Lihakset palautuu, hermosto ei?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tommih
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
4-jakoinen ohjelma alkaa pikku hiljaa tympimään ja ajattelin ottaa kokeiluun uuden jaon. Lihat olisi jaoteltuna perus kolmijakoiseen ohjelmaan. Jalat, (reidet, vatsa) työntävät, (rinta, olkapää, ojentaja) vetävät (selkä, hauis).

Kierto olisi suht lyhyt, 2on 1off 1on 1of, ja alusta. Eli jos maanantaina alotettaisiin reenit, päivät olisivat: Ma:reeni, Ti:reeni,Ke:lepo,To:reeni,Pe:lepo,La:reeni,Su:reeni..jne....

Eli jos verrataan vaikka 4-jakoiseen ohjelmaan, missä tiettyjä lihasryhmiä (olkapäät, ojentaja, habat jne) tulee treenatuksi 2 viikossa. Eli tossa mun jaossa tulisi lihas treenattua viiden päivän välein. Eli lepoa lihakselle kyllä tulee, mutta kysymys kuuluukin, kestääkö keho (ja joku hermosto tai whatever). Eli häiriintyykö lihastenkin palautuminen loppujen lopulta, kun salipäiviä on 5päivän sisään 3?

tommih sanoi:
4-jakoinen ohjelma alkaa pikku hiljaa tympimään ja ajattelin ottaa kokeiluun uuden jaon. Lihat olisi jaoteltuna perus kolmijakoiseen ohjelmaan. Jalat, (reidet, vatsa) työntävät, (rinta, olkapää, ojentaja) vetävät (selkä, hauis).

Kierto olisi suht lyhyt, 2on 1off 1on 1of, ja alusta. Eli jos maanantaina alotettaisiin reenit, päivät olisivat: Ma:reeni, Ti:reeni,Ke:lepo,To:reeni,Pe:lepo,La:reeni,Su:reeni..jne....

Eli jos verrataan vaikka 4-jakoiseen ohjelmaan, missä tiettyjä lihasryhmiä (olkapäät, ojentaja, habat jne) tulee treenatuksi 2 viikossa. Eli tossa mun jaossa tulisi lihas treenattua viiden päivän välein. Eli lepoa lihakselle kyllä tulee, mutta kysymys kuuluukin, kestääkö keho (ja joku hermosto tai whatever). Eli häiriintyykö lihastenkin palautuminen loppujen lopulta, kun salipäiviä on 5päivän sisään 3?

Jos jatkat tuota kiertoa tarpeeksi kauan, niin eiköhän aikanaan. Kaikkea kohtuudella. Itse olen helvetin huono neuvomaan kiertojen kanssa, mutta sanoisin, että muutaman viikon välein pidetty vaihtoehtoinen viikko voisi säästää pahemmilta vaivoilta ja muutenkin tuoda puhtia treeniin. Esimerkiksi nyt 3 viikkoa tuota, yksi "lepoviikko" kuukaudessa. Neljä, viisi viikkoa tuota putkeen tuntuu minusta turhalta riskinotolta palautumisen suhteen, mutta tuohon kun vaikuttavat niin yksilölliset seikat kuin treenin laatu ja kokemus, eli joku kokeneempi voi pistää kommenttia siitä. Kaikki on kunnossa niin kauan kun tuloksia tulee ja pystyt itse arvioimaan palautumistasi selväjärkisesti. Lisään tosin, että varmasti on rankempiakin kiertoja tehty onnistuneesti, eli loppujen lopuksi on aina itsestä kiinni saako homman toimimaan. Siinä kaksi senttiä, onnea uuden ohjelmasi kanssa.

tommih sanoi:

Jalka treenin jälkeen hermostolla voi mennä palautumiseen 10 päivää.. Itse en ainakaan pystyisi jalkoja treenaan joka 5tai6:s päivä. Kannattaa minun mielestä pysyä ihan normi treeniohjelmissa ja jättää se hieno säätö pois..

Gdane sanoi:
Kyllä ne kintut pystyy reenaamaan kovaakin helposti kahdesti viikossa (siinä missä muutkin lihakset) kun vain muistaa hoitaa lihashuollon ja pitää, kuten edellä jo mainittiinkin, vaikka sen kerran kuukaudessa keveän viikon (ja nimen omaan keveän viikon, lepoa sen ei tarvi olla).

Ei niitä jalkoja kyllä hirveen helposti kahdesti treenaa viikossa... Paitsi jos kyykkäilee 20kg tangolla ja jättää sarjat kesken..Loppuun asti vedetystä jalkatreenistä kestää kyllä palautua aika kauan..

NO joo kyllä sitä pystyy jos on niin jo pitempään tehny..Jokainen taplaa tyylillään Tai jotain sellaista.. Pääasia että kehittyy..

Tommi S sanoi:
NO joo kyllä sitä pystyy jos on niin jo pitempään tehny..Jokainen taplaa tyylillään Tai jotain sellaista.. Pääasia että kehittyy..

Kyllä sitä kyykkyä voi tehä moniakin viikkoa kohti, ottaa nopeuskyykkyä, raskaan kyykyn, sitten palauttavan kyykyn. Lisäksi vielä, jos noi kyykyt ei riitä: hack-kyykky, etukyykky, askelkyykky, zercher-kyykky jne.. ite oon tehnyt 3 kertaa kyykkyä/viikko ja samoin mavea, jopa hyvin tuloksin.

Tommi S sanoi:
Kannattaa minun mielestä pysyä ihan normi treeniohjelmissa ja jättää se hieno säätö pois..

Mitäpä jos nää spesiaaliohjelmat toimiikin kun junanvessa ja et vaan oo kokeillu? Voihan sitä kaikkee testata ja ottaa onkeensa sen mikä tuntuu hyvältä.

Pitää vaan muistaa että mikään ei oo kiveen kirjoitettua.. :)

En tiä onko tästä Tommih:lle apua mutta nakkaan silti http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=340922&postcount=7

twinlab sanoi:
Kyllä sitä kyykkyä voi tehä moniakin viikkoa kohti, ottaa nopeuskyykkyä, raskaan kyykyn, sitten palauttavan kyykyn. Lisäksi vielä, jos noi kyykyt ei riitä: hack-kyykky, etukyykky, askelkyykky, zercher-kyykky jne.. ite oon tehnyt 3 kertaa kyykkyä/viikko ja samoin mavea, jopa hyvin tuloksin.

Jos tulosta tulee niin senkun teette..Mää en ainakaan tekisi jalkoja kolme kertaa viikossa, mutta tee sää jos siltä tuntuu..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom