitä on hyötyä kun on päässyt sisään. :piis:

Mutta siis tottahan tokkiinsa se raja tulee vastaan jossain vaiheessa ja aina ei 8 tuntia jaksa, eikä oikein kai voikaan, lukea tehokkaasti. On se tietty hyvä jos itse rentoutuu parhaiten käymällä treenaamassa, mutta ei siitä stressata kantsi, kerkiääkövarmasti reenailemaan. Tulee vaan liikaa paineita. ;) Tsemppiä kaikille pyrkijöille!! :kippis1:

En tiiä sanoinko tästä, mutta jos aikoo tammi-helmikuusta lähtien lukea täyspäiväisesti pääsykokeisiin tulee jossain vaiheessa väsy. Itse aloitin viime vuonna muistaakseni vasta huhtikuussa lukemaan ja silti väsähdin jo niihin paskakirjoihin kesäkuun alussa kun lukemisen olisi pitänyt olla huipussa(luin alusta alkaen n.8-10h päivässä ilman välipäiviä). Ei siis kannata poltaa itseään loppuun ennen aikojaan. Kyseessähän oli nämä samaiset kokeet. Ai niin ja kannattaa muistaa että kauppiksessa vaikeinta on pääsykoe!

Mä aloitin tammikuun alussa, ja loppuun asti luettiin. :rolleyes: Mutta oli se loppupeleissä todella palkitsevaa, etenkin päsykokeessa kun todella tunsi osaavansa. En jättänyt yhtään tyhjää, mutta 2 väärää vastausta ja nekin oli laskentatoimen laskuja. :jahas: Laskeminen sucks.

Ehkä munkin kannattaa näin kokemuksen ääntä kuunneltuani lukee vaan aivan helvetisti, pääasia että lukee ja osaa, sisäisti tai ei :) On sitten siellä kauppiksessa aikaa sisäistellä, jos sinne pääsen :rolleyes:

Omia kokemuksiani viime vuodelta:

Luin Helsingin yliopiston historian laitoksen pääsykokeisiin alueena vuodet 1500-1700. Lukemisen aloitin pikkuhiljaa jo tammikuussa, en tosin kovinkaan paljoa silloin lukenut, mutta kumminkin. Osallistuin myös valmennuskurssille huhtikuusta-toukokuuhun. Valmennuskurssilla mainostettiin aika paljon lukemista 6h päivässä, mutta itse tein poikkeuksen: kävin judoharkoissa, salilla ja töissä. Toukokuun alussa oli lisäksi puolentoista viikon mittainen 60h vartijakurssi, joka osaltaan sotki lukurytmiä.

Osa valmennuskurssin porukasta sanoi lukevansa 8 tuntia päivässä, jota itse ihmettelin; omalla kohdalla lukeminen jäi pariin tuntiin päivässä, joskus oli jopa sellaisia päiviä etten lukenut yhtään, mutta toisaalta vietin välillä myös kirjastossa aikaa. Uskon kuitenkin, etten lukenut loppujen lopuksi hirveän paljoa. Kuitenkin pääsin sisään ja monet noista työpäivän mittaisia luku-urakoita vetäneistä jäi ulos. Uskon, että juuri liikuntaharrastukset ja työt olivat todella hyvää vastapainoa lukemiselle, enkä missään vaiheessa stressannut pääsykokeiden kanssa. Toki olin hakenut myös AMK:uun ja olin melko varma, että jos yliopistoon ei pääsisi, ainakin olisi amk:ssa paikka (2. parhailla pisteillä olisin sinne lopulta päässyt;). Toki joku voi sanoa, että on eri asia lukea humanistisen alan pääsykokeisiin kuin lääkikseen, kauppakorkeaan tai oikikseen. Itselläni ei edellä mainituista ole kokemusta, mutta luulen, että "muu elämä" pitää joka tapauksessa pään vireänä ja pelkkä kirjojen pänttäminen saa lähes jokaisen hulluksi.

Eli ketjun aloittajalle: Liikuntaa vaan lukemisen lisäksi: Voit pitää keskellä päivää tauon, jolloin käyt salilla, lenkillä tms. Katkaisee mukavasti päivän ja saat pariksi tunniksi lukemiset pois mielestä.

Suositut

Back
Ylös Bottom