Luku-urakka alkaa ja aikaa vain kahdelle treenikerralle viikossa, ehdotuksia ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ants
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Joo, eli itsellä olisi tarkoitus vetää tässä luku-urakan ja itse kokeidenkin ajan Bill Starrin 5x5 ohjelma läpi alkaen ensi viikosta. Oikeastaan haluaisin kysyä Hulkilta että olisiki ideaa käyttää tuota sinun "ohjelmasta" oppimaani voima/body-jakoa noihin ylimääräisiin liikkeisiin eli olisiko mielestäsi ideaa treenata pääliikkeiden päälle maanantaina voimaa käsille ja perjantaina bodya käsille?
En ole pahemmin tuohon Bill Starrin systeemiin perehtynyt, käsittääkseni siinä tehdään koko kroppa 3x viikossa?

Erilaisten ärsykkeiden käyttö samassa mikrosyklissä (eli esim. treeniviikon aikana) on aika yleispätevä tapa treenata, enkä ymmärrä miksi esim. kädet tekisivät tässä jotenkin muista kehon lihasryhmistä poikkeuksen?

En ole pahemmin tuohon Bill Starrin systeemiin perehtynyt, käsittääkseni siinä tehdään koko kroppa 3x viikossa?

Erilaisten ärsykkeiden käyttö samassa mikrosyklissä (eli esim. treeniviikon aikana) on aika yleispätevä tapa treenata, enkä ymmärrä miksi esim. kädet tekisivät tässä jotenkin muista kehon lihasryhmistä poikkeuksen?
Samaapa olen itsekin miettinyt..

Eli 5x5:ssa vedetään rinta+kyykky+selkä joka kerta.

Vieläkö Hulkki muuten donkki lähtee kepeästi;) ?

Eli koko kroppa.En ole kokeillut varmaan yli vuoteen, mutta tuskinpa se yhtään hankalampaa olisi nyt kuin aiemminkaan.
Paljonko pomppasit koripallouralla parhaillaan? Ihan kiinnostaa vaan kun itsekin tullut muutaman kerran pallon perässä juostua..

Topicciin liittyen, jos treenaa sen kaks kertaa viikossa, niin mä ainaki suosittelen 1-jakoista, koska sitten koko kroppa tulee treenatuks kaks kertaa viikossa, ja uskonpa että siten saa paremmin tuloksia kuin, vaikkapa 2-jakosella tässä tapauksessa, jolloin kroppa treenattaisiin läpi vain kerran viikossa. Ota joku valmis 1-jakoinen palstalta ja laita sarja pari enemmän per liike. Olen varma, että kehitystäkin saat aikaiseksi!

Jotkut saavat parempia tuloksia kropan kaksi kertaa viikossa treenaten, toiset taas kerran viikossa. Riippuu niin paljon myös monista muista asioista. Siksi olenkin sitä mieltä, että paras treenisysteemi on se itselle mielekkäin ja jota tulee tehtyä, mielelläänkin.
Myös tavoitteet ratkaisevat. Jos on tarkoitus pysyä kunnossa ja ehkä vähän kehittyäkin, niin hifistely on turhaa, ja toisinaan liian kova tahti saattaa kääntyä negatiiviseksikin jollei panostus kaiken kaikkiaan ole riittävän täysipainoista.
Jos taas on kilpailullisia tavotteita, niin asia on aivan toinen.
Varmasti ei kuitenkaan kenenkään kuntoa romauta jos jonkun kuukauden treenaa säännöillisesti kaksi kertaa viikossa, aivan sama tekeekö kropan kerran tai kaksi kertaa viikossa, oli tavoitteet sitten loppujen lopuksi mitkä tahansa. Tärkeintä on että treenaa!

täytynee tehdä sillä tavalla että joka päivälle on ns."kevennys" eli töitä tai salia.
Ei duunipäivä periaatteessa mikään kevennys oo (eikä kyl salikaan ;D) mutta saapahan jotain muuta ajateltavaa :)

2 kertaa viikossa treeniä? No mites joku ihan perus HIT-hommeli, koko kroppa treenissä läpi, vähän ja kovaa.

Sanoisimpa notta jos pääsykokeisiin lukeminen vie treeneistä ajan poijjes, niin kantsii sit miettiä, miten aika riittää koulun penkillä ollessa. Uskaltaisin jopa väittää, että jos koulunsa meinaa kunnialla käydä ja vieläpä säädyllisessä ajassa (<4v.), niin kyllähän se enemmän kuormittaa kuin pääsykokeisiin lukeminen(oletuksena että yliopistomaailmaassa tavoitteet ovat..)

Summa summarum, treenaaminen lukemisen ohella opettaa tehokkaaseen ajankäyttöön sekä myös vähentää lukemisen synnyttämää stressiä ja kaiken huipuksi voi siinä papukin kasvaa :D

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Väittäisinpä, että säännöllinen treenaaminen vain edesauttaa pitkää luku-urakkaa ja siitä saatavia tuloksia. Treenaamalla saa kuitenkin stressitilan melko tehokkaasti nollattua ja kropan täyteen endorfiineja, mikä auttaa pitkällä tähtäimellä keskittymään paremmin siihen lukemiseen.

Eli väitän, että esim. 3-4 krt viikossa treenaaminen lukemisen ohella tuottaa paremman lopputuloksen pääsykokeissa kuin vain pari treeniä viikossa ja koko loppuaika lukemista.

Olisikin mielenkiintoista tietää miten on asianlaita todellisuudessa..

Eseimerkiksi mieltäni on askarruttanut kysymys, milloin kannattaa treenata ? (aamu / päivä / ilta)

Itse on tullut pohdittua tällaisia kysymyksiä viimeaikoina, kun on etsitty syytä lukumotivaation / jaksamisen vähenemiseen.

Esimerkiksi ruokailun olen kuullut vaikuttavan aivotoimintaan selvästi, sitä hidastaen heti ruokailun jälkeen, mutta empä ole asiaa enempää tutkinut..

Kauppiksessahan tunnetusti pärjää hieman vähemmällä lukemisella, oikiksen luku-urakkaa silmällä pitäen saattaisi asialla olla jopa hieman merkitystäkin.

Hulkki on tuossa kyllä aivan oikeassa. Fyysisen rasituksen tuoma hyvänolon tunne tuo lisäenergiaa ja puhtia lukemiseen. Itse meinaan nyt lukuloman ja kirjoitusten aikana käydä edelleen 2xviikossa lajitreeneissä ja 3xsalilla ihan entiseen malliin. Pakkopänttäys neljän seinän sisällä ilman fyysistä aktiviteettia ja aivojen nollausta ei tuota parhaita mahdollisia tuloksia.

Ja sitä paitsi... Lukeeko kukaan merkittävästi enemmän päivän aikana jos välissä käy salilla ja reissu suihkuineen kestää korkeintaan 2h.

Hulkki on tuossa kyllä aivan oikeassa. Fyysisen rasituksen tuoma hyvänolon tunne tuo lisäenergiaa ja puhtia lukemiseen. Itse meinaan nyt lukuloman ja kirjoitusten aikana käydä edelleen 2xviikossa lajitreeneissä ja 3xsalilla ihan entiseen malliin. Pakkopänttäys neljän seinän sisällä ilman fyysistä aktiviteettia ja aivojen nollausta ei tuota parhaita mahdollisia tuloksia.

En väitä vastaan. Pidän kyllä hyvinkin mahdollisena asiana, että treeni auttaa.. Etenkin palautumisen jälkeen..Toisaalta kuitenkin pidän myös mahdollisena että saattaa hieman väsyttää ja että keho saatta ohjata palautumisen aikana voimavaroja muualle kuin aivoihin...

Ja sitä paitsi... Lukeeko kukaan merkittävästi enemmän päivän aikana jos välissä käy salilla ja reissu suihkuineen kestää korkeintaan 2h

Jokaisella on tietysti oma luku tekniikkansa.. Itse luin pääsykokeisiin viimeisen kuukauden KOKO ajan.. eli siis luin syödessä luin paskalla luin kaljalla (välillä oli pakko käydä mutta luin kuitenki) luin sporassa ja luin oikeesti vielä kävellessäni kadulla niin että välillä saatoin törmätä vastaantulijaan...

Salilla ei ois kyllä tullu mieleenkään käydä viimesen kuukauden aikana.. sen verran kovat panokset pelissä..

Ja mites kävikään... Pääsin sisään..

Silloin, kun itse luin pääsykokeisiin, niin ne menivät kaiken muun edelle. Etenkin Kauppakorkeaan hakiessa se lukeminen on melkoista pänttäystä, ja vaatii perslihaksia.

Olin itse heti aamusta klo 8 lukusalissa, tavoitteena lukea niin pitkälle, kuin jaksaa. Yleensä luki (tauot laskettu mukaan) klo 17 tai 18 asti. Jos puhtia riitti, niin sitten salille/jumppaan. Vain joskus tuli tehtyä aamutreeni, sillä itse kyllä huomasi sen, että jossain vaiheessa kun alkaa muutenkin olla aika väsynyt olo koko lukuprojektissa, niin aamutreeni selvästi söi energiaa lukemiselta.

Etenkin lukemisen alkuvaiheessa IMO kannattaa siihen lukemiseen keskittyä täysillä, eikä kannata stressata siitä, kerkiääkö salittamaan vai ei. Se pääsykoe on kuitenkin sen ainoan kerran sillä haavaa, ja jos ei halua enää uutta välivuotta, niin...

