Ljk 2009

Ite en aluks jaksanu ku 50m vaparii. Mut jonku 5 kerra jälkee jakso jo 150 ja sit 200. Sitkeesti ku ui vaa ni kyl se tulee. Vetelin vaa sellasii 200m vetoja, ja sit jotai 50m pätkii yritin miettii et miten tää tekniikka oikee menee. Ekan ajan kellotin 4.50 ja nyt menee 3.30. Mut tyylejähän on monia, hyvä tulee kyl kuha jaksaa vaa käydä uimassa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Cooper meni 3200 m tuossa edellisiltana. 3300 menis varmaan pienellä pinnistyksellä, mikäli juoksen yhden kierroksen kovempaa.

Mä ilmoittauduin vapaauintikurssille, koska mun syke on pilvissä jo 100 metrin kohdilla. Eli ts. tekniikka kusee. Toivottavasti sieltä tarttuis mukaan jotain edes...

PS. Lisäksi dietti on nyt takana, joten uintikin saattaa alkaa sujua huomattavasti paremmin.

Ui vapaauintia vonarx. Ui sitä niin paljon että oikeasti opit ja jaksat sitä uida. Pyydä uintivalvojalta apua jos sun tekniikka on mielestäsi täysin perseestä. Paras tapa parantua jossain on vaan tehdä sitä. Oli itellänikin aika tuskaa joskus pari vuotta sitten alkaa sitä uimaan mutta hyvällä lihaskunnolla siitä selviää.

E: Tuli mieleen että jos tonne ljk:hon pääsee niin isommat kaverit siellä luultavasti kuihtuu aika paljon. Itse olen miettinyt, että kuinka paljon vaikuttaa itseeni, kun en massa kuitenkaan hirveästi ole kerännyt kaikella aerobisella liikunnalla salin ohella. Varmaan kaikilla paino tippuu kuitenkin. Ljk:n jälkeen voikin miettiä pitääkö sellasen pirun tiukan kunnon vai alkaako oikeen kunnolla kerää lihasta.

Hei!

Ittelläni olis tarkotus hakea tuonne LJK:hon parin vuoden päästä, eli harjoitteluaikaa vielä on. Olen siis lukion ykkösluokalla. Silti ajattelin kirjoittaa tänne, koska kysyn miten kannattaisi harjoitella, kun aikaa vielä on suhteellisen paljon. Cooperin juoksin tänä syksynä 2800m ilman harjoittelua. Sen jälkeen olen juossut 4km lenkkejä melko kovilla sykkeillä tai sillain, että juoksen 2km kovaa ja toiset 2km rauhallisemmin. Salille en ole päässyt nyt muutamaan viikkoon, mutta aikasemmin olen käynyt salilla n. 3kertaa viikossa 1-jakoisella ohjelmalla. Mihin kannattaa keskittyä? Montako lenkkiä viikkoon? Kannattaako kroppa treenata 3krt viikkoon läpi, kun käy myös lenkillä? Pitääkö juoksutreenin jälkeen juoda palkkari?

Kiitoosss!!

Himobodarille.

En nyt mitenkään asiantuntija ole kun itsekin vasta hakemassa, mutta suosittelen harrastamaan monipuolista liikuntaa. Kuitenki aerobiseen kannattaa panostaa hieman enemmän. Ehdottomasti kannattaa ruveta uimaan ja hiihtämään(jos kelit sallii:)). Salilla käyntiä kanssa kannattaa harrastaa. Ja noihin palautusjuomiin täytyy sannoa, etten tiedä kun oma käyttö on tosi vähäistä. Eiköhän se palautuminen tapahdu ihan tavallisella ruokavaliollakin :). Ljk:sta vaan hyvä tavoite ja motivaation lähde treeniin jos muuta ei keksi. Omaa kehoa kannattaa kuunnella, ihan hölmöä vääntää hampaat irvessä kivusta. Ei se kuitenkaan niin tärkeää ole!

