lihottaako kofeiini?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ossi-
  • Aloitettu Aloitettu
Itse saan kyllä ihan hirveät vipatuskohtaukset aina kun otan kofeiinitabletin. Tuntuu sillon et mielialakin kohoaisi sfääreihin, onkohan ihan normaalia? :D
En tosin ota kovin usein, ehkä kerran viikossa-kahdessa, mutta kaikki kyllä varmasti huomaa sen silloin.. :nolo:
Mutta onko muut huomannu tuota mielialan kohoamista silloin kun tabun on ottanut? Olen jo ruennut pelkäämään että apteekin täti antoi jotain ihan muuta kun mitä piti..Tulee tosiaan semmonen jipiiiii!!-olo..Ja pulpetissa istuminen käy välillä todella vaikeaksi :rolleyes: Pitäis varmaan ottaa aina vaan puolikas, niitä on vaan niin vitsimäistä rueta halkomaan..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No eikai se vaarallista ole, jos piristyy:)

:::Sitten on eri jos tulee liiallista tykytystä tai ahdistuneisuuden tunnetta yms. niin en ottaisi ollenkaan, mutta jos vaan piristää niin boosterina mitä erinomaisin!..Eikö??:::

Rock^ sanoi:
Kyllä joissakin teelaaduissa on melko paljonkin kofeiinia (esim mustassa teesssä paljon enemmän kofeiinia kuin vihreässä). Voi olla että sulle on kehittynyt jonkin asteinen toleranssi kofeiiniin. Tuohon thermogenicboosterin toimivuuteen on vaikea sanoa mitään koska niidenkin merkeissä on eroja toimivuuden suhteen. Jos olisit pari viikkoa täysin ilman teetä ja stackkeja niin uskoisin että saisit sangen hyviäkin tärinöitä nauttimalla ECA-stackin oikeista ainesosista: 200mg kofeiinia ja 25mg efedriiniä (puhdasta efedriiniä siis).

Itse asiassa juon suurimmaksi osaksi vihreää teetä nykyään, ja normaalitilanteessa (tahtoo sanoa ei-dieetatessa) en käytä tuota Thermogenicboosteria kuin ehkä max. kerran kuukaudessa-parissa, jos uni on jäänyt todella vähiin.

Ja en siis tietenkään hae noilta piristeiltä mitään sen ihmeempiä kicksejä/tärinöitä/värinöitä tms., kunhan vain totesin, ettei itselleni sellaisia juuri koskaan tule, kun taas toiset tosiaan tuntuvat saavan tärinäkohtauksen jo yhdestä-kahdesta kofunapista. Asiansahan nuo tuotteet silti ajavat = piristävät silloin, kun väsyttää. :)

Gillyanne sanoi:
... yli 55 euroa... melkoisen turhaa rahanmenoa IMO, tuollahan ostaisi jo ison saavillisen hyvänmakuista protskujauhetta. :)

Myös melkoisen turhaa rahanmenoa IMO, siihen käytetyllä rahalla maksaisi usean
köyhän thaimaalaisperheen ruokatarpeet useammaksi viikoksi. :rolleyes:

Kaikki on turhaa ja aina löytyy jotain vieläkin turhempaa.

Ja topicciin: Ei lihota.

En tiedä tauriinista mutta eikö kofeiinin vaikutus perustu väsymyksen tunteen 'estoon', ei niinkään todelliseen väsymyksen poistoon? Täten ei ehkä kantsisi napsia niitä kofutabuja tai vetää litrakaupalla energiajuomia/kahvia.

Gillyanne sanoi:
Tee-se-itse -energiajuoma: C-poretabletti isoon vesilasilliseen liuotettuna, sekaan sopiva määrä tauriinia. Tällä blandiksella huuhdotaan sitten alas sopiva määrä kofeiinitabletteja. Ei maksa paljon, maistuu ihan OK:lta (ja saa eri makuisia, kun vaihtelee poretabletin makua), ja on taatusti halvempaa kuin EDit ja Red Bullit. Juu, ja kaloreita 0 (tai ainakin hyvin lähelle)! :hyper:

HYVÄ! Kiitos.

Sinttu sanoi:
Itse saan kyllä ihan hirveät vipatuskohtaukset aina kun otan kofeiinitabletin. Tuntuu sillon et mielialakin kohoaisi sfääreihin, onkohan ihan normaalia? :D
En tosin ota kovin usein, ehkä kerran viikossa-kahdessa, mutta kaikki kyllä varmasti huomaa sen silloin.. :nolo:
Mutta onko muut huomannu tuota mielialan kohoamista silloin kun tabun on ottanut? Olen jo ruennut pelkäämään että apteekin täti antoi jotain ihan muuta kun mitä piti..Tulee tosiaan semmonen jipiiiii!!-olo..Ja pulpetissa istuminen käy välillä todella vaikeaksi :rolleyes: Pitäis varmaan ottaa aina vaan puolikas, niitä on vaan niin vitsimäistä rueta halkomaan..

Sinttu, on normaalia että piristyessä mieli paranee. Kun jaksaa paremmin, niin vastoinkäymiset tuntuu pienemmiltä. Muistan hyvin kun yliopistoaikoina luin tentteihin ja materiaalia saattoi olla satoja sivuja, tuntui, että ei millään jaksa, ja pari kolme kofeiinitabua naamarissa alkoi tuntua siltä, että eihän tässä mitään, tosta vaan kirja auki ja menoksi. Tentteihin tuli siis vedettyä dopingia! Paitsi, että just ennen tenttiä en suosittele, kofeiini kusettaa ja tentistä ei saa poistua kuselle!

Ertsa sanoi:
Myös melkoisen turhaa rahanmenoa IMO, siihen käytetyllä rahalla maksaisi usean
köyhän thaimaalaisperheen ruokatarpeet useammaksi viikoksi. :rolleyes:

Kaikki on turhaa ja aina löytyy jotain vieläkin turhempaa.

:rolleyes: Ihan miten vain, mutta "se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa" minun mielestäni - jos kofeiini- ja tauriinipitoita piristystä haluaa, niin paljon halvemmalla pääsee tosiaan ostamalla kofut apteekista ja tauriinit ja c-poreet lisäravinnekaupasta, sen sijaan että ostaisi lähikaupasta ylihinnoiteltua sokerilitkua, jota myös energiajuomaksi kutsutaan. Ja minulle proteiinijauhe ei kyllä tosiaan ole turhake (vaan yksi osa terveellistä perusruokavaliota ja edullisempi proteiinilähde kuin moni kiinteä ruoka btw.).

Iceberg, olet aivan oikeassa. Väsymys ei oikeasti häviä kuin nukkumalla, mutta piristeillä sitä voidaan "siirtää".

Viimeksi muokattu:
Itse juon kahvia min. 4 mukia päivässä, eli kait aika paljon verrattuna muihin tähän ketjuun vastanneisiin. Aamut ei lähde käyntiin mitenkään ilman kahvia ja jos olen juomatta koko päivän niin päätä alkaa särkemään. Olen joskus kokeillut kofeiinitabuja, mutta toleranssi taitaa olla niin korkea että vaikka ottaa esim. 3 kpl ei huomaa mitään vaikutusta. höh.

samppap sanoi:
Itse juon kahvia min. 4 mukia päivässä, eli kait aika paljon verrattuna muihin tähän ketjuun vastanneisiin. Aamut ei lähde käyntiin mitenkään ilman kahvia ja jos olen juomatta koko päivän niin päätä alkaa särkemään. Olen joskus kokeillut kofeiinitabuja, mutta toleranssi taitaa olla niin korkea että vaikka ottaa esim. 3 kpl ei huomaa mitään vaikutusta. höh.
Sulla tekee mielikuvitus tepposia:D
Kyllä 300mg kofeiinia pitää sut varmaan hengissä.. Ite tulee toista pannullista juotua kahvetta usein päivän aikana, mutta silti ilmankin pystyn olemaan, jos hyvin nukkunut.

Muuten kun tuossa colassakin näky olevan kohtuullisesti kofeiinia ja sitä tuli litkittyä muutama vuosi se 1.5-2L päivä niin kun nyt on käyttänyt noita energia juomia niin colaa ei ole tehnyt edes mieli enkä ole sitä ostanutkaan mutta taasen ilman energia juomaa on vaikea saada päivä liikkeelle... :(

Oikeastaan voisi kysyä et onko joku lopettanut kofeiinin käytön usean vuoden jälkeen laakista...?
Kofeiinin avulla on helppo tehdä tylsiäkin hommia koko päivä... :)

Varmaan keskustelu jo vaihtunut etusivun energiajuomista, mutta mainitsenpa vain että itse olen mielikuvamainonnan uhri ja noin kerran tai kaks viikossa tulee treenin jälkeen hörpittyä batterdy hydroa. Yleensä on treenin jälkee puhti jonkun aikaa ihan kateissa, ja se ei ole hyvä kun pitäis muksun kanssa kumminkin jaksaa heti salinkin jälkeen.

No ei helvetissä kofeiini lihota, lihoat kun syöt yli kulutuksen, aamen. Kofeiini nimenomaan kuivattaa kehoa. Teoria: Kofeiini piristää ja vähentää stressiä, stressi = Lihoamisen prekursori. :david:

Kofeiinin avulla on helppo tehdä tylsiäkin hommia koko päivä... :)
Joskus vuonna kivi kun kasvipohjaiset efedriinit tuli lisäravinteena myyntiin ensi annos thermogenic boosteria sai sen verran höpinää töppösiin että treenin jälkeen siivosin vielä kämpän, tiskasin tiskit ja laulelin megadethia samalla. Ilmankos se kämppis vaihtui siinä soluasunnossa melko tiheään :D

Kukaan ei nosta grammaakaan enempää rautaa kofeiinin tai jonkun energiajuoman avulla.
Muutenkin kaikilla piristeillä on säännollisesti pitempään kaytettyinä ainoastaan se placebo vaikutus.

Kannattaisi kokeilla sitrulliinimalaattiä tai beta-alatiinia treeniboostereina, niillä sentään saattaa olla jotain maitohappokynnystä nostavaa vaikutusta.

Kukaan ei nosta grammaakaan enempää rautaa kofeiinin tai jonkun energiajuoman avulla.
Muutenkin kaikilla piristeillä on säännollisesti pitempään kaytettyinä ainoastaan se placebo vaikutus.

Kannattaisi kokeilla sitrulliinimalaattiä tai beta-alatiinia treeniboostereina, niillä sentään saattaa olla jotain maitohappokynnystä nostavaa vaikutusta.

Ei sillä mitään suoraa vaikutusta lihasvoimaan ole, mutta kyllä mä ainakin saan treeneissä paljon enemmän pirteänä irti kuin väsyneenä. Jossain liikkeissä rauta vaan tuntuu kevyemmeltä kun saa viritettyä oikean vireystilan.

[venom];3792279 sanoi:
Ei sillä mitään suoraa vaikutusta lihasvoimaan ole, mutta kyllä mä ainakin saan treeneissä paljon enemmän pirteänä irti kuin väsyneenä. Jossain liikkeissä rauta vaan tuntuu kevyemmeltä kun saa viritettyä oikean vireystilan.

Tää on muuten ihan totta. Jos mut pistettäs suoraan aamulla salille painoja nosteleen, niin eihän siitä tulis paskaakaan. Jos taas saa heräillä tunnin pidempään kera parin kahvikupin, niin jo treeni kulkee :rolleyes: Helposti mavettaa 20kg enemmän pirteenä, sehän nyt on selvä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom