Liha aiheuttaa puutostiloja elimistöön?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mookot
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
43
Olen syönyt lihaa suuria määriä päivittäin ja viime aikoina olen tullut kipeäksi. Tänään salilla kuulin että liha aiheuttaa minulle mm. suuria puutoksia c-vitamiinin suhteen. Olisinkohan menossa kovaa vauhtia kohti keripukkia? Millä pystyn korvaamaan lihan? Kananmunatkin kuulemma aiheuttaa jonkunnäköisen biotiinivajauksen, joten niitäkään en halua syödä. Tonnikalassa on sitten elohopeaa tai muuta sellaista myrkkyä. Voisinko käyttää proteiininlähteenä heraa? Hiilarit syön perunasta, riisistä tai pastasta. Rasvat tulee minulle pullosta. Luontaistuotemyyjä sai myytyä minulle 8kg soijaa :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Soija on hyvä! Tietyistä kaupoista saa riisiproteiinia jauheena, itse aloin sitä käyttämään vastaavanlaisessa tilanteessa. Olin syönyt lihaa ja kalaa ihan liiaksi, kun ensioireet keripukista alkoivat ilmetä niin halusin äkkiä siirtyä vähän terveellisempään ruokavalioon. En halua että alkaa tukka lähteä ja hampaat tippua kuten vanhanajan merimiehellä konsanaan..

Olen syönyt lihaa suuria määriä päivittäin ja viime aikoina olen tullut kipeäksi. Tänään salilla kuulin että liha aiheuttaa minulle mm. suuria puutoksia c-vitamiinin suhteen. Olisinkohan menossa kovaa vauhtia kohti keripukkia? Millä pystyn korvaamaan lihan? Kananmunatkin kuulemma aiheuttaa jonkunnäköisen biotiinivajauksen, joten niitäkään en halua syödä. Tonnikalassa on sitten elohopeaa tai muuta sellaista myrkkyä. Voisinko käyttää proteiininlähteenä heraa? Hiilarit syön perunasta, riisistä tai pastasta. Rasvat tulee minulle pullosta. Luontaistuotemyyjä sai myytyä minulle 8kg soijaa :)

Jos mietit noin tarkkaa kaikkea niin herahan on tosi prosessoitua 'paskaa' ja soija puolestaan nostaa estrogeenitasoja (lähde?). Itse olen miettiny samaa kun iltapäivälehtien tutkimuksissa ensin todetaan hiilareiden aiheuttavan syöpää, mutta seuraassa numerossa proteeni aiheuttaa ja rasvaakaan ei saisi syödä. Vihannekset on ok, mutta niihin käytetään vaikka mitä torjunta-aineita eli nekään eivät ole hyväksi. Olen tullut siihen tulokseen, että jos haluaa elää mahdollisimaan pitkään ja terveellisesti ei tulisi syödä mitään. Juominenkin on pahasta, koska vesiputkista irtoaa vaikka mitä oksideja ja klooneja. Tietysti voisi kasvattaa takapihalla itse perunat ja porkkanat ja juoda sadevettä, mutta nykypäivänä jo tehtaiden hiilidioksidi päästöt vaikuttavat ilmaan niin pahatsi ja samalla sadevesiin, että sitä juomalla todennäkösesti lähtee näkö jo parista desistä. Ja voit vain kuvitella kun tuo sadevesi kastelee takapihallasi kasvavat porkkanat. Tätä voisi jatkaa loputtomiin.

Toivottavasti vastasin edes jotenkin aloituspostiin :)

e. siis kuinka moni ylipäätää syö lihaa c-vitamiinin toivossa? Ei herranen aika. Appelsiiniä naamarii tai nappeja.

Jaa, soijapropagandaa :) Eikös ne jonkun soijatehtaan meinaa pykiä jonnekinpäin suomea? Se on tuo lihansyönti ja karjankasvatus niin vaarallista nykyaikana.

Okei. Nämä asiat hyppäävät silmille:

"Tänään salila kuulin..." ja "...elohopeaa tai muuta sellaista myrkkyä"

Otahan nyt ensin selvää faktoista ja pitoisuuksista. Itse en ole kuullut, että jonkin asian syöminen aiheuttaa toisen asian puutostilaa. Jos ei saa C-vitamiinia niin ei lihan jättäminen POIS asiaa ratkaise

Guess what.....

....you have been kusetettu :D

Joo. Itsekin olen tässä lihaa syönyt pääasiallisena ravintonani viime keväästä lähtien, enkä ole ollut kertaakaan kipeänä ja voin paremmin kuin koskaan (yleensä olen kyllä muutenkin vain kerran vuodessa kipeänä, että ei siitä voi päätellä mitään). Sulla on vaan ollut huono tuuri tai sitten olet just syönyt PELKKÄÄ lihaa, etkä mitään vitamiineja yms.

Aiheuttaa liha puutoksia tai ei, niin eipä halvasta tehotuotetusta lisäainekyllästetystä shittilihasta paljon hyviä puolia löydä. Toista se on tietysti kun kyse on jostain vapaana luonnossa kasvaneen hirven lihasta, joka on jo suorannainen terveystuote :). Tai siis toisinsanoen, lihassa on erittäin paljon hyviä puolia, mutta kun ottaa huomioon nykylihan laadun, melkeen kannattaa olla ilman :).

Aiheuttaa liha puutoksia tai ei, niin eipä halvasta tehotuotetusta lisäainekyllästetystä shittilihasta paljon hyviä puolia löydä. Toista se on tietysti kun kyse on jostain vapaana luonnossa kasvaneen hirven lihasta, joka on jo suorannainen terveystuote :). Tai siis toisinsanoen, lihassa on erittäin paljon hyviä puolia, mutta kun ottaa huomioon nykylihan laadun, melkeen kannattaa olla ilman :).

Jos se liha on mielestas niin prosessoitua niin mitäs sitten ovat leivät, maidot, eri pakasteet, HERA yms. Menee aika vittumaiseks elämä jos kelaa, ettei voi syödä kaupasta ostamaa lihaa sun muita vaan täytyy ne itse lähteä tuosta lähipuistosta pyydystämään.

e. tottakai siellä kaupassakin voi tehdä huonoja ja sitten vähän enempi huonoja valintoja tai ihan ok valinto. Ne on sitten ihan itsestään kiinni, niin ja kaupasta..

Uskoakseni kananmunan pitäisi olla raaka, että sen sisältämä avidiini sitoisi biotiinia. Luulisi kypsennetyn kananmunan avidiinin olevan sen verran denaturoitunut, ettei se oikein enää sitä biotiinia sido. Sitäpaitsi, ei kai sen kananmunan vaikutus sieltä puolen suolen päästä tunnu, eli jos saat biotiinia muillakin aterioilla, niin voisi kuvitella sen puolen olevan ok silloin.

Siis ei jumalauta.. voiko yleensä MINKÄÄN SYÖNTIi aiheuttaa puutostilan....... Toki joku toinen aine voi heikentää toisen imeytymistä, mutta tolla puutostilalla on myös toinen nimi: LIIAN YKSIPUOLINEN RUOKAVALIO

Jos mietit noin tarkkaa kaikkea niin herahan on tosi prosessoitua 'paskaa' ja soija puolestaan nostaa estrogeenitasoja (lähde?). Itse olen miettiny samaa kun iltapäivälehtien tutkimuksissa ensin todetaan hiilareiden aiheuttavan syöpää, mutta seuraassa numerossa pr... bla bla

:hyper: :hyper: :hyvä: :hyvä:

paras posti hetkeen :kippis1:

Hyvät naurut sai :D

Noh.. jos koittas ol rakentava..

50g paprikaa päivässä pitäs riittää C-vitamiinin lähteeksi.. xD

Näin se vaan on.

Punaista lihaa kannattaa välttää, samoin maitotuotteita ja ainakin vaaleita jauhoja, kaikki ihan turhia ihmiselle.Enemmä haittaa kun hyötyä.

Paljon kasviksia, kanaa, kalaa, kunnollista rasvaa, maapähkinöitä, vettä.

10 mg C-vitamiinia pitää jo keripukin loitolla. Olikohan trolli tämä? :D

Tä on nyt enemmän yleine vastaus, kun pelkästään tähän postiin, mutta alkaa mennä kuppi nurin tän touhun kanssa. Monissa posteissa vaikuttaa siltä, että kaikki suhteellisuudentaju on aikaa sitten karannut pakkiksen ravinto-palstalta. Olen syönyt lihaa suuria määriä päivittäin, mitäköhän tarkottanee tää? Vaikka proteiini on ensiarvoisen tärkeä ravintoaine lihasmassan kasvatuksessa, ylläpidossa ja harjoittelusta palautumisessa, ei auta mitään eikä ketään jos syöt kilon sikanautaa päivässä ja kilon riisiä päälle. Joo, toki saat tuosta jonkun 200g proteiinia yhteensä, mutta muutenhan ruokavalio on ihan päin hevon kukkua.

En ymmärrä, millä jumalan logiikalla unohdetaan terveellinen ja monipuolinen ruokavalio niin helposti, kun katsotaan vaan proteiinimäärien ja ravintoainesuhteiden perään. Syö kaikkea: kasviksia, hedelmiä, pähkinöitä, kanaa, kalaa ja punaista lihaa, kananmunia, viljatuotteita, maitotuotteita - näistä miel. täysjyvä - sopivasti. Jos olet dieetillä, sopivan vähän, jos bulkilla, sopivan paljon. Jos nuita kaikkia sopivasti syö, ei pitäisi perustallaajalla juuri ongelmaa olla. Päivittäisen proteiininsaanninkin pitäisi olla riittävän kohdillaan, jos ateriat vaan kasaa järjellä. Riippuu tietty treenaajasta, mutta noin toimien saa proteiinia vähintään sen 120-150g päivässä, ja palkkari päälle, n.30-50g, niin alkaa olla aika hyvä jo. Tiedän, tästä tulee huutia. :D Ok, jos haluaa sitten enemmänkin saada voi lisäillä purkin pari rahkaa tai raejuustoa väli- tai aamupaloille, tms., mutta väittäisin että jo tuolla pääsee varsin pitkälle.

Perusteluna tälle vuodatukselle se, että tärkeäintä PIDEMPIAIKAISELLE kehitykselle on saada perusasiat kuntoon kohtuu helpolla tavalla - sekä ravinnon että treenin osalta. Kun homma on oikean suuntaista perusideoiltaan, voi kiinnostuksen, jaksamisen ja ajan puitteissa juttua viedä pidemmälle ja keskittyä enemmän yksityiskohtiin, mutta pitkän aikavälin tasaisen kehityksen perusta on se, että tätä jaksaa tehdä ilman että touhu muuttuu omituiseksi vänkäämiseksi palkkarin jauhojen aminohappoprofiilista siinä vaiheessa kun perusjamppa nostaa yli 100 penkistä ja näkee hieman vatsapalikoitaan. Ja perusjamppari sanon siksi, että todellakin suurin osa pakkiksen käyttäjistä lukeutuu varmasti kategoriaan lähempänä perusjampparia kuin ammattibodaria. Eikä siis minään aliarvioimisena, vaan lähinnä perusteluna sille, että tällainen tyyppi saa todennäköisesti pitkällä tähtäimellä parhaat tulokset em. asioiden avulla, kun pyrkimällä hampaat irvessä ammattibodarin elämäntapaan, treeniin ja ruokavalioon. Jotkut toki jaksaa sitäkin, mutta jos tavoite ei ole olla ammattibodari, todennäköisesti harrastus jatkuu pidempään perusjampan perusperiaatteilla harrastavalla tyypillä, kuin sillä joka aloittaessaan puristaa liikaa ja menettää mielenkiinnon.

Ja tä ei siis ole threadin aloittajalle henk. koht. suunnattu vuodatus, enhän sun taustoista ja harrastamisen tasosta tiedä mitään, vaan enemmän oman pään sisäinen kilahdus yleisesti. Sori ot, jatkakaa.:D

Sanoisin, että älä usko niin helposti kaikkea mitä muut sanovat. Ole kriittinen ja ota asioista selvää useista eri lähteistä.

Tonnikalaa voi vetää turvallisesti ainakin 2-3 purkkia päivässä ilman, että se elohopea vaikuttaa yhtään. Jos syöt vähemmän kuin tuon määrän, kehosi pystyy helposti hankkiutumaan eroon elohopeasta.
Biotiinivajaus tulee munista ainoastaan jos syöt raakaa valkuaista ilman keltuaista koska keltuainen sisältää biotiinia sopivassa suhteessa valkuaisen bioavidiiniin, jolloin syntyy tasapaino. Ja jos muna valmistetaan niin bioavidiini denaturisoituu, jolloin se ei vaikuta. Kannattaa kuitenkin keltuainenkin syödä koska se sisältää paljon ravinteita.

obvious%20troll.jpeg

Sanaton olen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom