lihottaako kofeiini?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ossi-
  • Aloitettu Aloitettu
Anonymous sanoi:
No ei se Ed nyt noin kallista ole (jotain alle 2 €:ee)

No okei, taisi tulla pieni yliarviointi. Tuskin alle 2 euron lähtee kuitenkaan, samoten kuin Red Bull (huom. perustan tämän hinta-arvion pääkaupunkiseudun kauppoihin), ja siitäkin tulee kuukautta kohti pullo/tölkki päivässä-tahdilla jo yli 55 euroa... melkoisen turhaa rahanmenoa IMO, tuollahan ostaisi jo ison saavillisen hyvänmakuista protskujauhetta. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hulkki sanoi:
Siis vetääkö jengi noita kofeiini- ja tauriinipohjaisia energiajuomia muka joka päivä samaan tapaan kuin vanhempi polvi kittaa kahvia? :confused:

Itse en ainakaan pidä kovin optimaalisena ottaa tauriinia tuolla tavoin joka päivä, sillä yhdistettynä sopivaan määrään kofeiinia siitä saa kyllä pari kolme kertaa viikossa ihan hyvän boostin treeniä varten, mutta joka päivä kitattuna sen piristävä vaikutus menee mielestäni täysin hukkaan toleranssin syntymisen myötä.

Ehdottomasti samaa mieltä. Itse en ota kofeiini+tauriini setti koskaan muuten kuin treeniä ennen ja hyvin on toiminut ilman mitään taukojen pitämisiä. Kahvia en juo ollenkaan.

Hulkki sanoi:
Siis vetääkö jengi noita kofeiini- ja tauriinipohjaisia energiajuomia muka joka päivä samaan tapaan kuin vanhempi polvi kittaa kahvia? :confused:

Itse en ainakaan pidä kovin optimaalisena ottaa tauriinia tuolla tavoin joka päivä, sillä yhdistettynä sopivaan määrään kofeiinia siitä saa kyllä pari kolme kertaa viikossa ihan hyvän boostin treeniä varten, mutta joka päivä kitattuna sen piristävä vaikutus menee mielestäni täysin hukkaan toleranssin syntymisen myötä.
Puhutaan toleransseista mitä hyvänsä,niin itse ainakin huomaan joka päivä selvän piristävän vaikutuksen,kun otan pullon Ed lemon lightiä ennen duunia tai treeniä.Tuotteen hintavuudesta olen jäävi puhumaan,kun saan noita juomia ilmaiseksi.Pidän huomattavasti järkevämpänä juomana kuin kahvia,joka esim.sotki vatsan toimintaa silloin kun sitä vielä lipitin.

Tää voi olla puitu jo jossain thriidillä mut emmää ainaskaa löytäny eli kandeeks noita kofeiinitabletteja vetää rasvanpolttotarkoituksessa ? Eli saaks niistä minkäälaista hyötyy siihen tarkoitukseen ?

riippuu varmaan paljon on ylimääräistä. Mulla on vielä reilu 20, joten ei vois vähempää kiinnostaa minkään pillerin vaikutukset, kun ne kuitenkin on täyttä :anssi:

teggiz83 sanoi:
Tää voi olla puitu jo jossain thriidillä mut emmää ainaskaa löytäny eli kandeeks noita kofeiinitabletteja vetää rasvanpolttotarkoituksessa ? Eli saaks niistä minkäälaista hyötyy siihen tarkoitukseen ?

