lihottaako kofeiini?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ossi-
  • Aloitettu Aloitettu
Kofeiini lisää katekoliamiinien vapautumista mikä voi aiheuttaa insuliiniresistenssiä, siitä tulee ongelma bulkkikaloreilla eli kofeiini lihottaa....
dietillä kofeiini lisää rasvanpolttoa

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Energiajuomat on kyllä saatanasta. Kahvi on jees ja sitä menee useempikin kuppi päivässä. Välillä tulee juotua kyllä liikaakin..

Mulla kyllä tuntuu rauta nousevan paremmin kofeiinibuustin avulla. Se tuntuu lämmittävän ja valmistavan koko kroppaa suoritukseen, ja adrenaliinitkin höyryää mukavasti.

Jossain vaiheessa join melko säännöllisesti kahvia ja kola/energiajuomia, mutta muhun kofeiinilla tuntuu olevan ihan liikaa haittavaikutuksia hyötyihin nähden. Jos juon aamulla kupillisen kahvia, niin en taatusti nuku seuraavana yönä (silmät vaan pyörii päässä). Kokista tai teetä jos juon niin tuntuu kuin menisin horrokseen eikä ajatus kulje enää ollenkaan. Jne.

Mä juon kahvia 8-12 kupposta päivässä enkä mitään erityistä lihoamista ole huomannu. Mutta kyllä nuo energiajuomat varmasti lihottaa, ei välttämättä kofeiini.

Melkoista ketjukahvittelua. Eikös tuo jo häiritse muuta elämää tuommoinen mukin rivassa roikkuminen? Jokapaikkaan saat olla kantamassa termaria mukana jos ulkona liikut ja harrastat vai oliko tuo vaan ääriesimerkki kahvirikkaasta päivästä?

Mitä mieltä olette, onko tämän häiskän kirjoitukset ihan täyttä skeidaa? http://qmies.blogspot.fi/ Harvemmin muuten kuulee negatiivisia tutkimustuloksia kofeiinista/kahvista, kuin positiiivisia.

Ohan noita negatiivisia tutkimuksia ollu ulkomailla vaikka miten paljon. 1+1 Suomessa nautitaan about maailman eniten kahvia --->hyvä business julkaista tiedeartikkeleja kahvin ja kofeiinin haitoista?Not. Siinä syy. Itse lopetin kahvin säännöllisen lipittämisen, ja katosi ainakin seuraavat oireet, joita luulin omiksi piirteikseni; Järjetön hikoilu, levoton ja keskittymiskyvytön olo ajattelua vaativassa työssä(fyysinen sujuu se on +), jumalattomat puheripulit, jatkuva kusella ramppaaminen, ja suolen toimintakin rauhoittui. Kantsii vaikka tsiigata wikipedian linkki kofeiinistä vai olikohan se kahvista, niin johan pelkästään siellä on noita negatiivisia terveysvaikutuksia listattu.

Näkisin kyllä, että kahvi on enemmän myrkkyä kuin terveysjuomaa.

Mitä mieltä olette, onko tämän häiskän kirjoitukset ihan täyttä skeidaa? http://qmies.blogspot.fi/ Harvemmin muuten kuulee negatiivisia tutkimustuloksia kofeiinista/kahvista, kuin positiiivisia.

Ei vaikuta aivan täypäiväiseltä kaverilta, kun luki noita muitakin blogitekstejä, suhtautuisin isolla varauksella noihin juttuihin. Kahvilla on varmasti paljon kielteisiä, mutta toisaalta myös sitten myönteisiä vaikutuksia. Tuosta saa mielestäni ihan hyvän kuvan: http://en.wikipedia.org/wiki/Health_effects_of_coffee

Melkoista ketjukahvittelua. Eikös tuo jo häiritse muuta elämää tuommoinen mukin rivassa roikkuminen? Jokapaikkaan saat olla kantamassa termaria mukana jos ulkona liikut ja harrastat vai oliko tuo vaan ääriesimerkki kahvirikkaasta päivästä?

Siis eipä mulla viikolla ole oikeen muuta tekemistä ku maata kotona ja käydä koulussa, viikonloput erikseen. Aamulla menee vähintään 2 kuppia ja koulupäivän aikana menee kans vähintään 3. Sitten pitkin päivää aina keitän jonku pari/kolme kuppia.

Ei kahvin pitäisi lihottaa, eikös se poista nestettä kehosta? Itse juon kahvia sen 7-12 kuppia per päivä, eli aikamoinen aropupu kyseessä..

Jos liiallinen kahvinjuonti saa nukkumaan huonosti, voi kofeiini ikään kuin välillisesti lihottaa. Koska univajeessa tulee helposti mässättyä. Itse yritän taas vaihteeksi rajoittaa kolmeen kuppiin päivässä.

Jos liiallinen kahvinjuonti saa nukkumaan huonosti, voi kofeiini ikään kuin välillisesti lihottaa. Koska univajeessa tulee helposti mässättyä. Itse yritän taas vaihteeksi rajoittaa kolmeen kuppiin päivässä.

Tuoki riippuu toleranssista. Kuten jo sanoin kahvia menee ihan mukavasti päivän aikana, ja tänäänkin on 6½ tunnin yöunet + 5 tunnin päiväunet alla. No okei on tuo aika paljon verrattuna normaaliin rytmiin, mutta yleensä on just 7 tuntia yö ja 2-4h päivällä.

Siis epäilen, että toleranssi kasvaa ku tota kahvia kittaa, mutta koskaan mulla ei oo ollu uniongelmia.

E: Sulla lukikin "jos", "joo":n sijaan

Mä oon ollu nyt 3pv kahvilakossa, enkä ikinä oo nukkunu näin paljon. Päiväunet on tullu vedettyä melkein joka päivä, eikä ole vaikuttanut lainkaan yöunen saantiin, toisin kuin aikaisemmin. Myös hikoilu on vähentynyt, ruokahaluun ei ole ollut suurempaa vaikutusta.

Kofeiini lisää katekoliamiinien vapautumista mikä voi aiheuttaa insuliiniresistenssiä, siitä tulee ongelma bulkkikaloreilla eli kofeiini lihottaa....
dietillä kofeiini lisää rasvanpolttoa

Kyllä vain, tai tuskin pahemmin lihottaa, mutta edistää lihomisprosessia glykogeenivarastojen ollessa täynnä, jolloin hiilarit päätys läskiks enivei, mutta kofeiini vielä lisää insuliinin eritystä.

Mutta jos varastoissa on tilaa, kofeiini sen sijaan tehostaa hiilihydraattien varastoitumista glykogeeniksi.

Itselläni kahvi aiheuttaa vain ripulointia, joten se ei välttämättä sovi kaikille. En tiedä onko joku nostanut tässä jo kahvinjuonnin vaikutusta kortisolihormoniin. Liika kahvin yms kofeiinin lipitys nostaa tietääkseni kortisoliarvoja, mikä taas aiheuttaa lihomista. Ja eikös se mene niin, että kortisoli ja testosteroni ovat ikäänkuin hormooniparit: jos toinen nousee, niin toinen laskee? Eli kortisolitasojen ollessa korkeat, ovat testot alhaalla!

Suositut

Back
Ylös Bottom