Lihasmuistin testaus alkoi, kehitystä seurataan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juupeli
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No eihän se nyt hemmetti mitään poppakonsteja vaadi, pyrit vaan hallittuun liikkeeseen, pidät vaikka sen pohkeen jännitettynä yläasennossa hetken aikaa joka toistolla, ja teet hitaammat alaslaskut. Moni ei hallitse ollenkaan pohkeiden treenaamista, vaan nytkyttelee sellasta vajaata liikerataa satoja toistoja ilman tuloksia. Kun tekee huolella, niin vähemmät toistot riittää ja huomaatte, että alkaa hapot iskemään sinne pohkeisiin sarjan päätteeksi.

Itse teen juuri noin, että jännitän todellaki yläasennossa niitä, enkä nitkuttele. Lopussa viimeset toistot mennää iha hapoilla, silti pohkeisiin ei tule mitään lihaskipuja... :) silleensä ärsyttävää kyllä, tuntuu ettei ne ole saaneet tarpeeksi treeniä. Parempihan se vaan ehkä on etteivät kipeidy, ovatpaha valmiita seuraavalla kerralla nopeemmin.

Itse teen juuri noin, että jännitän todellaki yläasennossa niitä, enkä nitkuttele. Lopussa viimeset toistot mennää iha hapoilla, silti pohkeisiin ei tule mitään lihaskipuja... :) silleensä ärsyttävää kyllä, tuntuu ettei ne ole saaneet tarpeeksi treeniä. Parempihan se vaan ehkä on etteivät kipeidy, ovatpaha valmiita seuraavalla kerralla nopeemmin.

Ja oha se melko paskamaista linkuttaa jalkatreenin jälkee pari päivää :S

Tulipas taas tämäkin mieleen.
Itselläni nyt siis 3kk salillakäyntiä takana, normi perus 3-jakoinen systeemi.
Paino on noussut jotain 3-5kg.

Tänään nostin maastavedossa 150kg :dance:, ja 3kk sitten se oli ehkä 60kg jolla uskalsi.
kyykkyä olen tehnyt 110kg:llä. ei syvää mutta sellaista mitä olen aina tehnyt.

penkkipunnerruksesta en tiedä, koska salin ainoa penkki on aina ollut varattuna, joten olen lähes aina tehnyt käsipainoilla. ens viikolla kuitenki voisi ottaa 30kg painot käyttöö (8-10x sarjoihin).
olen varsin tyytyväinen.

Kyl tää kunnon nousu tuntuu aika uskomattomalta tauon jälkeen. Mul vierähti noin 1.5 vuotta löhöillessä ja juhliessa.

Jouduin sit vuoden vaihtees tähystysleikkaukseen ja ajattelin mennä salille jotta sais vatsan vahvistettua entiselleen.

Tuli aloitettua rauhallisemmin ku olis muuten malttanu, eli 2vk 3 kertaa viikos koko kroppa läpi 20 toistoilla. Sit viikko 15 toistoilla.
Siit sit 2 jakosel menty pari viikkoo ja hyvin on toiminu.

Tuntuu siltä et jos malttaa niin noi pitkät sarjat toimii pirun hyvin tauon jälkeen.

Penkki on esim nousuu 8x60

Hitto mä sekoilen tän kanssa.

Eli pena noussu 8x60 - 8x90.

Kyykkyy ja Maveta tullu tehtyy vast reilu viikko ku oon säästäny vatsaa. Ne on sit suhtees vähän jäljes mut eiköhän kuukaudes oo seki tasottunu.

Mut on se prkle hienoa et on taas päässy puntin makuun. Jos nyt jaksais käydä vähän pidenpääkin!!

Joo, laitetaas tähän niitä (noloja) tuloksia mitä tein 15.1 ja tänään 12.2.

Kyykky: 50kg -> 80kg
Penkki: 55kg -> 72,5kg

Kyykky tänään: 90kg
Penkki tänään: 82,5kg

162/65kg
Sarjapainot siis kyseessä.
5 vko plussalla ja 2 vko miinuksella syklittelen. Tämä viikko on nyt ensimmäinen noista viiden viikon plussista. Voisi päivitellä lisää 4 viikon päästä ennen dieettiä.

Eli "hieman" hidastunut kehitys :)

oho, tainnu taas hetki mennä viime päivityksestä...

elikkäs tota, tässä on treenit lähikuukausina ollu ihan kokonaan tuolla trikkailussa ja taistelulajeissa. punttia tietysti melkein päivittäin, mutta ei niin massahakuisesti.
niinkun aiemmin tais olla puhettakin, niin tuota toiminnallisuutta painottaen oon treenannu.

paino keikkuu siinä 85 paikkeilla, ja 85-90 kg välillä saa pysyä jatkossakin. lähinnä niin että tiukempaan suuntaan koko ajan, jos ei itekseen tiukkaannu niin en oo vielä miettiny, että rupeanko tarkotuksella sitten diettailemaan vai mitä tässä tehdään. katsoo sitten joskus.

on tässä kyllä opittu taas uutta, ja kehitytty ihan mukavasti. tullu siihen tulokseen, että kannattaa joka punttijannun välillä kokeilla muitakin lajeja sinne sekaan. oon nimittäin löytäny melkosen kasan heikkouksia itestäni treenatessani noita muita juttuja. aika ajoin pysähtynyt ihmettelemään että miten voi ihminen olla näin paskassa kondiksessa.

aika järkyttäviä ahaa-elämyksiä syntyy kun komennat kroppaa toimimaan ihan oikeissa tilanteissa, ja huomaat ettei se oikeasti kyllä tottele. rauta nousee ihan siedettävästi luulisin, mutta tuntuu että ei kyllä paljon ole apua "Voimista" kun vastaan tulee räjähtäviä, kokonaisvaltaista kropan hallintaa vaativia liikkeitä.

ei paljon asiaa auta tuo 30 vuoden ikäkään. kova on ollu työmäärä, ja vielä kovemmaksi se muuttuu jatkossa, mutta tavallaan kyllä paljon palkitsevampaahan tämä on, kun joka päivä oppii uutta.
en sitten tiedä minkälaista päivitystä jatkossa tähän threadiin, kun vasta ensi kesäksi olisi tavoite saada SELVIÄ tuloksia ( lue: että kehtaa ihmisten nähden jotain tehdä )

on kuitenkin sellainen laji esim tuo trikkauskin, että ethän sä nyt vaan mene sinne nurmikolle ja rupea vetämään hirveitä komboja. niitä pitää treenata. paljon. tosi paljon. :D
eli ei tässä nyt muuta ole tehty kun toistettu, toistettu ja toistettu. ja samaa skeidaa läpi syksyn ja talven. kattellaan sitten jossain vaiheesa, että mihin ketjuun kirjotetaan ja mitä.
pietään vaan tääkin ketju hengissä kuiteskin, vaikkei ainekaan mun kohalla enää mistään lihasmuisti-hommista puhutakkaan. ;)

Lihasmuistia testaillaan täälläkin :)
Kolme vuotta taukoa ja tulokset tippui mukavasti, niinku painokin:
Lähtötilanne:
paino 66 kg (joskus 80kg)
penkki 70kg (joskus 110kg)

nyt tullut tehtyä hst ohjelmaa ekat 4 vko, eli 15 ja 10 toistoilla ja seuraavaksi alkaa 5 toistot voiman hankintaan.

Nyt jo noussut penkki 70kg x 10 ja paino 72kg. Mavessa tosin meni alaselkä ku piti kokeilla huonolla tekniikalla 1RM :(
Muutenkin painoja tullut lisättyä joka liikkeeseen reippaaseen tahtiin.

Tavoitteena penkki 110kg 3kk sisällä ja kohti uusia lukuja. Kiva että muitakin samassa veneessä olijoita täällä ;) Palaillaan kun tulokset kohenee......

Itse odotan innolla jo kuuluisan lihasmuistin kokeilua käytännössä. Viimeisen 9 kk aikana ei juuri treenaamaan ole pystynyt ihan 100%:sesti. Noin 5 kk päästä pääsee veivaamaan täysiä ja panostamaan taas pitkästä aikaa ihan kunnolla touhuun. Välillä tuntuu, että pitäisikö itkeä vaiko nauraa. Valitsen naurun, koska itkulla ei mikään asia paranne, ei vaikka kuinka yrittäis. Paljon on kuultu lihasmuistista, mutta mielenkiintoista kokea se itse. Näin ihan vierestä, kun puol vuotta intissä sykkiny kaveri nosti tuloksia aivan hirveetä tahtia kun kotiutu. Mies sai 5 kuukaudessa tuloksensa niin korkealle, ettei ole koko treeniuransa aikana puskenut sellaisilla raudoilla.

Pari viikkoa 5 toistoja ja taas nousee penkistä 100kg :) Enää 10kg lisää ja pääsee enkkoihin.... Muutkin nousseet hyvin, ainoastaan leuanveto jämähti samoihin lisäpainoihin mutta tarvii tehdä ylätaljaa välillä vaihteluksi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse odotan innolla jo kuuluisan lihasmuistin kokeilua käytännössä. Viimeisen 9 kk aikana ei juuri treenaamaan ole pystynyt ihan 100%:sesti. Noin 5 kk päästä pääsee veivaamaan täysiä ja panostamaan taas pitkästä aikaa ihan kunnolla touhuun. Välillä tuntuu, että pitäisikö itkeä vaiko nauraa. Valitsen naurun, koska itkulla ei mikään asia paranne, ei vaikka kuinka yrittäis. Paljon on kuultu lihasmuistista, mutta mielenkiintoista kokea se itse. Näin ihan vierestä, kun puol vuotta intissä sykkiny kaveri nosti tuloksia aivan hirveetä tahtia kun kotiutu. Mies sai 5 kuukaudessa tuloksensa niin korkealle, ettei ole koko treeniuransa aikana puskenut sellaisilla raudoilla.

Menee offtopicsi, mutta onko järkevää vetää kun tuli tuosta intistä mieleen kun vuoden päästä ois lähtö, niin kun paino nyt 77kg ja pituus 170, niin olla massalla ihan tuonne inttiin lähtöön saakka jolloin paino sitten on jo varmaankin 85kg+ kun intissä sitten kuitenkin laihtuu ja kuihtuu..?

Lihaksia kannattaa rasittaa ja kasvattaa nuorena, koska kerran treenatut lihakset pystyy myöhemmin kasvattamaan uudelleen nopeammin vaikka lihakset olisivat välillä vähäisen käytön johdosta kutistuneet. Tämän ns. lihasmuistin mekanismi on nyt selvitetty Oslon yliopistossa hiirillä ja rotilla tehdyillä kokeilla. Lihasten harjoittelu kasvattaa lihassyiden kokoa ja lisää niissä olevien tumien määrää. Käyttämättömyys pienensi lihaksia mutta tumat eivät kadonneet.
Lihakset koostuvat ns. lihassyistä, jotka ovat ns. luustolihaksissa monen millimetrin pituisia ja vajaan millin paksuisia jättiläissoluja. Koon lisäksi poikkeuksellista on niiden monitumaisuus; kun useimmissa selkärankaisten soluissa on vain yksi tuma, lihassolussa niitä on useita. Harjoittelu lisää tumien määrää mutta tähän asti on oletettu, että rasituksen loppuessa tumat vähenevät samalla kuin lihasmassakin.

http://ohjelmaopas.yle.fi/artikkelit/tiede/tiedeuutiset/lihaksia-kannattaa-harjoittaa-nuorena

itellä kans tämmönen tilanne. jotain reeniä 7 vuotta takana, joista ehkä 4 ihan kunnollista. Jumi iski ja muutama kuukautta taukoa takana, paino tippu viis kiloo ja lihakset hävis ja voimat kans. Nyt melekein kuukaus reenattu hieman kovemmin. Katellaan jos tästä vielä kuntoon pääsis. Voimat ihan mukavasti palautuneet :) esim. sillo kuukaus sitte pystypunnerrus oli nihkeetä jo 10 kilon painolla, nyt meni jo näpsäkkäästi 15*16 :)

jeps itsellä oli ennen armeijaa noin 3 vuotta treeniä 4-5x viikossa ja sitte tuli armeijat yms paskat ja ei sitten kiinnostanutkaan, nyt joku puol vuotta 4 jakosella vedetty, painoo pudotettu 8kg ja tulokset noussu puolella, lihasmassaa tullu ihan kivasti takasin.

Menee offtopicsi, mutta onko järkevää vetää kun tuli tuosta intistä mieleen kun vuoden päästä ois lähtö, niin kun paino nyt 77kg ja pituus 170, niin olla massalla ihan tuonne inttiin lähtöön saakka jolloin paino sitten on jo varmaankin 85kg+ kun intissä sitten kuitenkin laihtuu ja kuihtuu..?
Vuosi on pitkä aika tekemättä mitään treeniä, jos sitä tarkoitat... Kyllä tuo vuosi kannattaa käyttää hyväksi, kuten kaikki muukin aika. Jokainen kilo lihasta on saavutettua lihasta ja vaikka intissä kuihtuu, niin se tulee sitten takaisin nopeammin. Eli treenat vaan kovaa ja päämäärätietoisesti, intti tulee sitten kun se tulee ja siellä lähtee tai ei lähde. Ei kannata stressailla, turhaa hommaa, stressaa vaikka jostain muusta, esim. kouluhommista tms. Joihinkin juttuihin et voi vaikuttaa itse ja sellaisia juttuja ei kannata stressata.

Brisco sanoi:
Intissä laihdutaan alussa peruskoulutuksen aikana ja loppuaika sitten lihotaan. Näin ainakin ennen.
Noh jos on joku 180 huiman aamun kirjuri. Kyllä AUK:sissa ja RUK:ssa lähtee ihan hyvin läski ja liha liikenteeseen. Johtajuus kausi voi olla asia erikseen, mutta kyllä noita omia tuttuja kuuntelee, jotka RUK:n tai AUK:n kävivät niin saldo oli kyllä jopa johjuuskaudenkin jälkeen negatiivinen. Eipä tuolla ole väliä oliko tulos negatiivinen vai positiivinen. Intti ei kestä koko elämää ja yleensä jengi sinne menee kahenkympin ja teini-iän välimaastossa ja yleensä tuon iän sälleillä on treeniakkaa vielä monta monta aamua, paljon enemmän kuin 362. ;)

Niin vituttaa kyllä jollei intissä sitten pääse treenaamaan.. ja siksi ens inne haluisikaan kun ei muuta kuin laihdu siellä ja tulee iha ruipeloksi stna :D

Peruskoulutuskausi on kyllä varsinaista herkkua. Lähtöpaino n.95kg ja nyt 6 viikon päästä n.86kg. Miltei jatkuvasti flunssassa, eikä salilla ole päästy käymään kuin korkeintaan kerran viikkoon.

No, vuoden päästää päästään testaamaan omaa muistia sitten kunnolla, ellei sitä vapaa-aikaa ala hiljalleen löytyä enemmän.

Suositut

Back
Ylös Bottom