Ljk 2009

Toisaalta luulisi ettei toi puntti treenini 4-5 kertaa vko aerobista harjotteluani kauheesti haittaakkaan kun aikaa kuitenkin treenille niin oon järjestänyt että varmasti ehdin sekä salille, uimaan ja juoksemaan enkä massaa nytten kasvattele. Jalkojakaan en tee salilla kun koin ne todella raskaaksi lenkkien päälle ja palautuminen kesti liian kauan mutta tällei kun treenaan en tiedä miten toi puntti sitten aerobista haittaisi, toisin päin ehkä paremminkin.

Voi kyllä olla että jauhan täyttä skeidaa ja haittaa toi puntti juoksua sittenkin mutten vain itse sitä tajua. Toisaalta miksei voi tehdä punttia myös päälle, ei kai se pahaksikaan ole. Kun kattoo noita lihaskuntotestejä niin vatsoja teen joka päivä kotona, selkiä joka kolmas päivä himassa ja joka kolmas päivä salilla (siis 2 päivänä kolmesta), punnerrukset tulee penkin kautta joka kolmas päivä ja leukia kanssa joka kolmas päivä treenaan. Lihaskunnosta muutenkin saisin nykyään kaikista täydet pojot niin en nää miksi ton salin kokonaan korvaisin pelkästään noilla testeissä vaadituilla lajeilla kun ei mulla mitään syytä niihin ihan kybällä ole keskittyä.

Voi olla että olen väärässä mutta olisi kyllä mukava tietää miten?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei kyllä varmaan ole juuri sitä oikeaa tapaa treenata :). Jokainen tekee tyylillään. Itse vain katsoin tärkeämmäksi panostaa enemmän juoksuun kuin salitreeniin.

Saatana kun on sitkeä flunssa. Kerkesi jo hellittimään yhdessä vaiheessa, mutta nyt taas iski kunnon nuhan päälle. Ei toivoakaan lähteä kunnon lenkille. Intoa olisi, mutta täytyy nyt hillitä että saisi joskus pois.

Itte en kyllä salia pois jättäis. Tällä hetkellä sali n.5 kertaa viikossa ja 10km lenkki 4-5kertaa viikossa.
Tosta salista tulee oleen hyötyä sit koulutuksessa kun liikutaan jatkuvasti painavan rinkan kanssa.

Reppua en oo vielä juoksuun ottanu mukaan, aattelin ottaa vasta n.vähä reilu kk ennen testejä. En kyllä usko et se ongelmia hirveesti aiheuttaa kun 10km menee tällä hetkellä 40 minuuttiin ja painoo on suhteellisen paljon 90kg:D

Pirun hyvältä toi sun juoksukunto vaikuttaa vonarx jos 4-5 kertaa viikossa 10 kilsaa juokset. Varmaan jotenkin muutenkin juokset kun aina vaan 10 km samalla vauhdilla? Itellä ei kyllä jalat montaa viikkoa tollasta menoa kestäis kun nyttenkin tuntuu palautuvan aika hitaasti.

Sillei kyllä ite jaksan vetää että jos vähänkin taukoo on juoksusta niin jaksais vaikka miten pitkää ja lujaa mutta palautuminen tosiaan itellä ongelma. En kyllä toisaalta tyhmyyttäni ole tarpeeksi venyttelyä varmaan harrastanu...

Niin mites te venyttelette? Jotain tunti joka juoksun jälkeen jotain päälle 10 minsaa ainakin luulisin?

Ja noista nuhista sanon että harvinaisen v****maista sellasta sairastaa. Itellä ei 2,5 vuoteen nuhaa ollu ennenkun viime kesällä sain ihan tyhjästä (ylikunnon tapasen päälle varmaan) ja taas syksyllä tuli muutamaksi päiväksi unettoman ja kännisen viikonlopun perään. Kannattaa sitten vaan hoitaa se pois mahd. pian lepäämällä, ite pidin lepo viikon heti sen perään.

Tuttavani epäili mun kohdalla ylikuntoa. Ens viikko tuleekin sitten olemaan erittäin helppo. Pientä kävelyä ja ehkä pikkuinen uinti kierros. Harmittaa vaan kun motivaatiota ja hinkua treenaamaan olisi.

Joo varmaan kannattaa huilia ens viikko, vaikkei ylikuntoa olisikaan, että sen nuhan saat pois. Ei se muuten lähde jos ei anna vähäksi aikaa periks :)

Ookko, vonarx, juossu coopperin milloin viimeks?

Ite venyttelen yleensä pikasesti etu- ja takareidet sekä pohkeet. Joskus venyttely on aika huitaisu, joskus taas paneudun vähän enemmän, jos jaksan.

Oon muuten tässä miettinyt jo sen viikon, joka on juuri ennen testejä, niin valmiiksi :D. Suunnittelin, että ehkä kerran salilla, yksi kova ja pari kevyttä lenkkiä. Hierojalle ajattelin myös mennä. Testipäivää edeltävänä päivänä luultavasti käyn avannossa ja saunassa :D. Jääkylmä vesi pistää kuulemma veren kiertämään ja aineenvaihdunnan sutisemaan.

kun 10km menee tällä hetkellä 40 minuuttiin ja painoo on suhteellisen paljon 90kg:D
Toi on kyllä helvetin kova! Muut täällä tuskailee, että saako sen 3km siihen hakupapereiden cooper-tulokseen, ja tää yks hurja jaksaa juosta sitä vauhtia 40 minuuttia!! :wtf: Todella kova tulos.

Mitenkäs vonarx, olitko viime vuonna jo testeissä?? tuliko siellä jotain puhetta siitä sun sakkorangaistuksesta? Kun ite oon kanssa vähän samanlaisessa tilanteessa, eli yks samanaihepiirin sakko on itelläkin.. :(

Mitäs pahiksia sinne tänä vuonna oikein on hakemassa? :D

No ei. Mä olen treenannut jalkoja ihan säännöllisesti, vaikka aika saatanan tiukkaa tekeekin välillä. Ei vaan millään palaudu, varsinkin pohkeet on aina kuin paskaksi hakatut kun lenkille lähtee jalkatreeniä seuraavana päivänä. On niitä kuitenkin hyvä treenailla.

Uintia kandee se 2-3 kertaa vähintään, ei tule muuten olemaan helppoa ellei ole uintitaustaa.

vonarxilla kova juoksukunto. Mitkä mitat, jos saanee kysyä?

Coopperi juostu viimeks toukokuussa jollon meni 3200m, sillo oli kympin enkka kyllä 2minuuttia heikompi. En oo aikasemmin ollu testeissä mut tuttujen mukaan joita on LJK:ssa ollu niin ei tavallisten sakkojen pitäis vaikuttaa jos ei oo oikeuteen asti menny. Niin ja ne mitat oli 199cm ja paino 90kg jota kyllä alaspäin olis tarkotus hinata.:D

Masterpiece, aiot siis testiviikkoa edeltävänä viikkona treenata? Ite ajattelin samalla lailla tehä kun marathon juoksiat usein tekee eli hiilihydraattitankkauksen aloittaisin viikkoa ennen testejä. Käytännössä en siis tekisi yhtään mitään treeniä vaan paljon hiilihydraattia vedän että lihaksiin kertyy mahd. iso määrä glykogeeniä ja tällei pääsen sitten treenipäivänä aivan huippu suorituskykyyn.

Ei toi testejä ennen treenaus tunnu mielekkäältä kun siinä ei mitenkään enää ehi kehittyä ja vie sitten maksimi voimavaroija kun ei välttämättä aivan 100% ehi palautumaan.

Mites muut valmistautuu aivan testiviikkoa edeltävällä viikolla/ajalla?

Ja onko muuten laskuvarjohypyn jaloa lajia harrastamassa tässä threadissä?

Meitsii vähä mietityttää ku palvelukseen astuminen tammikuus ja sieltä sitte testeihin. Toivottavasti ei oo mitää loppuun asti vetämist enne testejä, vaikka luultavasti on :D

Masterpiece, aiot siis testiviikkoa edeltävänä viikkona treenata? Ite ajattelin samalla lailla tehä kun marathon juoksiat usein tekee eli hiilihydraattitankkauksen aloittaisin viikkoa ennen testejä. Käytännössä en siis tekisi yhtään mitään treeniä vaan paljon hiilihydraattia vedän että lihaksiin kertyy mahd. iso määrä glykogeeniä ja tällei pääsen sitten treenipäivänä aivan huippu suorituskykyyn.

No treenata ja treenata.. Itse pitänyt joskus sellaisia viikon mittaisi, täysin treenittömiä taukoja ja ne eivät kyllä sovi mulle. Ihan on veto poissa ensimmäisissä treeneissä. Eli tarkoituksena on tuolloin tammikuun aikana juurikin ihan pikkaisia lenkkejä mennä, maksimissaan 3-4km. Ja parina viimeisenä päivänä tuskin teen mitään muutakun syön juuri hiilareita ja vettä kovasti. Tai no, kunhan syön. :D

Itsellä olisi tarkoitus käydä tekemässä ehkä pieniä kävely/hölkkä lenkkäjä. Mahdollisimman kevyttä. Venytellä hyvin ja tankata hiilareilla. Tosiaan itsellä tarkoitus ruveta käymään avannossa ihan säännöllisesti talven aikana.

Heh, pelästyin jo että olenkos ainut ketä pohtii että millaisia viimeisiä viikkoja vetää:D

Laaman venyttely kysymykseen vastaus tossa:http://kuvaton.com/kuvei/laamasenjupe.png

Ei vaan, vaikka 4x10km viikossa juoksen, niin ei oo mitään ongelmia palautumisen ja lihasjäykkyyden suhteen.

Tosta viimesestä viikosta: eihän siinä enää mitään _reenata_, ite käyn varmaan rauhallisesti hiihteleen ja vähän polskimassa, ja fiilistelen sitä, kun oon niin älyttömässä kunnossa:D Kunnon tankkaukset ja viimeset psyykkaukset, ei kai siinä muuta..
Masterpiece, jos et oo ennen hirveesti hierojalla käyny, niin ei kyllä varmaan kannata mennä, ettei oo paikat ihan jumissa ja ettei käy niin kun tän videon tolle viimeselle naiselle http://www.youtube.com/watch?v=uldFXVc6YXs :hyper: repeilin aika pahasti. mutta jos on tuttua puuhaa, niin ei siinä mitään..

opin just vasta käyttään tota linkitys hommaa, niin oli pakko testaa:david:

Hmm jaa pitää varmaan harkita vielä tuota hierojallakäyntiä. Sehän se vasta mukavaa olisi, jos joka paikka jumissa joutuis testit vetämään :D

Meitsii vähä mietityttää ku palvelukseen astuminen tammikuus ja sieltä sitte testeihin. Toivottavasti ei oo mitää loppuun asti vetämist enne testejä, vaikka luultavasti on :D
Siitä tulis puolitoistavuotta armeijaa jos sisään pääset? :eek:
Voittaisit tavallaan joka tapauksessa sitten.

Niihä siin taitaa käydä et enemmä palvelust tulee. Jos pääsee sisää uttiin ni 12kk+2-3kk palvelust yhteensä riippuen vähä millo tulokset tulee. Ei kyllä paljoo haittaa pari ylimääräst kuukautta jos hyväksytyn paperit saa :D

Joo no eihän tuo 2-3kk ole paljoa mitään :D. Joukkoon iloiseen mukaan vaan.

Voi jeesus, kävin tänään uimassa ja oli pojat sellasta räpiköintiä ettei toista. Joutuu varmaan vähän enemmän alkaa panostamaan tuohon, että saa edes sen yhden pisteen :D. Netistä katsoin vähän noita uimaohjeita, niin eiköhän se ens kerralla sitten mene jo vähän paremmin, tekniikan osalta ainakin.

Ite oon nyt uinu n. 9 kk 2 kertaa melkein joka viikko ja en varmaan vieläkään sais 2 pojoa testeissä...Nooh, kuhan noi käännökset opettelee niin eiköhän se sitten.

Riittääköhän muuten testeissä et koskee jaloilla altaan vastakkaista päätä vai pitääkö kädellä osua sinne? Luulisin että testissä käytetään samoja sääntöjä kuin uintikisoissa joista en sitten tiedä yhtään mitään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom