Loistava takareisiliike!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tromm
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

Tromm

Banned
Ikä
43
Kokeilin eilen ekaa kertaa uutta takareisiliikettä, välineinä selänojennuspenkki ja 15 kilon kiekko. Asetuin penkkiin niin että painopiste tuli etureisien kohdalle. Liike on muuten samanlainen kuin selänojennus mutta liikerata on paljon lyhyempi, selässä ei saa tuntua ollenkaan. Kun tätä hinkkaa takareisiin keskittyen, tuntuma on valtava, samankaltainen kuin suorin jaloin vedossa.
Alex Fedorov käsittääkseni tekee samaa tai samankaltaista liikettä.

Eli: -lantio reilusti yli penkistä
-lyhyt liikerata, selkä ei saa pyöristyä
-herpaantumaton keskittyminen takareisillä supistamiseen

Niin hyvin tuo meni perille etä aion pitää arsenaalissa jatkossakin.

Mun versiossani tuohon loppuun ei tuu tuota koukistusta, vaan jalat pysyvät suorina koko ajan. Ylävartaloa lasketaan vain niin alas että liike ei muutu selänojennukseksi.

Tromm sanoi:
Mun versiossani tuohon loppuun ei tuu tuota koukistusta, vaan jalat pysyvät suorina koko ajan. Ylävartaloa lasketaan vain niin alas että liike ei muutu selänojennukseksi.
Joo sitä ajattelinkin. Oon joskus törmännyt tuohonkin.

Jep, tuo on kokeilun arvoinen liike. Voi kokeilla myös yhdellä jalalla. Liike on tosiaan tuolloin etupäässä lonkkanivelessä tapahtuva, jolloin päärooli siirtyy pois selän ojentajilta. Vaatii vaan tietynlaisen selänojennuspenkin, jossa tuet on niin, että ei polvet ei väänny yliojennukseen (tämä on tärkeä huomioida).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom