Liikkeiden jakaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ozz
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

ozz

Treenaan 2-jakoisella ohjelmalla,jaolla vetävät/työntävät.
Vetävienliikkeiden päivänä olen tehnyt hauiksille 3x10 scott-penkissä.Olen kuitenkin miettinyt,että olisiko järkevää jakaa hauisliikkeitä?Jotta treeni kohdistuisi laajemmalle alueelle.
Eli vaikkapa näin:
1x10 scott-penkki
1x10 hauiskääntö tangolla
1x10 hammer hauiskääntö

Miltä kuulostaa?Tämä siksi,että hauikset ovat mun heikoin lihasryhmä.Ei,en ole treenannut käsiä liikaa,joskus jopa hieman liian vähän.

Saattaa kuulostaa aika :david:

Lisäksi ranteiden asennosta hauiskäännössä:olen pitänyt ranteita aavistusen verran koukussa.Eliminoiko tämä liikettä?Tulisiko ranteiden olla aivan suorassa?

Voisi tehdä vaikka vuorotellen treenejä näin:

2x10 scott-penkki
1x10 hammer (tai 2x10)

2x10 tangolla
1x10 hammer (tai 2x10)

Tai vaikka 3x10 pelkästään yhtä liikettä kierrättäen .Tuo kolmen erilaisen hauis liikkeen tekeminen samassa treenissä tuntuu vähän hassulta, jos joutuu vaihtelemaan paikkaa tai painoja joka sarjan jälkeen.Tiedä sitten vaikka olisi kuinkakin toimiva systeemi. Itse en oikein saa ekasta sarjasta vielä kaikkea irti.

helpompi seurata omaa kehitystä jos aina vetää samoilla liikkeillä (kärjistetysti) ,mutta vaihtelu body mielessä on tärkeätä. Itse painotan 2-jakoisessa jokaiselle lihalle 2 eri liikettä, joskus tulee tosin pumpattua kaikki sarjat eri liikkeillä

Ei noin kovasti kannata vaihdella, menee säätämiseksi jo. Kierrättää paria liikettä eli tekee aina vuoronperään eri treeneissä ne liikkeet. Mä oon tehnyt lähes koko ajan 1-2 jakoisissa vain yhden liikkeen käsille per treeni ja hyvin on toiminut.

Teet vaikka aina yhtä liikettä 3x10, aloitat vähän kevyemmistä painoista ja aina 2,5kg lisää ens treeniin. Kun tökkkää niin liike vaihtoon jne.

Tuossa olisi yksi vaihtoehto. Tai sitten esim. 2x12->2x10->2x8->2x6->2x4 -> uusi liike

Turha se on vemputtaa 2-jakoisessa kolmea erilaista erilaista eristävää liikettä yhdelle lihakselle samassa treenissä.

Teet vaikka aina yhtä liikettä 3x10, aloitat vähän kevyemmistä painoista ja aina 2,5kg lisää ens treeniin. Kun tökkkää niin liike vaihtoon jne.

Tuossa olisi yksi vaihtoehto. Tai sitten esim. 2x12->2x10->2x8->2x6->2x4 -> uusi liike

Turha se on vemputtaa 2-jakoisessa kolmea erilaista erilaista eristävää liikettä yhdelle lihakselle samassa treenissä.

Jos tekee kolmea sarjaa, tekisin itse 2x samalla painolla ja siinä tavotteena sitten lisäillä tota painoa. Se kolmas sarja voisi olla jotain toista liikettä tai samaa liikettä vähän pienemmällä painolla. 3x samalla painolla tehtävänä on jo aika haastava painonlisäämisen kannalta.

2-jakoisessa vetävät-työntävät periaatteella treenaaville johonkin veto treeniin leuanveto lisäp. vastaotteella. Toiseen veto treeniin kulmasoutu tangolla vastaotteella. Sitten vielä tietty muut selkäliikkeet ja hauisliikkeet päälle = hauis kasvaa jos kasvaa :)
Itse kierrätän/kierrättäisin ainakin kolmea ei treeniä ja kaikissa eri liikkeet.

RP:täkin kannattaa kokeilla ja pyrkiä koko ajan kasvattaamaan kiloja ja/tai toistoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom