Lihasvapinat?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
58
Viime aikoina tullut treeneissä pirunmoista vapinaa,varsinkin penkkipäivänä.
Treeni yleensä näin;penkki,2ojentajaliikettä,vinopenkki käsipainoilla.
Varsinkin viimeisessä liikkeessä alkaa tutina ja yleensä aina vasen käsi(ilmeisesti heikompi).Vitamiinit ja treenijuomat on kunnossa.Treenit nyt voimapainotteiset.
Kysynkin kannattaako sarja lopettaa,kun tutinat alkaa vai jatkaa loppuun asti(ite lopetan)vai onko riski suurempi loukkaantumiselle?
Tätä se ikä teettää... :(

Vaihda järjestystä, vinopenkki suoraan penkin jälkeen, sitten vasta ojentajat.

Itselläni tärinät ilmaantuu kun lihakset on jo väsyneet. Silti yleensä väännän vaikka agrella sarjan loppuun.

Edit: Yleensä muuten minullakin ilmaantuu tuota tärinää vain ojentajissa.

Tarkoitetaanko tässä siis sitä kun ei hermot enää kestä ja alkaa tärisemään kesken noston?

Tuli vaan mieleen että mulla on myös sellasta ihme vapinaa monesti vaikkapa tässä kirjoitellessani viestiä; siis esimerkiksi hauiksessa. Taitaa olla joku elohiiri tyyppinen tai joku vastaava.

ojuni sanoi:
Tarkoitetaanko tässä siis sitä kun ei hermot enää kestä ja alkaa tärisemään kesken noston?
Tuli vaan mieleen että mulla on myös sellasta ihme vapinaa monesti vaikkapa tässä kirjoitellessani viestiä; siis esimerkiksi hauiksessa. Taitaa olla joku elohiiri tyyppinen tai joku vastaava.
Kyllä nuppi kestää...toistaiseksi,mutta lihashermotus ei kestä.
Esim.kylmässä lihas alkaa vapisemaan tuottaakseen lämpöä.
Treenivapina on vähän samanlaista,mutta syy on eri.
Ehkä se sit johtuu treenin loppupuolella glykogeenien vähenemisestä yms.laktaateista. :rolleyes:

Treeni voimapainotteista viittais lyhyisiin sarjoihin, jotka käy aika lailla hermotuksen päälle. Nyrkkeillessä tulee samaa vikaa, ku noi iskut antaa hermoille damagea. Käsi vapisee sit loppupäivän ku Parkinsonissa.

Saattaapi viitata hermoston ylikuormitukseen toi sulla... pidätkö ollenkaan kevyitä viikkoja tms?

ojuni sanoi:

Onko salilla liian kovat henkiset paineet? :lol2: ?

Mulla tulee oikeastaan tutinoita vain jalkatreeneissä tai oikeestaan jalkaprässissä. Mulla pitkät ja raskaat sarjat.
Tuntuu kuinka happi loppuu ja sitten alkaa täristä.

Joo, kannattaa jättää sarja tekemättä jos pahasti tärisee, ja vaikka pienentää painoja.

Itse tein vähän aikaa sitten ensimmäisen kerran sjmv:tä, ja takareidet sheikkas vikoilla toistoilla oikeen kunnolla (pitkiä sarjoja, ~12), painoa oli melko vähän. Hemmetin hyvän venytyksen siinä takareisille sai, ja pari päivää olivatki sitten kipeet. Teen myös ensi kerralla :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En tiedä onko tää niinku tärinää vai mitä, mutta mulla sitä esiintyy ainoastaan kun tekee pohkeita istuen, ja vain siinä negatiivisessa vaiheessa, vaikka olis miten vähän painoa ja vaikka se tuntuis miten kevyeltä. Siis se lasku tapahtuu niinku nykien vaikka yritän miten tasasesti laskea. Sitten kun kerran kävin kokeilemassa noita loitontajia ja lähentäjiä niin siinä tärisi molemmissa. Missään muussa tommosta ei sitten esiinny. Mistä lie johtuu?

ljm sanoi:
En tiedä onko tää niinku tärinää vai mitä, mutta mulla sitä esiintyy ainoastaan kun tekee pohkeita istuen, ja vain siinä negatiivisessa vaiheessa, vaikka olis miten vähän painoa ja vaikka se tuntuis miten kevyeltä. Siis se lasku tapahtuu niinku nykien vaikka yritän miten tasasesti laskea. Sitten kun kerran kävin kokeilemassa noita loitontajia ja lähentäjiä niin siinä tärisi molemmissa. Missään muussa tommosta ei sitten esiinny. Mistä lie johtuu?

joo, mulla tulee aina tärinät futiksen punttitreeneissä ku siellä tehdään yhteensä 5x30-40 lähentäjiä ja loitontajia (hullua touhua toi 5x30-40, nivunen on vieläkin kipee lähentäjä liikkeen ansiosta, treenistä on aikaa 5pv.).
Sit tulee lisäks aina normaalin punttitreenin jälkeen ja aikana pohkeisiin tärinä ja seuraavana päivänä en pysty seisoon pohkeillani ilman tärinää ja jalat saattaa täristä ku yritän seisoo tavallisesti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom