Lisä rauta..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja frd
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

frd

Tuli vaan tossa sellainen mieleen että olkaapas varovaisia ton rauta valmisteen kanssa.. Mulla oli alussa hemppa alle sata ja sitten soin noita puol toista pakettia niin hemppa oli 159 ja oireet olivat samat kuin ois hemppa ollut liian pieni..

ite käytin Opsidan 100mg tota rauta valmistetta..

Mulla tuo hemoglobiini oli joku hiukan yli 180, ennen kuin aloitin treenaamaan punteilla ja siinä samalla jossain myöhemmässä vaiheessa syömään rautatabujakin. Mitähän olisivat huiput olleet, jos olisi mitattu..??..

Vielä muistelisin, että kun olin joskus jossain leikkauksessa, jossa menetin kohtuullisen paljon verta, niin arvo oli jossain 170 päällä ja lekurit ihmetteli...

Kun näin tämän threadin otsikon topic-listassa, ensimmäisenä tuli mieleen, että nyt on joku hoono soomi liikkeellä kysymässä bodivinkkejä. Treeni ei mennä hyvä, minä tahtoa nostaa lisä rauta :lol1:

Originally posted by Andy
Kun näin tämän threadin otsikon topic-listassa, ensimmäisenä tuli mieleen, että nyt on joku hoono soomi liikkeellä kysymässä bodivinkkejä. Treeni ei mennä hyvä, minä tahtoa nostaa lisä rauta :lol1:

Aivan samaa katoin minäkin... :D

juu mulla oli kans hemot joskus jotai 180-190 vaikka vedin röökiä putkena..
lääkärit kans ihmetteli sitte kun mulla oli nielurisa leikkaus että miten tää on mahollista..

hemohessiä:D

Originally posted by frd
Tuli vaan tossa sellainen mieleen että olkaapas varovaisia ton rauta valmisteen kanssa.. Mulla oli alussa hemppa alle sata ja sitten soin noita puol toista pakettia niin hemppa oli 159 ja oireet olivat samat kuin ois hemppa ollut liian pieni..

ite käytin Opsidan 100mg tota rauta valmistetta..

eli kuinka iso paketti on kysyyssä 30 nappia? 100 nappia?

Originally posted by gold
juu mulla oli kans hemot joskus jotai 180-190 vaikka vedin röökiä putkena..
lääkärit kans ihmetteli sitte kun mulla oli nielurisa leikkaus että miten tää on mahollista..

hemohessiä:D

No ihmekös tuo, että on ollut hemoglobiini korkealla jos paljon tupakkaa vetelee. Tupakka nimenomaan nostaa hemoglobinitasoja.

Originally posted by Kynis
No ihmekös tuo, että on ollut hemoglobiini korkealla jos paljon tupakkaa vetelee. Tupakka nimenomaan nostaa hemoglobinitasoja.

Tämä on mulle aivan uutta tietoa, ei ole ennen tämmöistä tullut vastaan...

Paljonkohan olisi hemoglobiini sitten ollut, jos olisin joskus aktiivisesti polttanut? :confused: Ei ole sitä nimittäin tullut koskaan harrastettua...

Hupaisaa katsoa telkusta näitä epohaastatteluja, joissa asiantuntijat kirkkain silmin väittävät, että suurinpiirtein jo 180-190 lukuihin tarvitaan varmasti epoa... Kai nuo minunkin luvut sitten olisivat siellä kahdessa sadassa, jos olisin vaikka korkean paikan leirillä harjoitellut joskus tai jotain muuta asian eteen tehnyt...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Jortsu
Mikäs ongelma siinä on vaikka oiskin korkea hemoglobiini? Tietysti hiihtokisoihin ei pääse mutta... :confused:

Lainaus 20.02.2001 hesarista:

"Liikaa hemoglobiinia ei kannata kohottaa. Jos veri on liian sakeaa, veritukosten riski on suuri. Veri ei myöskään pääse kiertämään ohuissa hiussuonissa."

tässä linkki juttuun (Isometsä & hemohes)

http://www.helsinginsanomat.fi/arkisto/juttu.asp?id=20010220UR11

Originally posted by ola
Veri ei myöskään pääse kiertämään ohuissa hiussuonissa."

Hitto, tuostako löytyi vastaus mulle, ikäänkuin vahingossa. Oon nimittäin aina kärsinyt äärimmäisen huonosta ääreisverenkierrosta. Jalat ja kädet jatkuvasti jäässä. Kotonakin sisällä olen aina villasukat jalassa...

Mahtavaa, nyt ei muuta kuin verta luovuttamaan ja tekemään muut asiat hb:n pudottamiseksi, niin ehkä tuo verikin alkaa kiertää... Ja ties vaikka saisi treeneistäkin enemmän irti, kun lihakset alkavat ekaa kertaa elämässä saada kunnolla verta...

Nyt löytyi vastaus mun huonoon kehittymiseenikin. Varmasti alan palautua paremmin, kun hiussuonistoni alkaa saamaan verta paremmin ja sitä kautta lihakset ravintoaineita. Helvetti, tämähän on todellinen viisastenkivi mulle. Nyt verta ohentamaan ja SEN JÄLKEEN MUA EI PYSÄYTÄ MIKÄÄN!!! :evil:

Nyt loppuu valitus paskoista geeneistä, lääkärikin varmaan hoitaa mulle hessit suoneen, kun kerran kuitenkin korkeat on arvot. Ja sitten vedän pari-kolme viikkoa sitä Jto:nkin selittämää hiussuonistonkehitysharjoittelua ja sitten ei muuta kuin tekemään tulosta, ekaa kertaa elämässä!!!

Originally posted by Tonza
Hupaisaa katsoa telkusta näitä epohaastatteluja, joissa asiantuntijat kirkkain silmin väittävät, että suurinpiirtein jo 180-190 lukuihin tarvitaan varmasti epoa... Kai nuo minunkin luvut sitten olisivat siellä kahdessa sadassa, jos olisin vaikka korkean paikan leirillä harjoitellut joskus tai jotain muuta asian eteen tehnyt...

Vaan sinäpä et hiihdäkkään niin saatanasti ku ne. Hiihtohan tekee saman kuin muutkin raskaat urheilut, tiputtaa hg arvoja. Helppohan se on veret pitää hyvinä kun käy salilla jonkun kerran viikossa ja saattaa muutenkin vähän jumpata mutta se on kilpahiihto eri asia.

Originally posted by grawier
Vaan sinäpä et hiihdäkkään niin saatanasti ku ne. Hiihtohan tekee saman kuin muutkin raskaat urheilut, tiputtaa hg arvoja. Helppohan se on veret pitää hyvinä kun käy salilla jonkun kerran viikossa ja saattaa muutenkin vähän jumpata mutta se on kilpahiihto eri asia.

Kovimmat arvoni on mitattu ajalta ennen punttitreeniä. Olin silloin keskitasoinen pitkänmatkanjuoksija. Jotkut kisat tuli käytyä koviakin kilpailijoita vastaan, mutta vailla menestystä.

Eli, jos mun esim. 182 olis ollu kovan harjoittelun perusteella laskema tulos, niin nyt pitäisi olla sitten varmaan päälle 190. Tuolla logiikalla.

Viimeksi kun mittasin, oli tulos kuitenkin alhaisempi kuin aikana ennen punttitreeniä.

Pitäisi varmaan heti huomenna mennä mittauttamaan, kun rupesi asia kiinnostamaan.

Kovimmat arvoni on mitattu ajalta ennen punttitreeniä. Olin silloin keskitasoinen pitkänmatkanjuoksija. Jotkut kisat tuli käytyä koviakin kilpailijoita vastaan, mutta vailla menestystä.

Eli, jos mun esim. 182 olis ollu kovan harjoittelun perusteella laskema tulos, niin nyt pitäisi olla sitten varmaan päälle 190. Tuolla logiikalla.

Viimeksi kun mittasin, oli tulos kuitenkin alhaisempi kuin aikana ennen punttitreeniä.

Pitäisi varmaan heti huomenna mennä mittauttamaan, kun rupesi asia kiinnostamaan.

No sulla on sitten kieltämättä mielettömän hyvät veret.

Kuitenkin tommoset 180-190 veret ovat perusjannulle, joka treenaa kestävyyttä ja kovaa, turhan vaikeita tavoittaa.

Edelleen, tuossa HS-kirjotuksessa (linkki ylempänä threadissa)mainittiin kylläkin että "Anttilan mukaan ihmisillä, joilla on perinnöllisesti hyvin korkea hemoglobiiniarvo kahdensadan pinnassa olevat arvot eivät ole olleet haitallisia." Että tokkopa nuo 180 arvot vielä aiheuttaa verenkiertohäiriöitä.

Originally posted by Jortsu
tokkopa nuo 180 arvot vielä aiheuttaa verenkiertohäiriöitä.

Olisi vaan niin helppo vastaus tähän ongelmaan, johon olen pähkäillyt vastausta pitkään vailla menestystä...

Eli kyllä sitä varmaan täytyy kuitenkin kokeilla, että miten muutos asiassa vaikuttaa.

Ja jos tuossa on tarkoitettu "haitallisella" lähinnä niitä vaarallisempia verisuonitukoksia, eikä tämmöiset pienemmät ongelmat ole olleet välttämättä edes tarkastelun piirissä... :confused:

Olisi vaan niin helppo vastaus tähän ongelmaan, johon olen pähkäillyt vastausta pitkään vailla menestystä...

Eli kyllä sitä varmaan täytyy kuitenkin kokeilla, että miten muutos asiassa vaikuttaa.

Ja jos tuossa on tarkoitettu "haitallisella" lähinnä niitä vaarallisempia verisuonitukoksia, eikä tämmöiset pienemmät ongelmat ole olleet välttämättä edes tarkastelun piirissä... :confused:

Mulla ainakin aihetutti henkitys vaikeuksia. vaikka miten paljon vetää henkee niin ei tule.. että semmosta...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom