Liialliselle hikoilulle loppu!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kalmaaja
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aloittelija nostaa aihetta ylös :)

Aloitin ton Absolut Torrin käytön viikko sitten ja eipä tunnu myrkky tehoavan.
Kainaloiden liikahikoilu siis ongelmana.

Kuinka monena päivänä peräkkäin ootte käyttänyt tuota "hoidon" alussa, kun ei ainakaan kahden peräkkäisen illan jälkeen vaikuttanut yhtään?

Kainalot pysyy kyllä kuivina yön ajan, mutta kun aamulla pesee tökötin pois niin hikoilu alkaa normaaliin tapaan.

Nimimerkillä "Hiljaa virtaa kainalojoki" :D
Itsellä Absolut torr ei toimi kuin seuraavalla tavalla: Ehdottomasti yötä vasten juuri ennen nukkumaan menoa. Olen kokeillut käyttää aamulla/päivällä, ei tehoa ei sitten millään. kaikista tärkein asia millä ko. aine toimii itselläni: Ennen kainaloihin laittoa hankaan kainalot karkealla pyyhkeellä voimakkaasti, eli avataan ne ihohuokoset kunnolla, jotta aine pääsee vaikuttamaan. Toki jos tykkää ajella kainalokarvat niin tämän "hankausoperaation" voi jättää välistä. Nämä kyseiset operaatiot aiheuttaa taattua kirvelyä/polttelua kainaloissa (jos itsellä ei tule kirvelyä, aine ei tehoa).
Onnekkaita ovatkin ne jotka saavat aineen toimimaan ilman kainaloiden raapustamista.
Voin kertoa, että olen jo useita vuosia käyttänyt ainetta ja huomannut, että jos ei ole kainaloissa kunnon kirvelyä, aineen teho jää aivan olemattomaksi...Tänä iltana on taas operaation aika. Saa sitten ollakin pari viikkoa ilman hikoilua :rock:

Pitääpä kokeilla tuota pyyhehinkkausta.

Ei mulla tuntunu yhtään kirvelyä tuon aineen laittamisen jälkeen, mutta kuulin vaan että on melkoisen mielenkiintoinen yö tulossa jos se kirvely alkaa :rolleyes:

Nostetaanpas. Itelläkin kainalohikoilu ongelmana. Pitääkin koittaa tätä absolut torria. Hieno homma jos toisi helpotuksen meikäläiselleki.

On varmasti puhuttu täällä, mutta siis eikös toi kainaloiden sheivaus aika lailla auta tohon hikoilu ongelmaan? Itteäni kyllä välillä vituttaa kun teepaita hohtaa kainaloista kostuuttaan ihan joskus arkielämän tilanteissaki eikä pelkässä treenissä. Pitäskö tässä iha hintiks ruveta ja vetästä karvat poikkeen...? (tsoukkina ;) )

Jos siis puhutaan pelkästä kainalohiestä*

On varmasti puhuttu täällä, mutta siis eikös toi kainaloiden sheivaus aika lailla auta tohon hikoilu ongelmaan? Itteäni kyllä välillä vituttaa kun teepaita hohtaa kainaloista kostuuttaan ihan joskus arkielämän tilanteissaki eikä pelkässä treenissä. Pitäskö tässä iha hintiks ruveta ja vetästä karvat poikkeen...? (tsoukkina ;) )

Totta helvetissä ne kainalokarvat pois. a) ihan kaameen näköistä kun ne kainalokarvat rehottaa b) hikoilee vähemmän ja kun laittaa dödöä niin se menee iholle asti eikä takerru niihin karvoihin. Eli nyt vaan höylä käteen ja posliiniksi!

Mulla pysyy hikoilu normaaleissa arkitilanteissa melko hyvin kontrollissa, mutta aina jos joutuu vähän jotain fyysistä tekemään niin johan alkaa norot virtaamaan. Salilla monesti hävettää, kun naamasta tippuu hiki lattialle, rinta ja selkä hikoilevat sikana ja jopa forkut kiiltää hiestä. Kaiken kruunaa semmonen kiva possunpunainen iho:D. Usein on pakko treenata hiattomassa, jos ei halua tukehtua salilla. Ei tartte olla edes mikään kovin korkeatempoinen treeni että alkaa hiki juosta. Lisäksi haju muistuttaa jotain 120 kilosta testo-sonnia, vaikka natuja tässä ollaankin.

Kaikki tieten ihmettelee, että mitä tuo oikein hikoilee ja puhisee jo lämmittelyjä tehdessä.

Kannattaa lyhentää vähän kerrallaan ihan varmuuden vuoksi, jos alkaakin ilmaantua outoja mielihaluja karvattomuuden seurauksena.
image

...
Pois vaan kokonaan kainalokarvat(kin).

Meikäläisellä ei kyllä tuo sheivaus paljoo oo tilannetta helpottanu. Sanotaan, että jos yli tunnin on pitkähihanen päällä niin alkaa kosteus pukkaan paidan läpi. Tänäänkin vaan istuin kaverilla kahvilla, niin jo oli about tunnin päästä LP:n kokoset läikät kainaloissa.

Totta helvetissä ne kainalokarvat pois. a) ihan kaameen näköistä kun ne kainalokarvat rehottaa b) hikoilee vähemmän ja kun laittaa dödöä niin se menee iholle asti eikä takerru niihin karvoihin. Eli nyt vaan höylä käteen ja posliiniksi!

Kerran kun sheivaa, niin sheivaa aina:D

Kyllä varsinkin mave päivänä, muodostuu siihen minun ja tangon ympärilleni tumma järvi hikeä. Yleensä hikipyyhekkin on niinä päivinä kuin uitettu.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo-oh..

Pari vuotta sitten, about 20kg painavampana tuli hiki pintaan jo siitä kun nosti itsensäkkin penkistä. Nykyäänhän tuommoista vaivaa ei sitten ole salia lukuunottamatta, mutta siellä täytyy ihan hikipyyhettä käyttää...

Tiedä johtuuko sitten treenin "rankkuudesta" vai salin lämmityksestä tuo asia, vaiko ihan noiden yhdistelmä. Liian kuuma siellä kummiskin on!

Eli painon pudotuskin tässä päässä auttoi.

Täällä on myös yksi kainalohikoilija. Yöllä ei tule juurikaan hikoiltua, mutta aamupalan jälkeen se alkaa ja on mahdottomuus päästä koululle kainalot kuivina vaikka menisi autolla. Koulun jälkeen kainaloissa on aina CD:n kokoiset märät läntit. :( Tilannetta pahentaa mm. kokeet ja esitelmät luokan edessä. Salilla hikeä pukkaa kainaloista ja naamasta jo alkulämmittelyssä ja esim. jalkapäivänä on pakko olla pyyhe mukana, koska tulee hikoiltua aivan järettömästi. Hikoilu ärsyttää eniten koulussa, koska se yleensä haiskahtaa ja salillakin ottaa päähän kun hikeä valuu silmiin ja tippuu lattialle jatkuvasti.

Ja "yliluonnollinen" hikoilu alkoi yli vuosi sitten. Silloin aloitin käyttämään kreatiinia ja pari kuukautta sitten kun koitin aloittaa krean käytön uudestaan, loppui se lyhyeen, kun koulussa hiki valui entistä pahemmin... Tiedä sitten onko vain kuvittelua vai jotain sivuoireita tms.

Pitänee koitella lähiaikoina tuota absolut torria, jos se sattuisi helpottamaan.

Itsellä oli ennen kun aloin treenaamaanreilu vuosi sitten, ongelmana kämmenien jatkuva hikoilu. Siinä kun kilot tipahteli 80kg:sta 70:n pintaan, niin jossain vaiheessa huomasin tän ongelman, jos nyt ei kokonaan hävinneen niin ainakin vähentyneen paljon. Nykyään ei kovin paljoa vaivaa.

Sitten taas kofeiini tuntuu laukasevan itselläni ton kainaloiden hikoamisen. Batteryn tai kahvia kun kulauttaa menemään niin kohta alkaa paita kastumaan, sen lisäks että tekee vähä hermostuneen olon.
Näiden pois jättämistä ehkä kannattaa joidenkin kokeilla?

Olispa teininä tienny jostain Absolut Torreista ni ois voinu olla helpompaa.. :(

Melkein :offtopic: . Onko muilla acne hirviöillä Roaccuttan lisännyt hikoilua? Aluksi luulin, että lisääntynyt hikoilu johtui vaan "kesäsalin" huonosta ilmastoinnista, mutta eipä salin vaihtokaan auttanut. Salilla hikoilen nykyään ihan helvetisti, mutta muuten ei hiki ole haitannut. Mielenkiinnolla odotan koulujen alkamista, kun ei voi enää heilua kalsareillaan iltaan asti.

Minulla ainakin selvä ero ennen roaa ja roan jälkeen. Hikoilua ei ollut ennen roaa juuri ollenkaan, roa kuurin aikana hikoilu lisääntyi huomattavasti, mutta kuurin lopettamisen jälkeen (3kk) hikoilu on helpottanut hieman.

Miten psykosomaattinen selitys hikoilulle? Itse ennen hikoilin aivan helvetisti, nykyisin en lähellekkään samallatavalla, pääsääntöisesti en enää ollenkaan. Sali poislukien+ muu urheileminen, mikä nostaa hien pintaan todella hyvin.

Ennen mun hikoilu liitty sosiaalisiin tilanteisiin, vaikka en ole koskaan osannut rekisteröidä, että pelkäisin tai olisin mitenkään paniikissa, on silti oireet ehkä saattaneet viitata paniikkihäiriöön. Nykyään ei enää vaan tule sellaista. Mitään erityistä en ole tehnyt, suolaa käytän vähemmän, olen korvannut sen pääasiassa chilin syönnillä.

Voiko selkämärkyys johtua jostain sosiaalisesta, paniikkihäiriöstä väkijoukossa tai muusta, mitä ei huomaa itse muuten kuin siitä että hikoilee? Nykyään se vaan on loppunut mun osalta, mutta oisi kiva tietää, että osaisi ehkäistä ettei se ala uudestaan.

e: sillon hikoilu palasi, kun viimeksi jouduin olemaan lääkärissä, pelotti vietävästi ja olin vähän paniikissa, pelkään lääkärissäkäymistä aika paljon.

Salilla oon sen huomannut, että nyt kiristelyn loppuvaiheessa hikoilu on paljon minimaalisempaa kuin 10 kg painavempana. Paino itellä tuohon ainakin vaikuttaa ja ruuan määrä. Ennen ei ollut ikinä kylmä, ja nyt kotona on varpaatkin jäässä. Kohta saa alkaa taas onneks syömään :haart:

Ennen mun hikoilu liitty sosiaalisiin tilanteisiin, vaikka en ole koskaan osannut rekisteröidä, että pelkäisin tai olisin mitenkään paniikissa, on silti oireet ehkä saattaneet viitata paniikkihäiriöön.

Voiko selkämärkyys johtua jostain sosiaalisesta, paniikkihäiriöstä väkijoukossa tai muusta, mitä ei huomaa itse muuten kuin siitä että hikoilee? Nykyään se vaan on loppunut mun osalta, mutta oisi kiva tietää, että osaisi ehkäistä ettei se ala uudestaan.

Toi on kyllä jännä. Mulla on täysin sama ongelma...? Sosiaaliset tilanteet ei yleensä jännitä paljoakaan, eikä ainakaan mitään paniikkihäiriö juttuja ole ollut ikinä, mutta se jännittää, että alkaako hiki valua otsalta ja pitkin selkää. Ja sitten jos se hiki alkaa vähänkään virrata, niin sitten alkaa vituttamaan ja jännittämään että vittu jos kohta olen aivan hiessä ja punainen kuin paloauto. Ja TADAA!! Olen saanut itseni hiestä märäksi pelkällä ajatuksen voimalla!

Eli siis vissiin sosiaaliset tilanteet yms itsessään ei jännitä minua, vaan eniten jännittää se, että alkaako niissä tilanteissa hiki valumaan. Vittu mikä ongelma mulla :D Siksi tulee joskus välteltyä varsinkin sellaisia tilanteita missä on paljon ihmisiä ympärillä, ajattelen että "Enpä mene tuonne, kun kumminkin alkaa hikeä pukata..." Vai siis täh? Onko mulla joku juttu aivoissa, mitä itse en voi hallita, mikä kokee ei-vaarallisen-tilanteen vaaraksi ja kroppa sekoaa ja mm. aktivoi hikirauhaset äärimmilleen? Mullako joku paniikkihäiriö wtf?

Ja sen olen huomannut, että harvoin mulla on kylmä. Tai sitten se johtuu siitä että mielestäni on parempi että on kylmä, kuin vähänkään lämmin olotila. Suht niukalla vaatetuksella pärjään, vaikka olis 20 astetta pakkasta. Mulla on sitten vissiin vaan herkästi lämmölle reagoivat hikirauhaset varsinkin selässä, käsissä ja naamassa. Vai ihan henkinen juttu tämäkin?

Tai sitten mä liiottelen koko juttua ihan turhaan. Noh, mut välillä kuiteskin tulee ihmeteltyä omaa kroppaa, että mites tätä hikeä voi tässäkin tilanteessa tulla ja näin paljon.

Urheillessa kyllä hiki virtaa ja antaa virrata. Siinä en näe mitään ongelmaa.

Mulla ei nyt ihan paikallaan seistessä hiki virtaa, mutta esim kun pyöräilen vaikka rauhallisesti kilsan, ollaan jo tosi märkiä. Sitten sosiaalisissa tilanteissa hikoan kans todella helposti, vaikka olo olisi mitä rentoutunein. Salilla on aika hankalaa, mutta treenit ovat lyhentyneet 4-jaon myötä alle tuntiin, mikä helpottaa asiaa suuresti.

Ei oo kiva käyä suihkussa, lähtä vaikka kaverille ja pyyhkiä sitte hihaan seuraavat 2 h otsalta valuvaa hikeä :curs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom