Ljk 2009

Mä ainakin reenaan repun kanssa. Kilsan vedot aikaan 3.35-3.45. Aloittaen tosin jostain 4 minuutin pinnasta. Vetoja tulee yhteensä neljästä kuuteen per reenikerta. Sitten vaihteluksi juoksen ihan normi vk-lenkkiä.

Peruskuntoa kerran puoleentoista/viikkoon yks puolikas sellaseen 1.50-02.00 aikaan ja muutama lyhyempi pk-lenkki (n. 10km). Olen muutenkin kyllä juossut jo pitkän aikaa sellaista 30-60km viikossa tahtia. Välillä tulee ihan totaalitaukoa opiskelujen takia, mutta noin keskiarvona.

Syksyllä HCM :rock: Niin ja muistakaa toki aloittaa kevyellä repulla ettei mee penikat, akillesjänteet ja polvet solmuun. Niin ja rytmittäkää harjoitusviikkoja esim kevyt kova kova tai ihan mikä itelle parhaiten toimii.

Cooperin testi ja lihaskuntotestit on tossa elokuun alussa niin voin raportoida paljonko meni, toivottavasti tuntuu kevyeltä kun ei tarvii reppua pitää selässä :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuosta Navy Seal Workoutista vielä. Voiko tuo olla tottakaan, että 2 mailia, eli 3,2 kilometriä pitäisi päästä aikaan 8:30 ? Aika uskomatonta? Mitenkäs te jotka olette tuota tehneet? Juoksetteko vain niin kovaa kuin jaksatte, vai pyrittekö ihan johonkin tiettyyn aikaan?

Kiitos vonarx. Itsekin ajattelin että tarkoittaa juuri tuota, mutta varmistimpa kuitenkin. Itsehän en pyri vielä seuraavalle kurssillee, vaan vasta sen jälkeiselle.

Tuosta Navy Seal Workoutista vielä. Voiko tuo olla tottakaan, että 2 mailia, eli 3,2 kilometriä pitäisi päästä aikaan 8:30 ? Aika uskomatonta? Mitenkäs te jotka olette tuota tehneet? Juoksetteko vain niin kovaa kuin jaksatte, vai pyrittekö ihan johonkin tiettyyn aikaan?

Tuo pitäisi paikkansa jos kyseessä olisi etiopian keskimatkojen maajoukkuemiesten kokoontumisajot:lol2:
Selvennetään sen verran että suomen ennätys kolmella tonnilla on Lasse Virenin ja Ari Paunosen 7.43.2 ja cooperissa kyseinen (3.2km/8:30) vauhti vastaisi yli 4.5kilometriä:thumbs:

haluaisko joku tehdä alaraajojen vaihdon mun kanssa? prkl kun penikat puskee heti päälle kun iskee painoja reppuun, ja sitten kestää viikon palautua jne.. :E Itellä jäänyt jalat nyt vähän huonosti treenatuks kun penikat on riesana kokoajan, johtuu varmaan siitä kun töissä tulee oltua 8-11 tuntia päivässä, turvakengät jalassa, ja tikkailla tulee oltua aika paljon ja siinnä paino kohdistuu pienemmälle alueelle ja kun on about 5- +10kiloo työliiveissä romua.

Ei kukaan sattuisi tietää tota menetelmää, että penikat "revittäis irti"? Jotain kuullut että siinnä menee sitten hetki että jalat olis taas kunnossa mutta sitten kestäis huomattavasti paremmin treeniä.

Ei kukaan sattuisi tietää tota menetelmää, että penikat "revittäis irti"? Jotain kuullut että siinnä menee sitten hetki että jalat olis taas kunnossa mutta sitten kestäis huomattavasti paremmin treeniä.

Hierojallahan tuon ilmeisesti saa tehdä. Kuulemma tarvii jotain hampaiden väliin purtavaksi kun sattuu meinaan jonkin verran. Futista harrastavalle kaverille tehty pariin kertaan. Ei omakohtaisia kokemuksia.

Saunaan vaan ja siellä vähän hierot penikoita auki. Sitten kipugeeliä ja pohkeiden venyttelyä. Kannattaa jatkaa kipugeelin käyttöä ihan ennaltaehkäisevänä keinona ettei vaiva uusiudu.

juupjuup okei, vähän useammin nyt sitten saunaan ja hierontaa niille.
Särkee jo nytten penikat ja lähen täst nyt 8km lenkille med 8kg, no pain no gain^^

Wacken reissun jälkeen tilaan ajan sitten hierojalle, voi olla vähän muutkin paikat romuna sen reissun jälkeen kun moshpiteissä tulee viihdyttyä \,,/ Ei kukaan täältä sattuis lähtemään tänä vuonna wackeniin?

Tuolla sanotaan tuosta 12 min juoksutuloksesta, että "Todistus 12 minuutin juoksutestin suorittamisesta (enintään 6 kuukautta vanha, testi suoritettava valvotusti ja todistus siitä on liitettävä hakupapereihin täysi-ikäisen valvojan allekirjoituksella, nimenselvennyksellä ja yhteystiedoilla varustettuna".

Varmaan aika dorka kysymys, mutta miten virallisiin papereihin laitan nuo vaadittavat tiedot? Pistänkö vaan normi A4 paperille kaikki ne mitä kysytään?

Ja varmaan käy vaikka kaveri vaan valvomaan tuota testiä? :D Ilmeisesti, kun ei muuta kriteeriä ole laitettu kuin ikä.

Penikkatauti on kyllä juoksevan treenaajan perkele ja kinttuja kannattaa alkaa hoitamaan heti kun oireita ilmaantuu. Itsellä iski pirun kipeä penikkatauti hyppykoulutuskauden jälkeen ja sen kanssa sai taistella jonkun aikaa ennenkuin asettui. Sanontahan kuuluu, että "Penikkatautia et juoksemalla karkuun pääse" eli lepo olisi tärkeää eikä sen osuutta voi vähätellä. Asiaan kannattaa perehtyä ja sitä onkin puitu suht paljon täällä --> http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=36133 ja täällä http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=17775. Toivottavasti saatta jalat kondikseen. Tsemppiä treeneihin!

Ei kannata liikaa stressata testistä. Olin tänä vuonna sielä. Vedin fyysisistä samat pisteet kun kaverit jotka on nyt sielä sisällä. Mulla jäi siis psykologisista kiinni. Se reppu oli kans aika olematon. Eli ei lenkeille välttämättä tarvitse reppua kantaa. Mun paras cooper tulos oli ennen testejä 2850. Juoksu meni jokatapauksessa ihan hyvin; siel kun tulee vedettyä loppuun asti. Nyt treenailen sukelluskurssille sopivasti joka viikko fiilistellen. Tsemiii

Aika harvoin on niin hauskaa kun meillä oli sielä ljk testeissä.. kannattaa mennä ainakin kokemuksen vuoksi. Sinne tarvii aina yhden joka viihdyttää, kun jengi pelkää liikaa niitä testejä. Menkää sinne pitämään hauskaa. Turha sitä on ottaa liian tosissaan. Loppuun asti vaan.

Tuolla sanotaan tuosta 12 min juoksutuloksesta, että "Todistus 12 minuutin juoksutestin suorittamisesta (enintään 6 kuukautta vanha, testi suoritettava valvotusti ja todistus siitä on liitettävä hakupapereihin täysi-ikäisen valvojan allekirjoituksella, nimenselvennyksellä ja yhteystiedoilla varustettuna".

Varmaan aika dorka kysymys, mutta miten virallisiin papereihin laitan nuo vaadittavat tiedot? Pistänkö vaan normi A4 paperille kaikki ne mitä kysytään?

Vapaamuotoinen todistus, jossa on valvojan allekirjoitus, nimenselvennys ja
yhteystiedot riittää hyvin.

Utin Jääkärirykmentti

Täältä ilmottautuu yksi miehen alku, jolla silmissä kiiluu tuo viininpunainen baretti ja hyppysiivet. Tosiaan, kesällä on tullu juostua jonkun verran ja kunnosta voidaan sanoa, että cooperissa taitaa kolme tonttua rasahtaa rikki. Lihaskunnon tulee tehtyä, mut itse keskityn suurimmaksi osaksi kestävyyden ja juoksun parantamiseen, sillä sieltä ne pisteet revitään. Repun kanssa ollaan juostu jo muutamia kertoja ja täytyy sanoa, ettei kovin kivaa puuhaa ole:D. Treeniä on vielä paljon edessä ja lenkkipolkuja tulee kulutettua ahkerasti vielä kuluvan vuoden aikana. Mites, minkä kokoist porukka on täällä? Itse olen mitoissa 170cm ja 65kiloa.

Hellou. Yksi hakija lisää vuoden 09 ljk:aan :D

Juoksu jäänyt vähän vähemmälle töiden ja pitkähköjen pyörälenkkien ja molempien polvien hajoamisen takia (kaatumisia mopolla... ^^) mutta nyt alkaa taas paikat olla kunnossa ja 2kk päässä kiiltää se ensimmäinen maraton. pyöräillyt nyt olen sellaisia 50-100km suuntaansa olevia lenkkejä, jotta kavereita näkisi edes välillä :D Tämän jälkeen alkaakin armottomampi coopper-treeni jotta se 3200m ylittyy jouluna :P Lihaskunto muuten on ok, täydet pitäisi kaikista napsahtaa helposti (lukemat 170/61 auttaa monessa lajissa, pari kiloa kyllä vähän liikaa vyötäröllä, I can see it :D)

Onnea ja uskomattomia treenejä kaikille, pitäkää hauskaa!

Spica, en kyllä tuosta lähtisi yhtään tiputtamaan. Kuihdut muuten kokonaan pois ja sitä painavammalta se reppu tuntuu:D.

Lenkit alkaa taas maistua vähän paremmalta ku nuo helteet ovat väistyneet. Vähän helpottaa juosta kun ei ole sitä 26 astetta lämpöä. Kunto on noussut todella hyvin ja huomaa, että lenkit jaksaa vetää kovempaa ja pidempiä. Itsellä ei niin sanottua juoksu ohjelmaa, mutta koitan juosta eri pituisia lenkkejä ja jotkut kovempaa kun taas jotkut hieman löysämpee. Suurena plussana voidaan sanoa, että mäkiä omilla poluillani on todella paljon. Ja miinuksena pientä penikkatautia ilmenee täällä suunnassa.

Itse en nyt tuudittaudu, että lihaskunnoista tulee täydet tällä kunnolla vaan treenaan sitäkin täysillä.

Itselle on jäänyt vähän epäselväksi tuo lääkärintarkastus juttu. Eli hakupapereiden mukana joutuu lähettämään sen armeijan terveystarkastuslapun, joka tulee niiden ljk-hakupaperien mukana. Siihenhän vaaditaan kahden lekurin tarkastus. Eli joudun vielä varaamaan ajan kahdelta eri lääkäriltä?

Vesikielellä odotan, että paikallinen uimahalli avaa ovensa kesäloman jälkeen :P.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom