"Lihavien" oikeudet

En pidä itseäni Gekken2 erikoisen vahvana, ulkomailla training campeillä laajeni näkökulma tohon mikä on vahva ku väänsi jenkkien kanssa. Yhdyn vähän tohon Shagrathin mielipiteeseen että diettaa turhat painot pois, tunnet sen jälkeen itsesi varmasti vahvemmaksi ja terveeksi.

Joku on parempi penkissä, toinen pankissa ja kolmas tekee kyykkyä paremmin kuin se neljäs.

Olin 4 vuotta sitten jonkun mielestä helvetin hyvässä kunnossa ja
olin juuri dieetin vetänyt 100 kiloisesta 80 kiloiseksi? Olin heittänyt lähes kaiken turhan lisälastin pois syömällä 2000kcal päivittäin, välillä vain 600 kcal nutrilettiä hyväksikäyttäen, sekä hölkkäämällä ja kaikki tämä ilman ketään sivulla neuvomassa. Oma-aloitteisuus palkittiin siis kohdallani.
En ollut puntteihin koskenut enää aikoihin tuona aikana, tavoitteeni oli jatkaa fillarointia.

Sitten iski yhtäkkiä rautakärpänen muutaman vuoden tauon jälkeen uudelleen. Olin juuri muuttanut uuteen talouteen ja sitten se iski juuri kun olin muuttunut laihaksi kaveriksi jolla ei vatsa roikkunut. Penkistä nousi ehkä juuri ja juuri 100 kiloa, mutta olin ketterä kuin kissa ja nopea kuin nuoli ( kröhöm ).

Ja tunsinko itseni vahvemmaksi ja terveeksi? Tunsin itseni normaaliksi, en sen kummempaa.

Sitten aloitin taas punttisalin ja aloin käyttämään aineitakin. Bulkkasin raakoja kananmunia, lisäravinteita, perussafkaa, ihan kaikkea. Paino nousi ensin parissa kuukaudessa 110-120kilon kieppeille ja siitä samoin rutiinein jatkaen 135 kiloon vuodessa. Penkkasin alle vuodessa 200kiloa penkiltä vaikka olkapää oli kipeänä, mutta pystyin tekemään vinopenkkiä. Voimat nousi todella nopeasti. Käytin paljon erilaisia steroideja ja toki paskaakin mahtui mukaan tai alitehoista.
Innostus sai aikaan tämän.

Homma tosin hiljeni ajan kanssa, eli bulkkaus jäi ja söin normisti , silti täyttäen sen tarpeen minkä kroppa vaati kaloreita. Ei paino laskenutkaan paitsi kuurien välillä hävisi voimia, ja painoa muutama kilo joka aina palasi takaisin kun aloitti kuurittelut. Penkki saattoi heitellä jopa 120kilosta -200kiloon parissa kuukaudessa. Niin paskaan kuntoon meni kun ei ottanut palauttavia.

ja voin kertoa että tunnen itseni vahvemmaksi kuin mitä olin hoikkana normaalipainoisena. En silti terveemmäksi kuitenkaan.
ja tarinan opetus on se, että vaikka sulla on vatsaa ja fläsää kertynyt, niin tunnen todellakin itseni vahvemmaksi ja vihaisemmaksi kuin ikinä ennen ja sitä kyllä olenkin.
vaatisi aika paljon että laihtuisin vahingossa samoihin mittoihin menettäen kaiken minkä olen
saanut. Toisaalta vituttaa ettei kädet kasva enää mitään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tässä yhden "läskin" tarina! :D

Olen aina ollut mielestäni "normaalia" isompi jannu ja tämän huomasin jo ala-asteella. Ensimmäiset luokat koulussa meikäläinen oli aika suvereeni "hallitsija" kaikissa fyysisissä lajeissa, niin liikka tunneilla kuin muutenkin. :D Kouluvuodet sujui kivasti ja kyllähän sitä löysääkin alkoi tuleen. Ylä-asteella olin n.85-90kg eli iso mutta ei nyt mitään hälyttävää. Ylä-asteen jälkeen sitten alkoi seurustelu nykyisen avokkini kanssa ja kiloja alkas tulemaan kuin "varkain" vuodesta toiseen.

12 vuotta yhdessä oloa emännän kanssa, 3 lasta...kiloja on kerrytelty ja päästy lukemiin 137kg/180cm...eli +47kg siitä mitä olin joskus aikoinaan (perkuleen emäntä kun tekee niin hyvää ruokaa...kokki nääs :D)! BMI yli 40! Jännä juttu tässäkin että en ole koskaan tuntenut itseäni "hirveeksi läskipalloks", koska olen kuitenkin aina pystynyt tekemään asioita mitä olen ns. halunnut, kyennyt tekemään töitä aivan kuin muutkin jne. Tosin juoksemista ja lenkkeilyä nyt aina vältellyt...mutta ne onki sellasta homojen hommaa! (VITSI VITSI :D) Aina olen pyrkinyt huolehtimaan hygieniastani niin että en aiheuta mitään hajuhaittoja yms. muille...mitä nyt joskus voi jäädä hampaat pesemättä, hiukset & parta leikkaamatta/laittamatta ja sen sellasta :D Kuitenkin olen ollut vähän oman napani edustaja aina enkä ole välittänyt mitä muut ajattelevat musta.

Nyt kuitenkin viimeisen vuoden aikana olen "herännyt" miettimään asioita aivan erilailla (johtuneeko kenties lähenevästä 30v iästä ? :D). Terveelliset elämäntavat tulivat kuin puskasta ja aloin toteuttaa niitä kaikessa "hiljaisuudessa"...ensiksi lopetin tupakoinnin (nyt reilu vuosi polttamatta)...seuraavaksi aloin tarkkaileen verenpaineita ja kävin verikokeissa katsomassa mitä kolesteroli arvot näyttää (no kohollahan ne, ei mikää ylläri)...sitten tulikin "ammatin" vaihto ja tajusin vihdoin mitä haluan tehdä elämälläni ja se on valmistaa hyvää&maukasta ruokaa (eli kokkipuolelle kouluun)...Ravitsemus asiat alkoi kiinnostamaan paljon, mutta silti en tehnyt mitään...Sitten vain odottelin "potkua perseelle" että mistä sais kipinän liikuntaan kun kävelylenkit/juoksu ei tosiaan maistu :D No se potku tulikin sitten, mutta mistä !? Oman 6v tytön suusta "isi sä oot aika lihava"!

Tuosta on nyt 3.5kk...kiloja on lähtenyt nyt 10,5kg ja jo tässä vaiheessa voin sanoa ihan varmasti että saleilu/voimailu/kehonrakennus ja tämä terveellinen elämäntapa on tullut jäädäkseen! :) Ainut asia mikä tällä hetkellä pännii...tajusin että tuo kokki ammattina ei vaan toimi jos haluaa pyörittää kahta tärkeintä elämässä eli oma terveys/elämäntapa ja perhe-elämä! :S Elikkä jos jostain karsitaan niin se on ihan varmasti tuo koulu :D

Mutta vielä aiheeseen...Itse tosiaan aina kun olen pitänyt itseäni ns. "normaalina" ja vain (klisee) "isoluisena" :D, niin aina olen katsonut todella lihavia vähän "halveksien" ja jos nyt totta puhutaan niin ei se helvata oo kivaa jos esim. joudut jonkun todella lihavan viereen istumaan joka vielä haisee ja puhisee siinä! Minusta ehdottamasti pitäis esim. lentokoneissa maksaa tuplapaikka jne. Aina on sairauksista johtuvaa lihavuutta ja on sitä ja tätä...mutta nuo jutut pitäs olla ihan päivänselviä. Jos itse olisin sellaisessa kunnossa että veisin kahden ihmisen tilan jossain tai vaatisin jotain "erityistoimenpiteitä" niin kyllä minä siitä sitten maksaisin eikä kukaan muu!! AJATTELEMATTOMUUS/ÄKKIPIKAISUUS puolin kuin toisin on mielestä suuri ongelma jota toteuttamalla olis kivempaa kaikilla ainakin toivottavasti. :D

Loppuun vielä LIHAVAT ON LEPPOSIA (tosin on kait niitä poikkeuksiakin) :D

Tärkeintä on, että on sinut itsensä kanssa. En mäkään ala puuttumaan toisen asioihin, jos se vaikka polttaa, vetää kännit 3x viikossa, niin mikä mä olen sanomaan sille siitä? Itse se terveydestään vastuun kantaa ja jos tulee terveyshaittoja, niin ne sitten maksaa mitä maksaa.
Onhan näitä terveydelle haitallisia elintapoja paljon, on siis naurettavaa patistaa porukka tuosta vaan lenkille, mollata heitä netissä ja pakottaa dieetille. Oikein vitutti se yksi tv-ohjelma missä tämä yksi nainen laittoi näitä lihavia dieetille ja itkun kanssa ne siihen sitten ryhtyivät, vaikeaa tuntui olevan ja itsepä olivat ohjelmaan halunneet... kai tajusivat ettei mene hyvin enää.
Mutta sitten suuri osa porukasta saa sellaisen käsityksen että lihavat ovat kuin jotain pedofiileja, raiskaajia.. heitä pitää kattoa halveksuen ja patistaa laihduttamaan vaikka ko. henkilö nauttii elämästään ja on omaksunut semmoisen elintavan, niin ei se varmaan kivalta tunnu kuulla sellaista.
Yksinkertaisesti vittuako sulle tai mulle kuuluu, voisi sanoa.

Tupakka haisee, viina haisee, pieru haisee... moni asia haisee kuten hengityskin. Itse en käytä julkisia kulkuneuvoja, koska omistan auton, mutta voin kuvitella miten jotain voi vituttaa kun bussissa istuu joka valkosipulilta löyhkäävä tyyppi vieressä. Mua ainakin ällöttäisi X kertaa enemmän sellainen kuin vieressä istuva lihava henkilö. En tietenkään siedä että joku alkaisi piereskelemään ahtaassa tilassa, ( ellei kyseessä satu olemaan nätti neiti ) mutta kai ne lihavatkin nyt käytöstavat yleensä omaavat, jos on normaali järki siellä korvien välissä. Se keillä sitä ei ole, niin ei voida liittää mihinkään painoluokkaan, joukkio on sekalainen jopa iästä riippumatta. Huonotapaisia riittää.

Kun täälläkin on puhuttu niin onhan sellainen RAJA milloin hälytyskellot alkaa soida ja näitä dokkareita on tv:stäkin tullut.. Niissä näkee milloin homma menee yli ja tarvii jo hoitoa ja tukea.
Suurin osa haukkuu ihan turhaan jotain pientä ylipainoa ja jotkut äijätkin tuntuu olevan aika "neitimäisiä" kun tarkkailevat painoaan ja huokailevat sitten " huijui! Mulla on 1cm tullut fläsää vatsaan, ai kauhia!! " . Tällaista olen saanut kuunnella ihan vierestä ja olen miettinyt, että ei jumalauta, voiko äijä olla edes tosissaan :D

Pitää jo olla menossa kisoihin ja lavakunnossa, jos noin suuri huoli, mutta kun niitäkin jannuja on, jotka ei ole menossa ja sitten vielä retostellaan " että naisissa oltiin ja hölkyn kölkyn" vittu että käy h ermoon tällaiset apinat!! :D Kuulisivat joskus itseään miltä kuulostavat.. ja hyvin usein just näiden suusta pääsee tätä "läski" rallatusta, ihankuin jossain peruskoulun välitunnilla. Vittu ei siis mitään käytöstapoja. Tällaiset käytöstapojen puutteet voisi olla jonkinlaisen älykkyyden puutetta, kun ei joko tajuta tilannetta missä näin puhutaan tai sitten tehdään se tahallaan, joka sekin on omiaan pilaamaan omaa mainettaan järki-ihmisten hierarkiassa eri piireissä..

Ja roskaruoka on hyvää, vai mitä? Kuka kiistää tämän?
Itse pidän voimailua leppoisana lajina, kun sen ottaa sellaisena. Voi syödä kunnolla ja pitääkin, sekä on sinut kroppansa kanssa. Salilla sitten päästetään höyryt irti kunnolla ja siellä tehdään se raaka työ.
ja nämä asiat toimii yhdessä, toisaalta moni hakee salilta omia juttujaan, sinne kun mahtuu paljon erilaisilla tavoitteilla eteenpäin pyrkivää väkeä... voisi jaotella kolmeenkin ryhmään vaikkapa tällä kertaa:
1: timmissä kunnossa itseään pitävät joiden pelisääntöihin kuuluu tarkempi ruokavalio ja tähän sarjaan kuuluu kuntoilijat, kuin kisoihin tähtäävät bodaritkin.
2: roskaruokareiskat, jotka syö kaiken mitä näkee ja repii rautoja kasvaakseen isommaksi ja vahvemmaksi, mutta eivät hae hommallaan timmiä kuntoa. Tähän sarjaan kuuluu voimanostoharrastelijat ja sekamuotoiset voimailijat eli "sekopäät" :D
3: Tähän saatte itse keksiä sopivan jos haluatte :)

Itse mitä olen personal trainer työn kautta tavannut lihavia ihmisiä ni kaikilla on aina joku tekosyy miksi ei voi urheilla tai miksi syön niin paljon, lisäksi melkein kaikilla on helvetin heikko itsekuri. Ei saa mitään asiaa oikein maaliin ja joka asiassa yritetään aina mennä siintä missä aita on matalin. Jonkin verran ulkomailla olleena ni aina ihmettelen suomalaista 30-50v miestä että miten vittuun voi olla noin huonossa kunnossa, kävelläään ilman paitaa tai joku wifebeater Singha paita päällä, ni en ihmettele yhtään että suomalaiset 30-50v miehet ei saa naista ku rahalla.

Itse mitä olen personal trainer työn kautta tavannut lihavia ihmisiä ni kaikilla on aina joku tekosyy miksi ei voi urheilla tai miksi syön niin paljon, lisäksi melkein kaikilla on helvetin heikko itsekuri. Ei saa mitään asiaa oikein maaliin ja joka asiassa yritetään aina mennä siintä missä aita on matalin. Jonkin verran ulkomailla olleena ni aina ihmettelen suomalaista 30-50v miestä että miten vittuun voi olla noin huonossa kunnossa, kävelläään ilman paitaa tai joku wifebeater Singha paita päällä, ni en ihmettele yhtään että suomalaiset 30-50v miehet ei saa naista ku rahalla.

Ihmetellä voi joo, mutta nää ihmiset taitavat maksaa sun prostkujauhot, joten ei hätää :D

Mutta vielä aiheeseen...Itse tosiaan aina kun olen pitänyt itseäni ns. "normaalina" ja vain (klisee) "isoluisena" :D, niin aina olen katsonut todella lihavia vähän "halveksien" ja jos nyt totta puhutaan niin ei se helvata oo kivaa jos esim. joudut jonkun todella lihavan viereen istumaan joka vielä haisee ja puhisee siinä! Minusta ehdottamasti pitäis esim. lentokoneissa maksaa tuplapaikka jne. Aina on sairauksista johtuvaa lihavuutta ja on sitä ja tätä...mutta nuo jutut pitäs olla ihan päivänselviä. Jos itse olisin sellaisessa kunnossa että veisin kahden ihmisen tilan jossain tai vaatisin jotain "erityistoimenpiteitä" niin kyllä minä siitä sitten maksaisin eikä kukaan muu!!

Olen samaa mieltä siitä, että isokokoisen henkilön vieressä istuminen ei tunnu kivalta, jos hän vie "minun tilaani" esim. lentokoneessa. Mutta se siitä.

Älä nyt ota tätä kovin henkilökohtaisesti (käytän sua vaan esimerkkinä :D ), mutta saattais olla tukala olo, jos lentokoneen ahtailla istuimilla istuisi ympärillä kaksi leveäharteista, 180 cm:ä pitkää ja 137 kiloa (tai miinus 10,5 kiloa = 126,5 kiloa) painavaa henkilöä, koska pienempienkin ihmisten vieressä on ollut tukalaa. Vaikka eivät haisisi tai puhisisi. Ja on ihan sama, ovatko noi kilot lihasta vai läskiä. Mua ei lähtökohatisesti kiinnostaisi joutua vetämään omia hartioitani lyttyyn, jotta vieressäni olevat henkilöt mahtuisivat istumaan kokonsa mukaan. Olisitko siis itse valmis maksamaan kahden hengen paikan lentokoneessa?

P.S. Tsemppiä dieettiin ja kuntoiluun! :)

Olen samaa mieltä siitä, että isokokoisen henkilön vieressä istuminen ei tunnu kivalta, jos hän vie "minun tilaani" esim. lentokoneessa. Mutta se siitä.

Älä nyt ota tätä kovin henkilökohtaisesti (käytän sua vaan esimerkkinä :D ), mutta saattais olla tukala olo, jos lentokoneen ahtailla istuimilla istuisi ympärillä kaksi leveäharteista, 180 cm:ä pitkää ja 137 kiloa (tai miinus 10,5 kiloa = 126,5 kiloa) painavaa henkilöä, koska pienempienkin ihmisten vieressä on ollut tukalaa. Vaikka eivät haisisi tai puhisisi. Ja on ihan sama, ovatko noi kilot lihasta vai läskiä. Mua ei lähtökohatisesti kiinnostaisi joutua vetämään omia hartioitani lyttyyn, jotta vieressäni olevat henkilöt mahtuisivat istumaan kokonsa mukaan. Olisitko siis itse valmis maksamaan kahden hengen paikan lentokoneessa?

P.S. Tsemppiä dieettiin ja kuntoiluun! :)

Kiitosta! :)

Ja ihan tottahan tuo on, että pistää vituttaan jos joutuu änkemään johonkin tiukkaan paikkaan, esim. aamu dösät huoh...mutta voit uskoa että mua vituttaa varmasti yhtäpaljon kuin sitä (käytetään nyt vertauksena) "laiheliinia" siinä vieressä kun olen pohjimmilta muita ajatteleva joten joudun "supistamaan" itseniä koko matkan niin että en vahingossakaan hipaisisi toista tai mene toisen "reviirille" :D Jos olisi mahdollista maksaa vaikka just sielä dösäs tuplapaikka ainakin "ruuhka-aikoina" niin harkitsisin vakavasti, mutta tällä budjetilla joutuu nöyrtymään ja kärsimään sen 10-15min matkan...tosin jos nyt lähtisin johonki 10h lennolle niin ihan varmasti haluisin olla rauhas ja maksaisin sitten siitä sen minkä "tarvii" :D

No noitahan riittää joka ikäluokkaan että kävellään kaljamaha näkyvissä kesäkadulla ja ollaan niin olevinaan.. Huoria saa rahalla, naisia saa kun osaa käyttäytyä ja on herrasmies.

Taidettu ko. blogi ja bloggaajakin jo poistaa enkä ehtinyt lukemaan mutta kovasti kohua oli kuulemma herättänyt. Mistköhän ton kirjoituksen voisi vielä löytää..?

En tiiä löytääkö enää mistää, itse ainaki pidin siitä positiivisessa mielessä kuitenkin. Siideriperseest eivät varmaan niinkään :)

Tuli tuosta mieleen se kun jamie oliver sillon koitti muuttaa brittikoulujen ruokaa terveellisemmäksi niin jotku vanhemmat toivat lapsillee hampurilaisia koulun portille :D

No jo on touhua vanhemmilla. Voi hyvä tavaton. Ei sillä, etteikö hampurilainen vois olla hyvää ravintoa, jos sen tekee itse, mutta noi lienee jotain mäkkärin majoneesiburgereita tms. mitä tarjosivat muksuille.

Roidragea vissiin pukannut päälle :D Eipä sillä, kyllähän siinä totuuden siemen oli mutta esitystapa oli tarpeettoman tyly IMO.

Näinpä. Varmaan aika itsestäänselvyys mutta taitaa Joosella olla jotain henkilökohtaisia patoumia tai kaunoja luokkakavereita tai vastaavia kohtaan, kenties lihavat ovat varastaneet lounasrahat? ;)

ei kai 32 vuotias nyt oikeesti oo niin vanha että pitää siltä näyttää? toivottavasti niitä edes vituttaa ku näkee että se luokan pikkupoika onki nyt jäätävässä kunnossa eikä tartte vetää bisseä kopallista illassa ku suhde ja elämä on viturallaan.. hahhah ja nyt kaikki läskiperseet menkää koko perheen voimalla sinne peilin eteen ja hävetkää sitä laardin määrää! olikohan siinä nyt vuodatusta tarpeeksi? saa riittää tältä erää koska kohta lentää näppäimistö seinään kahtena kappaleena jos vielä tätä miettii..

Roidragea vissiin pukannut päälle :D Eipä sillä, kyllähän siinä totuuden siemen oli mutta esitystapa oli tarpeettoman tyly IMO.

Olipas harvinaisen typerää tekstiä, joku liian itserakas bodari pikkuisen noussut jollain päähän, olkoot ihminen läski tai laiha, enemmin mua vituttaa se että salilla varataan laitteet turhaan, kuin se että ihminen olisi läski, kai läskeilläkin on oikeus liikuntaa, pääasia että yrittävät edes jotai tehdä.

Olipas harvinaisen typerää tekstiä, joku liian itserakas bodari pikkuisen noussut jollain päähän, olkoot ihminen läski tai laiha, enemmin mua vituttaa se että salilla varataan laitteet turhaan, kuin se että ihminen olisi läski, kai läskeilläkin on oikeus liikuntaa, pääasia että yrittävät edes jotai tehdä.

Selvennyksenä tää ei ollut sitten suunnattu möykkyselle, vaan blogin kirjoittajalle.

Yleisesti ajatellaan, että amerikkalaiset ovat maailman huonokuntoisimpia ihmisiä pikaruokapainotteisen ruokavalionsa sekä vähäisten liikuntatottumustensa vuoksi.

Daily Mailin mukaan 12 maan tutkimuksessa on kuitenkin selvinnyt, että epätervein kansanosa löytyykin Britanniasta - keski-ikäiset britit ovat kaikkein huonokuntoisimpia.

He ovat lihavampia, masentuneempia sekä polttelevat tupakkaa todennäköisemmin kuin ikätoverinsa muissa maissa. Tutkimuksen mukaan esimerkiksi amerikkalaiset ovat brittejä paremmassa kunnossa.

Asiantuntijat näkevät brittien tilanteeseen monia syitä. Hukkaan heitetty nuoruus, rankka työura, talousvaikeudet sekä virheellinen ajatus terveistä elämäntavoista muodostavat otollisen lähtökohdan huonolle terveydelle keski-iässä.

Moni tutkimukseen osallistunut britti sanoikin, että heillä ei ole aikaa, motivaatiota, energiaa eikä rahaa parantaa elintapojaan. Lehdessä ihmetelläänkin, että mikä on mennyt vikaan keski-ikäisten brittien elämässä.

Tutkimuksen ainoa valoisa puoli briteille oli se, että yli 55-vuotiaat alkavat ottaa vastuuta itsestään ja parantavat elämäntapojaan.

Tutkimuksessa oli mukana 13 000 ihmistä 12 maasta.
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/2011/09/1384472/he-ovat-maailman-huonokuntoisimpia---mika-meni-vikaan

Ehkä ne ajattelee että jos näin sais kierteen katkastua...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom