Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei kai nyt sentään lihaksista? Eikös se mene niin että harjoituksen muuttuessa intensiivisemmäksi keho käyttää energialähteenä enemmän glykogeenivarastoja (hiilaria) kuin rasvaa.Originally posted by Äijä
Kevyessä liikunnassa (kävely yms. rauhallinen) tuo energia ehditän ottamaan rasvasta ja tähän perustuu suositus kevyistä rasvanpolttolenkeistä. Jos taas rääkki on tarpeeksi kovaa niin se energia otetaan helpommin polttamalla lihaksia.
Kerrotko sitten samantien minkälaisella dietillä niitä lihoja EI pala.Originally posted by Fat22
Mutta kyllä jos vaikkapa dietillä kovasti aerobista vääntää niin voi lihat ihan poiskin palaa. Lenkkeily laskee niitä glykogeenivarastoja ja kun ne lopahtavat, tekee elimistö glukoosia aminohapoista. Aminohapot saattavat tulla lihaksista.
Originally posted by Jortsu
Ei kai nyt sentään lihaksista? Eikös se mene niin että harjoituksen muuttuessa intensiivisemmäksi keho käyttää energialähteenä enemmän glykogeenivarastoja (hiilaria) kuin rasvaa. Mä oon käsittäny että tuo suositus perustuu just noihin palautumis- ja energian riittämättömyys -keisseihin.
Originally posted by Jortsu
Mutta toisaalta, jos liikunnan tarkotuksena on polttaa rasvaa, täytyy pitemmällä tähtäimellä olla miinuskaloreilla.
Siis ettäkökö kun lenkkeillään "rasvanpolttosykkeitä" korkeimilla sykkeillä lihaa palaa että ritisee vaikka käytettävissä on glykogeenivarastojakin?Originally posted by Äijä
Eikun kyllähän ne lihat voi palaa ja palaakin jos tarpeeksi hölkkää, onhan se nyt itsestäänselvyys. Ja sen lisäksi tietysti vielä kaikki on pois kasvamisesta, mutta nyt pointti olikin tuossa olemassaolevien lihojen häviämisessä.
No onko rasvaa hävinny massakaudella? Minä taas uskon vakaasti siihen että massakaudet ja rasvanpolttokaudet on erikseen. Kun otetaan vaikka tarkasteluväliksi vuorokausi niin se rasvakerros ei taatusti siitä pienene pluskaloreilla.Originally posted by Äijä
Miten niin? Voihan sitä massakaudellakin polttaa rasvaa. Silloin ei olla mitenkään "pitemmällä tähtäimellä" miinuskaloreilla vaan hyvinkin hetkellisesti ja sitten taas evästä naamaan. Jos liikunnan tarkoituksena on polttaa rasvaa mutta ei lihasta niin se tehdään tyhjillä hiilarivarastoilla ja kevyesti, jolloin rasvaa palaa optimaalisesti.
Originally posted by jto
kyllä mä suosittelisin voimailupuolen ihmisille lenkkejä myös. palautuu paremmin, kun on hiussuonisto kunnossa. ei niiden tarvi olla mitään älyttömiä maratoniin tähtääviä treenejä, vaan enemmän lyhkäsiä puolen tunnin esim. reippaita kävelylenkkejä niin pysyy niveletkin kunnossa 120kg ukoilla :-))
Originally posted by Taisteluahven
Eh, eli minun ei kannata käydä punttisalilla ja juosta välipäivinä lenkkiä? Paska homma, koska niillä isoilla lihaksilla tekee yhtä paljon kuin ahven polkupyörällä, jos ei jaksa riehua 30sec kauempaa. Ja tulevaisuudessa (erikoisjoukkojen pääsykokeet) tarvitsen kuntoakin. Kertokaa joku viisaampi, onko tässä mitään perää.
Originally posted by Taisteluahven
Eh, eli minun ei kannata käydä punttisalilla ja juosta välipäivinä lenkkiä? Paska homma, koska niillä isoilla lihaksilla tekee yhtä paljon kuin ahven polkupyörällä, jos ei jaksa riehua 30sec kauempaa. Ja tulevaisuudessa (erikoisjoukkojen pääsykokeet) tarvitsen kuntoakin. Kertokaa joku viisaampi, onko tässä mitään perää.
Originally posted by S225T
Täällä suuri osa haluaa maksimoida lihasmassaansa, JOLLOIN juoksu siis EI ole kovinkaan hyvä vaihtoehto.
Originally posted by Äijä
...olkaa hyvät vaan...