Ljk 2009

Taas on tämän paivän reenit takana,tuli juostua se 10km hallilla ja sen jälkee vetäsin pikkusen jalka reenin ja kuntopiiriä.huominen lepoa ja maanantaina taas reenin pariin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse olen kokeillut 25m sukeltaa ja melko helposti se tulee sieltä. Yleensä vain uimatreenin lopuksi olen kokeillut sukellusta, eli jos aluksi heti kokeilisin niin väittäisin, että pääsisi pitemmällekkin. Ehkä 30 metriä. Paha mennä sanomaan mitään.

Itse tulin juuri n. 5km hiihtolenkiltä + 5km juoksulenkiltä :D. Huomenna levätään taas, onneksi.

Ah, tän päivän liikkumiset suoritettu. Tunnin luistelin poukamassa, juoksin reilut 5km ja sitten oli puolentoista tunnin reenit. Ihan kivaltahan tuo tuntui. Luisteleminen oli kyllä jätte bra pitkän tauon jälkeen. Nyt avantoo ja saunaan. Ehkä vois palkita itsensä makkaralla ja kaljalla!
Ah itellekin, taitaa olla omalta osaltanikin päivän liikunnot suoritettuna. Mitkä reenit sulla muuten oli? :whip: Kiitos erittäin paljon sulle piisis tää oli aivan loistava idea tää luistelu järven jäällä +sauna ja avanto. Tuntuu toi olkapääkin taas paremmalta. Meilläkin oli täällä kokonainen selkä jäätynyt ja oli vielä aivan järkyttävän hyvä luistellakin kun oli jää aivan kuin "jääkoneella" tehtyä.

Tuli muuten samalla itsekin ajeltua MM 2009 loppuottelussa Axelsonia, Forsbergia ja Sundiania, vaikka jääkiekkoa on tullut pelattua joukkueessa viimeksi ala-asteella. :D

Semmonen vielä, että kuinkas moni käyttää sellaista lisäravinnetta kuin magnesiumia. Olen itse käyttänyt tuota, kun jalat tykkäsivät saada kramppeja pitkissä urheilusuorituksissa. Eli siellä pääsykokeissa, kun joutuu uimaan niin siinä vaiheessa voi jo alkaa jalat kramppailemaan, joten luulen, että tuosta voisi olla hyötyäkin. Ja sitä tulisi käyttää jo harjoitusvaiheessa, mutta jos nyt kipin kapin käy hakemassa, niin voi välttyä kauhealta krampilta takareidessä sitten uidessa. :dance2:

Itte oon tota magnesiumia sillontällön popsinu naamaa, himassa sitä on aina kaapissa! Iha hyvää kamaa se on ei oo mullakaa ollu mitää kramppeja eikä suonenvetoja.

Jumakauta ku etelääki tullu iha hyvät pakkaset! Meinas tänää 6km lenkillä( 13kg repun kaa) ylämäissä tulla keuhkot kurkkuu:D Vaikuttaa iha pirusti toi pakkanen toho lenkkivauhtii, ei pystyny hirvee kovaa vetää ku se raapii aika kivasti keuhkoista! Sit otin viel puntin ja uinnin siihe päälle. Millasii aikoihi jätkät ui kilsan? itellä meni noiden reenien jälkee semmonen 15min..

Itte oon tota magnesiumia sillontällön popsinu naamaa, himassa sitä on aina kaapissa! Iha hyvää kamaa se on ei oo mullakaa ollu mitää kramppeja eikä suonenvetoja.

Jumakauta ku etelääki tullu iha hyvät pakkaset! Meinas tänää 6km lenkillä( 13kg repun kaa) ylämäissä tulla keuhkot kurkkuu:D Vaikuttaa iha pirusti toi pakkanen toho lenkkivauhtii, ei pystyny hirvee kovaa vetää ku se raapii aika kivasti keuhkoista! Sit otin viel puntin ja uinnin siihe päälle. Millasii aikoihi jätkät ui kilsan? itellä meni noiden reenien jälkee semmonen 15min..
Meikä ui aina sen 2 kilsaa vararia putkeen sellasel rauhallisella vauhdilla ilman yhtään pysähystä niin siihen mulla kuluu aikaa vähän alle 40min että kilsan uintiin menee varmaan noin 18min.:rolleyes:
Paljoko jätkille kertyy viikon aikana kilometrejä lenkeistä?Itellä on aika vakio et juoksen sen 35km viikos.

Meikä ui aina sen 2 kilsaa vararia putkeen sellasel rauhallisella vauhdilla ilman yhtään pysähystä niin siihen mulla kuluu aikaa vähän alle 40min että kilsan uintiin menee varmaan noin 18min.:rolleyes:
Paljoko jätkille kertyy viikon aikana kilometrejä lenkeistä?Itellä on aika vakio et juoksen sen 35km viikos.
aika vakio toi 35km mullakin.

jotain ihme aine kaliumiakin on kuulemma hyvä nauttia, mutta sitä ei saa tabletteina, kun aiheuttaa sydämeen rytmihäiriöitä jos nauttisi liikaa. Ihan perusruoasta saa ja esim suolasta tai näin olen ainakin ymmärtänyt.

huolehdi neste- ja sokeritasapainosta jo ennen suoritusta ja suorituksen aikana
- edeltävinä päivinä runsaasti hiilihydraatteja
- tunti ennen hölkkää fruktoosia
- nestettä + suoloja runsaasti hölkkää edeltävinä tunteina
- muista magnesium ja kalium jo harjoitteluvaiheessa

tälläsiä ohjeita löysin joskus pirkan kierroksen sivuilta ja tuolla se kalium mainittiinkin..

noi kilsat riippuu mulla tosi paljon viikosta, välillä voi olla tosi vähä ja toisinaan yli 40km..vaihtelee tosi paljo. reenaatko mise muuta ku lenkkii, punttii(kuntopiiri) ja uintii yleenä?

Epäilen, että mise on jonkin sortin kyborgi :D. Itsellä kilsat vaihtelee tosi paljon. Jokus saattoi tulla 40 kilsaa viikossa ja nykyään hieman vähemmän kun repun kanssa tulee painettau enemmän :D. Uinnissa en sitä matkaa niinkään katso vaan aikaa. Yleensä menen 30min sauna 30min sauna ja pois.

noi kilsat riippuu mulla tosi paljon viikosta, välillä voi olla tosi vähä ja toisinaan yli 40km..vaihtelee tosi paljo. reenaatko mise muuta ku lenkkii, punttii(kuntopiiri) ja uintii yleenä?
En reenaa muuta,reenaan vaan niitä osa alueita mitkä siel testeis pitää olla kunnossa.Mutta on sitä siinäki reenaamista ku vetää viikossa neljä lenkkiä,kolme kertaa 2000m uintia,kuntopiiriä joka toinen päivä ja vielä siihen hiihdot päälle aina ku kelit sallii;)

Alkaa ne testit oleen jo niin lähellä et aina ku ajatteleekin niit niin alkaa kädet täriseen ja pumppu hakkaa kahtasataa ku jännittää niin perkeleesti et miten siel käy:D

Tää on aika pieni ongelma mutta.. Ärsyttääkö ketään autojen pakokaasut ym. paska, mitä joskus lenkillä joutuu hengittämään. Itselläni ainakin jos joskus satun koulumatkoja pyörällä polkemaan niin aamuruuhkista aiheutuvat pakokaasut tuntuvat epämiellyttäviltä. :)

kesällä tuli pyöräiltyä 5 viikkoo säännöllisesti joka päivä se vähä reilu 30km nii siin kyl rupes vituttaa ensinnäkin pakokaasut ja sitte lämpösinä ja kuivina päivinä pöllyävä hiekkapöly! välil ku pääs himaa nii oli silmät iha korput ja sai oikeesti mennä pesee silmät siit hiekkapölystä:D

Oli hauska kokemus siinä ku olin joku 4 viikkoo pyöräilly sitä samaa reittii(tavotteena ettei kukaan tuu ajamalla ohi, eli vauhti oli aina aika hyvä;)) ja olin sitte broidin kaa sitä siin illal vetämäs nii joku 4 kilsaa enne himaa joku sälli tuli hiekkatiellä ohi ja vedettii iha kiitettävää vauhtii kumminki mut tää äijä ninku tuli iha selvästi ohi, sanoin broidille et perkele nyt otetaa äijä kiinni ja kuitataa ohi..Mentii sen imuu sitte ja broidi oli iha sen takarenkaas kiinni ja mä iha siin broidin takana, sit katoin ku se velipoika rupes siin viittomaan nii perkeleesti ehä mä mitää tajunnu, ku vasta vähä enne ku käännyttii himaa et sil jäbäl oli LJK:n vaatteit päällä ja semmonen laskuvarjojääkärit reppu, se selitti sen jätkän helvetillisen vauhin:D kova sälli se oli ainaki polkemaan:D

Juu no selvispä sekin.. :hyvä:Itse tuli hankittua maantiepyörä ja "hieman" otti päähän kun oli aina sama asenne minua, ette ohita ja sitten hirveä lenkki jo takana ja ajattelin, että mikä kiire, tässä voi vähän himmata ni eikö sieltä joku tullut ihan maastopyörällä kovaa vauhtia ohitse. No ei auttanut muu kun kirota ja kelata vauhtia rattaisiin kauheella tohinalla :D

jep! Siin on kyse maineesta ja kunniasta:D Iha sama juttu pätee lenkillä ainaki mulla:D Ettei ketää päästetä ohi ja jos edes vetää joku nii lisätää vauhtii sen verra et pääse ohi;)

Voi perjantai! Enää 15pv nii pitäis olla jo dösässä kohti Uttia, vähä kyl puntti jo tutissu ja tulee aivan varmasti tutisemaan viel enne testei:D

Alkaa ne testit oleen jo niin lähellä et aina ku ajatteleekin niit niin alkaa kädet täriseen ja pumppu hakkaa kahtasataa ku jännittää niin perkeleesti et miten siel käy:D
Voi perjantai! Enää 15pv nii pitäis olla jo dösässä kohti Uttia, vähä kyl puntti jo tutissu ja tulee aivan varmasti tutisemaan viel enne testei:D
jotain samankaltaisuutta havaittavissa viesteissä? :D

eikös tänään ole muuten lauantai?:lol2:

Contenderi pistää sykkeen vähän kovemmalle kun kattelee tota almanakkia juu :D
Mennään sitten samalla dösällä? :)
Pitää repiä ens viikko hullun lailla, ainoo paska juttu on et reidet tekee jo nytten kauheeta kuolemaa, pidin tän päivän lepo päivänä, tai siis "eilisen" päivän ;) Huomenna pitäis heittää maratoni tsygällä.

Suositut

Back
Ylös Bottom