No ennen aerobista suoristusta ne on ihan jees apu. Saat virkeyttä jumpata kovemmin ja sitten energiaa kuluu sitä kautta. Myös kofeiini nopeuttaa aineenvaihduntaa. Mikään ihme läskin poistaja se ei ole :)

iivili sanoi:
Piristeitä voi toki joskus käyttää, mutta hyvä olisi minimoida niiden käyttö, ettei tule toleranssia eikä uniongelmia. Mulla on niin mitätön toleranssi kofeiinin suhteen, että jopa yksi kofunappi piristää jonkun verran ja kaksi jo huomattavasti. :D

Joo samaa mieltä. Ihme homma muuten jos lihas kasvaa levossa, mutta sitten pitää pitää kroppa valveilla kofeiinilla??? EI ymmärrä, vaikka itekin kittaa kaffetta.
Salilla pitää vaan irvistää niin ei tarvitse tabuja. Kuppi kahvia jos sitäkään!
Ooho, meni muuten vähän :offtopic:

mappana sanoi:
Salilla pitää vaan irvistää niin ei tarvitse tabuja. Kuppi kahvia jos sitäkään!
No se kuppi kahvia vastaa aika tasan tarkkaan sitä yhtä "tabua".

Itse tykkään ED:stä ja batterystä ja nyt tarttis vähän hillitä kun parhaimpina päivinä on mennyt 3kpl...
Kävin apteekista pyytämässä kofeiini tabletteja koska tulisivat halvemmaksi ja samalla yrittäisin eroon näistä energia juomista...
No täti sit piti jonkun valistus puheen näistä kofeiinin vaaroista ja haitoista sydämmelle ja oli muutenkin vastahakonen, sanoi että olisi vain parempi olla ilman... no jäi ostamatta tabletit mutta energia juomia menee se parikappaletta päivässä edelleen... :rolleyes:

teggiz83 sanoi:

Luulisin että kyllä niistä jotakin hyötyä on. Kofeiini nimittäin mobilisoi vereen rasvahappoja, jolloin rasvan käyttö energialähteenä tehostuu. Tässä jutussa asiasta lisää.

mappana sanoi:
Ihme homma muuten jos lihas kasvaa levossa, mutta sitten pitää pitää kroppa valveilla kofeiinilla???

Pakko se on opiskelupaikassa jonkin avulla hereillä pysyä iltapäivän viime tunnit ;)

Kaiveli82 käy vaan ostaa ne kofeiinitabut. Tulee paljon halvemmaksi, ku maksaa muistaakseni 3,55€/100kpl. Mulle on pari kertaa kans apteekin täti pitäny puhetta, mut en kyllä ymmärrä, mitä eroa on vetää kaks nappia ennen treeniä neljä kertaa viikossa, jos ei muuten juo kuppia enempää päivässä. Siltä ämmältä voi kysyä takas, et mitä jos se itte juo pannun päivässä, mitä eroa? Laukeeko sydän? Vanha kansa juo vahvaa kahvia paljon, mutta sama aine pilleristä on saatanasta. Ei kai niistä oo mitään vaaraa, jos ei ylitä annostusta tai sitte vedä tyhjään mahaan.

iivili sanoi:
Ainoa energiajuoma, minkä olen juonut, oli yksi tölkki Batterya joskus moooonta vuotta sitten. Rahanhukkaa ovat mielestäni. Kofunappi ja vettä päälle, jos piristettä tarvii. Sitäkään settiä en kovin usein käytä, ehkä puolenkymmentä kofunappia kuukaudessa menee.

Piristeitä voi toki joskus käyttää, mutta hyvä olisi minimoida niiden käyttö, ettei tule toleranssia eikä uniongelmia. Mulla on niin mitätön toleranssi kofeiinin suhteen, että jopa yksi kofunappi piristää jonkun verran ja kaksi jo huomattavasti. :D

Mä kun olen pysytellyt vielä tossa aidossa aineessa, (siis kahvissa toim.huom.) niin kahden kupin jälkeen ei sitten yöllä enää nuku minä, eikä mies... Mulla ei siis ole lainkaan toleranssia kofeiinille. En uskalla edes ajatella kokeilevani mitään puristevalmisteita - entä jos en voisi nukkua viikkoon sen jälkeen? ;)

Ja kahvin juomisesta saa vielä tiettyä mielihyvääkin, kun on tällaiset lumisäät...

esni sanoi:
Mä kun olen pysytellyt vielä tossa aidossa aineessa, (siis kahvissa toim.huom.) niin kahden kupin jälkeen ei sitten yöllä enää nuku minä, eikä mies...

Mitä jos nauttisit sen kofeiinin juuri ennen aamulenkkiä etkä ennen nukkumaanmenoa? ;)

esni sanoi:
Mä kun olen pysytellyt vielä tossa aidossa aineessa, (siis kahvissa toim.huom.) niin kahden kupin jälkeen ei sitten yöllä enää nuku minä, eikä mies... Mulla ei siis ole lainkaan toleranssia kofeiinille. En uskalla edes ajatella kokeilevani mitään puristevalmisteita - entä jos en voisi nukkua viikkoon sen jälkeen?

1 kupillinen kahvia sisältää suunnilleen saman määrän kofeiinia kuin 1 kofeiinitabletti (tai jopa enemmäkin, kupin koosta ja kahvin vahvuudesta riippuen). :)

Ja sitten vähän offtopicia: Tuo toleranssi ja sen muodostuminen on kyllä varsin mielenkiintoinen juttu - itse en juo nykyään kahvia käytännössä lainkaan, en ole juonut yli puoleen vuoteen. Cola- ja energiajuomia juon myös ylen harvoin. Ja aikaisemmin, kun vielä kahvia join, niin varsin kohtuullisesti, ts. maksimissaan kuppi-pari päivässä. Teetä olen kyllä juonut aina, ja nykyään sitä menee helposti muutama iso muki päivässä, mutta olen toisaalta antanut itseni ymmärtää, ettei teessä niin kovin paljon kofeiinia olisi... Eli voisi kuvitella, ettei meikäläisellä kovin korkea toleranssi piristeisiin olisi. Mutta siltikään esim. thermogenicbooster+2 kofeiinitablettia -combo ei aiheuta minkäänlaisia tärinöitä tms. Toki huomaan niiden piristävän vaikutuksen, mutta mitään "superboostia" en saa, ja sama homma tauriini+kofeiini -combon kanssa. Kun taas jotkut tuntuvat muuttuvan suorastaan Duracelleiksi jo parista kofunapista... Noh, yksilöllisiä taitavat olla nämäkin asiat!

Gillyanne, sama täällä, noh itseasiassa mulle ei oikeen tule minkäänlaista piristystä, paitsi jos olen erittäin väsynyt, niin sitten tollanen mahuang+kofu auttaa jaksamaan läpi päivän. Saan paremmat boostit kuuntelemalla hyvää musiikkia ja tsemppaamalla samalla:D TOIMII.

Öh, tulipa hiukan huonosti kirjotettua. Siis toki jaksaa pirusti paremmin, mutta en mitään kiksejä saa:D
Enkä tunne olossa mitään erilaista.

Gillyanne sanoi:
Teetä olen kyllä juonut aina, ja nykyään sitä menee helposti muutama iso muki päivässä, mutta olen toisaalta antanut itseni ymmärtää, ettei teessä niin kovin paljon kofeiinia olisi... Eli voisi kuvitella, ettei meikäläisellä kovin korkea toleranssi piristeisiin olisi. Mutta siltikään esim. thermogenicbooster+2 kofeiinitablettia -combo ei aiheuta minkäänlaisia tärinöitä tms.

Kyllä joissakin teelaaduissa on melko paljonkin kofeiinia (esim mustassa teesssä paljon enemmän kofeiinia kuin vihreässä). Voi olla että sulle on kehittynyt jonkin asteinen toleranssi kofeiiniin. Tuohon thermogenicboosterin toimivuuteen on vaikea sanoa mitään koska niidenkin merkeissä on eroja toimivuuden suhteen. Jos olisit pari viikkoa täysin ilman teetä ja stackkeja niin uskoisin että saisit sangen hyviäkin tärinöitä nauttimalla ECA-stackin oikeista ainesosista: 200mg kofeiinia ja 25mg efedriiniä (puhdasta efedriiniä siis).

Suositut

Back
Ylös Bottom