Liikenne tukkoon Juhannuksena? Rekkamiehet asialla...

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purtsi
  • Aloitettu Aloitettu
Eikös tuollaisen kuorma-auton renkaan puhkominen ole eri asia kuin fillarinkumi, jos se sattuu pamahtamaan naamalle niin se onpi naamarempintin paikka. Tiä sitten pamahtaako jos nätisti viiltää, ei ole omakohtaista kokemusta aiheesta, mutta ainahan se on mahdollista että käy ohrasesti.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No, sen näkee mitä perjantaina tapahtuu. Ois kummiskin viiden tunnin matka ajettavana ja lähtö siihen vittumaisimpaan aikaan, eli iltapäivällä töiden jälkeen. Voi olla aika perseestä jos tuon toteuttavat, mut sitten körötellään, eihän siinä muukaan auta.
 
No torstaina sen sit näkee. Oisko kenelläkään mielessä mitään pikku jäynää mitä voisi tuollaiselle kuskille tehdä. Renkaita tuskin viitsii alkaa puhkomaan.

mä ainakin varaan kaikkea mahdollista paskaa autoon millä hidastelijoita voi pommittaa. :evil: :dance2: käytännön haitoista viis, kunhan mahdollisimman monen hidastelijan vitutuskäyrä saadaan huippuunsa. :haart:

korjatkaa jos olen väärässä, mutta renkaan tyhjentämisestä ei aiheudu mitään haittaa tekijälle virkavallan osalta. mitään ei suoranaisesti mene rikki ennenkuin liikkeelle lähdetään, jolloin on sitten jo kuskin vastuulla? tälläistä kommenttia taisi tulla poliisin suunnalta kun kyseltiin mielipidettä katumaastureiden renkaiden tyhjentämisestä. väliaikainen haitta.
 
Kertokaa mulle millä tavalla tämä nyt on valtionvarainministeriön vika? Veron alennus on hyvin lyhyen tähtäimen ratkaisu eikä pitkällä tähtäimellä auta hevon vittuakaan, ellei sitten ole tarkoitus nostaa öljy-yhtiöiden katetta.

Mitä vitun hyötyä tästäkin mielenilmauksesta on?
 
mä ainakin varaan kaikkea mahdollista paskaa autoon millä hidastelijoita voi pommittaa. :evil: :dance2: käytännön haitoista viis, kunhan mahdollisimman monen hidastelijan vitutuskäyrä saadaan huippuunsa. :haart:

korjatkaa jos olen väärässä, mutta renkaan tyhjentämisestä ei aiheudu mitään haittaa tekijälle virkavallan osalta. mitään ei suoranaisesti mene rikki ennenkuin liikkeelle lähdetään, jolloin on sitten jo kuskin vastuulla? tälläistä kommenttia taisi tulla poliisin suunnalta kun kyseltiin mielipidettä katumaastureiden renkaiden tyhjentämisestä. väliaikainen haitta.
Kyllä minä näkisin, että jos rengas tms. menee rikki jos kuski ei ole huomannut renkaan tyhjennystä ja lähtee liikkeelle, kyseessä on vahingonteko. Muutenhan sitä voisi kehitellä jos minkälaista ansaa minkä viimekädessä uhri itse laukaisee ja aiheuttaa itselleen omaisuudelleen vahinkoa.
 
Kuorma-auton rengasta jos moralla lähtee tökkimään, niin kyllä saa oikein kunnolla näpeilleen. Tai siis voi oikeesti sattua pahasti, koska renkaassa on niin paljon painetta.
 
Kertokaa mulle millä tavalla tämä nyt on valtionvarainministeriön vika? Veron alennus on hyvin lyhyen tähtäimen ratkaisu eikä pitkällä tähtäimellä auta hevon vittuakaan, ellei sitten ole tarkoitus nostaa öljy-yhtiöiden katetta.

Mitä vitun hyötyä tästäkin mielenilmauksesta on?
Miten niin lyhyen tähtäimen ratkaisu? n. 75% polttoaineiden hinnasta on veroa. Jos veroja laskettaisiin polttoaineiden osalta = hinta laskee.. Millä laskukaavalla silloin öljy-yhtiöiden kate nousee?
Ainoastaan valtion verotulot pienenee, mutta veroja voitaisiin kiristää muualta.
Diesel maksoi vuosi sitten n. 1€/l ja nyt 1.4€/l aika kovat on kulujen nousut kuljetus alalla.
 
