Lihaksikas nainen, kamala?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Basin
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Status
Viestiketju on suljettu.
ettei vaan olis ollu joku vaakaprässi kyseessä? on muuten aika helvetin kovat painot treenaamattomalle jos on 4 kertaa 25 kilon läpysköitä. Itsehän sillon aikaa sitten aloitellessani pistin 50 kiloa kiinni ja muistan vieläkin kauhukseni kun alkoivat jalat kramppailemaan jo siinä vaiheessa :D (tokihan se johtui siitäkin ettei venyttelyä tehnyt jne.) ja tämä vaikka olen harrastanut viisi vuotta koripalloa ja toiset mokomat jalkapalloa :P Toisaalta olinhan mä alottaessa varmaan neitejäkin heikompi, ei 50 kilon elopainolla paljoa juhlittu.

(sori kovat offtopicit)

Kun nyt vaan muistat, että jotkut laskee kelkan painonkin painoksi... eli 100kg ei välttämättä ole kuin 2x10kg läpsykät :D

Ei sillä lihasten koolla ole niin merkitystä.
Liikkuvalla naisella on kyllä todennäköisemmin olemuksessa ja rungossa sellaista
ryhtiä/napakkuutta, joka on mulle tärkeää.

Tavallinen prässi se kyllä oli... Sata kiloa prässissähän on kamalan vähän painoa. Voi tietenkin olla, että olen tehnyt surkealla tekniikalla ja en ollenkaan niin syvään kuin yleensä tehdään? En tiedä, mutta miksi ihmeessä valehtelisin jossain pakkotoistossa parin vuoden takaisista tuloksista? Ehkä muistan väärin, mutta ainakaan alle 80 kilolla en ole koskaan tehnyt prässiä (ellen ole uudella salilla kokeillut, paljonko pelkkä kelkka painaa). Toisaalta, ne treenipainot ei ole jalkojen osalta paljonkaan nousseet jos vertaa vaikka yläkropan painoihin.

Kahlasin koko threadin läpi, enkä ala toistelee jo sanottuja asioita. Monia hyviä pointteja tullut. Sen verran lisäisin että monilla tutuille/kavereille/tuttaville/perheelle/jne. voi olla "shokki" että ennen joko a)jotain ihan muuta harrastanut (esim. vaikka yleisurheilu) b) oikeastaan ei yhtään mitään harrastanut (sohvaperuna) c)tmv., päättää "viisastua" ja alkaa käymään salilla ja kattomaan mitä suuhunsa pistää.

Syntyy usein hämmennystä että "mitä se nyt, ei se oo ennenkään" :wtf:tai "kyllä se menee ohi, jotain ihme muotivillitystä taas". Allekirjoittaneelle kävi tuo perheen kaa että ennen en kauheemmin katellut mitä suuhuni pistin ja harrastelin vähän sitä sun tätä ilman mitään kunnollista määränpäätä tai tavoitetta. Kun sitten alkokin tulla tavoitetta ja pyrkimystä sitä kohden niin treenillisesti kun ravitsemuksellistikin ni kummastus oli suuri :eek:. Tätä hälventää tietty, se että kertoo asioista miksi näin että on vaan löytänyt harrastuksen josta nauttii ja haluaa panostaa siihen. Sitten ihmiset joko ymmärtävät tai eivät ymmärrä. Yleensä jos ei ymmärrä ni niille voi toitottaa vaik maailmanloppuun asti eivätkä ne silti ymmärrä - koska eivät vaan ymmärrä (eivät halua? oma ajatusmaailma on jotain ihan muuta?)

Uutena harrastuksena/suuntauksena kannattaa antaa aikaa myös arvostelijoille ja kummastelijoille tajuta asia. Omatkin kaveritkin ihmettelivät alussa paljonkin, mutta kun vuosia kuluu ja sama "villitys" pysyykin, jää se kummastelukin yhä vähemmälle. Ne jotka eivät ymmärrä viäkään, eivät ymmärrä ja kummastelevat sitä, mutta eivät ainakaan sen takia etteivät tietäisi mistä kyse, vaan varmaankin siitä syystä etteivät itse pyri samaan/halua samoja asioita = eivät koe asian moisen vaivan arvoiseksi. He sit panostavat johonkin toiseen jonka kokevat vaivan arvoiseksi.

P.S. Annien posti oli hyvä naisten "liiallisesta lihaksikkuudesta". Tosiaankin suurin osa fitnesskisaajista ovat offilla aivan tavallisia tyttöjä, kooltaan. Ei se Lindakaan (Fodor) ole mikään massamonsteri vaikka upeelta kisatällingeissä- ja kunnossa näyttääkin. Niin ja mä tykkään että liian lihaksikasta naista ei ookaan, poissulkien ehkä kaikkein mörssärimmät kehikset, mut toisaalta on nekin omalla tavallaan ni upeita - muttei sitä mitä ite haen fysiikaltani.

siis onhan oikeasti lihaksikas nainen ruma, siis sellanen jolla on oikeasti paljon lihasta. suomesta ei tuu äkikseltään ku yks sellainen mieleen . normi ihmiset taas monesti sanovat esim naiselle että älä reenaa liikaa ettei sinusta tule liian iso, myös jotkut miehet saa tällaista kommenttia varmasti kuulla. olkaa huoltei, naturaalina nainen ei KOSKAAN edes pääse oikeasti isoksi. sama koskee miehiä. ylivoimaisesti suurinosa natu naisista pysyy tuiki tavallisen näköisinä reenaamisesta huolimatta.

siis onhan oikeasti lihaksikas nainen ruma, siis sellanen jolla on oikeasti paljon lihasta. suomesta ei tuu äkikseltään ku yks sellainen mieleen . normi ihmiset taas monesti sanovat esim naiselle että älä reenaa liikaa ettei sinusta tule liian iso, myös jotkut miehet saa tällaista kommenttia varmasti kuulla. olkaa huoltei, naturaalina nainen ei KOSKAAN edes pääse oikeasti isoksi. sama koskee miehiä. ylivoimaisesti suurinosa natu naisista pysyy tuiki tavallisen näköisinä.

Aivan näin. Voimaa voi tulla mutta ulkonäkö ei kyllä ikinä muutu hirveän lihaksikkaaksi. Tämä siis useimmilla punttimimmeilläkin. Eri asia sitten kun lyödään roinat kehoon. Jotenkin kyllä kuvottavia nuo naisbodareiden kuvat kun kovasti yritetään paikata sitä menetettyä naisellisuutta silareilla, napakorulla, tekokynsillä, meikeillä jne. mutta lopputulos näyttää lähinnä transulta. :urjo:

No, kai jokainen voi tehdä omalle kropalleen mitä lystää...vaikka leikkauttaa ja tatuoida itsensä kissan näköiseksi.

Kyllä minä ainakin jaksoin nostaa sen tangon heti useamman kerran, taisin laittaa 2,5kg läpyskät päihinkin. Ja jalkaprässiinkin laitoin jonkun 100kg edestä rautaa. Ja oma painohan oli jotain 45 - 48kg... En sitten tiedä, mitä ne mimmit, jotka ei jaksa nostaa edes tankoa, ovat tehneet? Maanneet vain sohvalla eivätkä koskaan esim. kiipeilleet pieninä puissa tms...?

Olkoonkin nyt :offtopic: edelleen, mutta kyllä mä ainakin aloitin ihan vaan tangolla penkkaamaan reilu puoli vuotta sitten. Eli olen tällainen vanha aloittelija :). Joskus teininä ehkä nitkutellu jotain laitteita salilla, ja opiskeluaikana urheillut muuta, lähinnä aerobickiä/spinningiä jne....ehkä en ihan oo maannut sohvalla, vaan tuli hankittua kolme lasta tässä männä vuosina ja lähinnä lapsia nostellu ja rattaita työnnelly :). Että ei sitä kaikki kuitenkaan hirveitä painoja voi heti alkuun laittaa. Ei sillä että tulokset olis vielä hirveesti noussu puolen vuoden penkin harjoittelun jälkeenkään :D, mutta kunpahan nyt omaksi ilokseni käyn siellä kuitenkin sitkeesti, ja tykkään tosi paljon :dance2:

Ei paljon tässä iässä enää auta jos vaikka onkin lapsena kiipeilly puissa ;), kyllä siitä jo sen verran on aikaa....:wanha:

Hieno argumentti, näitä lisää.

Ja jokseenkin pisti naurattamaan nuo Marin kommentit.. varsinkin se suohirviö-kohta :D Mikään noista kohdista ei kyllä pitänyt alkuunsakaan paikkaansa. Mutta toisaalta, oma naisihanne on tässä harrastuksen myötä ehkä hivenen muuttunut myös. Kyllä lihaa saa ja pitääkin olla.

GH-pötsi on sitten asia erikseen jo, mutta eipä nainen natuna itseään IMO liian isoksi saa.

Miehet miehinä, naiset naisina. :/

Oon aina ihmetellyt, että miksi jotkut miehet tykkää sellaisista heiveröisistä ja nälkiintyneen näköisistä naisista, koska ulkonäkö kuitenkin kertoo terveydestäkin ja paljon kuitenkin biologiset perustarpeet säätelee näitäkin ihanteita...

Jos joku tykkää vain riisitikkuhernekeppi-naisista niin se on kyllä kieltämättä jo outoa. Voimaa saa olla, se on vain hyvästä. Kunhan ei mennä liiallisuuksiin.
Ja sopivan rajasta voikin sitten kiistellä aika pitkälle:)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Kyllä naisella pitää vähän lihaa olla luiden ympärillä! :thumbs:

Kun se Sinkkuelämää-leffa tuli ulos, lehdissä kauhisteltiin kuinka Sarah Jessica Parker oli "kamalan näköinen" pienen punttitreenin jälkeen. Myös Madonnan kroppaa on arvosteltu jo vuosia.

Mielestäni nämä naiset (on toki muitakin!) näyttävät hienoa esimerkkiä julkisuudessa siitä, miten nainen voi pysyä naisellisena vaikka onkin vähän treenatumman näköinen. Toivon mukaan näitä tapauksia tulee lisää, jotta saadaan tuo yleinen naisten kauneusihanne muuttumaan sieltä langanlaihasta terveemmän näköiseksi :)

Ääritapaukset ovat toki asia erikseen. On hankala sanoa, kumpi on suurempi turn-off: roinaamalla itsensä valtavaksi kasvattanut supernaisbodari vaiko pumpulia syövä anorektinen catwalk-malli :urjo:

Kun se Sinkkuelämää-leffa tuli ulos, lehdissä kauhisteltiin kuinka Sarah Jessica Parker oli "kamalan näköinen" pienen punttitreenin jälkeen. Myös Madonnan kroppaa on arvosteltu jo vuosia.

Mielestäni nämä naiset (on toki muitakin!) näyttävät hienoa esimerkkiä julkisuudessa siitä, miten nainen voi pysyä naisellisena vaikka onkin vähän treenatumman näköinen. Toivon mukaan näitä tapauksia tulee lisää, jotta saadaan tuo yleinen naisten kauneusihanne muuttumaan sieltä langanlaihasta terveemmän näköiseksi :)

Minusta molemmat naiset ovat liian kuivakkaita. Vähä läskii päälle, niin näyttäsivät nuoremmiltakin.

edit: Jep, samaa mieltä alla olevasta kommentista

Minusta molemmat naiset ovat liian kuivakkaita. Vähä läskii päälle, niin näyttäsivät nuoremmiltakin.

No kieltämättä pieni rasvaprosentin kohotus ei heillä olisi pahitteeksi :) Mielummin silti Madonna-tyylinen kuin esim. Nicole Richie tms..

Maanneet vain sohvalla eivätkä koskaan esim. kiipeilleet pieninä puissa tms...?

Hävittänyt lihakset anoreksian syövereihin, näin esimerkkinä.

Edit: Sarah Jessica Parkerin punttitreenin tulos meni kyllä multa kokonaan leffassa ohi :o

Sopivasti [Mari Tirroniemi:haart:] lihaksikas nainen ei ole kamala. GH leuka on. Naiset joilta tällainen "miehen naama ja ääni" löytyy, ovat myös lähes aina liian lihaksikkaita.

Yleisesti ottaen voin sanoa että naisten kehonrakennuspiireissä kärsitään joukkopsykoosista, jossa hekumoidaan niiden suurimpienkin röllien "ihanaa tyttömäisyyttä ja naisellisuutta"

No anyway.. niin kauan kun nainen treenaa natuna ei liikalihaksikkuudesta ole pelkoa. :piis:

Eikös noita arvostele yleensäkin lähinnä toimittajat, ei yleisö? Ainakin olen itse saannut sen käsityksen, että monet ihmiset tykkäävät noiden fysiikoista. Monet lehtijuttujen kirjoittajat taas tuntuvat olevan erimieltä, mikä saattanee monesti selittyä sillä mitä näppäimistön takaa löytyy. Välillä kun paljastuu minkä näköiset ihmiset kirjoittavat julkkisjuoruja yms. niin ei ole kovin vaikea päätellä miksi ovat niin vihaisia kauniille ja itsestään huoltapitäville ihmisille.

Semmoinen lentopalloilijan reisi-pakara-osasto on jees. "luonnollinen" rasvakerros sporttisen kropan päällä ei myöskään ole paha ollenkaan. En ole naisen sixpäkin tai erottuvan lihaksikkuuden kannalla, tosin eipä se nätistä tytöstä rumaa tee.

Makuasioita toki. Pääasia kai että on itse sinut kroppansa kanssa. Tosin onko niin että tietyntyyppinen nainen voi olla kroppansa kanssa sinut vain jos se miellyttää miespuolista henkilö X:ää?

Eikös noita arvostele yleensäkin lähinnä toimittajat, ei yleisö?

Totta. On kuitenkin muistettava, että toimittajat (media) pystyvät kirjoituksillaan vaikuttamaan yleisön mielipiteisiin. Todenäköisesti nykyään vallalla oleva luurankomainen naisihanne ei olisi ikinä syntynyt jos lehdet eivät olisi niitä kammotuksia sivuilleen laittanut. Varsinkin herkässä teini-iässä kamppailevat tytöt ovat tunnetusti alttiita näiden toimittajien kirjoituksille.

Ei muuta ku cosmot ja trendit pois teineiltä ja ProBody tilalle! :hyvä:

Sehän olis ihan helvetin kätsyä jos tyttöystävä ottais penkkiä samoilla painoilla kuin itse, ei tarvisi vekslata treeneissä painoja eestaas vaan vuorotellen vaan nopeeta sarjaa! :D

Itsehän tein yksi päivä etukyykyssä samoilla painoilla vaimon kanssa. Kävihän se vähän luonteen päälle, mutta on se niin :haart:, että ei haittaa.

Mä oon tuota Madonnan kroppaa kyllä aina ihastellu. Emäntä täyttää viiskymmentä jo tänä vuonna ja tuossa kunnossa. Huhhuh. Respect :rock:.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom