Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo, sekä kannettavassa että kahdessa pöytäkoneessa on sama 64 bittinen 9.04b. Muistia taisi olla joka koneessa vain 2GB, mutta eipä ole mun käytöllä rajat tulleet vastaan missään vaiheessa.Partsu, käytätkö siis ainoastaan 64-bittistä versiota Ubuntusta?
Toimivaa käyttistä ei varmaan kannata lähteä vaihtamaan ihan heti. Tietokoneen rauta kuitenkin vaihtuu monilla aina parin vuoden aikavälillä, jolloin sen uuden käyttiksenkin voi sitten samalla asentaa. Toki LiveCD:llä voi ihan mielenkiinnosta testata löytyykö kaikki ajurit sun muut.Enköhän pysy kasissa kun kaikki mitä tarvii toimii(wlan, jopa salauksen sain toimimaan).
wine (Windows-softan emulointio-ohjelma = µTorrent toimimaan)
Kiitti vinkistä, vaikutti oikein hyvältä ja löytyi suoraan reposta. Pitänee siirtyä sen käyttäjäksi, kunhan pääsee testailemaan. Transmissionin hylkäsin aikoinaan jo heti alkuunsa sen huonojen asetustensa ja onnettoman latausnopeutensa vuoksi (voinee tosin olla uudimmassa versioissa jo ihan ok, en ole kokeillut).Delugesta löytyi hyvällä suorituskyvyllä juurikin niitä uTorrentmaisia piirteitä jotka oli hakusessa.
satunnainen käynnistyksessä suorittama levyjen tarkistus
Onko joku erityinen syy ottaa juuri 8.10? 9.04:stä on tullut jo hyvin vakaa (?) release candidate, ja lopullinen versio ilmestyy niinkin pian kuin ensi viikolla. Suoraan vaan uusinta kehiin, niin ei tarvitse sitten erikseen päivitellä?Pari Bluescreeniä liikaa Vistan käytössä kokeneena olen päättäny siirtyä Ubuntuun, ja kohta pitäisi tuo 8.10 asennella.
En ole Linuxin historiaan enkä kovin moneen muuhun distroon tutustunut koska oma käyttökokemukseni on tapahtunut suurilta osin vain parin vuoden sisään. Osaan kyllä kuvitella että tuollainen kokemus asentamishelvetistä on helposti jostain Linuxin kehittymisen varrelta, sillä en ole itse törmännyt mihinkään vastaavaan.nojaa, pakettihelvetit ja riippuvuudet on linukseissa ihan omaa luokkaansa, kannattaa harkita vielä vistaa jos ei tahto paria päivää yrittää asentaa softaa x joka pitää lopulta kääntää sorsasta, patchata että se edes kääntyy, säätää kääntäjän asetukset, kääntää uusiksi kun joku flägi meni väärin, ...
joo nykyinen ubuntu on tosi juhlaa mitä olen kerran sen asennellut. ja noi ongelmat alkaa siis tod näk silloin kun pitää saada jotain muuta kuin mitä repot tarjoaa asennettua.En ole Linuxin historiaan enkä kovin moneen muuhun distroon tutustunut koska oma käyttökokemukseni on tapahtunut suurilta osin vain parin vuoden sisään. Osaan kyllä kuvitella että tuollainen kokemus asentamishelvetistä on helposti jostain Linuxin kehittymisen varrelta, sillä en ole itse törmännyt mihinkään vastaavaan.
Kaikki tarvitsemani ohjelmat ovat asentuneet (+päivittyneet) Ubuntussa käsittämättömän helposti suurin osa suoraan reposta ja toimineet kertaheitolla. Joitain ajureita olen toki joutunut kääntämään itse. Uskaltaisin väittää ettei kovin suurta helvettiä ole odotettavissa ellei halua ajaa äärimmäisen erikoista softaa x. Tavallisen työpöytäkäyttäjän ei kyllä tarvitse murehtia.