Liialliselle hikoilulle loppu!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kalmaaja
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moi,

Olen se salin hikisin kaveri.

Ajattelin kysäistä onko palstalla muitakin, jotka oikeasti hikoilevat kuin pieni sika kesät talvet? Itse olen kärsinyt tästä liiallisesta hikoilusta jo käytännössä vuosia ja nyt alkaa päreet palaa pahemman kerran, kun se haittaa jo jonkinverran sosiaalistakin elämää.. esim ei ole kovin kiva syödä deitin kanssa ravintolassa, kun hiki valuu ohimoita pitkin..

Ihan sama, vaikka istuis paikallaan ja pakkotoistottais, niin hiki valuu jos on valuakseen...Tai jos on jotain muuta, kuin voisilmä aamupuurossa, niin voi luoja sitä hikoilua...

Talvella tilanne vähän helpottaa, en usko, että kyse on kilpirauhasen liika/-vajaatoiminnasta, koska tämä juttu kulkee suvussa. Pitänee käydä nekin verikokeilla testauttaan, just in case...

Varsinkin kesällä on tuskallista olla edes paikallaan, kun ohimot, perse, selkä ja rinta+ kainalot on hiestä läpimärät. Jo pieni pyöräily tai kävelymatka saa hikipisarat ohimoille, sekä paidan liimautumaan selkään kiinni, tästä syystä tummat + reilut vaatteet käytössä..

Lyhyehkön googletuksen avulla löysin muutaman hoitokeinon, josta ajattelin kysäistä, eli 1. Salvia yrtti, löytyy luontaistuotekaupoista, tai BOTOX -ruiske?

Onko kokemuksia?

Salviaa ajattelin käydä ostamassa, sekä apteekista antiperspiranttia, mutta ei silläkään kovin kiva ole koko kroppaa valella :)

Epätoivoisesti yritän apua etsiä, sillä ei tämä nyt voi olla normaalia..
Ongelma on erittäin kiusallinen ja ne jotka ovat kokeneet samaa, tietää mistä puhun.

Tässä yksi hikisika lisää! Tai oisko paremmin hiki-emakko ;).

no täällä on ihan hikisika :D hikeä tulee kyllä kesät talvet etenkin nyt kesällä saa käydä n.2kertaa päivään suihkussa kun yölläkin on niin karmea hiki :wall:

hmm. onkoha plaseboa tämmöne aines ku absolut-torr ootteko testannu pitäs auttaa hikoiluu.. ainaki siskot käyttää xD

Töpseli sanoi:
hmm. onkoha plaseboa tämmöne aines ku absolut-torr ootteko testannu pitäs auttaa hikoiluu.. ainaki siskot käyttää xD
Toimii helvetin hyvin, ainakin kainaloissa ja jaloissa. On tällä sialla ainaki hikoilu vähentyny huomattavasti ku oon tuota käyttäny.

Mulla ei tuo kainaloiden hikoilu ole mikään ongelma, vaan muu. Hikeä VIRTAA I-H-A-N H-E-L-E-V-E-T-I-S-T-I aina. Salilla, kävellessä, paikallaan ollessa, siivotessa, syödessä, missä vaan kuvitella saattaa. Ja sitä TODELLAKIN tulee paljon. Paita on aina selästä märkä. Perse on märkä. Pää on märkä. Rouvakin on alla märkä, jos sen sinne sattuu joskus saamaan (no voihan sitä itsekin olla alimmaisena, mutta sitten on sänky märkä :itku: ). Joka päivä on vähintää paita märkä. Hikeä valuu NIIN paljon, että joskus "pitkäkestoisissa" suorituksissa on ollut housutkin, kuin kusesta märät - valuu selästä NIIN paljon.

Ei oo helpoo, aina on yhtä paljon tullut nestettä läpi, laihempana, lihavampana, heikompana, vahvempana. Onneksi se ei sentään haise kuolemalle, ainakaan kukaan ei oo koskaan sanonut. Silloin se olisi näillä nesteen läpitulomäärillä jo :wall: , vaikka on tämä näinkin.

Mullekkaan ei kyllä kukaan oo koskaan sanonu että haiset hielle, vaikka hikoilen kuin sika uunissa.
Mutta sitten jos taas salilla tulee hiki, niin sen hajun kyllä huomaa itekki.

Joo, sama homma täälläkin. Varsinkin kesällä mä olen sellanen hikinen sika, että maaahotoon!varsinkin naamahiki on jotain aivan järkyttävää ja ei tarvitse edes juurikaan liikkua, että alkaa kiusua puskea!

Kiva nähdä kohtalonveljiä =)

Mullakin tosiaan tuota hikeä "suihkuaa" lähinnä kainaloista, ohimosta ja selästä ja boxeritkin saa laittaa puolenpäivän jälkeen vaihtoon...Onneksi hiki ei haise, ainakaan sitä ei itse huomaa, eikä kukaan ole huomauttanut, muutaku sen määrästä :D

Pitää ottaa testii tuo absolut torr + muut apteekin antiperspirantit, sekä salvia...

Toivottavasti noista on apua =)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Täältä löytyy kans yks, hikoilen paljon mutta etenkin salilla se alkaa olla jo riesana: Päästä valuu hikeä niin paljon että välillä meinaa mennä reenitki aivan ketuiks ku hikeä valuu silmiin, suuhun, nenään ja ties minne. Selkä ja perse tuppaa kans kastumaan muttei läheskään niin paljoa kun pää!

Minäkin ilmoittaudun! :lol2: Etenkin salilla hikoiluttaa kun possua jouluaamuna (varsinkin rintojen alta ja selästä), onneksi ainakin naisille löytyy helposti sellasia vaatteita joissa hiki ei oikeastaan näy. Mulla on ollu testissä apteekin Triple Dry, se oli ainakin ihan kökköä kamaa eikä tunnu oikein auttavan, seuraavaksi testataa, varmaan se Absolut Torr. Batsista oon kans kuullu paljon hyvää.

Edit: Salilla AIVAN pakko olla pyyhe, muuten ei kehtaa koskea mihinkään kun se hiki leviää joka penkkiin ja laitteeseen :jahas:

Täälläkin hikoillaan niin että roiskuu! Aamuaerobiset on pahimpia, vaatteet saa vääntää kuivaksi ja hikoilen kolmessa vartissa varmaan 3litraa, kun paita ja housut painaa niin paljon:D ja kuntopyörän alla on valtava lammikko:DOngelmana onkin se, että sen jälkeen vapisuttaa kun menee nii paljo suoloja. Treeneissäkin, etenki jalkatreeneissä hikoilen niin paljon että joutuisin varmaan ottaa salille kylpypyyhkeen!

Turha rasvakerros myös lisää tehokkaasti hikoilua sekä huono ruokavalio (ruokavalio vaikuttaa erityisesti hien hajuun). Itse hikoilen salilla aivan tajuttomasti, mutta muuten ei ole ongelmaa. Tosin silloin kun on ollut pulskemmassa kunnossa on tätä turhaa hikoilua myös ilmennyt.

Halo sanoi:
Mulla on ollu testissä apteekin Triple Dry, se oli ainakin ihan kökköä kamaa

mulla itsellä hikoilee kainalot märäksi vain kun on tärkeä neuvottelu tai asiakastapaaminen. hiki ei haise, mutta märät läntit ei ole kivoja. itse olen saanut juuri Triple Dry:sta apua. pakkauksessa lukee että tarvitsee lisätä vain kerran kolmessa päivässä, mutta ainakin minä käytän päivittäin. eikä todellakaan kainalot kastu. olen ollut huomaavinani, että vaikka salilla hikoilen muuten niin kainalot pysyy kuivana.

muistuttaisin vielä että hygienia on kaiken a ja o, jos ei halua haista siis!

olisi tooooosi kiva jos arvon kanssaurheilijat tulisivat salille puhtaana ja ennen kaikkea puhtaissa vaatteissa. muuten haju on parhaimmillaan niin kuvottava että muiden treeni-into menee oksennusta pidättäessä. ei ole kiva jos jonkun ruumishaju vie puoli salia ja kaikki muut joutuvat podailemaan salin toisessa päässä.

Akkeli sanoi:
Turha rasvakerros myös lisää tehokkaasti hikoilua sekä huono ruokavalio (ruokavalio vaikuttaa erityisesti hien hajuun). Itse hikoilen salilla aivan tajuttomasti, mutta muuten ei ole ongelmaa. Tosin silloin kun on ollut pulskemmassa kunnossa on tätä turhaa hikoilua myös ilmennyt.

Nonni sehän selittääki kaiken:D

Threadin aloittelijalle: kyllähän se kilpirauhasen vajaa/liikatoimintakin voi kulkea suvussa?
Olin kanssa joskus älyttömän kova hikoilemaan, nykyään ei kuitenkaan enää ongelmaa. Alussa hikoilu loppu kun aloitin ketoilun, sen jälkeen on ihan perus bodysafkalla tullu vedeltyä, eikä hikoilu ole läheskään yhtä häiritsevää. Asiaan vaikuttanut varmasti myös kiristelyn myötä lähtenyt rasva yms yms.

Pattismurffiina sanoi:
mulla itsellä hikoilee kainalot märäksi vain kun on tärkeä neuvottelu tai asiakastapaaminen. hiki ei haise, mutta märät läntit ei ole kivoja. itse olen saanut juuri Triple Dry:sta apua. pakkauksessa lukee että tarvitsee lisätä vain kerran kolmessa päivässä, mutta ainakin minä käytän päivittäin. eikä todellakaan kainalot kastu.

No se voi kyllä olla siitäkin kiinni, mä olen käyttäny sitä ehkä vähän laiskanlaisesti.. Pitää vissiin testata ko. aine kunnolla ja laittaa joka ilta. Tos on kyl se hyvä, et se ei kuivata ihoa ollenkaan niinku tommoset vahvemmat tuotteet yleensä tekee.

Mua ei kyl oikeestaan haittaa hirveesti se oma hikoilu salilla, tietääpähän et on tehny jotain. Tosin mua häiritsee se, et tuntuu et kukaan muu ei hikoile salilla ollenkaan, varsinkaan naiset, sit oon se ainoo hikipossu siellä :wall: Tosin monet näistä naisista on just niitä jotka lukee sitä Reginaa siellä reidenloitontajakoneessa tuntikaupalla :lol2:

halo

mua ei haittaa salihikoilu lainkaan. pikemminkin joskus jos se ei irtoa niin on laiska ja saamaton olo. jos paita on kuiva treenin jälkeen niin reisille on mennyt :)

ja kyllä ne konemammat lehtineen (meidän salilla on muuten pari heppuakin jotka lukee juoruja treenin lomassa) painii sitten eri sarjassa. meikit saattaisi mennä huonosti jos hiki valuisi, katsos :)

Pattismurffiina sanoi:
halo

mua ei haittaa salihikoilu lainkaan. pikemminkin joskus jos se ei irtoa niin on laiska ja saamaton olo. jos paita on kuiva treenin jälkeen niin reisille on mennyt :)

ja kyllä ne konemammat lehtineen (meidän salilla on muuten pari heppuakin jotka lukee juoruja treenin lomassa) painii sitten eri sarjassa. meikit saattaisi mennä huonosti jos hiki valuisi, katsos :)

Onhan se näin, mut ärsyttää kun muut ei selkeestikään edes yritä treenata tarpeeksi kovaa! Tekis mieli välillä salilla huutaa ihmisille et ottaisivat isommat painot käyttöön ja yrittäis vähän. Pitäis vissiin keskittyä hippasen enemmän siihen omaan treeniin :lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom