Liikenne tukkoon Juhannuksena? Rekkamiehet asialla...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purtsi
  • Aloitettu Aloitettu
No aika tyhmää touhua jos tuon toteuttavat. Siinäpähän sit itkeevät myöhemmin ku muut autoilijat jarruttelee tulevaisuudessa niitten edessä ihan vaan koston takia...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En käsitä miksi kuljetusalanliitto ei pörähdä yksinkertaisesti lakkoon. Ihan mutu tuntumalla muistelisin että 70 prossaa kamasta liikku kumipyörien päällä ja sekö tavara ei ehdi perille nii jo on suomi aika joutuin helisemässä.
Parempi mielenilmaus olisi ollu että kaljarekat olisivat jättäneet kaupat täyttämättä janojuomilla. Olisi paljon :curs: ihmisiä

Ja mites heillä on varaa vitkutella jotain 20 km/h? Eikö pitänyt olla niin pirun tiukat aikataulut että pitää perseessä kiinni pohottaa, säällä kuin säällä?

Eikä muuten varmasti ruuan hinta tipu vaikka polttoaine olisi ilmaista. Kyllä sieltä välistä otetaan omat pois, aina.

Miliisi aikoi puuttua asiaan jos autoilijat rupeavat tarpeettomasti hidastamaan juhannusliikennettä.

Mun mielestä on hyvä, että mieltä ilmaistaan, mutta liikenteen tukkiminen on huono ajatus. Ovatko kyllä saaneet ihan mukavasti julkisuutta jo pelkällä uhkauksella. Mä jättäisin asian tohon. Pelkkä pelottelukin saa lehdet näköjään kirjoittamaan ja siitähän tässä kuitenkin on kyse. Miksi enää kiusata viattomia juhannusmatkaajia.

Hyvä että älähtävät edes vähän, loppujenlopuks kuluttaja(=minä) tuon polttoaineen hinnankin maksaa moninkertaisena ruuan ja muiden tarvikkeiden hinnoissa.

Mulla ei ainakaan oo edes näillä palkoilla ja hommilla propseja mennä sanomaan et mitä heidän kuuluu tehdä ja mitä eivät saa tehdä. Siisti sisätyö ja palkka, joka käytännössä tulee joka vuosi NOUSEMAAN.

tosi hyvä kun edes joku tekee jotain,ja ajankohtana loistava, herättää ainakin keskustelua (toivottavasti myös päättäjissä) turha siinä on henkilöautolla edessä ruveta jarruttelemaan tai yms.. jos niskaan tulee 60tonnin yhdistelmä on aivan sama mitä mieltä oot siinä käy silloin ohrasesti.Malttia ihmiset hyvällä asiallahan he ovat!

Juttelin tuossa rekkailevan setäni kanssa ja hänen mukaansa alan miesten keskuudessa yleinen mielipide on ettei mitään hidasteluja tapahdu. Normaalisti aikovat ajaa. Kyseessä olisi heidän mielestään vain kiusantekoa sekä itselleen että kanssa-autoilijoille, joka ei edistä kenenkään asiaa. Sitäpaitsi tuo jäynä on täysin epävirallinen ja liitotkin ovat ilmeisesti tuominneet sen tai eivät ainakaan tue ideaa.

tosi hyvä kun edes joku tekee jotain,ja ajankohtana loistava, herättää ainakin keskustelua (toivottavasti myös päättäjissä) turha siinä on henkilöautolla edessä ruveta jarruttelemaan tai yms.. jos niskaan tulee 60tonnin yhdistelmä on aivan sama mitä mieltä oot siinä käy silloin ohrasesti.Malttia ihmiset hyvällä asiallahan he ovat!
Niin tuskimpa sitä kuitenkaan kukaan lähti 100 km/h vauhdista lyömään liinoja kiinni kun huomaa rekan olevan takana. Mä ainakin osaan autolla sillain hiljalleen pudottaa nopeutta aina pysähdyksiin asti. Sano jos haluat, että kerron sinullekin miten se tapahtuu.

Mun mielestä on hyvä, että polttoaineita verotetaan kunnolla. Totutaanpahan jo valmiiksi siihen kun polttoaineiden hinta nousee oikeasti korkealle, mitä se ei vielä todellakaan ole verrattuna mitä se tulee myöhemmin olemaan. Polttoaineiden hintaa säätelee markkinatalous ja aikalailla fakta on se, että öljyn tuotantoa ei voida enää lisätä tästä se pikemminkin vähenee ja aasiassa kulutus nousee todella rajusti ja ei tarvi olla mikään nero tajutakseen mitä tapahtuu hinnalle, kun kulutus todella ylittää tarjonnan. Toistaiseksi ollaan ilmeisesti vielä aikalailla tasapaino tilassa, mutta tuskin montaa vuotta. Ite veikkaisin että 5-20 vuoden sisään bensa/diesel nousee päälle 5 euron ja hinnannousu ei tule pysähtymään tuohon. Ja on helvetin hyvä, että tällä hetkellä korkealla verotuksella pakotetaan rahtiliikenne tehostamaan toimintaa. Samalla suomessakin aletaan ajattelemaan, että onko järkevää rakentaa muutaman kymmenen tuhannen asukkaan kaupunkeja samalle pinta-alalle mitä eteläeuroopassa miljoonakaupungit.

Tietenki paska homma korkeissa hinnoissa on, jos se eniten kirpaisee pieniä yrittäjiä, mutta koko yhteiskunnan kannalta pitkällä tähtäimellä korkea verotus on pelkästään hyvä asia ja korkeisiin hintoihin on hyvä tottua ja nyt ja pyrkiä tehostamaan kuljetuksia.

Jotenki tuntuu että rekkamiehet (ja naiset) muistetaan pitkään jos tämmösen menevät tekee:whip:, ja vielä juhannuksena! Onneks ei oo itellää menoo minnekään...

Mua vituttaa jo valmiiksi bussimatka mutsille koiran kanssa. Kyllähän me kaksjalkaset tekemistä keksitään läppärien kanssa, hurtta saattaa olla aika pähkinöinä jos kovasti venyy :(

aivan sama,yöt töissä ja päivät unessa

Eiköhän virkavalta anna tuosta jokaiselle tientukkijalle vähän noottia.

No eipä haittaa ainakaan meikäläistä, juhannus menee duunissa ja duunipaikka on tossa kämpän vieressä.

Idioottimaista toimintaa, jos tuollainen toteutuisi. Suoraan sanottu olisi omiin housuihin paskomista.

Juttelin tuossa rekkailevan setäni kanssa ja hänen mukaansa alan miesten keskuudessa yleinen mielipide on ettei mitään hidasteluja tapahdu. Normaalisti aikovat ajaa. Kyseessä olisi heidän mielestään vain kiusantekoa sekä itselleen että kanssa-autoilijoille, joka ei edistä kenenkään asiaa. Sitäpaitsi tuo jäynä on täysin epävirallinen ja liitotkin ovat ilmeisesti tuominneet sen tai eivät ainakaan tue ideaa.
Hmmm... Minä taas olen tänään jutellut 4 eri kuljetusfirman kuljettajan kanssa, niin kaikki ajaa 19.6 klo 12-18 20km/h stadista ulosmenoteillä 50km matkan.

No torstaina sen sit näkee. Oisko kenelläkään mielessä mitään pikku jäynää mitä voisi tuollaiselle kuskille tehdä. Renkaita tuskin viitsii alkaa puhkomaan.

No torstaina sen sit näkee. Oisko kenelläkään mielessä mitään pikku jäynää mitä voisi tuollaiselle kuskille tehdä. Renkaita tuskin viitsii alkaa puhkomaan.
Mee sinne valtionvarainministeriöön heiluu sen puukkos kanssa :D Rekkakuskilta saatat saada vaan turpaan ;)

Hah, tapahtuupas tääläkin joskus jotain, pointsit rekkamiehille. Vielä kun mellakoitaisiin ja lakkoiltaisiin ranskalaiseen tapaan niin olisi juhannuksena vähän oikeaakin äksöniä. Maksetaanhan keskustan tukiaispummeille vaikka mitä tukia niin miksei kuljetusyrittäjiä jeesata millään muotoa?

Toivottavasti et ollu tosissasi tuon pienenkään jäynän suhteen.

Kuljetusalalla on tilanne ollut lähes sietämätön jo pitkään ja ymmärrän kyllä että keinot alkaa olla vähissä. Sillä hyvällä on jo pitkään yritetty tuloksetta. Paljon pahempana näen hoitsujen taistelun, jos nyt lähdetään vertamaan näitä tilanteita. Ei tuossa nyt kukaan kuole vaikka joutuskin jumittamaan hetken aikaa vähän pitempään ruuhkassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom