Liialliselle hikoilulle loppu!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kalmaaja
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jooh mulla sama treenipaidoissa on todella vahva ammoniakin tuoksu ja asiahan selviää siitä kun proteiinia tulee 300-350g/vrk.

Ahaa, tämähän selventää monta asiaa.. :D Ei vaan, tosta en ole aikaisemmin tiennytkään. Jännä juttu.

Irtoaako tota ammoniakin hajua jo aerobisessa vai pitääkö mennä anaerobisen puolelle?
Itellä alkaa irrota ammoniakin hajua sellasilla sykkeillä että pitäs vielä mennä aerobisella ja aika helpostikin..

Onhan näitä näköjään aika paljon muitaki joilla on sama homma. Ite hikoilen treeneissä ku sika mut se ei kyl sit haise oikeestaa millekkää tai ei oo just kukaa sanonu (uskaltanu?:). No muuten sit koulussa ja muilla asioilla en hikoile juurikaan muusta kun pääkopasta. Talvella se ei onneks oo riesana mut kesällä sit sillonku on +30, nii voi jumankauta!!!. Otsasta valuu kokoajan hiki, jos on huonosti ilmastoidussa paikassa tai muuten stressaava tilanne. Joskus tulee just sellasii noloja tilanteita kun täällä on kirjoteltu. No, kävin sit viimesyksynä mittauttaa arvot ja kaikki oli ok. Lekuri sit kysy jotai et harrastatko jotai "rankkaa" lajia tai jotai ja sit se sano et toi on normaalia. Nii se varmaa onki ku treenit kerää nesteitä jne. Tähän asti kuitenki luulin et oon suunnillee ainoo tapaus, mut pakkikseltaha se apu tähä löyty sit et en oo ainoo hikoileva sika.

Itellä on kanssa samaongelma. Kesällä jos yli +20 astetta niin jään suosiolla kotiin tai joutuu ottaa mukaan 50kpl T-paitoja. Varsinki päästä ja selästä valuu hikea niin maan pirusti että huhu. Parhaita tapauksia on ku tulee salilta kotii ja käy suihkussa niin jälkihikeä pukkaa vielä 2h päästä :D tai sit tyttöystävän porukoiden luona olin syömässä ja ne tivast sitte siinä jtn nin 30sek välein piti käydä pyyhkimässä hikeä ;(

Mjuu-u, itellä on kans ollu pirusti ongelmia ton hien kanssa, onneks se ei haise (ainakaan vielä). Mutta sanotaan nyt, näin että kun lähtee -2-5 asteen pakkasella 500m päähän kauppaan pelkkä t-paita ja kolitsipaita ja farkut jalassa niin sieltä palattuaan t-paita on useista kohtia ihan selkeesti märkä. Ja uskon, että hikoilen muualtakin kun kainaloista. Eli ns. koko kropasta. Yöhikoilua ei mielestäni esiinny, ellen o nähny painajaisia (yleensä kuumeisena).

Ja kesää tuskin tarvii mainitteekkaan, kun jo talvellakin hiki lentää siihenmallii. Tietysti treenatessa paita on aina ihan litimärkä. En sitten tiedä mitä tässä pitäs tehä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juu, jonku aikaa on tullu luettua sivusta foorumia. Nyt ajattelin rekisteröityäkin. Ja sitten asiaan;

Oi herranenaika sentään! Jos olisin aiemmin tiennyt kohtalotovereista, ei olisi tarvinnut kärsiä yksin. Luulin jo, että olen ainoa tällainen hikipossu :hyvä:
Kainaloista ja käsistä hikoilen, muualta hikoilu on sitten normaalia. Todella kuumalla kesäkelillä tuo pyrstökin hikoilee sikamaisesti :D Ja yleensäkin tuntuu, että on aina niin hemmetin kuuma olo, vaikka muilla jo vilunväreitä alkaa tulla.

Itsellä ylenmääräinen hikoilu alkoi jo n.10 vuotta sitten. (Tätä nykyä on vähentynyt. Nyt olen jo < hikipossu :) ) Todella noloa kun kainalot aina hiestä märkänä ja kädet hikoo, vaikka olisi pakkasta ja toppatakki päällä bussipysäkillä odottelee. Joskus hiki lentää kainaloista kun sohvalla makaa.

Sosiaalisista tilanteista en oikein tiedä, kun näyttää olevan mielentilasta kiinni tuo hikoilu, joskus lentää ja joskus ei. Ja kahden tunnin mittaisia puheita/esityksiä on tullut pidettyä satakuntaiselle salille ja pisaraakaan hikeä ei ole tullut eikä edes ahdistanut puheen aikana, joka oli hieman outo kokemus ja toi lisää voimia/puhtia siihen että kyllä tämä hikoilu-episodi joskus loppuu.

Tähän mennessä olen selvinnyt, hyvin pitkälti sen ansiosta, että ei enään kiinnosta vaikka hiki lentäisikin. Senkun lentäkööt. Jos joku siitä mainitsee niin mitä sitten. Jos tulee vittuilua, niin ainahan voi tarttua pillistä kiinni ja ojentaa. Sen jälkeen ei vittuilua enää tule, vaan asiallista kommenttia :whip:

Pitääpäs koittaa noita dödöjä mitä täällä mainostettiin ja tota salviaa vai mitä se nyt olikaan. Jospa niistä jotain apua olisi kuumille kesäpäiville :)

Joo, onneksi näkyy olevan muitakin hikipossuja :D
Itse kärsin hikoilusta, päästä valuu hiki vähän väliä, kainaloista nyt ei niinkään häiritsevästi. Kotona auon ikkunoita kun on hiki, vaikka sitten vain leipää tekisi ja mies perässä sulkee niitä.. :rolleyes: Myös kesähelteet ja rantalomat ovat kosteita, ei tarvi paljoa naamaa meikkailla kun tietää, että ne valuvat pois hetken päästä. Kotona tykkään hiippailla topissa ja shortseissa ja kun perhe on lähdössä jonnekin, niin puen viimeisenä itseni, koska muuten hiki lentää ennen kuin on pihalle päässyt..

Raivostuttavinta on kuitenkin yöhikoilu, herään lähes joka yö siihen, että pää, niska ja selkä ovat aivan litimärät, vaikka makuuhuone on viileä ja muutenkin nukkumisolosuhteet ok.

Aloittelija nostaa aihetta ylös :)

Aloitin ton Absolut Torrin käytön viikko sitten ja eipä tunnu myrkky tehoavan.
Kainaloiden liikahikoilu siis ongelmana.

Kuinka monena päivänä peräkkäin ootte käyttänyt tuota "hoidon" alussa, kun ei ainakaan kahden peräkkäisen illan jälkeen vaikuttanut yhtään?

Kainalot pysyy kyllä kuivina yön ajan, mutta kun aamulla pesee tökötin pois niin hikoilu alkaa normaaliin tapaan.

Nimimerkillä "Hiljaa virtaa kainalojoki" :D

Mulla on vähän samantyylinen ongelma, paidat ei kuitenkaan noin paljoa kastu. Mutta aina mulla on kuuma, tunne on sellainen et veri kiehuisi. Joskus talvellakin pitää mennä jäähdyttelemään parvekkeelle, iho saattaa jo ollakin viileä, mutta mulla on vaan erittäin kuuma olla. Voisin sanoa, että mä en palele ikinä ja mua ihmetyttääkin, miten jotkut voi pukea talvellakin niin paljon ilman ettei heille tule kuuma/hiki. Itse pärjään esim. T-paidalla ja siihen päälle joku ohut takki. Lihavuudesta tämä ei johdu, aina olen ollut tälläinen kuumakalle, vaikka rasvat oli jossain vaiheessa hyvinkin alhaalla. Nyt siellä 12-18 välillä, tarkemmin en osaa arvioida. Auttaskohan tähän mikään? Joku väitti, että se on vaan vilkas aineenvaihdunta...:wtf:
Jos on pidempiä taukoja salilta, olo "kylmenee" eli jollakin tavalla tuo aiheuttaa tuota kuumotusta.:rolleyes:

Mulla on vähän samantyylinen ongelma, paidat ei kuitenkaan noin paljoa kastu. Mutta aina mulla on kuuma, tunne on sellainen et veri kiehuisi. Joskus talvellakin pitää mennä jäähdyttelemään parvekkeelle, iho saattaa jo ollakin viileä, mutta mulla on vaan erittäin kuuma olla. Voisin sanoa, että mä en palele ikinä ja mua ihmetyttääkin, miten jotkut voi pukea talvellakin niin paljon ilman ettei heille tule kuuma/hiki. Itse pärjään esim. T-paidalla ja siihen päälle joku ohut takki. Lihavuudesta tämä ei johdu, aina olen ollut tälläinen kuumakalle, vaikka rasvat oli jossain vaiheessa hyvinkin alhaalla. Nyt siellä 12-18 välillä, tarkemmin en osaa arvioida. Auttaskohan tähän mikään? Joku väitti, että se on vaan vilkas aineenvaihdunta...:wtf:
Jos on pidempiä taukoja salilta, olo "kylmenee" eli jollakin tavalla tuo aiheuttaa tuota kuumotusta.:rolleyes:
kaipa ne arvauskeskuksessa jotain tutkimuksia vois teettää ettei johdu mistään "tulehduksesta" tai vastaavasta.

Aloittelija nostaa aihetta ylös :)

Aloitin ton Absolut Torrin käytön viikko sitten ja eipä tunnu myrkky tehoavan.
Kainaloiden liikahikoilu siis ongelmana.

Kuinka monena päivänä peräkkäin ootte käyttänyt tuota "hoidon" alussa, kun ei ainakaan kahden peräkkäisen illan jälkeen vaikuttanut yhtään?

Kainalot pysyy kyllä kuivina yön ajan, mutta kun aamulla pesee tökötin pois niin hikoilu alkaa normaaliin tapaan.

Nimimerkillä "Hiljaa virtaa kainalojoki" :D

En voi kuin ihmetellä. :wtf: Mulla toimii heti ekan käytön jälkeen. Ja pitää kainalot kuivinakin noin kuukauden, ennen kuin pitää uuden kerran tuota käyttää.

No sit mulla ois ollu "tulehdus" koko ikäni. :hyper:
Ei näin.
lähinnä tarkotin et onko sitä koskaan tutkittu? jostain kerran lukenu et liikahikoilu voi olla jonkun toisen sairauden sivuvaikutus, mutta hikoilu on loppujen lopuks niin normaalia ettei kukaan ota sitä huomioon.
Itsehän en voi mitään varmuudella sanoa koska en lääketieteen oppilas ole.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom