Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Meidän kuudennella luokalla ainakin näin oletettiin. Eräs päivä tehtiin leaunvetotestit, ja joka ei saanut 5 leukaa tehtyä, joutui tekemään 100 punnerrusta koulun jälkeen. Itse en saanut tehtyä edes sitä ensimmäistäkään leukaa, ja 10 punnerrustakin oli työn ja tuskan takana. Niihin 100 punnerrukseen meni tovi jos toinenkin.Edit. ei tuo leuka juttu voi pitää paikkansa, en vaan muista miten se meni kun tuota aikaa on jokunen vuosi. Ei kai kuudesluokkalaiselta voi olettaa edes yhtä leuanvetoa.
Opin monta monituista tarinaa ja kertomusta mm. DDR:n naisurhelijoista.
Opettaja oli 4 vuotta Mauri Myllymäki. Hauska äijä.
Onko täällä kenellekään liikuntatunneilla oikeasti opetettu niitä lajeja joita on kokeiltu koulussa?
Meillä ainoa kerta kun jotain "opetettiin" oli kun ope sanoi, että korkeushypyssä tosta rimasta pitää mennä flopilla yli ja näytti kerran sen. Kaikki pallopelit, luistelut, hiihdot, yleisurheilut, suunnistukset olisi kai pitänyt osata valmiiksi hyvin tietenkin.
Yläasteella opettaja karjui naama punaisena luistelemattomuuden seurauksia: ei tulevaisuutta, ei puhettakaan armeijassa selviytymisestä ja jostain syystä luistelematta jättäminen estää työpaikan saamisen ja ainoa rahanlähde olisi sossu.
Eikös tämä myllymäki ole just se Nelosen yleisurheiluselostaja?
Yläasteella opin, että liikunnan open vaimo saattaa löytyä uusimmasta Jallusta :piis:
Opin inhoamaan pesäpalloa koska en oppinut tekniikkaa: Maikkakaan ei osannut tekniikoita eikä opettaa.
Nykyään s eon ihan kivaa vaikken mikään pro olekaan.
Myllytullin yläaste?
Mikä siinä telinevoimistelussa muuten on niin kamalaa?? Mä kävin jopa vapaa-ajalla "volttikerhossa". Käytiin oikeassa voimistelusalissa heilumassa rekillä hypittiin voltteja jne.. Mun mielestä melkein hauskinta puuhaa.
Pahimmat traumat koululiikunnasta ovat minulle jääneet juurikin telivoimiselusta. Olis se varmaan ollut ihan kivaa, jos olisi osannut jotain.. Mulla kun ei edes takakuperkeikka onnistu. :jahas: Meillä telinevoimistelutunnit oli ala- ja yläasteella sellasia, että jokainen teki vuorollaan ja muut katsoi. Mitään liikkeitä ei juurikaan harjoiteltu alussa, vaan ne piti osata heti.Mikä siinä telinevoimistelussa muuten on niin kamalaa?? Mä kävin jopa vapaa-ajalla "volttikerhossa". Käytiin oikeassa voimistelusalissa heilumassa rekillä hypittiin voltteja jne.. Mun mielestä melkein hauskinta puuhaa.