Miten niin lyhyen tähtäimen ratkaisu? n. 75% polttoaineiden hinnasta on veroa. Jos veroja laskettaisiin polttoaineiden osalta = hinta laskee.. Millä laskukaavalla silloin öljy-yhtiöiden kate nousee?
Ainoastaan valtion verotulot pienenee, mutta veroja voitaisiin kiristää muualta.
Diesel maksoi vuosi sitten n. 1€/l ja nyt 1.4€/l aika kovat on kulujen nousut kuljetus alalla.

no mitähän luulet? jos veroa lasketaan niin joka-ikinen öljy-yhtiö myy sitä tänne taas vähän kalliimmalla. jokainen suomessa bensiiniä/dieseliä jakava taho varmaan haluaa tehdä voittoa ja mikäs sen parempaa kun nostaa hintoja. vähitellen ollaan siinä tilanteessa että polttoaine on ihan vitun kallista mutta valtio ei saakkaan siitä niin paljoa rahaa. ja verotulojen menetys on korvattu nostamalla jotakin toista veroa, kuka siitä kärsii? sinä ja minä.
 
Mitähän rekkakuskit tykkäilee jos järjestän tänään työmatkalla mielenilmauksen ja matelen tuolla tiellä jossa rekkoja kulkee todella paljon. Vituttaa polttoaineen hinnannousu ja eihän siinä ketään kuole.
 
no mitähän luulet? jos veroa lasketaan niin joka-ikinen öljy-yhtiö myy sitä tänne taas vähän kalliimmalla. jokainen suomessa bensiiniä/dieseliä jakava taho varmaan haluaa tehdä voittoa ja mikäs sen parempaa kun nostaa hintoja. vähitellen ollaan siinä tilanteessa että polttoaine on ihan vitun kallista mutta valtio ei saakkaan siitä niin paljoa rahaa. ja verotulojen menetys on korvattu nostamalla jotakin toista veroa, kuka siitä kärsii? sinä ja minä.


Hmm..en nyt oikein ymmärrä sun ajatuksenjuoksua. En millään usko, että öljy-yhtiöitä kiinnostaisi niiin paljoa Suomen ostomäärät, että ne nostaisivat hulluna hintoja vaikka me täällä veroa laskettaisiinkin. Katsos kun saman rahan ne öljy-yhtiöt saavat, maksettiin me veroa 75% tai 50%. Mä keksin heti monta kohdetta mihin tarkoitetut verotulot voidaan siirtää polttoaineveron alennukseen.
 
Mitähän rekkakuskit tykkäilee jos järjestän tänään työmatkalla mielenilmauksen ja matelen tuolla tiellä jossa rekkoja kulkee todella paljon. Vituttaa polttoaineen hinnannousu ja eihän siinä ketään kuole.

älä nyt tänään vielä. annetaan mahdollisuus niillekkin raukoille. mutta jos torstaina hidastavat minun mökkimatkaani niin varmasti katselen että minkä firman rekkoja siellä on hidastelemassa ja koko loppukesän varmasti vittuilen niille enemmän tai vähemmän.

annetaan toisten tehdä aloite ja sitten laitetaan ne katumaan.

Hmm..en nyt oikein ymmärrä sun ajatuksenjuoksua. En millään usko, että öljy-yhtiöitä kiinnostaisi niiin paljoa Suomen ostomäärät, että ne nostaisivat hulluna hintoja vaikka me täällä veroa laskettaisiinkin. Katsos kun saman rahan ne öljy-yhtiöt saavat, maksettiin me veroa 75% tai 50%. Mä keksin heti monta kohdetta mihin tarkoitetut verotulot voidaan siirtää polttoaineveron alennukseen.

ei jeesus mikä ajatustenjuoksu sulla on, "en usko että yhtiö haluaa tehdä enempää voittoa". ja niillä ei sitten ole mitään alueellisia jaoksia jotka vastaavat nimenomaa suomen jakelusta/tuonnista? ehkä niitä kiinnostaa? ja eivät tietenkään hulluna, vaan vähän ja vähitellen. helppohan niitä hintoja on nostaa kun polttoaine on halvempaa kuin "ennen".
 
älä nyt tänään vielä. annetaan mahdollisuus niillekkin raukoille. mutta jos torstaina hidastavat minun mökkimatkaani niin varmasti katselen että minkä firman rekkoja siellä on hidastelemassa ja koko loppukesän varmasti vittuilen niille enemmän tai vähemmän.

annetaan toisten tehdä aloite ja sitten laitetaan ne katumaan.


No mutta nyt niitä varmasti pelottaa :jahas:
 
Miten niin lyhyen tähtäimen ratkaisu? n. 75% polttoaineiden hinnasta on veroa. Jos veroja laskettaisiin polttoaineiden osalta = hinta laskee.. Millä laskukaavalla silloin öljy-yhtiöiden kate nousee?
Ainoastaan valtion verotulot pienenee, mutta veroja voitaisiin kiristää muualta.
Diesel maksoi vuosi sitten n. 1€/l ja nyt 1.4€/l aika kovat on kulujen nousut kuljetus alalla.

Todennäköisesti öljy-yhtiöt nostaisivat katteita jos veroja kevennettäisiin ja jos hinta tippuisikin, niin luultavasti samalla nousisi kulutus. Ja nuo ei ole kumpikaan pitkällä tähtäimellä hyviä juttuja. Se vaan nyt on fakta, että halpaan öljyyn perustuvan polttoaineen aika alkaa olemaan ohi ja sitä hintaa on turha yrittää kikkailla alaspäin veroilla. Mitä kovempi verotus nyt, sitä pehmeämpi muutos tulevaisuudessa korvaaviin polttoaineisiin ja tehokkaampiin kuljetusmetodeihin.

Ja tosiaan jos kuljetusliikkeet eivät voi siirtää polttoaineiden hinnankorotuksia asiakkailleen, niin itseään saavat syyttää, koska hintojen nousu on kuitenkin ollut pitkään näköpiirissä ja on edelleen.
 
Asiaa sivuten mikäköhän bensanhinta olisi riittävän korkea pakottaakseen ammattiautoilijat tuhlaamasta bensaa... Jurppii kun näkee esimerkiksi takseja ja rekkajonoja, joissa autoja pidetään tyhjäkäynnillä pahimmillaan tuntikaupalla, vaikka kuskit ovat autoista ulkona eikä kukaan ole menossa mihinkään. Ei se näköjään riittävän kallista ole se bensa vieläkään, kun on varaa tuhlata sitä taivaantuuliin.
 
Miksi nuo kuljetusliikkeet eivät alunperinkään ole tehneet sellaisia sopimuksia joissa onnistuisi tuon dieselin hinnankorotuksen vyöryttäminen eteenpäin. Kyllähän vuokratkin sidotaan poikkeuksetta indekseihin ym. muuttujiin. Onko kuljetusliikkeet vain olleet hölmöjä.
 
Kuljetusyrityksillä on pidemmän aikavälin soppareita.

Joo, tämän selityksen olen kyllä kuullut. Mutta onko syy nyt siis valtiovallan siksi, että he eivät suostu laskemaan veroja, kun kuljetusala on onnistunut neuvottelemaan paskat sopimukset itselleen?

Onhan toi nyt jo säälittävää kuljetusalan tiimoilta, että sopimuksissa ei huomioida millään tavalla hintatason yleistä nousua ja erityisesti sitä kaikkein keskeisintä, eli polttonesteiden hinnannousua.
 
Kyllä maksaa, mutta kalliimmilla hinnoilla halutaan tottakai kuljettaa vähemmän, mikä syö rekkakuskin leipää. En tiedä pitäisikö polttoaineiden hintojen laskea, mutta tällainen tempaus ei keräisi ainakaan mun sympatioita, kun se kohdistetaan näin suorasti ihmisiin, joilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Maksetulle mökille olisi kiva päästä torstaina ajoissa.

Eikö me jonkunlaisessa demokratiassa eletä.
 
Miten niin lyhyen tähtäimen ratkaisu? n. 75% polttoaineiden hinnasta on veroa.

No ei todellakaan ole. Jos diesel maksaa vaikkapa 1,50 euroa/l, on siinä valmisteveroja reilu 36 senttiä ja alv:tä 27 senttiä. Veroja yhteensä 42% hinnasta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom