Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miltä nää golffarit, & tennarit fyysisesti tuntuu? En varmaan osais ees tunnistaa, jos moisia joskus tulis. Joku lyhyt ylirasitustila ollu tasan kerran, mutta meh. Ei siitä oikeen oppinu mitään. Tuskin liitty noihin vaivoihin. Heittolajista kylmällä aiheutu, & leuat tuollon pahensi sitä aina. Tai tarkalleen ottaen, vain leuat isoilla painoilla, ja/tai hyvin korkeelle vedetyt leuat. Kesti n. pari kk, ja treenasin kokoajan silti. Vaiva oli hyvin tietynlainen, mut polttelua siihen ei kuulunu. Enemmänki pientä muljahtelua kyynärvarsien(ei hauiksen ollenkaan) sisäsyrjässä. Diagnosoin ton aiheuttajaks myös sen, että mun leuat on erittäin räjähtäviä, & koen että käytän käsiä tosi paljo otteella ku otteella. Varsinki jos vetää tosi korkeelle, ni kyl siinä kädetki aikas paljo enemmän koukistelee. #Broscienceherkästi mullakin golffari alkaa oireilla. Täryyttelen forkkuja ja vähennän reenikertoja viikossa jotta hellittää. ykl treeni tuota kyl aiheuttaa mulla, joten testailen niitä vain muutamia kertoja vuodessa.
No eka se tarkka kipupaikka? Ruksi kuvaan. Puutuuko sormet? Onko kipua koko käden matkalta?
Mulla ei mahdollisuutta oo noille renkaille tällä hetkellä kun tulee kotona vaan reenattua tommosella dippi-leukateline systeemillä, mutta voisko jotenkin muuten staattisilla pidoilla noita vahvistaa jos johtuu jänteistä?Renkailla ton jänteiden vahvistumisen tunsi todella selkeesti. Päivä 1: lähin yrittään rautaristi progressioita, & jtn muita advanced liikkeitä heti. Koska why the fuck not lol. Sensaatiot: juu onnistuu, mut paikat repee. Pelkät dipitki rto:lla kuormitti ihan semisti. Ehkä puol vuotta myöhemmin päivä X: paikat kestää yhtäkkiä mitä vaan, eikä mikään tunnu missään, vaikka yrittäis jtn liikettä mikä ei tod onnistu.
Okei kiitoksia todella paljon vinkeistä, tarkoitatko noilla pidoilla esim et vois leuoissa lukita 90 asteeseen ja pitää siinä vai?Punanen ruksi on hauiksen alapään lihas-jänne- kiinnityskohta. Voi ärtyä ykl-treeneistä kyllä hyvinkin. Sitä ei kyl kannata rikkoa eli hetki lepoa ja treeninopeus hitaaksi sekä pelkkiä 20-30s pitoja vahvassa nivelkulmassa.
Sininen on brachioradialis ja saa pääasiassa siipeensä myötäoteleuoissa. Tykkää venyttelystä ja hieronnasta.
Jokunen vuosi sitten silloisella työpaikalla kävi joku entinen suomalainen kilpahiihtäjä, en muista tarkkaa lajia mutta menestynyt, pitämässä tyky päivänä luentoa liikunnasta ravinnosta, treenistä. Omaa kirjaansa siinä samalla kaupitteli tottakai aiheesta.No juu netti on hieno paikka. Tosielämäkin kyllä joskus yllättää. Mulla on tallissa vino pino esimerkiksi yli 250kg maastavetäjiä. Hieman hämmentyneinä joskus kertoilevat, että salilla eniten neuvoja tulee semmosilta, ketkä ei juuri 150 kiloa vedä.
Niin no... jos täytyy jtn bäkkäreitä vetää isovarpaan varassa, tjs. sirkusmenoa, ni ohan se aika irrelevanttia. Aika moni ei lukeman, & näkemän perusteella silti tee corelle mitään suoraa treenii. Ihan täysin mahdollista, että 250kg mavettaja ei saa yhtäkään jalat tankoon nostoa, dragon flagia, seisten voimapyörää(ehkä tähän jopa parhaat tsänssitJuu no näitä aina jostakin sikiää. Yleensä se suurin "virhe" on dissailla muita alan tekijöitä. Toki 250+ maastavetäjällä on keskikroppa semmosessa kunnossa, että sillä voi 250+ vetoja tehdä. Kaikenlaisia eksoottisia liikkeitä on helppo kyllä keksiä, missä saa kyykytettyä ketä vaan.
Joo kyl mulla itellä kyykyt ja mavet on antanu hitosti. Ei riitä kokonaisvaltaselle corelle mitenkään silti imo. Tehny kyllä niin paljo muutakin, spessumpia pikkulisiä yms. ni vaikee tarkasti sanoo välillä mikä ollu hyödyllisintä millonki. Joku jalannosto kusee mun arviolta n. 9/10 taviksista. Vatsat vaan liian heikot, kun se vaadittava rutistus on aika reilusti rankempi kuitenki, ku esim. perus istumaannousu. Pistetään viel puolapuita vasten, ni menee viel paljo vittumaisemmaks. Mut toki takareisien umpisurkee liikkuvuuski tuntuu olevan niin yleistä, ettei koko liikettä voi edes tehä vaikka omais mitkä tahansa voimat.Omassa jengissä on aikalailla vaihtelua, miten semmoset perusliikkeet vatsalle liikkuu suhteessa kyykkyyn ja vetoon vaikka. Voimanostotulos ei siihen kauheesti vaikuta, mutta vaikuttaa kuitenkin. Eli yleisesti vahvempi on yleensä vahvempi myös vatsaliikkeissä. Mä teetän dynaamisia vatsoja yleisvoimamielessä, mutta myös vaihteluna sille staattiselle jäkitykselle. Terveyshommiakin siis.
Yks mikä tosi paljon vaikuttaa esim istumaannousu- ja jalkojennostotuloksiin, on rangan liikkuvuus. Yleisesti esim ei ehkä kuvittelis alle 70kg ukon pystyvän tekemään sit uppia ilman jalkatukea 40 kilolla. No sekin on tullut nähtyä pitkinä sarjoina. Olisin voinu veikata, että 50kg tuli myös, mutta nyt ei pääse vannomaan. Tällä kaverilla oli todella komee rangan liikkuvuus.
Kuulostaa kovalta. Jopa ihan tekemisen arvoselta tolleen. Rocky tyyliin oon joskus tehny noita, eli ''inverted sit uppeja''. Ja ''V-uppeja'' lattialla, eli jalat nousee suorina, & yläkroppa linkkarimaisesti samalla. Onhan noita variaatioita, ku nyt tarkemmin ajattelen.Painot niskan takana. Kyselin tossa muilta aikalaisilta ja kyllä siel niskassa kaks punasta on nähty yli 10 seteissä.
Ite en sitä näkis ongelmana ees. Meinasin ite et jos olis hirvee pino levyjä sylissä, ni ne on jo niin paksu uloke, että sä voit vaan tietyn pisteen jälkeen nojaa niillä ittes ylös. Yhen videon näin, missä joku teki varmaan 10 levyy sylissä(haliote) jtn tollasta, eikä se tehny oikeen mitään lihastyötä ite siinä :d. Levyt niskassa estää ton.Tietenki tuolla jalat nousi lattiasta, mutta yllättävän vähän. Eli ei käyttäny niitä vipuvoimana.
Thänks! Siispä täytyy jatkaa yrittämistä ja jotain pieniä lisäyksiä tehdä viikottain. Kokenut että 2x viikossa enempää näitä ei voi treenata vaikka menohaluja riittäisi.Kyllä sen treenin tulis olla rakennettu pitkän aikavälin ajatusten mukaan ja juurikin ajatuksella. Se vaatis fiksua ja elävää yksilötason touhua. Yksittäinen nettiohjelma sitä ei käytännössä koskaan ole.
Ensin kuitenkin perusvoima pääasiaksi ja sitten maksimijakso noin karkeasti ottaen. 60 pitäs olla täysin hanskassa kyllä. Perusvoimataso riittää siihen jo nyt, ku teet 84 %:lla ysin.