Kuntopyörä - Hiottu tehopakkaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wonder
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 KUNTOPYÖRÄ – RAUTAINEN KARDIOKUNINGAS SALILLA 🔥

Meta description: Hiottu tehopakkaus, joka rakentaa kestävyyttä, polttaa rasvaa ja antaa jaloille armottoman työvuoron ilman iskuja nivelille.

Täytyypäs kommentoida omaa postailuani :D Aloitin tuon postauksen jälkeen viikon päästä salillakäynnin ja pitihän se arvata taas, että ne aamu lenkkeilyt jää heti kättelyssä pois ku ikinä oo tykänny niistä :D Kävin jonku ehkäpä kuukauden (en osaa sanoa päivälleen) salilla ja paino olikin sitten pudonnu muistaakseni 93,6kg:hen. Olin jo silloin niin kiitettävän väsynyt, että päätin, että nyt on pakko pitää kaksi viikkoa taukoa ku ei saanu yöllä enää nukuttua ja oli kokoajan pahaolo päällä. Pitelin siinä taukoa ja nukuin ihan jumalattomasti sit ku se uni alko tulemaan. Kävin muistaakseni sillonki puntilla kuitenki kerran viikossa rauhallisesti. Kahden viikon päästä sitten ku heräilin tähän maailmaan taas kunnolla ni hyppäsin vaa'alle aamulla ni jumankauta 97 kiloo :D Ajattelin, että mitä ihmettä on tapahtunu?! Kelailin siinä hiukkasen ja tajusin, että onkohan mulle tullu ees kilo tuosta kuitenki lihaa, koska sarjapainot oli noussu aivan tajuttomasti! En voi käsittää tuota, että levon aikana paino vaan pompsahti. Joka paikka tosin oli sillon kipeenä ku lepäilin. Tuli sängyssä vietettyä niin paljon aikaa, että alko ihan alaselkä mennä kipeeks :D ...

Niinpä niin... Tuosta varmaan löytyy selitys painonnousulle :rolleyes: Se nyt kuitenkin on niin, että hyötyliikunta on se, mikä kuluttaa. Ei siinä auta, että käy 3-4 kertaa viikossa kävelyllä, jos lopun aikaa makaa homeessa sohvalla. Kun kävelee aina kaikki esimerkiksi alle 5 km välimatkat, käy kaupassa kävellen ja kuskaa repussa ostokset kotiin, puuhastelee kotona, siivoaa,... Kummasti kuluu kaloreita! Ja ihan huomaamatta!;) Ei tarvitse hajottaa itseään jo pelkällä ajatuksella tuhansista aamulenkeistä. Niihin mennään sitten, kun tosissaan kisakuntoon kiristellään.

Niinpä niin... Tuosta varmaan löytyy selitys painonnousulle :rolleyes: Se nyt kuitenkin on niin, että hyötyliikunta on se, mikä kuluttaa. Ei siinä auta, että käy 3-4 kertaa viikossa kävelyllä, jos lopun aikaa makaa homeessa sohvalla. Kun kävelee aina kaikki esimerkiksi alle 5 km välimatkat, käy kaupassa kävellen ja kuskaa repussa ostokset kotiin, puuhastelee kotona, siivoaa,... Kummasti kuluu kaloreita! Ja ihan huomaamatta!;) Ei tarvitse hajottaa itseään jo pelkällä ajatuksella tuhansista aamulenkeistä. Niihin mennään sitten, kun tosissaan kisakuntoon kiristellään.

Eipä tuo huoleta ku kuitenki tuli punttailtua. Mieluummin painan 97 kg ja on hyvä olla ku 93,5 kg ja jumalattoman huonovointinen ja aina väsyny :) Mut täytyy laittaa mieleen neuvosi, että lisätä tätä hyötyliikuntaa eikä jatkuvalla syötöllä ajella autolla :D

No kai osaat tehdä itse johtopäätöksen missä vika? Voin avittaa; sinulla on huono kunto. :thumbs:

Cooperis menee kyl 3000 helposti :david:

En toki tiedä miten määrittelet huonon kunnon....:jahas:

Mut reipas kävely kyl on ainaki erittäin lähellä 130. Joku 120 ainakin. Lenkillä pidän jotain 150 mut kuntopyörällä en saa sellasta mitenkään päälle. Siitähän alun perin lähdin kyselemään.

Mut reipas kävely kyl on ainaki erittäin lähellä 130. Joku 120 ainakin. Lenkillä pidän jotain 150 mut kuntopyörällä en saa sellasta mitenkään päälle. Siitähän alun perin lähdin kyselemään.

Etkö saa todellakaan sykettä nousemaan sillä, että lisäät vastusta? Yleensähän kuntopyöräilyssä kasvatetaan rasitusta (ja samalla myös sykettä) sillä, että säädetään vastusta suuremmalle. Polkemisnopeus taas pidetään yleensä suunnilleen samana (esim. jotain välillä 60-80 kierrosta minuutissa). Vai onko sinun kuntopyörässäsi vastuksen säätö jotenkin rikki?

Toisaalta tuo 130 on aivan erinomainen syke peruskunnon kohottamiseen. (Ja reipas kävely sopii useimmilla samaan tarkoitukseen myös mainiosti.) 150 on taas sopiva syke vauhtikestävyyden parantamiseen. Normaalilla kuntoiljalla pitäisi viikottaisesta harjoittelussa olla suurin osa juuri PK-harjoittelua ja vain pienempi osa VK-harjoittelua.

Uppia vuoden jälkeen. Minkä pyörän masa ostit? Olen itse suunnittelemassa nyt kuntopyörää. Raitis ilma on aina plussaa, mutta staattinen 25 km/h pyöräily 60 minuutin ajan edellisen illan TV-ohjelmia katsellessa on parasta rasvanpolttoa.

Anttilassa oli tarjouksessa iron body kuntopyörä 99.90, oikee hinta abt 270€

Kuntopyörissä on monissa halvemmissa ongelma, että magneettivastus "löysää" joissain kohdissa polkemista. Eli kannattaa kunnolla testata ennen lopullista päätöstä.
Joissakin on sellainen "tökkivä" rullaus, eli ihan huonoja. Vastukset ei riitä monestikaan halvemmissa mihinkään.
Penkin säädöt on myös erikoisia monissa malleissa. Lisäksi heitän vielä sykkeenmittauksen ongelmista...eli edullisemmat mallit, joissa kahvoissa sykkeenmittaus, voivat heittää kymmeniä lyöntejä. Esimerkkinä porukoiden uusi kuntopyörä (keskihintainen) antaa mulle sykkeeksi kun olen hengästynyt ja selvästi siellä 130 lyönnin yläpuolella, luvuksi 89. Useasti testattu ja aina näyttää päin hanuria.
Yhden markettiversion kaverin luona olen myös onnistunut kaatamaan kun sen sivuttaiset jalakset ovat ihan liian lyhyet vähäisellekään heilumiselle kun säädöt korkemmillaan (pituutta mulla 174 kuitenkin vain). Pelottava kapistus siis.
Kannattaa siis kokeilla ennen kuin lopullinen valinta on tehtävä. Jos saa palautusoikeudella ostettua, se on plussaa. Kaupassa kannattaa polkea kunnolla ja etsiä säädöt itselle kohdalleen. Ja tarkistaa se maksimi painoraja...
Mikä sopii toiselle, ei välttämättä sovi itselle, eikä mainosteksteihin kannata luottaa. :)

Meillä on ilmaiseksi saatu kuntopyörä, jolla on viimeisen vuoden aikana poljettu yli 1500km.
Se on ihan susi, jos sitä vertaa spinning pyörään, jota poljen lämmittelyn vuoksi kuntosalilla.
Luulen, että tuon kunto"pyörän" hinta on ollut jossain 150 euron nurkilla ostohetkellä.
Se on ostettu n. 18kk sitten, kunnes omistaja kyllästyi siihen ja lahjoitti sen meille.

Tuossa kunto"pyörässä" on polkimet kaukana toisistaan, joten polvia ei saa osoittamaan suoraan eteenpäin vaan ne sojottaa osittain sivulle. Penkki on ihan kamala ja käsinojissa olevat sykkeenmittaajat hajosivat heti. Lisäksi tuossa on se vastus ilmeisesti jollain hihnalla ja se kuuluu jatkuvasti. Eli sellaista mustaa pölyä tulee jatkuvalla syötöllä tuonne kunto"pyörän" alle.

Jos kuntopyörää vielä joku harkitsee, niin kannattaa ostaa sellainen, jossa polkimet jatkaa rullaustaan kun lopettaa polkemisen. Se tekee kummasti siitä polkemisesta mielekkäämpää.
Myös penkkiin kannattaa kiinnittää huomiota. Jos pyörällä polkee esim 3h joka viikko, niin se tekee vuodessa jo yli 150 tuntia. Mukavuustekijät tulevat näin hyvinkin tärkeiksi.

Vielä kommentti vuoden polkemisen antamalla kokemuksen äänellä.
Jos alkaa lenkkeilemään, niin 3h lenkkeilyä viikossa ei ole yhtään mitään. Mutta 3h kuntopyöräilyä viikossa on jo saavutus. Suosittelen siis lenkkeilyä.

Osta joku mittari, jolla voit mitata juoksemaasi matkaa, esim Polar sr 200.
Juoksemisesta saa paljon paremmat kiksit, kuin pyöräilystä.

Mulla on jouten hyvä kuntopyörä, majailee turussa 60e

Samanlaista taitaa saada anttilat jne uutena 129e Täysin ehjä ja kunnossa.

sami miuku viikate piste org

eli tälläne kyssäri; pituus 194, paino 93, rasvaprosentti 13.

Miten kun on lihaksikkaat kädet ja selkä ja olkapäät ja oikeastaan kaikki muut kehon osat, ni mahaa vaan on aika paljon muuhun kroppaan verrattaessa, erityisesti alavatsaa.

Miten saisi vatsan hyvään kuntoon ?

eli tälläne kyssäri; pituus 194, paino 93, rasvaprosentti 13.

Miten kun on lihaksikkaat kädet ja selkä ja olkapäät ja oikeastaan kaikki muut kehon osat, ni mahaa vaan on aika paljon muuhun kroppaan verrattaessa, erityisesti alavatsaa.

Miten saisi vatsan hyvään kuntoon ?

Treenaamalla vatsaa normaalisti muiden lihasryhmien ohella ja dieettaamalla rasvat tarpeeksi alas, että päkki näkyy.

Jos OP vielä käy katselemassa tätä threadia niin haluan vain sanoa, että hemmetisti tsemppiä!! älä luovuta vaikka mikä tulis.

threadin alottaja, kerro nyt herranjumala miten menee?? viimeinen viestisi tällä threadilla on aikoja sitten ja oli sen mukainen että "jos tuo polvi ei kestä mitään missä se joutuu pieneenkään rasitukseen->lopetan" tai tuommoisen käsityksen sain.. paljon painat? miten urheilet (lenkillä monesti? salilla monesti?).. mun mielestä kiinnostavinta on alku ja tämä hetki, vaikka tottakai välivaiheitakin on kiva seurata miten etenee.. mutta miksi threadin tekijä hiljeni ku pieru saharaan tai jotain :D juopottelu millä mallilla?

vastaile vastaile, varmasti monia kiinnostaa tietää mikä on tilanteesi sillä aloitit urheilun kai jo yli vuosi sitten?

ja koska et ole mitään itsestäsi ilmoitellut, pelkään että olet lopettanut hommat :eek:

blackorwhite: Last Activity: 22.08.2007 13:21... ei oo palijo pakkista selannu..

Toivottavasti ei oo jääny koko homma taka-alalle!

Elikkä millaisia polkupyöräergoja käytetään niissä kuntotesteissä. Mistä niitä voi ostaa ja minkä hintaisia.

Kuntopyöriä löytyy pilvin pimein, onko niistä jokin oikea tuohon testiin.

Tulossa pakkomielle tuosta työpaikan kuntotestistä!!:curs:

Back
Ylös Bottom