Lopetitko RÖÖKAAMISEN!!!???

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tonika
  • Aloitettu Aloitettu
Itse tuli pössyteltyä lähemmäs 8 vuotta.Puoli vuotta sitten jätin röökin pois,ensimmäinen kuukausi niksalaastaria- ja purkkaa.Nyt on hyvä olo.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Poltin ensin 3 vuotta, lopetin, olin polttamatta vuoden sitten tuli intti ja poltin puolitoista vuotta ja nyt olen ollut polttamatta vuoden alusta asti, enkä koskaan aloita uudestaan.

Helposti loppui. Ei vaan huvittanu enää haista ja maistua paskalle, syytää rahaa menemään, ja kaikki tämä vaan sen takia että saisin terveyteni pilattua.

Ei ollut mitään vaikeuksia. Sitte vois polttaa, jos siitä ei olisi mitään haittoja. Tapana siis ihan mukava, mutta ei huvita tappaa itseään....

EDIT: Ja tavasta sen verran, että Roomassa,yöllä muutaman bacardi breezerin jälkeen, kun istuin aivan kaupungin keskustassa, erään korkean talon katolla, niin silloin iski halu. Ostin 8 filtterillistä pikkusikaria (tupakkaa en halunnu) ja poltin yhden. Tapa vaan oli hiukan kummallinen. Puhalsin sikaria samalla ku sytytin. Sitte annoin vaan palaa sormien välis ja puhalsin päähän välillä. Ku se oli palanu, nii haistoin sormia. Hyi helevetti! Vielä karseempi ku tupakin haju. Joten murensin ne loput sikarit kukkalaatikkoon. :)

Originally posted by tonika
Viikko savutonta elämää takana ja kyllä kannatti!!

Päivä päivältä olo on pirteempi, reeni kulkee paremmin ja päänsäryt on taaksejäänyttä elämää, kuin Eldankajärvikin..

Nikkispurkkaa koitin viikonloppuna, kun tuli radalle lähettyy, mut maistu ja tuntu lähinnä paskalle. Mut ei taatusti tehny mieli sauhuja!!!:urjo:

Kokemuksia samasta??..oliko lopettaminen helppoa, kaduttaako, oletko sortunut ja mitkä tilanteet savuttomuuden kannalta vaikeimpia...

Pakko suositella kaikille tervakeuhkoille raikasta elämää..ja se filtterien yskiminen keuhkoista, se se vasta mukavaa on.. :piis:

PS: viikon jälkeen säästöä tommoset 30 euroa..
(toppa siis män päivässä):kuola:

Itekkin lopetin muutama viikko sitten ilman mitään nikkispurkkia tai laastareita. Tuli jäätyä uudestaan koukkuun muutaman vuoden tauon jälkeen mutta helposti sitä pääsee irti kun ottaa itseääm niskasta kiinni

:thumbs:

Re: Re: Lopetitko RÖÖKAAMISEN!!!???

Originally posted by Anssi
...mutta helposti sitä pääsee irti kun ottaa itseääm niskasta kiinni...

Ai niin joo tosimiehethän ei apuja tarvii :evil:

Ette te mitään lopettamaan pysty, kaikki sortuu, ennemmin tai myöhemmin. Miettikää(oikeasti) miten hyvältä se tupakka maistuu...

Ei vaines, kyllä siitä eroon pääsee, kun vaan päättää. Loppu on historiaa... elämän laatu paranee!

TSemppiä kaikille!

PS. jokainen ihminen on laulun arvoinen, jokainen ihminen on tärkeä ...

Polttelin noin 17v mutta tupakka on nyt vaihtunu Ettaniin. Joskus pikkupienissään tulee vielä käryyteltyä.

Aamulla herätessä kyllä huomaa ettei enää polta.

Originally posted by Ande
Roomassa,yöllä ....

Sitte annoin vaan palaa sormien välis ja puhalsin päähän välillä. Ku se oli palanu, nii haistoin sormia. Hyi helevetti! Vielä karseempi ku tupakin haju. Joten murensin ne loput sikarit kukkalaatikkoon. :)

IMO pikkusikarit todella haisee lehmänpaskalle. Jotkut sikarit on kyllä hyviä, en polta mutta maistan mielelläni oikeasti hyviä sikareita.

PS. Rooma on aika hyvä paikka turistille, bongasin kenokaulapaavin vatikaanissa, colosseumin viereiset "sotilaat" jne. :)

Originally posted by Satu

Aika ylpeä olen itsestäni, että olen sen saanut myös niin pidettyä. Vaikka olisi puol askia jäljellä seuraavana aamuna, en ole polttanut vaan tupakat ovat odottaneet seuraaviin juominkeihin.

Eli pikkulauantaihin taikka ens viikonloppuun.. pari päivää ilman rölliä = tyhjän kanssa. :david:

Joo pitäis varmaan munki pikkuhiljaa lopetella. Tullu polteltuu nyt joku 8v. Tuskin tosin pystyn olee ilman sillon ku dogaillaan.. Mut joo kattoo nyt. Ei viitti viel lopettaa kerta duuni vituttaa.. Ja vitutukseenhan sitä on mukava tuprutella.

Originally posted by kekexx

PS. Rooma on aika hyvä paikka turistille, bongasin kenokaulapaavin vatikaanissa, colosseumin viereiset "sotilaat" jne. :)

Jep. Tosin se Vatikaanin museo oli aiva paska.

Pietarin kirkon kupolista oli mahtavat näkymät. Musta on kuvaki sivulta, ku katselen sinne aukiolle päin.

Hadrianuksen huvilaki oli ihan jees. Samoin vesisuihkulähdepuisto Villa D'este oli mahtava!

.p.s. pari sataa metriä oli hotellista piazza de popololle. :) Hotelli oli Via del Corsolla.... Ihan kiva sijainti...

Tupakalle häätö

Nyt on asia niin että eilen päätin pitkään jo harkinnassa olleen tupakanpolton lopetus No. 2 yrityksen alkavan, ja ongelmittahan tässä on koko päivä tänään oltu savuitta. Mielestäni oikein threadin arvoinen aihe, täällä varmasti muitakin jotka lopettaneet / aloittaneet tai tahtoisivat lopettaa polttamisen, siitä kun on aivan järjetöntä haittaa tälle harrastukselle, ja siitä on haittaa muutenkin, niitä faktoja kun lukee niin melkein itkettää, ja kun lukee faktoja mitä positiivista tapahtuu kun lopettaa tupakanpolton, niin ei jää vaihtoehdoksi kun yrittää.

Kerran jo tämän lopetin ja olin 3 viikkoa savuitta, täysin. Mielestäni prosessi on seuraavanlainen:

*Ensimmäinen vuorokausi
- On niin intona tupakanpolton lopettamisesta että ei mitään ongelmaa, ei edes tee mieli kun on ladannut sitä paskaa kehoonsa jo pitemmän aikaa...

*Toinen vuorokausi
- Edelleen intona kun pystyy olemaan täysin savuton, ja oikein kuvittelee miten keho puhdistuu... hieman kyllä alkaa vetää aggressiivisen puolelle...

*Kolmas vuorokausi
- Toinen ja kolmas vuorokausi nimenomaan ne, jolloin tupakan fyysinen riippuvuus potkii, tässä vaiheessa joillain saattaa tarpeen olla laastarit / purkat / tms.

*Loppuviikko
- Tuo fyysinen riippuvuus helpottaa, ja alkaa tasainen loppuprosessi lopettamisessa. Sinun ei tee mieli tupakkaa, mutta tapa on pinttynyt syvälle aivolohkoihin, ja joka kerta kun odotat bussia, juot kahvia ulkosalla, olet syönyt hyvin, kaverisi istahtaa seuraasi polttelemaan jne. niin tulee rummutettua jalalla ja pyöriteltyä peukaloita, ei vaan keksi mitään korvaavaa tekemistä sille ajalle, on tunne että et tee päivän aikana mitään, kun et polta tupakkaa. Täytyy koittaa kehittää jotain muuta tekemistä tilalle...

Väittäisin viime kokeiluni perusteella että jo ennen 2 viikkoa tuosta pääsee ns. kokonaan eroon, eli on jo kehittynyt muita rutiineja sen tupakanpolton tilalle, ja ei yhtään tekisi mielikään polttaa. Näin ainakin itselläni. Viime kokeilu tyssäsi sitten siihen, että ajattelin tyhmimmällä mahdollisella tavalla - "poltanpa nyt huvikseni yhden, miltä se oikein maistui.... "

Noniin...se oli oikein rentouttava kokemus ja päätinpä sitten seuraavana päivänä polttaa toisen.... tarpeeksi usein kun polttaa niin se rentouttava vaikutus ei enää potki, tupakka maistuu pelkästään paskalta ja tekee taas pahan olon mutta tapa iskostui taas päähän ja näin on poltettu viimeiset 8kk taas... yhteensä olen nyt polttanut ~4 vuotta - ja siinä on juuri ja tasan 4 vuotta liikaa - kunpa en olisi koskaan aloittanutkaan. Nimittäin kun luulenpa että se kynnys ruveta uudestaan tupruttelemaan on matalampi minulle vielä vuosienkin kuluttua kuin ihmiselle joka ei ole koskaan polttanut, selvähän se on.

Mutta, nyt koitetaan, harrastuksen, itseni ja tulevaisuuden puolesta. Ei tahdo olla parinkymmenen vuoden päästä ryppyinen, hiukseton äijä jolla ääni kähisee ja omakotitalon rappuset saa pulssin kahteensataan ja hengityksen korisemaan... Se on lopetettava nyt tai ei millonkaan.

Näin, vähän avautumista tämän asian puolesta - onhan tuo perhanan kääryle yksi lihaskasvun pahimmista vihollisista.

Lisämotivaatiota lopettaa

YLEn nettisivulta.

Tupakka tuhoaa tärkeitä entsyymejä
09.09.2003, klo 07.05
Yhdysvaltalaistutkijat ovat todenneet tupakanpolton vähentävän ihmisten ns. MAO-B-entsyymien määrää.

Näiden entsyymien avulla ihmisen hermosolut kommunikoivat. MAO-B kontrolloi myös verenpainetta.
Tutkimuksessa todettiin tupakoijien MAO-B-tason olevan 33 - 46 prosenttia normaalia alempi.

Tutkijoiden mukaan tulos osoittaa, että tupakointi heikentää niin fyysistä kuin henkistäkin hyvinvointia. MAO-B-tason aleneminen vaikuttaa koko kehoon.

Tupakoinnin havaittiin vaurioittavan lisäksi myös munuaisia ja pernaa.

Osa tutkijoista uskoo, että MAO-B-entsyymeillä on yhteys siihen, kuinka ihminen tuntee mielihyvää tupakoinnista.

Reuters

Viisi viikkoa!!!!!!!!!:blow: ....

....tulee kohta täyteen mun röökaamisen lopettamisen ihanuutta!!

Ja voin kertoa kaikki rakkaat hengenheimolaiseni, että kylläpä kannatti! Taas kerran pitää mainostaa, että oon yhä sitä mieltä, et tää oli mun elämän parhaita päätöksiä!

Ja PUMBA!! Hienoa, jos tää threadi jeesas sun päätöstä lopettaa!!
Niin..ootko pystyny sauhuttomana??

Mä en oo koskenukkaan rössöön tänä aikana, mut purkkaa ja pari biittii (siis vaan pari) oon itelleni suonu, mut ei siis röökin röökiä *hehkutihehkun*

Jaq ai satans namma, et reeni maistuu hyvälle. Se iteasias oli alussa se juttu, mikä piti erossa tai ainakin jeesas. Kun teki röökii mieli, ni hc-punttii tai mikä viel parempi pikkunen juoksulenkki, ni rööki oli vimppa asia, mitä ois tehny mieli..ihanasti muut mielihalut sitävastoin on parantunu..
:D

Tähän päivään mennessä tommoset 150 egii säästyny..ja vertailun vuoks purkkiin palanu tollaset 30 eskoo, et paskapuhetta, et lopettaminen ei tuu halvemmaks, jos käyttää korvikkeita!!!

Kaikille voimia ja lopettamisen iloa, jotka sitä tarvitsevat!!

:kippis1:

noniin 1kk takana ilman röökiä eikä oo tehnyt edes tiukkaa

3 vuotta ilman , eikä tee tiukkaakaan.
Tarpeeksi kauan kun on polttamatta niin
maistuu pas...
Loppui ylimääräiset nuhat ja yskät ja poskiontelontulehdukset.

4. päivä ilman tuota saatanan keksintöä, savuketta. Fyysisesti helkkarin hyvä olo, ajatukset vaan ei meinaa pysyä kasas. Prkl. Panettaa aivan tajuttomasti.

:wall:

Itse lopetin seinään yksien taekwondo treenien jälkeen ... käärin siinä treenin jälkeen sätkää ja tulin miettineeksi, että minkä ihmeen takia tuolla riehuin 1h45min kun nytten olen jo kuntoani taas huonontamassa syöpäkääryleellä.

Olen ollut kait joku 4 vuotta polttamatta ja ei todellakaan tulis mieleen alkaa uudelleen polttamaan. Joskus kännispäissäni teen renkaita kaverien röökistä, mutta en vedä keuhkoon... (Mikähän siinäkin niin kivaa on =)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom