Jos mietit noin tarkkaa kaikkea niin herahan on tosi prosessoitua 'paskaa' ja soija puolestaan nostaa estrogeenitasoja (lähde?). Itse olen miettiny samaa kun iltapäivälehtien tutkimuksissa ensin todetaan hiilareiden aiheuttavan syöpää, mutta seuraassa numerossa proteeni aiheuttaa ja rasvaakaan ei saisi syödä. Vihannekset on ok, mutta niihin käytetään vaikka mitä torjunta-aineita eli nekään eivät ole hyväksi. Olen tullut siihen tulokseen, että jos haluaa elää mahdollisimaan pitkään ja terveellisesti ei tulisi syödä mitään. Juominenkin on pahasta, koska vesiputkista irtoaa vaikka mitä oksideja ja klooneja. Tietysti voisi kasvattaa takapihalla itse perunat ja porkkanat ja juoda sadevettä, mutta nykypäivänä jo tehtaiden hiilidioksidi päästöt vaikuttavat ilmaan niin pahatsi ja samalla sadevesiin, että sitä juomalla todennäkösesti lähtee näkö jo parista desistä. Ja voit vain kuvitella kun tuo sadevesi kastelee takapihallasi kasvavat porkkanat. Tätä voisi jatkaa loputtomiin.
Toivottavasti vastasin edes jotenkin aloituspostiin
e. siis kuinka moni ylipäätää syö lihaa c-vitamiinin toivossa? Ei herranen aika. Appelsiiniä naamarii tai nappeja.
Tuohon lähdepyyntöön vastauksena (copypastetus Cy Wilsonin artikkelin lopusta);
1.Breinholt V, et al. "Estrogenic activity of flavonoids in mice. The importance of estrogen receptor distribution, metabolism and bioavailability." Food Chem Toxicol 2000 Jul;38(7):555-64
2.Casanova M, et al. "Developmental effects of dietary phytoestrogens in Sprague-Dawley rats and interactions of genistein and daidzein with rat estrogen receptors alpha and beta in vitro." Toxicol Sci 1999 Oct;51(2):236-44
3.Stahl S, et al. "Phytoestrogens act as estrogen agonists in an estrogen-responsive pituitary cell line." Toxicol Appl Pharmacol 1998 Sep;152(1):41-8
4.Zhong, et al. "Effects of dietary supplement of soy protein isolate and low fat diet on prostate cancer." FASEB J 2000;14(4):a531.11
5.Nagata C, et al. "Inverse association of soy product intake with serum androgen and estrogen concentrations in Japanese men." Nutr Cancer 2000;36(1):14-8.
6.Habito RC, et al. "Effects of replacing meat with soyabean in the diet on sex hormone concentrations in healthy adult males." Br J Nutr 2000 Oct;84(4):557-63
7.Strauss L, et al. "Genistein exerts estrogen-like effects in male mouse reproductive tract." Mol Cell Endocrinol 1998 Sep 25;144(1-2):83-93
8.Santell RC, et al. "Dietary genistein exerts estrogenic effects upon the uterus, mammary gland and the hypothalamic/pituitary axis in rats." J Nutr 1997 Feb;127(2):263-9
9.Harrison RM, et al. "Effect of genistein on steroid hormone production in the pregnant rhesus monkey." Proc Soc Exp Biol Med 1999 Oct;222(1):78-84
Ja alkuperäiseen kysymykseen: asioiden syöminen ei aiheuta ravinnepuutoksia vaan asioiden syömättä jättäminen. Jos oikeasti ei enää lihan perään mahdu salaattia niin heitä vaikka pari vitamiinipilleriä perään (kohtuus mukana tässäkin). Ja ei, ne vitamiinit eivät ole sen huonompia jos ne tulevat pilleristä kuin jos tulevat kasviksista.