Ljk 2009

Spica, en kyllä tuosta lähtisi yhtään tiputtamaan. Kuihdut muuten kokonaan pois ja sitä painavammalta se reppu tuntuu:D.
Itse veikkaisin kuitenkin, että Spica heitti sarkastisen kommentin painostaan.

Mä olen tällä hetkellä tyytyväinen mun leuanvetojen parantumiseen. Lähtökohta oli 7-8 leukaa, nyt 13-14 (15 aika lähellä jo, kunhan taas duunin ja kiireiden ohella kerkeis salille). Rytmin sain kuntoon joten kuten, jolloin se ehkäisee suuremmat heilumiset ja parantaa hengitystekniikkaa.

Uintia olen kerennyt muutaman kerran kokeilemaan ja täytyy sanoa, että petyin pahasti. ~3 vuoden taoun jälkeen krooli oli toivotonta räpeltämistä, ennen kaikkea hengitystekniikan osalta. Toisin sanoen, hyydyn jo 50-100 m kohdalla aika pahasti. :(

Lenkkeily on kuitenkin ehkä tärkeimpien joukossa parantanut hapenottokykyä ja ylipäänsä kestävyyttä. Sen huomaa jo salitreeneissä, kun en enää niin paljoa huohota. :D Cooper on siltikin jämähtänyt pienen tauon jälkeen siihen 3000+. Tavoitteena pitkien lenkkien ja keskipitkien reppujuoksujen jälkeen vähintään 3200 m. 8 urheilukenttäkierrosta (eli 3200 m) jos kykenisi juoksemaan, olisin jo suht tyytyväinen.

Noita pienempiä kehonhallintahommeleita en ole kerennyt treenaamaan. Mutta pikkuhiljaa niihinkin täytyy uhrata tarmoa. :whip:

Tässä mun pieni väliraportti...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itellä taas kusee penikat edelleenkin aivan totally, vaikka en ole juossut lenkin lenkkiä 2viikkoon, nyttenkin joistain kohdista ihan kosketus arat :dance2:
Leukoja nyt menee 17 ja lihaskunto ihan ok kunnossa, mutta jalkoja en saa toimimaan :I
190cm / 85kg

Tosiaan perkeleen penikat. Tässä viime lenkistä ollut jo kolme päivää ja syynä juuri kyseiset pirulaiset. Eivät tosin kauhean kipeät olleet, mutta parempi se oli pieni tauko muutenkin juoksusta pitää. Kävelylenkkejä olen maastossa repun kanssa tehnyt ja lihaskuntoa. Huomenna taas lenkkipolut venyy ja paukkuu...

Pistetäämpäs omaa pikku väliraporttia tänne.

Kokeilin tässä yksi päivä kevyen lenkin jälkeen kokeilla noita lihaskuntotestejä. Kaikista pitäisi tulla tuo 3 pistettä. Vauhditonta pituutta kokeilin jokin aika sitten erikseen, ja hyppäsin noin 280cm, että pitäisi riittää :D.

Lenkkeilyn aloitin tuossa keväällä, ja vedin tuon Navy Seal- lenkkiohjelman alusta loppuun ja nyt lenkkeilen omalla ohjelmalla, joka on tavallaan jatkoa tuolle NS:lle; lisään samalla tahdilla kilometrejä lenkin pituuteen, kunnes viimeisellä viikolla juoksen 39km.
5 kertaa viikossa tulee lenkkeiltyä ja päälle 3 kertaa salilla.

Uimassa en ole vielä käynyt. Koetin viime viikolla käväistä, mutta kävi vähän hassusti.

Edit: Coopperista sen verran, että kun aloitin lenkkeilyn niin laskeskelin että jotain 2300m pääsisin. Vähän yli kuukausi tuon jälkeen (ehkä 7vk) oli koulun coopperintestit, jossa juoksin 2550m. Seuraavaan coopperiin arvelisin, että pääsen ehkä 2800, ehkä 2900. Paha sanoa, näkee sitten parin viikon päästä, kun käyn juoksemassa yläasteen coopperintestissä :D.

Paska mäihä, paska mäihä... :D

Itse koitan tänään vetää puolisen tuntia, jossei selkä ala vittuilla. Ja saahan nähdä, miten vasemman polven kanssa menee, kun se rupes tuossa viikonlopun aikana hieman reistailemaan töissä juoksennellessa.

39 kilsaa lähentelee maratonia...Aika kova, jos niinkin pitkiä lenkkejä vetää.

Enhän mä kerralla juoksekkaan tuota 39km :). Helposti se menee viidessä osassa.

Tuo 39km on ihan hyvä määrä. Tällä hetkellä jos käyn viikossa juuri tuon viisi kertaa lenkillä niin kertyy saman verran kilometrejä. Itsellä ei ole mitään ohjelmaa tuohon lenkkeilyyn. Vaan juoksen n.8km eli 40-50min päivästä riippuen.

Voiskos joku hieman selvittää tyhmälle tuota, kun hakupapereiden mukana pitää sendiä joku lääkärintarkastuslomake niin joudun tilaamaan kahdelta lääkäriltä ajan ja viemään sinne tuon lapun, minkä pystyy tuolta mil.fi:stä tulostamaan?

Tuli pitkästä aikaa käytyä uimassa ja voi luoja mitä räpiköintiä:D. Vähän hirvittää. Tarvitseekin laittaa kalenteriin, että keskiviikkoisin olisi tunnin uintisessiot. Ihan mukavaa vaihtelua tosi ainaiseen juoksemiseen ja prkleen hyvää kunnon kasvatusta!

itekkin alan käymään uimassa kunhan "kesä aika" loppuu paikallisella hallilla, ellei se ole loppunut jo^^

Ens torstaina revitään penikat irti PRKL! saa nähdä pääseekö sitten eroon penikkataudista :) toivottavasti.

Itekki tossa ens kuun alussa aloitan käymään kerran viikossa uimassa yhden salikerran tilalla. Lihaskuntotestit nyt on aivan naurettavan helpot, mutta uiminen onkin sitte asia erikseen. Ikuisuus siitä kun viimeksi oon käyny uimassa :D.

Kyllä^^. Tuntu melkein siltä, että ne 80vuotiaat mummutkin sahasivat mun ohi siellä:D. Se on pirulainen lykkäämässä flunssaa tähän kohtaan kanssa. Voisi vähän keventää lenkkeilyä, että sais taudin pois.

Voiskos joku hieman selvittää tyhmälle tuota, kun hakupapereiden mukana pitää sendiä joku lääkärintarkastuslomake niin joudun tilaamaan kahdelta lääkäriltä ajan ja viemään sinne tuon lapun, minkä pystyy tuolta mil.fi:stä tulostamaan?

Itsekkin aloin tuota ihmettelemään ja otin vähän asioista selvää. Kaveri, joka pyrki laskuvarjojääkäriksi viime vuonna, niin kertoi, että silloin aikaisemmin keväällä kun piti käydä terveyskeskuksessa siinä tarkastuksessa, niin lääkäri täytti tuon puolustusvoimien terveystarkastuslomakkeen ensimmäisen kohdan (niin teki ainakin mulla). Kutsunnoissa sitten on lääkäri, joka täyttää sen toisen kohdan.

Nyt tulee aivan mutua, mutta kaiken järjen mukaan, jos sinulla ei ollut sitä puollustusvoimien terveystarkastuslomaketta silloin keväällä terveyskeskuksessa mukana, niin sinun pitäisi nyt varata lääkärille aika ja sielä täytetään sitten se ensimmäiseksi. Sitten luultavasti saat sen lapun mukaan, ja otat sen kutsuntoihin mukaan ja näytät sielä lääkärille sitä, joka täyttää sen toisen kohdan.
Näin itse ainakin menettelisin.

Vähän myöhässä tuun mukaan mut jokatapauksessa pitäis tänä vuonna sinne ljk:hon päästä yrittämään. Mitat 173/61 ja nyrkkeilyn ohella käyny juoksemas/salilla välipäivinä et välillä ei meinaa tulla kunnon lepopäiviä viikkoon mut ei oo mitään ongelmii ollu! :D

Viime cooperissa meni 2800 ja jäi vielä vähän bensaa tankkiin, nyt ens maanantaina pitäis vetää harkoissa cooperi ja kattoo paljon menee, tavote se 3000m ja vähintää kaikki irti ittestään ja kattoa mihin riittää.

Leukoja menee ~15 eikä lihaskunnossakaan mitää ongelmaa, hiihtoa pitäis päästä reenailee johonki, mut täällä turun suunnassa ei kovin lumisia talvia oo ollu. :jahas:

Jokos tyypit on muuten lähetelly hakupapereita sinne utin suuntaan?

Ei vielä mikään kiire ole...

Mä haen myös Turusta, ja jossei lunta tule, hiihdän perkele asfaltilla. Saahan siitä jotain hyvitystäkin pisteytyksessä, jos aivan surkeat kelit on ollu.

Toivottavasti tulee tosiaan tuota lunta tänne pohjanmaankin suuntaan, että pääsisi edes pari kertaa hiihtämään. Todennäköisemmin luulisi tulevan, kun Turun suunnalla ;) :D

Ja eikai niitä hakupapereita nyt vielä kannata lähettää :D. Itse suunnittelin lähettäväni ne vasta joskus marraskuun viimeisinä päivinä.

Kävin juttelemassa koulunterveydenhoitajan kanssa juuri tuosta tarkastuksesta ja selvitti asiaa ja sanoi, että kun kerran viikossa käy koulussa lääkäri vierailemassa niin hänen kanssaan on mahdollista hoitaa kyseinen paperi ilman että joudun varaan eriksiin lääkäriä.

Täällähän on sitten suht läheltä pari tyyppiä hakemassa. Itsehän olen Säkylästä, mikä ei kovin kaukana Turusta ole.

Ajattelin kanssa paperit lähettää siinä marraskuussa Uttiin päin.

Tuli itekkin nyt liityttyä kun 09 ljk:hon olis tarkotus hakee.

Tietääkös kukaan muuten noita ikärajoja ljk:hon? Ite oon syntyny 88 ja yhen (vai oliko kaksi...) vuotta lykkäystä anoin yliopisto-opiskelun takia...nyt kuitenkin tuntuu et olis hyvä aika pitää välivuosi intissä. Laskuvarjojääkäreihin oon kyllä ajatellut pyrkiä jo ainakin 4 vuotta sitten mutta kuntoa kasvatellessa on aika mennyt niin ei oo tullu käytyä testeissä vielä.

Oma treeni:

4-5X punttikäyntiä /vko
2x2km uintia /vko
2-3 kertaa juoksua /vko

Punttia tulee ehkä vähän "liikaa" mutta ei millään tekis mieli luopua tosta. On paranoiaa siitä että lihaksen häviää jos sitä karsii.

Juoksuohjelma itellä menee sillee et mahdollisimman paljon vaihtelua pyrin saamaan. Yhen n.12 km juoksun viikkoon ja sitte 1-2 lyhyempää missä joko intervallia treenaan tai juoksen kilsan kerrallaan lähes maksimi vauhtia.

Ajattelin tota reppujuosua jossainvaihees alkaa treenaamaan mutta mitä ite käytätte repussa painoina? Ihan sellasia normi puntti painoja vai?

Ja tosiaan toi hiihto lievästi kauhistuttaa kun ei täällä turussa mitään lunta viime talvena kauheasti näkyny. Saa nähä miten menee tänä talvena...

Eipä sinne mitään ikärajoja ole, kunhan vain asepalvelusta ei ole vielä suorittanut.

Ehkä kyllä vähän liikaa punttia treenissä, itse karsin melkein kaiken salitreenin pois ja nykyään teen melkein kaikki vaadittavat liikkeet ruumiinpainoa vastaan.

Itsellä on niinkin omalaatuiset painot kuin 3 * 1,5l pulloa täynnä santaa ja vaaka näyttää hieman reilua 10kiloa. Tosin nyt vaan kahden pullon kanssa käyn lenkillä.

Suositut

Back
Ylös Bottom