Juu kiitoksia neuvoista. Pitää vaan alkaa uimaan perkeleesti. Olis ok jos sais sen 2p eli alle 4min. Vaikka sisulla se saatana sieltä haetaan:D

Oisko kellään heittää jotain juoksutreeniohjelmaa että tietäis, millaisia lenkkejä pitäis juosta ja kuinka usein, kun ei ole oikeen kokemusta näistä hommista niin paljoa.

Viimeksi muokattu:
E: Tuli mieleen että jos tonne ljk:hon pääsee niin isommat kaverit siellä luultavasti kuihtuu aika paljon. Itse olen miettinyt, että kuinka paljon vaikuttaa itseeni, kun en massa kuitenkaan hirveästi ole kerännyt kaikella aerobisella liikunnalla salin ohella. Varmaan kaikilla paino tippuu kuitenkin. Ljk:n jälkeen voikin miettiä pitääkö sellasen pirun tiukan kunnon vai alkaako oikeen kunnolla kerää lihasta.

Kyllähän siellä kuulemma aika lommoposkeks vuodessa muuttuu, mutta en anna sen häiritä. Se lähtee mitä lähtee ja sillä selvä. Ja mitä noita armeija threadeja oon lukenu, niin kyllä se massa nopeesti sit takasin tulee, kun pääsee syömään ja reenaamaan kunnolla. Kun armeijahommat on käyty niin mä ainakin täräytän sinne +100 kiloon hyvin nopeesti:dance2:

Mites onko kukaan tota erikoisjääkärikoulutusta vielä ajatellu, että olisiko kiinnostusta sinne jäädä??
Itellä se ainakin pyörii mielessä hyvänä vaihtoehtona, mutta sittenhän sen näkee että millasta se touhu siellä on. Ja kunhan nyt sais ittensä ensin ees tonne ljk:hon hoidettua:jahas:

Oisko kellään heittää jotain juoksutreeniohjelmaa että tietäis, millaisia lenkkejä pitäis juosta ja kuinka usein, kun ei ole oikeen kokemusta näistä hommista niin paljoa.

En mikään asiantuntija ole mutta voisin pari mielipidettäni heittää.

Sulla on vielä 2 vuotta aikaa treenata. Sanoit että vedät 4 kilsan lenkkejä, kerralla 2 nopeeta ja 2 hitaammin.

Mielestäni kaikista tärkeintä tässä treenauksessa on peruskunnon ja hapenottokyvyn kehittäminen. Tämä tapahtuu parhaiten pitkiä ja rauhallisia lenkkejä vetäen. Jos vaikka pyrkisit 1,5-2 tunnin (alussa lyhyempiäkin) rauhallisen lenkin vetämään viikossa tai kerran puolessatoista viikossa niin se varmaan auttaa jo aika pitkälle. Rauhallinen voi siis kohdallasi tarkoittaa jopa hetkittäistä kävelyä, riippuu aloitus kunnostasi.

Tuohon voi sitten ihan fiilisten mukaan vetää nopeampaa intervalli treeniä taikka kilsan vetoja n. 4-5 kpl aina putkeen 2-3 minsan palautuksilla vaikka molempia vuorotellen kerran tai useammin viikossa. Ehkä harvemminkin jos tuntuu ettet jaksa. Treenaa silleen että jää hyvä fiilis eikä tule tunnetta, ettet halua juosta. Jos menee treenifiilikset niin harjoittelet liian kovaa. Kannattaa myös välillä korvata lenkki pyöräilyllä tai muulla aerobisella, että ei koko ajan samat paikat rasitu.

Uintia kannattaa alkaa jo nyt harjoittelemaan jos sulla on siitä omalla kohalla mitään epäilyjä. Tosi moni tippuu noissa testeissä uinnissa. Uinti on myös hyvää juuri peruskunnon kohotuksen kannalta. Jos sitä harrastat vaikka 2 kertaa viikossa 50-60 minsaa niin luulisi hyvän tulevan.

Ljk:ta ajatellen luulisi vaikka ton Arnoldin kultasen kuutosen ainakin olevan aika hyvä melkolailla yleislihaskuntoon laajasti vaikuttava treeniohjelma. Kato tuolta treenin puolelta siitä lisää. Sitten kato ihmeessä googlettamalla navy seals training ohjelma. Sen ehit vetää läpi vaikka keväällä. Muuten kannattaa testailla suorituskykyään lihaskunnossa ja itse vedän ihan peruslihaskuntoa joka neljäs päivä (sisältäen testit).

Mites onko kukaan tota erikoisjääkärikoulutusta vielä ajatellu, että olisiko kiinnostusta sinne jäädä??
Itellä se ainakin pyörii mielessä hyvänä vaihtoehtona, mutta sittenhän sen näkee että millasta se touhu siellä on. Ja kunhan nyt sais ittensä ensin ees tonne ljk:hon hoidettua:jahas:

Joo, olis ihan kiva vetää 14 kk erikoisjääkäri koulutus ljk:n perään. En kyllä varmaan armeijan leipiin kauan kauemmin jaksaisi jäädä kun on opiskelupaikka jo paljon paremmin palkkaavaan ja omalta osaltani mielenkiintoisempaan ammattiin.

REPPUJUOKSUSTA vielä pakko avautua. Millasella treeniohjelmalla ootte juossu repulla? Matkoja ja vauhtia sekä painomäärän lisäystä varsinkin olisi kiva tietää. Kokeilin itse tänään ensimmäistä kertaa. Ajattelin aluksi tuollaisen rennon 8,6 km meneväni että saa vähän testailtua miltä tuntuu ja 5,5 kg tuntu omaan painoon nähden aika sopivan mitättömältä aloituspainoksi. Perkele kun selkä, hartiat ja nilkat oli eri mieltä. Aikaakin meni tohon n.45-50 minsaa vaikka kokoajan tuntui että hölkkäsin ihan kohtuu tehoilla. En olisi uskonut että noin raskasta touhua on. Tulee vähän suuremmalla kunnioituksella katottua noita vähän lihavempia ihmisiä jatkossa lenkkipoluilla.

Lihasmuistilla saa kyllä enimmät lihakset sitten takaisin, kunhan saa taas intin jälkeen riittävästi sapuskaa ja palautumisaikaa sekä tietysti ennen kaikkea, nostella puntteja.

Ens vuonna testin jälkeen pieni bulkki mahdollisesti, ja heti perään tähdätään kunnon rantakuntoon.
REPPUJUOKSUSTA vielä pakko avautua. Millasella treeniohjelmalla ootte juossu repulla? Matkoja ja vauhtia sekä painomäärän lisäystä varsinkin olisi kiva tietää. Kokeilin itse tänään ensimmäistä kertaa. Ajattelin aluksi tuollaisen rennon 8,6 km meneväni että saa vähän testailtua miltä tuntuu ja 6 kg tuntu omaan painoon nähden aika sopivan mitättömältä aloituspainoksi. Perkele kun selkä, hartiat ja nilkat oli eri mieltä. Aikaakin meni tohon n.45-50 minsaa vaikka kokoajan tuntui että hölkkäsin ihan kohtuu tehoilla. En olisi uskonut että noin raskasta touhua on. Tulee vähän suuremmalla kunnioituksella katottua noita vähän lihavempia ihmisiä jatkossa lenkkipoluilla.
Ainut lohtu on se, että kaloreita palaa jollain monen kilsan lenkillä aivan saatanasti, kun selässä on se kymmenkunta kiloa. :D

No ite viime viikolla kävin juokseen 10 km 11kg repun kanssa. Aikaa meni aika lailla tasan tunti. Ekat pari kilometriä tuntu siltä, että teki mieli lähteä takasin kotiin, mut sit rupes kulkemaan yllättävänkin hyvin. sykkeet oli ~145.

Miten kauan sitten lisäilit painoja ja millasia matkoja juoksit että pääsit tohon 11kg 10 kilsalla?

Miten kauan sitten lisäilit painoja ja millasia matkoja juoksit että pääsit tohon 11kg 10 kilsalla?
Tasan 2 kertaa painojen kanssa olin tota ennen juossu (3kg ja 5kg). Toi oli vähän tollanen kokeilun tyylinen, et miltä se paino sit tuntuu. Mutta onneks sujuu yllättävänkin hyvin, nyt vaan sit todella _reenaamaan tota reppujuoksua

Kävipä eilen paska tuuri ku lähin käymään lenkillä ja ajattelin kokeilla ensimmäistä kertaa juoksua lisäpainoilla,niin ehtiin juosta 5 km niin astuin vahingossa johonki monttuun minkä joku oli kaivanu keskelle tietä,ja reväytin sit sen takia oikean jalan nivelsiteet:curs::curs:
Pikkasen nyt meinaa ottaa päähän mut toivottavasti viikon päästä pystyy jo jatkaan reenejä.

Kokeilin huvikseni vähän vauhtikestävyyttä tolla 10kg repulla. Tonni meni aikaan 4.30. 45 sekuntia huonommin kuin normaalisti ilman painoja.

E: siis sellaisella vauhdilla, jolla pystyy jatkamaan juoksua vielä 2000 metriä.

Omalla kohdalla paino putosi p-kauden ja HKK:n aikana 88>83, mutta nyt kun syksyn mittaan alkaa olemaan aikaa käydä salilla tankkaamaan kunnolla, niin kyllä ne lihat sieltä vielä takaisin saa. Leirien aikana tosin tulee aina vähän takapakkia kun kulutus on suuri eikä kerkeä oikein kunnolla syömään.

Kunhan peruskunto on kohdallaan ja cooperissa menee se yli 3000, niin lisäpainon kanssa treenaaminen on todella suotavaa. Juoksulenkkejä ja pitkiä vaelluksia rinkan kanssa. Mutta pitäkää mielessä, että aloitatte lisäpainojen kanssa varovasti ettei rupea penikat tms vaivaamaan. Viimeinen virhe mikä kannattaa tehdä on rikkoa itsensä painojen kanssa reenamalla.

Mulla ei ole ollut penikoiden kanssa ongelmia, ihme kyllä sinänsä, mutta oikean jalkapöydän sisäsyrjä tuosta ukkovarpaan kohdalta on ollut nyt muutaman päivän kipeä. Ekat juoksut/lenkkeilyt otan vasta loppuviikosta särkylääke- ja Ice Power-kuurin jälkeen. Nyt on jo paljon parempi eikä se ole särkenyt kertaakaan, mutta aina juoksun jälkeen jalkapöytä on jäänyt araksi.

Täytyy alkuviikko korvata uinti-ja salitreeneillä...

Nykynen reppu on kyllä aika perseestä. Sen kanssa on mahdotonta juosta oikealla tekniikalla, joten polvet menee paskaksi kun joutuu sellasessa lievässä etukumarassa juoksemaan ja askellus menee väärin.

Muutenkin toi vesipullojen käyttö painoina ei oikein toimi. Ajattelin täyttää pienemmän repun 2X5kg painolevyillä ja käyttää loppuna täytteenä/pehmustimena lakanaa.

Toisaalta en vielä viitsi 10kg:lla vetää, tuntuu nimittäin itselleni aika raskaalta. Pitää totutella pienemmillä painoilla ylöspäin.

Arvatkaas pojat, kuinka vittumaiselta tuntui lähteä kymmenen kilon reppu selässä aamulenkille heti heräämisen perään dietillä. Alkumetrit oli aika tappoa, eikä pientä hölkytystä kovempaa päässyt. Sitten siihen tottui piakkoin muutaman sadan metrin jälkeen, kunnes pystyi heittämään pieniä 5 minsan intervallipyrähdyksiä väliin - ja vain kerran kävin tätä kokeilemassa 10 kg:lla. Kaikkiaan taisi mennä 45 min. tuolla kyseisellä lenkillä.

Uinti alkaa sujua nyt kun dietti on ohi. Huomaa ettei energiavarastot tyhjänä ole vitunkaan järkeä uida, kun tuntuu että hukkuu minä hetkenä hyvänsä. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom