lihottaako kofeiini?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ossi-
  • Aloitettu Aloitettu
Njoh.,elikkä lihottaako kofeeni ?=?Onko mitn haittaa jos on polttelemas rasvoja ja juo ED:tä..??siinähän on tauriinia yms..Jos juo vaikka aamulla puoli pulloa ennen aamu -aerobista.. Kaikki vinkit kofeenista ja ED:stä??
Kiitos..! :kippis1:

[mod]Korjattu otsikko taas osuvammaksi. T: Sumu[/mod]

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kofeiinissa tai tauriinissa ei kummassakaan ole käytännössä yhtään energiaa, joten ei ne lihota. Sen sijaan ED:ssä on fruktoosia ja glukoosia (nopeita hiilihydraatteja), jotka taas ovat rasvanpolton kannalta kaikkea muuta kuin optimiravintoa. Yhdessä pullossa on 52 kcal, joten jos et tuota paljoa juo niin rasvanpolton kannalta lienee vaikutus plus-miinus-nolla.

Jos energiajuomaa haluaa dieetillä välttämättä lipittää, niin parempi vaihtoehto olisi sokeriton RedBull (8 kcal per purkki).

Dopey sanoi:
Yhdessä pullossa on 52 kcal, joten jos et tuota paljoa juo niin rasvanpolton kannalta lienee vaikutus plus-miinus-nolla.

Korjaisin, että yhdessä pullossa on itseasiassa 52 kcal x 5, eli 260 kcal. Tuo 52 kcal on 100 ml:n sisältö.

Ratkaisuksi voit ostaa light-Ediä, vaikka se pahaa onkin. ED on itselleni asia josta en luovu. Koskaan. :D

ZeiZei sanoi:
Korjaisin, että yhdessä pullossa on itseasiassa 52 kcal x 5, eli 260 kcal. Tuo 52 kcal on 100 ml:n sisältö.

Ratkaisuksi voit ostaa light-Ediä, vaikka se pahaa onkin. ED on itselleni asia josta en luovu. Koskaan. :D

I :haart: ED Lemon Light

Dopey sanoi:
Jos energiajuomaa haluaa dieetillä välttämättä lipittää, niin parempi vaihtoehto olisi sokeriton RedBull (8 kcal per purkki).

Tee-se-itse -energiajuoma: C-poretabletti isoon vesilasilliseen liuotettuna, sekaan sopiva määrä tauriinia. Tällä blandiksella huuhdotaan sitten alas sopiva määrä kofeiinitabletteja. Ei maksa paljon, maistuu ihan OK:lta (ja saa eri makuisia, kun vaihtelee poretabletin makua), ja on taatusti halvempaa kuin EDit ja Red Bullit. Juu, ja kaloreita 0 (tai ainakin hyvin lähelle)! :hyper:

Dopey sanoi:
Kofeiinissa tai tauriinissa ei kummassakaan ole käytännössä yhtään energiaa, joten ei ne lihota. Sen sijaan ED:ssä on fruktoosia ja glukoosia (nopeita hiilihydraatteja), jotka taas ovat rasvanpolton kannalta kaikkea muuta kuin optimiravintoa. Yhdessä pullossa on 52 kcal, joten jos et tuota paljoa juo niin rasvanpolton kannalta lienee vaikutus plus-miinus-nolla.

Fruktoosi nopeeta? Tässä pussissa mistä mä napostelen lukee kyllä että hitaasti imeytyvänä fruktoosi ylläpitää hyvän sokeritasapainon pitkään. Siinä uskossa minä oon ollu.

Btw, vieläkö Lidlistä saa sitä halpis energiajuomaa? En ainakaan onnistunu löytämään Kempeleestä..

Ossi- sanoi:
Njoh.,elikkä lihottaako kofeeni ?=?Onko mitn haittaa jos on polttelemas rasvoja ja juo ED:tä..??siinähän on tauriinia yms..Jos juo vaikka aamulla puoli pulloa ennen aamu -aerobista.. Kaikki vinkit kofeenista ja ED:stä??
Ed lemon light sisältää vain 40kcal/koko pullo.Hyvä piristävä juoma,jossa samassa paketissa kofeiini,tauriini ja B-vitamiinit. :thumbs:

Nuo kaikki Edit, red bullit jne saa ainakin minua närästämään ihan pirusti. Ja ihan turhia hiilareita niistä tulee varsinkin aamulla ennen lenkkiä.Enemmän suosittelisin tuota Gillyannen reseptiä. Ja varmasti halvempaa :thumbs:

Snake sanoi:
Ed lemon light sisältää vain 40kcal/koko pullo.Hyvä piristävä juoma,jossa samassa paketissa kofeiini,tauriini ja B-vitamiinit. :thumbs:
Huikeat 10,5g hiilareita/plo0,5l :)

Joo, kyllä se on niin, että Red Bull-leiristä aikoinani vaihdettua ED(myöhemmin vielä Light)-leiriin, en ole arkipäiviä (varsinkaan maanantaita) ilman sitä saanut kunnolla käyntiin :)

Siis vetääkö jengi noita kofeiini- ja tauriinipohjaisia energiajuomia muka joka päivä samaan tapaan kuin vanhempi polvi kittaa kahvia? :confused:

Itse en ainakaan pidä kovin optimaalisena ottaa tauriinia tuolla tavoin joka päivä, sillä yhdistettynä sopivaan määrään kofeiinia siitä saa kyllä pari kolme kertaa viikossa ihan hyvän boostin treeniä varten, mutta joka päivä kitattuna sen piristävä vaikutus menee mielestäni täysin hukkaan toleranssin syntymisen myötä.

Ossi- sanoi:

Eikös se ole kofeiini?

nusnus :arvi:

Hulkki sanoi:
Itse en ainakaan pidä kovin optimaalisena ottaa tauriinia tuolla tavoin joka päivä, sillä yhdistettynä sopivaan määrään kofeiinia siitä saa kyllä pari kolme kertaa viikossa ihan hyvän boostin treeniä varten, mutta joka päivä kitattuna sen piristävä vaikutus menee mielestäni täysin hukkaan toleranssin syntymisen myötä.

... not to mention se tulee KALLIIKSI... Pullo EDiä n. 2,5 euroa -> viikossa 17,5 euroa -> kuukaudessa yli 70 euroa! :hyper: (siis jos tahtina pullo/päivä)

juffe sanoi:
Joo, kyllä se on niin, että Red Bull-leiristä aikoinani vaihdettua ED(myöhemmin vielä Light)-leiriin, en ole arkipäiviä (varsinkaan maanantaita) ilman sitä saanut kunnolla käyntiin :)

voi widdu isotonic jauhetta vaan peliin niin jaksaa :rock:

ZeiZei sanoi:
Ratkaisuksi voit ostaa light-Ediä, vaikka se pahaa onkin
:anssi:
Mielestäni Light-ED on parempaakin ku normaali.
hohhoijaa.. menipä vähän öfftöpik.. :D

Vupe sanoi:
voi widdu isotonic jauhetta vaan peliin niin jaksaa :rock:

Tämä taisi olla vitsi? No, siltä varalta ettei ollut, niin kerrottakoon, että Isotonic ja ED/RedBull yms. eivät taida olla ihan vertailukelpoisia tuotteita... edellinen on urheilujuoma, joka sisältää (ymmärtääkseni) lähinnä hiilihydraatteja ja suoloja, jälkimmäiset taas ovat piristäviä ainesosia sisältäviä energiajuomia. :)

Gillyanne sanoi:
... not to mention se tulee KALLIIKSI... Pullo EDiä n. 2,5 euroa -> viikossa 17,5 euroa -> kuukaudessa yli 70 euroa! :hyper: (siis jos tahtina pullo/päivä)

No ei se Ed nyt noin kallista ole (jotain alle 2 €:ee)

Ainoa energiajuoma, minkä olen juonut, oli yksi tölkki Batterya joskus moooonta vuotta sitten. Rahanhukkaa ovat mielestäni. Kofunappi ja vettä päälle, jos piristettä tarvii. Sitäkään settiä en kovin usein käytä, ehkä puolenkymmentä kofunappia kuukaudessa menee.

Piristeitä voi toki joskus käyttää, mutta hyvä olisi minimoida niiden käyttö, ettei tule toleranssia eikä uniongelmia. Mulla on niin mitätön toleranssi kofeiinin suhteen, että jopa yksi kofunappi piristää jonkun verran ja kaksi jo huomattavasti. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom