Joka tapauksessa voimapyörä on ensisijaisesti vatsaliike. Harvalla (ainakaan voimaharjoittelua harrastavalla) sen saaminen jää kiinni muusta kuin keskikropan voimatasojen puutteesta. Tuosta voimapyörän ja front leverin vahvasta korrelaatiosta on pakko olla eri mieltä. Hermostollisen voimantuoton näkökulmasta ne ovat kuitenkin täysin eri liikkeitä. Voima vaan tuppaa pohjimmaiselta luonteeltaan olevan kovin liikesuoritusspesifiä. Yleisvoimaharjoittelulla voi hankkia tiettyyn suoritukseen tarvittavan voimapotentiaalin, mutta vähänkin haastavammissa liikesuorituksissa tuo yleisvoima täytyy muuntaa lajivoimaksi lajiharjoittelulla. Esimerkiksi tuo meikäläisen front lever, jota en ole treenannut, on hyvä esimerkki asiasta. Tällä hetkellä lisäpainoleuanvetomaksimini on 85,2 kg, voimapyörää olen ottanut 15 kpl omalla painolla ja tuon 8 kpl 10 kg lisäpainolla, dragon flag -liikettä on mennyt 20 kpl, ihmislippua olen pitänyt 90-135 asteessa (kehon ja seinän välinen kulma) 35 s, mutta silti en saa pidettyä front leveriä kunnollisessa staattisessa pidossa. En väitä ettenkö saattaisi pystyä pitämään front leveriä pitkäänkin jo muutaman front lever -treenin jälkeen, mutta ilman front lever -treeniä ei onnistu. Tämä on oiva esimerkki hermostollisen maksimivoiman spesifisyydestä. Itse asiassa välillä hermostollisen maksimivoiman ja taidon välinen raja on lähes olematon. Sekä taitoharjoittelussa että hermostollisessa maksimivoimaharjoittelussa adaptaatio tapahtuu hermostotasolla. Lihasten välisen koordinaation sekä motoristen yksiköiden rekrytoinnin kehittymisen voidaan kai ajatella kuuluvan molempiin: sekä hermostollisen maksimivoiman että taidon adaptaatiomekanismeihin, kun taas liikehermojen imulssitiheyden nousu ja sen aiheuttama lihasnykäysten summaatio liitetään usein vain hermostollisen maksimivoimaharjoittelun adaptaatiomekanismeihin. Tällainen jako on kuitenkin usein enemmän filosofista kuin konkreettista. Nyt meni off topiciksi. Tämä on leuanvetoketju - ei front lever- tai voimapyöräketju. Parhoittelut siitä.