Ljk 2009

Standeri jatka samaan malliin o/

Ite taas olin kipeänä täs 3vk STNA, oli korvatulehdusta, flunssaa, räkätautia jne. vähän vtuttaa kun ei pääse treenaa ja testitkin ihan kohta. Kävin tänään juoksemassa about 6km ilman painoja ja nytten tuntuu että olis taas tulossa kipeäks. Huomenna sitten nyrkkeily treenit mitkä on rankat tiistaisin, keskiviikkona sitten näkee pystyykö jatkamaan treeniä tai pitääkö taas jättää 1vk treenaamatta.

OFFTOPIC, eilenkin palo meidän 400neliön halli o/, oli lehdessä juttua jos joku huomasi.
Alamäki jatkuu jos ei tuu terveeks----->

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Standeri painaa kyllä kovaa! Ite pääsin tänään taas kovemman treenin makuun pitkästä aikaa ja juoksu tuntui ekaa kertaa pariin viikkoon hyvältä. Ilmeisesti oli joku lihas kyljestä vähän venähtäny yskän seurauksena kun hengittäminen teetti vaikeuksia kun syvään veteli.
Kulkkelbärille pakko sanoa, että tuo on kaksi piippuinen ongelma. Itse rupesin flunssan jälkee liian aikaisin painamaan kovaa ja siitä seurasi keuhkoputkentulehdus ja siitä viiden päivän päästä molemmat korvat tulehtuivat!

Ja nyt on tiedossa vähän lisää taukoa kun marraskuussa poistetaan kaksi viisauden hammasta. Pakko juosta coopperi ennen sitä.

Paranemisia kjukkelbergille ja Piisikselle...

Meikäläinen koittaa välttää kovalla juoksemista niin paljon kuin mahdollista. Kyllä se vaan niin paljon säästää jalkoja, kun ei asvaltilla paina menemään. Ihme kyllä penikat ei ole olleet yhtään kipeät, mutta oikea jalkapöytä, tai oikeastaan oikea sisäsyrjä ukkovarpaan vierestä, oli hieman kipeä tuossa vielä muutama päivä sitten. Nyt oon ollut muutaman päivän särkylääkekuurilla ja vedellyt Ice Poweria rasittuneeseen kohtaan. Ekat kovat juoksut vasta mahdollisesti viikonloppuna yövuoron perään aamutuimaan, koska siinä on hyvää aikaa treenailla ennen nukkumaan menoa. :D

Jalka ei ole ollut arka tai rasittuneen oloinen pariin päivään, mutta täytyy välttää siltikin juoksua vielä loppuviikkoon asti.

Aijai. Huonolt näyttää. Juoksin cooperin tänää, sama tulos ku joku 3kk sit, tohon 2900-2950m väliin. Vähän syö ku ei oo kehitystä tullu yhtää, mistä johtuneekaan.

Ensinnäkin voisit valottaa asiaa hieman kertomalla treenimetodeistasi. Ei se Cooper kyllä meikäläiselläkään parantunut kuin painoa pudottamalla ja itseluottamuksen kasaamisella. 2800->3200 eli yksi kenttäkierros tuli kevät-syksy akselilla. Ja reppujuoksutuloksesta mulla ei ole hajuakaan, kun on ollut hiukan taukoa enkä ole päässyt sitä oikein työstämään vielä...

No kesällä juoksin vaa sellasii 5-6km lenkkejä, sellast vauhtii mikä tuntu hyvält. Joku 5min/kilometri suunnillee vauhtii. Nyt viime viikkoina ottanu 5 lenkkii, yks sellanen tunnin matalal sykkeel ~140, kaks nopeempaa vitosta ja kaks repun kaa vitosta. Sit aina juoksun kaa on ollu uintii tai salii, joskus kumpaaki. Meni kyllä vähä liian raskaaks jo, piti pitää vähä taukoo ku ei oikee tullu mistää mitää. Eli ei mul oikee oo ollu mitää selvää suunnitelmaa miten kiskoo tulost ylöspäi, kuha oon juoksennellu.

Vähän liikaa tosiaan...Mä oon jakanu tämän hetkisen treeniohjelman kutakuinkin näin:

MA: Uinti
TI: Sali
KE: Juoksu
TO: Sali
PE: Uinti
LA: Lepo
SU: Juoksu

Salipäivät on yleensä aika iisejä (puolen tusinaa liikettä maksimissaan, ei montaa sarjaa per lihasryhmä). Siks jaksaa painaa, kunhan jättää jalat yhteen kertaan viikossa. Ja muistaa syödä, ettei tule kipeäksi.

Joo. Päätin tossa jo viikonloppuna jo et en lähe enää tappaa itteeni jollai rankoilla kahen lajin treeneil joka päivä. Kattoo miten sil selvii sit. 3000m ois muutenki iha kiva ku armeija jokatapaukses alkaa tammikuus. Ni sais niit kuntolomia sieltä :D

Viisi lenkkiä viikkoon on musta aika kovaa treeniä jollei peruskunto ole jo alunperin korkealla. Ihan hyvin riittää itselleni 3 lenkkiä (raskaaseen) viikoon, yksi n. 15 kilsaa hitaasti ja kaksi nopealla vauhdilla juostua lyhyempää lenkkiä. Toisaalta käyn salilla ja uimassa samalla, joskus kaikkia kolmea samana päivänä. Siis peruskunnosta vastaa itseasiassa sekä kaksi n. 45-50 minsan uintikertaa että tuo pitkä n. 80-90 minsan lenkki.

Uusi uintitulos muuten 200m vähän alle 3.30. Jos olis vaan enemmän aikaa treenata niin ei toi 3.15 olisi edes paha...

Stander, paransit siis kiekalla tota kuupperiasi puolessa vuodessa? :worship: Toisaalta jos olet reilusti tiputtanut painoa niin se varmasti tuohon paljon vaikuttaa. Itselläni hidastaa 10kg reppu jo n. 20-25% vauhtia, reppujuoksustakin saisin nykysellä kunnolla enintään 15-14 pojoa. :curs: Eihän tässä muu auta kun itsekkin lopetta syöminen :whip:

joo, kaikki vaa hirveel dieetil sinne :D joo oli se 5 vähä rankkaa. Vähä rauhallisemmi nyt reenii, jos riittää ni riittää. Uinnin kyl meinaan saada ainaki kerran enne testejä alle 3.15, jos ei juoksukunto kasva ni kaivetaa sieltä se yks viimonenki piste sitte vaikka väkisin:rock:

Itselläni tyypillinen treeniviikko koostuu 5 lenkkikerrasta, 2-3 uimakertaa ja 1-2 salikertaa. Luonnollisesti samana päivänä joskus joutuu tehdä kahta eri lajia, mutta eipä se nyt tähän mennessä ole haitannut mitään.

Vittu kun unohdin ihan täysin treenata tänään. Piti mennä lenkille ja uimaan. Tulikin sitten lepopäivä ja joutuu nyt taas viikon ohjelman suunnittelemaan uudestaan.

Mun mielestä juoksun treenaukseen riittää pari kertaa viikossa kovaa (reppujuoksua) siinä vaiheessa, kun kunto alkaa olla jo riittävän korkea. Tuntuman ylläpito on meinaan aivan sama kuin punttitreeneissä - ei penaakaan hinkata kolmeen kertaan viikossa. Tosin aamulenkit ja kevyet lenkit sitten erikseen...

jeejee flunssa vei 2vko juoksutreenist , toisaalta 200m uinti meni 3 sek paremmi 2vko tauo jälkee (4.07). kiinnostaa lähtee taas testailee mite jalat kestää.

Sain jopa uitua tuon 200m ensimmäistä kertaa putkeen ja taisipa mennä vielä yli yhden pisteen. En ihan varma ole, aikaa kun en ottanut.

Meni vaan uimahallikortti hukkaan :D. Hitto vie, uutta en kyllä osta, yli puolet käyttämättä vielä. Veikkaan että pistin sen kortin shortsien taskuun vahingossa ja se jäi sinne altaaseen sitten. Tai sitten jätin pukuhuoneen penkille ja joku sen siitä otti. Noh, tänään päivällä raporttia että miten kävi.

Vielä on liian aikaista miettiä ensimmäistä hyppytuokiota (kun ei tiedä edes pääseekö Uttiin), mutta tässä eräs kertomus tähän väliin:

Mies päätyi suorittamaan asevelvollisuuttaan laskuvarjojääkäreihin. Harjoitukset alkoivat sillä että hypättiin erilaisilta tasoilta maahan ja loppujen lopuksi oli edessä ensimmäinen hyppy lentokoneesta. Seuraavana päivänä poika soitti isälleen kotiin ja isä kysyi ensimmäiseksi:
- No, hyppäsitkö?
Poika rupesi kertomaan:
- Annas isä kun selitän. Menimme kaikki koneeseen ja nousimme taivaalle ja 12 miestä hyppäsi heti.
- No, olitko sinä siinä porukassa? isä kysyi.
- En ollut. Siinä vaiheessa kapteeni otti erästä miestä niskasta kiinni ja heitti tämän ulos koneesta, poika vastasi.
- No, hyppäsitkö sinä sen jälkeen? isä uteli.
- No en ihan. Kaikki muut olivat jo hypänneet, kun minä kerroin kapteenille, että minua pelottaa liikaa ja en pysty hyppäämään. Kapteeni uhkasi ottaa minua niskasta kiinni ja potkaista minut ulos koneesta, poika kertoi.
- Hyppäsitkö sitten? isä kyseli jo ihmeissään.
- En hypännyt. Kapteeni yritti työntää minut ulos koneesta ja minä roikuin ovenpielissä kiinni. Sitten kapteeni pyysi paikalle toisen lentäjistä, joka oli 130-kiloinen naapuri ja uhkasi minulle, että jos en hyppää niin tämä yli 2-metrinen naapuri panee minua perseeseen. Sanojen vahvisteeksi tämä naapuri laski housunsa ja hänen penis oli todellakin iso. Pituutta oli yli 30 cm ja paksuuttakin ranteen verran, poika kertoi.
- No hyppäsitkö? isä kysyi.
- No hyppäsinhän minä hieman aluksi kun se tuli sisääni, poika vastasi.

Vielä on liian aikaista miettiä ensimmäistä hyppytuokiota (kun ei tiedä edes pääseekö Uttiin), mutta tässä eräs kertomus tähän väliin:

Mies päätyi suorittamaan asevelvollisuuttaan laskuvarjojääkäreihin. Harjoitukset alkoivat sillä että hypättiin erilaisilta tasoilta maahan ja loppujen lopuksi oli edessä ensimmäinen hyppy lentokoneesta. Seuraavana päivänä poika soitti isälleen kotiin ja isä kysyi ensimmäiseksi:
- No, hyppäsitkö?
Poika rupesi kertomaan:
- Annas isä kun selitän. Menimme kaikki koneeseen ja nousimme taivaalle ja 12 miestä hyppäsi heti.
- No, olitko sinä siinä porukassa? isä kysyi.
- En ollut. Siinä vaiheessa kapteeni otti erästä miestä niskasta kiinni ja heitti tämän ulos koneesta, poika vastasi.
- No, hyppäsitkö sinä sen jälkeen? isä uteli.
- No en ihan. Kaikki muut olivat jo hypänneet, kun minä kerroin kapteenille, että minua pelottaa liikaa ja en pysty hyppäämään. Kapteeni uhkasi ottaa minua niskasta kiinni ja potkaista minut ulos koneesta, poika kertoi.
- Hyppäsitkö sitten? isä kyseli jo ihmeissään.
- En hypännyt. Kapteeni yritti työntää minut ulos koneesta ja minä roikuin ovenpielissä kiinni. Sitten kapteeni pyysi paikalle toisen lentäjistä, joka oli 130-kiloinen naapuri ja uhkasi minulle, että jos en hyppää niin tämä yli 2-metrinen naapuri panee minua perseeseen. Sanojen vahvisteeksi tämä naapuri laski housunsa ja hänen penis oli todellakin iso. Pituutta oli yli 30 cm ja paksuuttakin ranteen verran, poika kertoi.
- No hyppäsitkö? isä kysyi.
- No hyppäsinhän minä hieman aluksi kun se tuli sisääni, poika vastasi.

:D:D

Tais olla itel se pieni tauko paikallaa. 40 sekkaa napsahti omast ennätyksest 200metrillä, 3.01 meni (ilman laseja). Nyt pitäs viel jaksaa juosta et pääsee testeissä pulikoimaan asti :D

Oho, aika hyvin tuo 3 minsaa. Itse en ole vielä edes uinut kokonaista 200 metriä vapaauinnilla, kun dietin lopetin vastikään ja jaksamistasosta ei ole vielä täyttä tietoisuutta.

Maanantaina aloittelen hiljakseen ja pyrin tuohon 200 metriin, vaikka sitten ajalle 3 h. :D

Ei ensimmäinen laskuvarjohyppy nyt niin paha ole. Siinä on pää tyhjänä ja jännittää 'lievästi', varsinkin kun lentsikan ovi avataan, on sun vuoro mennä siihen ovelle ja se tuuli pauhaa korvissa helvetin kovaa. Pakkohan siitä oli sitten ulos hypätä, olisi nimittäin ollut hieman noloa maksaa 400 euroa lennosta kilsaan ja alas. Mutta toinen kerta on jo vähän eri kun tietää mitä odottaa.

Ja intissä hypätään kai pallovarjoilla vain 600 metristä, joten varjoa ei tarvitse edes itse ohjailla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom