Lopetitko RÖÖKAAMISEN!!!???

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tonika
  • Aloitettu Aloitettu
Otetaas ylös tämä tredi. No niin, juhannuksena tuli tehtyä lopettamispäätös ja toistaiseksi on pitänyt. Nyt alkaa jo pikkasen helpottaa eikä rööki ole enää koko ajan mielessä. Yli 7 vuotta tuli polteltua noin puoli askia päivässä, joskus enemmän joskus vähemmän. Rupes vaan jotenkin vituttaan toi touhu ja alko tuntumaan etten mä tarvii enää tota paskaa. On tullu muutamaan otteeseen yritettyä lopettamista aikasemminkin ja homma on kussu muutaman viikon lakon jälkeen. Nyt on kuitenkin hyvä fiilis lopettamisen suhteen ja motivaatiota lopettamiseen enemmän kun aikasemmin. Nyt kun on innostunut tuosta treenaamisesta toden teolla niin terveeliset elämäntavat ovat alkaneet ottaa koko ajan enemmän jalansijaa elämässä. Yllättävän helposti tuo pari viikkoa on tähän mennessä sujunut ilman röökiä tosin ne ekat 2-3 päivää on yleensä aika helvettiä kun fyysiset vierotusoireet iskee ja pinna on koko ajan ihan helvetin kireellä mut sen jälkeen alkaa jo helpottaa. Nyt on ollu jo useamman päivän sellainen hyvä ja energinen fiilis kun ei oo sauhutellu. Itellä yllättävän paljon tuo tuntuu vaikuttavan treenaamiseenkin kun yleensä oli vielä tapana vetää rööki ennen treeniä. Jaksaa painaa salilla huomattavasti paremmin etenkin näin helteillä. Aikasemmin kussu tuo lopettaminen motivaation puutteeseen. Sitä on vaan uskotellu itselleen että eihän tälläsestä kohtuupolttelusta mitään haittaa ole ja lopettaa sitten kun siltä tuntuu ja äkkiä huomaakin että on taas mennyt pari vuotta sauhutellessa ja röökiä menee entistä enemmän. Aikaisemmin uskottelin myös ettei vaikuta juurikaan treenaamiseen heikentävästi mutta itellä tuo puolikin askia päivässä kyllä näkyy selvästi salilla jaksamisessa. Rahallisestihan tuo nyt ei itsellä ole niin hirveän suuri menoerä (n.50€/kk) mutta tuollakin summalla kustantaa jo kuukauden lisäravinteet tai ostaa nyt vaikkapa niitä hifistelytuotteita mihin ei oo aikasemmin ollut varaa. Sitten jos jotain vinkkejä voisin tuohon lopettamiseen heittää niin itsellä ainakin lopettaessa helpottaa että röökiä on kuitenkin saatavilla. Joku psykologinen hommahan tuo on. Olen esimerkiksi kotona ja auton hanskalokerossa säilyttänyt askia koko ajan nyt kun olen yrittänyt lopettaa niin ei iske sellainen paniikki päälle tupakanhimossa vaikka monet neuvovatkin hävittämään kaikki tupakkavälineet. Kyllähän sitä röökiä menee kuitenkin taas vaikka kioskilta hakemaan jos päättää alkaa uudestaan polttaa. Toinen juttu mikä helpottaa lopettamista on löytää ne painavat syyt minkä takia haluaa lopettaa ja aina tupakan himossa miettiä niitä muutamaan otteeseen ennen kuin sytyttää. Tsemppiä kaikille muillekkin lopettamista yrittäville. :thumbs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Just tuli täyteen tupakoinnin lopettamisen ensimmäinen vuosipäivä, vau. Enää en aio moiseen ryhtyä, mutta toisaalta koskaan ei voi sanoa ei koskaan. Kerran tupakoija on tavallaan aina tupakoija.

Nyt ei kyllä enää tee mieli sauhutella, mutta ensimmäinen vaikea paikka tuli parin kuukauden savuttomuuden jälkeen ja seuraava pari kuukautta siitä eteenpäin.

Erityisesti nautin hajuttomuudesta (jonka tosin huomaa vasta jälkikäteen, kuten jo aiemminkin on todettu) ja siitä, että ruoka maistuu eikä palele yhtä paljon.

Itse lopetin pelkällä tahdonvoimalla, mitään apukeinoja en käyttänyt. Kerrasta poikki, tosin yritys oli toinen (vai kolmas, en muista :nolo: ).

Puolisen vuotta sitten lopetin ja täytyy sanoa, että kaikin puolin hieno juttu ollut!

Sorrutte kaikki uudestaan polttamaan jossain vaiheessa. En halua latistaa mutta niin se vaan menee. Katotaan tossa 7 vuoden päästä kuka ei ole sortunut. Aika fakiireja olette jos pystytte lopettamaan. Tsemppiä silti yrityksiin. Itsellä pisimmän lakot ovat kestäneet jotain 1/2-1 v. Mutta mä olenkin selkärankaton mato. Pitäs varmaan kokeilla niitä uusia lääkkeitä , niissä on kuitenenkin törkeesti sivareita. Hypnoosi voisi olla kanssa kova jutta. Onko tupakanpolton lopettamiseen suomessa mitään ryhmiä? Se voisi toimia mulle.

lopetin tupakoinnin vuoden 2000 alussa(15 vuotta poltettuani).Kerrasta poikki ilman poppakonsteja Ei ihan seittemää vuotta ole mennyt, mutta yhtään tupakkia en ole polttanut lopettamispäätöksen jälkeen. ENKÄ POLTA.
rock.gif

Tsemppiä kaikille lopettaneille.

Toi on paskapuhetta että sorrutte kaikki lopettaneet 7 vuoden kuluessa polttamaan.. Ehkä toiset sortuvat mutta epäilen että suurin osa ei sorru jos on ollut niin kauan polttamatta. Itsellä on takana kohta 2 vuotta ilman tupakkaa eikä tulisi pieneen mieleenikään polttaa. Ei humalassa eikä edes vitutukseen. Moni tuttuni on ollut polttamatta pikkusen kauemmin kuin 7vuotta mutta kaikkihan riippuu luonteesta ja selkärangasta..

Jostain syystä tuo 7 vuotta tuntuu olevan joku outo raja, mun äiti, samoin entinen opettaja valitteli samaa että 7 vuoden kohdalla alkoi tekemään tupakkaa mieli todella paljon, mistä sitten ikuna johtuukaan.

Itse ollu polttamatta pari kolme vuotta ja ihan ok on menny, välillä tekee mieli mutta yleensä, polttanut en kuitenkaan ole yhtään lopettamisen jälkeen.

4viikkoo olin ilman, mutta eilen menin ostaa nortti askin...

Nixsu sanoi:
Toi on paskapuhetta että sorrutte kaikki lopettaneet 7 vuoden kuluessa polttamaan.. Ehkä toiset sortuvat mutta epäilen että suurin osa ei sorru jos on ollut niin kauan polttamatta. Itsellä on takana kohta 2 vuotta ilman tupakkaa eikä tulisi pieneen mieleenikään polttaa. Ei humalassa eikä edes vitutukseen. Moni tuttuni on ollut polttamatta pikkusen kauemmin kuin 7vuotta mutta kaikkihan riippuu luonteesta ja selkärangasta..

Onhan se paskapuhetta että kaikki sortuu, itse olenkin selkärangaton nilviäinen.

Edit. väitän kuitenkin että suurinosa sortuu, ennemmin tai myöhemmin.

2 päivän päästä tullut täyteen ½vuotta savuttomana, eli juuri kuin astun palvelukseen :)
Olen kumminkin ajatellut, että voisin polttaa muutaman tupakan metsä-leireillä, mutta kassulla en yhtään. Tietty voisi olla polttamatta, mutta metsässä on vaan vitun rentouttava polttaa, outoa...
Tuntuu varmaan pahalta sitten, kun polttaa "ekaa kertaa" taas.
No katotaan nyt, vieläkin kyllä huvittaa röökiä, mutta kuten edellä mainittu, se on vaan päästä kiinni.

Nuuskaahan sitten ei saa käyttää. Vitun tyhmää ottaa joku nuuska tilalle, kun lopettaa sauhuttelun.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom