Lihasta vuodessa vain 400-800?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Horg
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Olen kuullut sanottavan, että vuodessa lihamassaa voi maksimissaan kertyä vain 400-800 grammaa. Varmistusta, korjausta? :hyper:

kakkaa haastavat

Hmm. toi on kyllä aivan sairaan vähän. IMO mun mielestä alotteleva kynäniska joka syö siis melkein "perfect" niin voi saada lihasta aina tonne 10 kiloon. sitten tosin käy hidastumaan ja paljon.

Siirsin aloitteljoihin.

Ja paskapuhetta tuo on, kuukausitasolla jos puhutaan, niin aletaan olemaan paljon lähempänä, varsinkin aloittelevalle.

Horg sanoi:
Niin tämä tarkottaa siis ilman hevoshorkkaa. :)

Joojoo ihan ilman horkkaa! ois ollu kyl kiva jos ois omistanut sillon alussa rasvapihdit ja mitannu paljo rasva% niin tietäs melkein paljon mulle on tullut :)

toi paino on kyllä noussut ainaskin todella paljon

ps. etkai vaan luule että Lisäravinteet on niitä horkkia? :down:

Jos Savolaisen Makelta kysyttäs niin vois olla ainakin hänen mielestään :anssi:
Mutta alussa varsinkin tuota lihaa kyllä tuppaa tarttumaan ja ei tuohon kyllä
Supermassaakaan tarvita sanomaan että tuo on aikalailla alakanttiin...Tietenkin riippuu siitä mitenkä treenaa yms.

Luulenpa että hyvällä treenillä/levolla/ravinnolla nuori mies voi päästä tuonne 5-10 kilon haarukkaan ainakin alkuvaiheessa. Oma kehitykseni oli keskimäärin n. 2 kiloa vuotta kohden silloin nuoruusvuosina melko huonolla treenillä ja muulla tietämyksellä.
Pelkkää massaa voi tietysti saada paljonkin enemmän jos päästää rasvatkin nousemaan kohtuudella, sitähän ei välttämättä asiantuntemattomampi erota onko kaveri saanut 10 kiloa lihasta vai 5 kiloa lihasta ja 5 kiloa rasvaa vuoden aikana jos rasva on tasaisesti jakautunut.
Muistaakseni Schwarzeneggerin Arska kertoi muistelmissaan että hänen paras lihaspainon lisäyksensä vuodessa oli 7 paunaa eli vain hiukan yli 3 kiloa, se oli minusta aika yllättävä tieto (ellen nyt muista tai ole ymmärtänyt väärin).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Töpseli sanoi:
ps. etkai vaan luule että Lisäravinteet on niitä horkkia? :down:

:rolleyes: No ei tässä nyt onneks "viellä" niin tyhmiä olla.

Tää nyt oli tämmönen "pakko tietää" kysymys, kun en tota itsekkää uskonut. omaa salitreeniä jo miltein 3½ vuotta takana ja itselle painoa ja lihasmassa on kyllä kertynyt ihan mukavasti. 69kilosta (alkuvaiheessa) 80+kiloon.

mitenkäs tuo lihasmassan kertyminen hidastuu sitten ensimmäisen vuoden jälkeen, tämä olisi ihan kiva tietää, eli olisiko mahdotonta saada 20kg pintaan lihasta 4 vuodessa..?

tiieitiijuu sanoi:
mitenkäs tuo lihasmassan kertyminen hidastuu sitten ensimmäisen vuoden jälkeen, tämä olisi ihan kiva tietää, eli olisiko mahdotonta saada 20kg pintaan lihasta 4 vuodessa..?

Lihaksen kertyminen on täysin yksilöllinen asia. Ei tuo 20kg mahdotontakaan ole, mutta vaatii jo tosiaan asialle omistautumista ja hyvää genetiikkaa.

ei kilo vuodessa pitkässä juoksussa kuulosta ollenkaan liioiteltulta mielestäni, jos 15-20vuodessakin hankkii tiivistä lihaa 20kiloa on se julmettu määrä. toki sitä alusssa kertyy kuitenkin nopeasti, mutta ei se todellakaan pelkkää lihaa tietystikkään ole.

Mun paino nousi välillä kesä 03-joulu 04 15kg, rasvojen pysyessä kutakuinkin samana. Suurin syy tähän oli ruokailutottumusten muuttaminen parempaan suuntaan.

mulla on 3kk aikana noussut sellaset 5kg, rasvaprosenteista en tiedä mutta vyötärö on kaventunu ja muut mitat kasvanu

noin. 2.5kk takana aktiivista salilla käyntiä (3* viikos), paino noussu 61.5 -> 67.4 ja kyllä ne lihaksetki on alkanu vähän näkyä. protskuja vaan tavallisen safkan lisäks.

Suositut

Back
Ylös Bottom