Ljk 2009

Ja riittääkö tuo pelkkä ammattikoulun opintokortti toikkariksi siihe hakupapereita postittaessa?vai pitääkö olla myös yläasteen toikkari?ei oo yläasteen toikkari mitään huippuluokkaa todellakaan niin ei sitä viittis laittaa mukaan siihe.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Viime aikoina oon käyny kahesti uimassa/ vko. jotain 50 minsaa yleensä kertaa kohti.
15 km lenkki kerran viikossa ja sen lisäksi 2 lyhyempää, intervallilenkki ja 4-5 kertaa tonnin veto + parin kilsan lämmittelyt. Viikossa varmaan n.30 kilsaa tulee sitten juostua.
Lihaskunto menee sellasella syklillä jossa 1. päivänä lihaskunto testit ja siihen lisäksi jotain 45 minsaa perus punnerrukset, leuat, vatsat ja selät. Toisena ja kolmantena päivänä sali treeniä ja 4. päivä lepoa.
Menee noi juoksi-, lihaskunto- ja uintiohjelmat ihan toisistaan erikseen.

Perhana nyt on kyllä lepoviikon aika etten kyllä varmaan lähiaikoina jaksa paljoa muuta kun kaljaa juoda :kippis1::dance2:
On noi jalat vähän sen tarpeessa nyt. Seuraavalla viikolla sitten kokeilen reppua ensimmäistä kertaa.

E: joo et mitään yläastetodistuksia laita siihen (jollei se sitten satu olemaan viimeinen koulutodistus). Lukee nääkin jutut siellä kotisivuilla.

Mitäs tuumaatte mun mahollisuuksista pääsyyn.
Oli tarkotus alkaa jo viime talvena treenaamaan mutta päätin sitten opiskelun takia jättää koko Ljk:n väliin. Nyt kaveri sai kuitenkin mut innostumaan uudestaan ja oon tässä kuukauden ajan treenaillut.
Lihaskunnon ei pitäis olla mikään ongelma, coopperissa menee 3000m mutta uiminen on aika heikkoa. Uintitekniikka kusee aika pahasti, mutta sehän korjautuu vain uimalla. Kuinka paljon sitä pitäis pystyä juoksemaan coopperissa tuota reppujuoksua silmällä pitäen että siitä tulisi hyvät pointsit?
Ehtiikö tässä vielä treenata ittensä sellaiseen kuntoon että testit menee läpi?

No sitten vaan uimaan! Kannattaa kysellä jotain opetusta tekniikkaan(jos on mahdollista). Meidän on kai paha mennä arvioimaan, että onko mahdollisuuksia. Paperit sisään uttiin ja odottelemaan kutsua testeihin niin eiköhän ne siellä päätä!:D. Uintia, lenkkiä ja lihaskuntoa treenaamaan.

FasterChief
Jos lihaskunnossa ei ole vikaa ja peruskunto on sillä tasolla että coopperi menee 3000m niin ei se uinti varmaan muusta kuin tekniikasta ole sulla kiinni. Varmasti saat sen kuntoon tässä 2-3 kk mitä vielä ennen testejä on kunhan vaan harjoittelet.

Paras tapa reppujuoksuun tarvittavaa kuntoa arvioida on mennä itse koittamaan miten toi 3000m sulla repun kanssa menee ja siitä arvioi paljonko pitäisi kehittyä. Se on kuitenkin jokaisella niin henkilökohtasta mm. omasta painosta riippuen että on aika paha meidän sulle mennä siitä sanomaan. Eikä toi 3000m reppujuoksu välttämättä ole vertailukelponen coopperin kanssa (kuitenkin jonkin verran erityyppinen harjoitus). Kerro sitten miten meni jos kokeilet.

Uiminen paranee uimalla, ei siitä mihinkään pääse. Ja jos on paska tekniikka, niin ei auta vaikka coopper olisi 3300m, jos ei osaa ottaa happea oikein.

Itellä alkaa tulla pikku hiljaa paniikki näiden kanssa :D. En oo yhtään varma että meneekö coopperissa edes tuo 3000 rikki ja uinnissa nyt en ainakaan saa sitä 200m putkee uitua, saati siihen vaadittuun aikaan. Mutta empä ole käyny uimassa kun vasta 7 kertaa, että eiköhän se tästä :D.

Meneekö kaikilla muuten 14 leukaa? Itellä meni vielä 2 vuotta sitten 4 leukaa mutta nykyään 16 täysin puhdasta. Miten treenaatte leukoja? Itse vedän kerran neljässä päivässa mutta vaikuttaa toi puntti treeni sen lisäksikin noihin.

Ainoo lihaskunto mistä en vielä saisi täysiä pojoja on vauhditon pituus. Viivajuoksua en ole kokeillut.

Jos saa useamman leun niin kannattaa alkaa reenaan lisäpainoilla.Ite vedän 10 kg lisä painolla 10 leukaa.Ja vauhditon pituushan paranee ku reenaa jalkoja.Kyykkyä,jalkaprässiä ja hackia vaan kehiin niin menee varmana tuo 2.40 m rikki sit testeissä.En oo itekkään kyl viel varma et läpäsenkö ees kaikkia testejä mut sithän sen näkee.

Luulen kyllä kokeilevani jo ennen papereiden lähettämistä miten ne testit sitten menisi kaiken muun paitsi hiihdon osalta, kun siitä ei pistetaulukkoa tiedä.

Olen aina ollut ihan tajuttoman kankea näissä hyppelyissä. Pari vuotta sitten kun hinasin vauhditonta pituutta niin meni tekniikkaa parantamalla 180 cm ->> 220 cm mutta nykyään en saa enää edes 200 cm. Kumma juttu kun ei pitäisi olla voimasta kiinni.

Pohjalainen 4.9.2008

Eipä tuossa nyt mitään hirveän ihmeellistä ole, mutta tulipahan pistettyä :D

Vaikka aerobinen harjoittelu onkin foorumin nimi, niin ajattelin kysyä vähän punttiohjeita. Ikää on 16 vuotta eli parin vuoden päästä olisi tavoitteena päästä laskuvarjojääkäriksi suorittamaan varusmiespalvelus. Kestävyyspuoli on tällä hetkellä aika hyvissä kunnosta, 3-4 kertaa viikkoon tulee lenkillä käytyä, vaikka varmasti siinäkin on vielä treenaamista. Hiihdettyä ja uituakin on tullut jonkin verran ja niitä nyt tavoitteena alkaa talven myötä vielä ahkerammin treenaamaan.

Puntti on ainut mikä on jäänyt vähän heikolle ja sekin pitäisi nyt todenteolla aloittaa. Vähän peruskuntoa on, kun on tullut jonkin verran kotona tehtyä perusjuttua punnerusta, vatsoja, selkiä, haukkaa yms. Salillakin tulee satunnaisesti käytyä. Eli minkälaista ohjelmaa suosittelisitte, tavoitteena ei ole huimat lihakset, vaan tämmöstä perushyvä kunto. Myös ljk testejä ajatellen. Oon tehnyt salilla selkiä, vatsoja, penkkiä, haukkaa, prässiä, pohkeita. Mitä muuta kannattaisi tehdä ja kuinka pitkiä sarjoja/kuinka monta. Maastavedot ja kyykyt yms. ei oikein houkuta, kun selkä on aavistuksen huono jo ennestään. Kiitoksia jo etukäteen.

Jos jaksat käydä neljä kertaa viikkoon salilla niin suosittelen 2-jakoista.Itellä on ainaki toiminu ja suosittelen kyllä.

ma:
penkki x5
hack x5
pystypunnerrus kp x4
pushdown x3
kohautuksia tangolla x3
vatsaa..

ti:
alatalja x3
kulmasoutu x4
sjmv x4
hauista tangolla x3
takaolkapäitä x2
pohkeita x4

to:
vinopenkki kp x4
vipareita sivuille x5
jalkaprässi x4
reidenojennus x2
dippi x3
kohautuksia kp x3
vatsaa..

pe:
leukoja x3(lisäpainoilla jos jaksaa)
ylätalja x3
reidenkoukistus x4
pohkeita x4
hauista kp x3
takaolkapäitä x2

Joo no kattele sit joku 3-jakoinen tai 1-jakoinen ohjelma.Mun mielestä tuo salilla käynti on kuitenkin vähiten tärkeä jos aikoo lvj hakea.Uintia ja lenkkiä vaan ja salia pari kertaa viikkoon siihen kylkeen niin hyvä tulee.

Tänään vedin ekan reppujuoksun pitkään aikaan...Aika tuskaa oli, varsinkin kun sitä painoa tuli kutakuinkin kymmenisen kiloa selkään. :D

Otin aamulenkkinä ilman syömisiä harjoutusta ennen. Nyt menen salille pelkän nestetankkauksen varassa. Rock on...

Itsekkin aloin tuota ihmettelemään ja otin vähän asioista selvää. Kaveri, joka pyrki laskuvarjojääkäriksi viime vuonna, niin kertoi, että silloin aikaisemmin keväällä kun piti käydä terveyskeskuksessa siinä tarkastuksessa, niin lääkäri täytti tuon puolustusvoimien terveystarkastuslomakkeen ensimmäisen kohdan (niin teki ainakin mulla). Kutsunnoissa sitten on lääkäri, joka täyttää sen toisen kohdan.

Nyt tulee aivan mutua, mutta kaiken järjen mukaan, jos sinulla ei ollut sitä puollustusvoimien terveystarkastuslomaketta silloin keväällä terveyskeskuksessa mukana, niin sinun pitäisi nyt varata lääkärille aika ja sielä täytetään sitten se ensimmäiseksi. Sitten luultavasti saat sen lapun mukaan, ja otat sen kutsuntoihin mukaan ja näytät sielä lääkärille sitä, joka täyttää sen toisen kohdan.
Näin itse ainakin menettelisin.

Osaako joku selventää meikälle et miten mun pitäisi menetellä nyt ku en ole käynyt yhenkään lääkärin tarkastuksessa viel ja kutsunnatki on olllu jo,et pitääkö mun käydä kahen eri lääkärin tykönä nyt vai mitä helvettiä ku siihen pitää kahet nimarit saada?ootteko te jo käyny sen lääkärin tarkastuksen?et kuseeko tuo meikän lvj hakeminen nyt?tai olen kyllä käyny sen kutsuntojen terveystarkastuksen mutta en tajunnu silloin keväällä että sen lapun voi täytätyttää sieläki.

Osaako joku selventää meikälle et miten mun pitäisi menetellä nyt ku en ole käynyt yhenkään lääkärin tarkastuksessa viel ja kutsunnatki on olllu jo,et pitääkö mun käydä kahen eri lääkärin tykönä nyt vai mitä helvettiä ku siihen pitää kahet nimarit saada?ootteko te jo käyny sen lääkärin tarkastuksen?et kuseeko tuo meikän lvj hakeminen nyt?tai olen kyllä käyny sen kutsuntojen terveystarkastuksen mutta en tajunnu silloin keväällä että sen lapun voi täytätyttää sieläki.
Meillä oli kyllä kutsuntoja varten jo lääkärintarkastukset mutta tarvit vielä uuden max 3 kk vanhan lääkärintarkastuksen testipäivään sidottuna. Näin mä oon tän ymmärtäny! Voi olla, että se on siihen hakemuslappuun liitettävä paperi, eli sen pitäs olla 6.12 sidonnainen tarkastus.

Soitin eilen ja varasin ajan lääkärille ja ne aiko pistää postissa sen ajan milloin se on.Mut onko sen lapun pakko täyttää kahen lääkärin vai riittääkö se et yks lääkäri täyttää sen?tietääkö kukkaan sitä?

Tämä ei ole 100% varmaa tietoa, mutta meidän koulunterveydenhoitaja sanoi että yhden lääkärin arvio riittää. Ja kanssa ajattelisin, että se on sidonnainen tuohan 6.12. Jotenkin se olisi paljon loogisempaa, mutta ei sitä koskaan tiedä. Soittamalla se selviää.

Ei saatana, kävin uimassa ekaan kertaan kunnolla muutamaan vuoteen ja 200m meni 4.37:eek:
Vedin rintauinnilla kun vapaantekniikka on ittellä ihan kuraa, nyt pitäis ruveta uintiin panostaan kun kaikki muut alkaa oleen aika hyvällä mallilla.

Millasta reeniä suosittelisitte et tota aikaa saatais alaspäin? Ja kannattaako alkaa harjotteleen vapaata vai mennä suosiolla rintauinnilla?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom