Lihasta ajatuksen voimalla?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
36
Suora lainaus Tiede lehdestä 2/2006

"...lihasten ja aivojen vuorovaikutus toimii toiseenkin suuntan. Ohiolaisen tutkimuslaitoksen tutkijat pyysivät koehenkilöitä kuvittelemaan päivittäin 15 min ajan hauisten harjoittamista. Noin 3kk päästä heillä oli yli 10% isommat/vahvemmat hauikset"

Jos kaikki tämä tapahtuisi todella optimaalisesti, teoriassa siis jo vuodessa pystyisi ajatuksen voimalla lihaksia kasvattaa huomattavasti:thumbs:

Siis pitäis 15min tiivisti ajatella vain hauiksen treenaamista ja pari kuukautta eteenpäin ja ois jo sellanen pikkunen disco haba..? :D Just Just,,

Miksi kuvitella 15min hauisten treenaamista kun voi treenata oikeasti... :david:
EDIT:Alkaa menee pelleilyksi koko touhu, lihaksia kasvatetaan ja/tai vahvistetaan treenaamalla eikä millään kuvitteluilla tai ostos-tv:n sähköleluilla :down: :wall:

Toimiiko myös pikkuveijarin suurentamiseen. EI. Olen kokeillut. Miettinyt päivittäin vuosien ajan eikä oo mihinkään kasvanu :D

Since 1988 sanoi:
Suora lainaus Tiede lehdestä 2/2006

"...lihasten ja aivojen vuorovaikutus toimii toiseenkin suuntan. Ohiolaisen tutkimuslaitoksen tutkijat pyysivät koehenkilöitä kuvittelemaan päivittäin 15 min ajan hauisten harjoittamista. Noin 3kk päästä heillä oli yli 10% isommat/vahvemmat hauikset"

Jos kaikki tämä tapahtuisi todella optimaalisesti, teoriassa siis jo vuodessa pystyisi ajatuksen voimalla lihaksia kasvattaa huomattavasti:thumbs:

Oliko mukana :kuvia: ?

Since 1988 sanoi:
Noin 3kk päästä heillä oli yli 10% isommat/vahvemmat hauikset"
:nusnus: Jos oikein muistan taisi ne hauikset olla vaan vahvemmat? Koosta ei puhuttu mitään. Eli oli vaan hermotus parantunut...

Pakko heittää :david: juttu
"Ja mitäköhä superkynis college opiskelijoita oli testissä koehenkilöinä kun pelkkä ajattelu kasvatti lihaksia? Tai sit niillä oli järkyttävää geneettistä potentiaalia, lihakset kasvo ajattelemallakin!"

Mutta mitenköhän tämä toimisi esim. kyykkyyn, maveen tai penkkiin?

Ihan järkevä yhteyshän ajatuksilla ja lihasten kasvulla on. Treenaamisen ajattelu saa elimistön valmistautumaan työhön, ja näin sitä myöten antamaan tarvittavia aineksia lihaksille. Tokihan ne oikeat aineet pitää kehossa olla

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
pevelius sanoi:
tarkoittaako tuo "toiseenkin suuntaan" sitä, että normaalisti treenataan lihaksia ja tullaan sitä myöten fiksummaksi?

joo normaalisti jos treenaat hauista niin aivot kasvaa.. tässä tapauksessa treenaat aivoja ja hauis kasvaa. selvä se.

Pystyykö joku salilla aktiivisesti harjoitteleva olemaan ajattelematta treenaamista salin ulkopuolella?
Itse ainakin käyn yksityiskohtaisesti mielessäni tulevat treenit jo edellisenä päivänä. Samalla suunnittelen myös tulevan päivän ruokailut treeniin sopivaksi. Minusta olisi vaikea mennä salille ilman tätä valmistautumista ja jos sillä kenties on hermotustakin parantavaa vaikutusta niin vielä parempi.:)

Samat. Sali pyörii mielessä ja jos siihen on tulossa muutoksia niin se tulee uniini

Kyllähän treenien läpi käyminen ajatustasolla ennen treenejä kuulemma parantaa suorituskykyä jonkin verran, eli eipä tuossa tutkimuksessa mitään uutta taida olla. Sitäpaitsi 10% parannuksen saa helposti aikaan kun kaverit teki aluks sarjaa esim. 10x10kg jolloin siirtyminen 1kg painavampiin painoihin tarkoittaisi 10% lisäystä painoihin.

Muistaakseni mm. Marko Savolainen käy liikkeet läpi mielessään ennen treenejä.

Edit: Tuolla ekassa postauksessa mainittiin myös että kokoa olisi tullut 10% lisää; siihen en kyllä keksi selitystä.

Ehkäpä ne, jotka ajattelivat treenaamista myös käyttäytyivät muutoin (ruokailu, ruokailu, ruokailu) hieman toisella tavalla kuin nämä kokonaan ulkopuolella olevat. Onhan psyykkisella puolella iso merkitys, mutta uskoisin tuon olevan vähän asioiden summa ennemmin kuin joku aivopelikasvatus

mä olen varmasti yli vuoden ajatellut 24/7 et mä treenaan itteni isoks. missä siis mättää, kun olen 44kg kynäniska? mun hauiksen ois pitänyt kasvaa jo siis reilu 1000% :/

hölkkääjä sanoi:
mä olen varmasti yli vuoden ajatellut 24/7 et mä treenaan itteni isoks. missä siis mättää, kun olen 44kg kynäniska? mun hauiksen ois pitänyt kasvaa jo siis reilu 1000% :/

99% varmasti ruokavaliossa. ^_^

Joo tästä oli koulussakin psykologian tunnilla puhetta, että lihaa/voimaa tulisi ajatuksen voimalla. En halua, että tuo pitää paikkaansa, koska sitten olisi kai pakko kuvitella treenaamista kokoajan. Onhan tuollainen "treeni" varmasti hyvä esim. ihmisille, jotka ajelee paljon autolla (työmatkat ym.), niin voi tehdä kahta asiaa yhtäaikaa.

Ellen muista täysin väärin, tuolla ajattelulla saattaa pystyä parantamaan myös muita asioita, kuten esim. kamppailujailiikkeitä (potkut, heitot jne.).

mappana sanoi:
Toimiiko myös pikkuveijarin suurentamiseen. EI. Olen kokeillut. Miettinyt päivittäin vuosien ajan eikä oo mihinkään kasvanu :D

No pikkuveijari ei olekkaan lihas... Tästä aiheesta on ollut juttua joskus aiemminkin, taisi olla jokin tv-ohjelma, en nyt muista mikä. Idea oli siis ajatella tiiviisti esim. jonkin liikkeen suoritusta, sanotaan nyt vaikka hauiskääntöä, tai sitten jonkin tietyn lihaksen rasittamista, jolloin vaikutus on sama kuin itse liikkeen tekemisellä, ei tietenkään samantehoinen mutta jonkinlainen kumminkin.

Suositut

Back
Ylös Bottom