Liikkeiden suoritusjärjestyksestä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
39
Mulla on ollu tapana treenata niin, että vedän aluks ensimmäistä liikettä muutaman sarjan lihasryhmälle A, sit muutama sarja toista liikettä lihasryhmälle B, sit muutama sarja kolmatta liikettä lihasryhmälle A ja sit taas muutama sarja neljättä liikettä lihasryhmälle B. No niin.. Onnistuin taas muotoilemaan lauseen niin, etten meinaa ymmärtää sitä itekään. :rolleyes: Eli käytännössä esim. käsi-päivänä suoritan liikkeet seuraavanlaisessa järjestyksessä:

• 4 * 6-10 kapea penkki
  • 4 * 6-10 hauiskääntö tangolla
  • 3 * 8-10 ranskalainen punnerrus maaten
  • 3 * 6-12 hauiskääntö käsipainoilla

Onko tuossa järkeä? Vai kannattaisko vetää ojentajat ensin täysin loppuun ja sitten hauberit?

Vaihtelu virkistää!! Vaikea arvostella kyseistä tyyliä kun itse en ole koskaan kyseistä kokeillut, paitsi supersarjoina. Mielestäni kaikkein tärkeintä käsitreenissä on keskittyminen liikkeiden puhtauteen. Itse en koskaan tee kahta samanlaista käsitreeniä peräkkäin. Aina jotain vaihtelua. Joka treeni on tähän asti mennyt perille, mikäli sen voi päätellä seuraavan päivän lihaskivuista.

Vaihtelen liikkeitä silloin tällöin.. Liikkeet suoritan sitten lihaksen suuruusjärjestyksessä, eli isot rojut ensin ja sitten hiplutellaan...

Treenaan yleensä lihas kerrallaan, eli en vuorottele muuta kun joskus vaihtelun vuoksi jos silloinkaan. Ja teen kuten Net_Virgin, eli ensin isommat ja raskaamma liikkeet ja sitten vasta niitä hilavitkutuksia ja vaihtelen liikkeitä en niinkään niiden järjestyksästä.

Timba79 sanoi:
Treenaan yleensä lihas kerrallaan, eli en vuorottele muuta kun joskus vaihtelun vuoksi jos silloinkaan. Ja teen kuten Net_Virgin, eli ensin isommat ja raskaamma liikkeet ja sitten vasta niitä hilavitkutuksia ja vaihtelen liikkeitä en niinkään niiden järjestyksästä.

Kannattaa joskus kokeilla hilavitkutinlaitteet tehdä ekana, koska itse ainankin saan tuntuman lihakseen paljon paremmin, kun on jo vähän etukäteen väsyneet lihakset. :thumbs:

KeppiNiska sanoi:
Mulla on ollu tapana treenata niin, että vedän aluks ensimmäistä liikettä muutaman sarjan lihasryhmälle A, sit muutama sarja toista liikettä lihasryhmälle B, sit muutama sarja kolmatta liikettä lihasryhmälle A ja sit taas muutama sarja neljättä liikettä lihasryhmälle B. No niin.. Onnistuin taas muotoilemaan lauseen niin, etten meinaa ymmärtää sitä itekään. :rolleyes: Eli käytännössä esim. käsi-päivänä suoritan liikkeet seuraavanlaisessa järjestyksessä:

• 4 * 6-10 kapea penkki
  • 4 * 6-10 hauiskääntö tangolla
  • 3 * 8-10 ranskalainen punnerrus maaten
  • 3 * 6-12 hauiskääntö käsipainoilla

Onko tuossa järkeä? Vai kannattaisko vetää ojentajat ensin täysin loppuun ja sitten hauberit?

Riippuu vähän tavoitteista. Jos tarkoitus on kasvattaa lihasmassaa pitäisi lihas väsyttää kunnolla ja sehän onnistuu paremmin jos teet kaikki liikkeet samalle lihakselle putkeen mutta kyllä esim. voiman kartuttamiseen tuo varmasti toimii.

Tuo voi olla ihan hyvä järjestys, mutta vaihdella kannattaa usein. Itse tykkään joskus tehdä supersarjoja vastakkaisiin lihaksiin. Esimerkiksi voit tehdä vaikka sarjan kapeaa penkkiä, heti perään sarjan hauiskääntöjä, lyhyt lepo ja uusi vastaavanlainen supersarja jne. Tästä saa käsivarsiin aivan uskomattoman punpin. :)

Tässä on linkki hyvään mutta todella tuskalliseen käsivarsitreeniin. Veikkaan, ettei kovin moni uskalla kokeilla. :D

KäveleväRuumis sanoi:
Kannattaa joskus kokeilla hilavitkutinlaitteet tehdä ekana, koska itse ainankin saan tuntuman lihakseen paljon paremmin, kun on jo vähän etukäteen väsyneet lihakset. :thumbs:

Totta tämäkin. Olkapäissä tätä tulee nodatettua nykyisin ihan vakituiseen ja samoin reisissä ja hyvin pelittää. Pitäis varmaan koittaa vaikkapa rinnallekin joskus, vois tuoda hyvää vaihtelua siihen. Vaikka nykysellä systeemilläkin tulee tisseihin kehitystä ihan mukavasti.

Suositut

Back
Ylös Bottom