Leuanveto

staattinen treeni itseasiassa ei kasvata pattia niin paljo ku dynaaminen treeni. voimistelijat tekee jälkimmäistä paljon.

kyllä staattisia osia kannattaa tehdä. joko osana toistoja ja sarjoina tai sit erityisinä pitoina. nivelkulmariippuvuus on semmonen +/- 15° kumpaanki suuntaan stoppikohdasta, joten hommia vaan.

hieman se staattinen treeni voi jumittaa ku siihen ei oo tottunu. siks noitakaan ei kannata loppuun asti tehdä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Käsien iho ku paranee kunnolla, ni @Helka saa haastajan tohon 2 minan leukaan jossain vaihees viel :d. n. 1:15 ylös & alas uskaltaisin väittää, et itellä tän hetkinen ääri-potentiaali.

Aivan mahtavaa :) Mä jo meinasin, että olisin pakkiksen leukailijat haastanut vastaamaan tähän mun vetoon mutta aattelin sitten, että en kyl kehtaakaan - kuka nyt tollasta vanhaa muijaa vastaan alkaisi kisaamaan :woot:
Toistoleuanvedon SM-kisat ovat 24.11. ja tässä kovasti yritetään treenata niitä varten, että se 50 leukaa sitten tulisi niissä kisoissa.
Tuolta mun tube-kanavalta voi seurata kaikki mun leuanvetotreenit viimeiseltä seisemältä viikolta. Nyt löytyy kaikki tän viikon treenit mutta jatkossa mulla on tarkoitus aina sunnuntaisin julkaista ne viikon treenivideot.

jäi vähän epäselväksi, kuka se "vanha muija" on...? :)
Kiitti jto mut Helka :konsta:. Valitettava tosiasia on, että on se mummoikä jo mutkin saavuttanut ja vielä kun sällit täällä on jotain pari-kolmekymppisiä (vaginaatorikin hyvä jos vasta on naimaluvan saanut) niin kyllä tässä on vaan parasta myöntää olevansa :konsta:

nais. jäi 5cm? tosi kevyt tohon asti. yläosaan apuja sit jatkossa. ojentajien palautumisen astekki merkkaa siel kyllä.

nais. jäi 5cm? tosi kevyt tohon asti. yläosaan apuja sit jatkossa. ojentajien palautumisen astekki merkkaa siel kyllä.
Joo viitisen senttiä. Tosi terävä oli alku. Lämppärit ei ihan niin terävältä tuntunu ku mitä toivoin mut suht tyytyväinen on oltava että noinkin lähelle nousi ku kuitenki kymppi enemmän painoa ku ikinä ennen.

Huomas ku kerranki tein leuat eka nii rokotti muuten penkkiä. Veikkaan että kympin syö penkistä ku noinpäin tekee.

ojentajat ja rinta kummassaki hommissa. muutenki ku painottaa leukoja, penkkiä kannattaa keventää ja toisin päin.

Kyynärpäiden/hauiksen sisemmän pään kipu, kuuluuko tämä asiaan vai saako jotenkin kuriin? Vai onko se pakko vaan luopua vastaoteleuoista :(
Mullaki samaa vaivaa ollut, ehkä isoin juttu mikä on auttanut on se että takakyykyt ei oo nyt ollut ohjelmassa. Jostaki syystä takakyykky on aina tuota vaivaa pahentanut.

Leuat leveällä myötäotteella tuntuu vähemmän noita vaivoja aiheuttavan ku kapea vastaote, ja vastaotteella oon ite yrittänyt nyt puristaa koko matkan tasaisesti riuhtomatta ja rykimättä niin on helpottanut.

Mullaki samaa vaivaa ollut, ehkä isoin juttu mikä on auttanut on se että takakyykyt ei oo nyt ollut ohjelmassa. Jostaki syystä takakyykky on aina tuota vaivaa pahentanut.

Leuat leveällä myötäotteella tuntuu vähemmän noita vaivoja aiheuttavan ku kapea vastaote, ja vastaotteella oon ite yrittänyt nyt puristaa koko matkan tasaisesti riuhtomatta ja rykimättä niin on helpottanut.

Osittain tän takia vaihdoin etukyykkyyn jo aiemmin, mutta ei mitenkään täydellisesti auttanut. Samoin käsien suora treeni kevyemmin. Ei vaan auta tarpeeksi sekään. Aina sattuu kun alkaa vastaotteella tekemään.

Osittain tän takia vaihdoin etukyykkyyn jo aiemmin, mutta ei mitenkään täydellisesti auttanut. Samoin käsien suora treeni kevyemmin. Ei vaan auta tarpeeksi sekään. Aina sattuu kun alkaa vastaotteella tekemään.
Venyttely on mulla tuntunu pahentavan tuota kipua mutta tärinä (Bilteman myllytyskone) on taas auttanut, samaten pallolla tai nyrkillä hierominen.

Hauiskäännöt tangon sijaan käsipainoilla ja mieluummin hammerotteella.

Ja penkissä leveä ote on ollut pahempi ku kapea, helpotti seki ku jätin leveän otteen pois ja vaihdoin mediumiin/kapeaan.

Nämä siis omia havaintoja mitkä mulla on jeesannut, en tiedä auttaako muilla.

Villinä veikkauksena se toinen jänne hauiksen toisessa kiinnityskohassa, ja sisempi, eli torsoa lähimpänä oleva alue. Aika perus. Myötäote hellempi mullekki. Liittynee vastaotteen tuomaan kiertoon, mikä vaatii enemmän liikkuvuutta eri alueilta.
Nimenomaan tää, ei ole anatomia niin hallussa että tietäisin korrektin nimityksen :D

Onko muuten kukaan nähny myynnissä kaarevaa leuanvetotankoa? Siis tarkoitan että pystyis suhtkoht kapealla vetämään vastaotteella, mutta olis pikkusen ergonomisempi kulma, leuanveto EZ bar niinsanotusti, hieman ranteita ja hauiksen jänteitä hellimään... Yleensä noissa missä on kulmaa, se alkaa vasta jostain sikaleveältä. Semmonen kauttaaltaan kaareva olis kiva.

loppuu kyllä, ellei hoida kuntoon. yks mikä stressaa sitä pitkää päätä on eteentyöntyneet hartiat. eli lavanlähentäjille, takahartioille ja olkavarren uloskiertäjille hommia. venyä hartioille, rinnalle ja latseille.

Suositut

Back
Ylös Bottom