Itselläni motivaattorina toimi juurikin se, että loppuun asti on luettava, tuli mikä tuli, jo ihan sen takia, että muutoinhan sitä olisi tuhraan jättänyt treenailut välistä, ja pääsykokeen jälkeen olisi vielä suurempi morkkis (niin siitä, että ei päässyt sisään, kuin siitäkin, että treenit ovat menneet kevään aikana ihan keturoilleen).

Syöhän se miestä, sitä en sano. Ja vituttaa niin ankarasti, kun treeni jääkin väliin. Mutta tuleepahan luettua. Niin lukevat muutkin, ja se joka eniten töitä tekee, pääsee sisään.

Eri asia on sitten, kun asiat alkaa oikeasti olla hanskassa. Sitten voi vähän höllätä tahtia, mutta kyllä se loppuun asti kannattaa toi lukuhomma hoitaa kunnialla: on nimittäin ekana vuonna paljon helpompaa peruskurssien kanssa, kun osaa pääsykoekirjat vaikka unissaan. :) Silloin jää enempi aikaa taas treenailulle.

Mä luen tällä hetkellä kirjoituksiin, ja mulla on kyllä energisempi olo, kun välillä käy treeneissä. Sitten jaksaa taas opiskella hyvällä intensiteetillä. Mullakin tarkoitus pyrkiä kauppikseen kirjoitusten jälkeen, koitan työskennellä paljon, mutta tuskinpa treeniä kokonaan hylkään. Minusta on kuitenki järkevämpi lukea kirjat muutamaan kertaan ja ymmärtää sisältö, kuin tankata asiaa ulkoa. En sillä sano, että näin olisit tehnyt Pikkupapu, oppiminen on kuitenkin ihmiskohtaista ja tärkeintä on löytää itselle sopiva tapa. Tsemppiä kaikille, jotka pyrkivät johonkin :thumbs:

Mulla pääsykokeisiin lukiessa oli aikaa kaikkeen treenailuun mielin määrin. Luin keskimäärin vain 3-4 h päivässä, toki joskus enemmän. (suuri osa ajasta kun luin, selasin pakkista samalla:D ) puolen vuoden ajan. Tärkeää ottaa rennosti mun mielestä, ei ollut suurempaa stressiä yhtään.

Itselläni on kirjoituksiin luku käynnissä ja treenejä en kyllä sen takia ala karsimaan, hyvin saa vaan pään tyhjäks ja rentouduttua kun vetää kunnon treenin muutaman tunnin luvun jälkeen!

Onhan sulla vaihtoehtona ostaa käsipainot kotia, käyt 2x salil tekeen 1x ohjelmal koko kropan läpi ja sit aina kotosin illal telkun ääres heiluttelet käsipainoi ja teet kuntopiiriiä;)

Itselläni alkaa yo-kokeisiin luku koht puoliin. Aamullla aina (tietenkään ei välipäivinä ;) ) salille ja sitten noin klo 12-17 aika pelkkää lukua :rock:

Katotaan miten äijän käy :D

Itselläni alkaa yo-kokeisiin luku koht puoliin. Aamullla aina (tietenkään ei välipäivinä ;) ) salille ja sitten noin klo 12-17 aika pelkkää lukua :rock:

Katotaan miten äijän käy :D

Empä kuitenkaan vertaisi yo-kirjotuksiin lukemista pääsykokeisiin lukemiseen...

Kirjotukset nyt ei oo sen kummempi juttu kuitenkaa..

Itse menin kännissä kirjotuksiin ja ihan E paperit tuli vaikken edes yrittäny.. :kippis1:

Eli, nyt alkaa totinen lukeminen pääsykokeisiin ja aikaa treenille jää vähemmän kuin aikaisemmin. ---
Aloittelija salipalaosastolla, mutta kauppakorkeasta olisin valmistumassa ens syksynä. Lukeminen kannattaa ihan tiedon omaksumisenkin takia tauottaa ns. koulupäivätyyliin, eli jossain vaiheessa asia ei enää yksinkertaisesti mene päähän. Joka päivä kannattaa piipahtaa pihalla, ellei muuta ehdi tehdä. Tankkaus on siinä vaiheessa optimaalitilassa, kun muistaa jokaisen kirjan aloitussanatkin ulkoa...heh :wall: Ts., olet luultavasti saanut kattavaa vinkkiä treeniohjelmasi muuttamiseen, mutta käsittääkseni et joutuisi kuitenkaan luopumaan "normaalista elämästäsi" niin dramaattisesti, että vapaa-aika menee sataprosenttisesti sen haistpaskakirjallisuuden [Manaatin henk.koht. huomio] tankkaamiseen. Onnea luku-urakkaan!

Suositut

Back
Ylös Bottom