Lihastasapaino

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nari69
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%

nari69

Banned
mä sain 40 toistoo 40 kilolla penkkipunnerruksesta ja 60 toistoo 40 kilolla ylätaljassa 100%puhtaalla tekniikalla.voiko sanoa että mulla on lihasepätasapainoa työntävien ja vetävien yläkropan lihaksien välillä?pitäskö mun ruveta treenaamaan yläkropan työntäviä lihaksia enemmän kuin yläkropan vetäviä lihaksia ettei tuu mitään lihasepätasapainosta johtuvia loukkaantumisia?tietenkin treenaan myös jalkojakin kovaa mutta noissa lihasryhmissä olen ainakin huomannut epätasapainoisuutta.:urjo:

Niinku amatsoni kirjottaakin vaikee sanoa, mutta en kyllä liikaa lähtis hifistelemään. Treenaat vaa monipuolisesti työntäviä että vetäviä nii tuskin tulee ongelmia.

Noiden ylätaljojen vastuksethan eivät ole mitenkää suhteessa toisiinsa, saati sitten suhteessa vapaillapainoilla tehtäviin punnerrusliikkeisiin.

flexissä oli testattu tota lihastasapainoa rugbyn pelaajilla jos oli joku 10 kiloo eroo maximi leuanvedon ja maximi penan välillä niin oli tutkijoitten mukaan lihasepätasapainoo.mä ny vaihoin ton leuanvedon ylätaljaan koska poliisikouluissakin voi tehä kuntotestin ylätaljalla tai leuanvedolla.mut ehkä parempi tapa testata tota lihastasapainoo olis tehä kulmasoutuu maximipainoilla tuolin päällä maaten ja penaa tehden

No on se hemmetti eri asia tehdä jotain 40 toistoo ku maksimia! Kokeile se max pena ja max leuat niin sillähän tuosta helpoiten selviät.

Ite rämppään penkissä 30 kg:la 30 kertaa, mutta ylätaljassa menee varmaan 100, jos vaan viitsii remputella. Max pena ja max leuat kuitenkin "tasavahvat".

kyl mä oon kokeillu niitä maximipenaqa ja maximileukaa ja oli siltiki eri luku

no reenataan sitten niitä kikkejä enempi kun ei pakkiksella oo riittävää asiantuntemusta:dance:

No voisit kai sinä nyt sanoa paljonko niillä leuoilla ja penkillä on eroa, etkä viisastella siinä. Ei täällä mitään selvänäkijöitä olla. Nuo 40 toiston sarjat ei kerro mitään ja varsinkaan ylätaljassa.

Välityksistäkin nuo ovat jonkun verran myös kiinni QQQQQ XXXXXXX

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Aika mielenkiintoinen tuo max pena ja leuat. oon ite kuvitellu et dipit ja leuat ois ne toistensa vastakohdat. Itellä menee penkistä noinabout 90 kiloa ja leukoja lisäpainojen kera niin että painosta tulee 90 kg menee viisi toistoa. Aika kaukana noi toisistaan siis ovat.

Minulla kulkee penkki ja leuat aika lailla rintarinnan, ehkä penkki vähäsen edellä. Aika teoreettista kai tämmönen vertailu tosiaan kyllä on, kun ne välityksetkin tosiaan tuppaa vaikuttamaan aika lailla. Sitten vielä taitaa olla niinkin että leuoissa tulee seinä vastaan nopeammin mitä raskaampi kaveri on kyseessä. Vrt. 100kg kaveri joka ottaa penkistä vaikka 170kg -> 170kg leuanvetotulos taitaa jossain sarjassa ainakin olla jo maailmanennätysluokkaa, eli paljon vaikeammin saavutettava kuin 170kg penkki. Näin siis minusta tuntuu.

Olisko parempi verrata kulmasoutua ja penkkiä?

Niin no mulla menee vähän eri tahtii noi leuat ja penkki. Tänää vetäsin leukoja 3x20kg lisäpainoilla ja elopaino on se 65kg. Penkki maksimii en oo koittanu mut jotai 55kg varmaa menee :rolleyes:

Aika mielenkiintoinen tuo max pena ja leuat. oon ite kuvitellu et dipit ja leuat ois ne toistensa vastakohdat. Itellä menee penkistä noinabout 90 kiloa ja leukoja lisäpainojen kera niin että painosta tulee 90 kg menee viisi toistoa. Aika kaukana noi toisistaan siis ovat.
Dipeissä tulee tehtyä latseilla niinku leuanvedossakin.

Olisi kiva kuulla penkin ja vinopenkin sarjapaino erot, ja myös kyykyn.

Siis itselläni on noin 30% pienimmät painot vinopenkissä kuin tasapenassa (kohtuu suuri kulma), ja kyykky sarjapainot on samat kuin penkkimaksimi.

On mullakin ylätalja max 100kg, leukoja menee 16, penkissä menee 4x omapaino joka on 63kg ja penkkimax 70-80kg. En oo silti mikään kauheen kireeselkänen ja selkäpuoli on heikompi kuin rinta/maha osio :whip:

Suositut

Back
Ylös Bottom